Forfatter |
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders!
Har leget en del med bilstereo i mine unge dage, men dengang byggede vi altså store kondensatorer på, for at kunne
modstå de store strømudsving sådan et ordentligt hug i bassen kunne give. Derudover, når vi var til SPL konkurrencer,
havde vi bilen tændt for ikke at dræne batteriet fuldstændigt.
Så måske du skulle overveje at bore 2 huller i væggen og trække to startkabler ud til hi'acen, for så at kunne lade den
snurre i tomgang når du ser film med mange effekter.
Den larmer jo ikke indenfor.
Ellers vil jeg bare sige at det er et fedt projekt du har gang i, og jeg er sikker på at det spiller super godt!
Hvad angår fjernsyn, og kommentaren om at du er ligeglad med hvor det kommer fra, min erfaring er at mærket har en del
at sige - jeg ville ikke gå efter et billigt "føtex" fjernsyn, men istedet gå efter et veletableret mærke.
|
Til top |
|
|
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronni,
Min tidligere kommentar om fjernsynet gik skam ikke på hvilket mærke trådstarter bør vælge (det har jeg slet ikke viden
nok
om hjemmebio til at kunne afgøre). Men mere sætningen "er sku ligeglad med hvor i har det fra (hvis i forstår)". Jeg
kan
jo naturligvis have misforstået fuldstændig (og dermed ikke forstået), men for mig indikerer ordvalget at man ser stort på
om
fjernsynet i sin tid er købt reelt eller om det er en smule varmt...
Trådstarter har jo givetvis skrevet sætningen med et glimt i øjet, men jeg har det bare MEGET svært med tendenser til at
"legitimere" hæleri (har selv haft indbrud 3 gange indenfor de seneste 5 år....)
Anders, hvis DU synes at dit nye set-up lyder langt bedre end det meste HiFi og gør dig glad, er dét jo nok det vigtigste her !
mvh
Prinds
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
Hej Ronni,
Min tidligere kommentar om fjernsynet gik skam ikke på hvilket mærke trådstarter bør vælge (det har jeg slet ikke viden
nok
om hjemmebio til at kunne afgøre). Men mere sætningen "er sku ligeglad med hvor i har det fra (hvis i forstår)". Jeg
kan
jo naturligvis have misforstået fuldstændig (og dermed ikke forstået), men for mig indikerer ordvalget at man ser stort på
om
fjernsynet i sin tid er købt reelt eller om det er en smule varmt...
Trådstarter har jo givetvis skrevet sætningen med et glimt i øjet, men jeg har det bare MEGET svært med tendenser til at
"legitimere" hæleri (har selv haft indbrud 3 gange indenfor de seneste 5 år....)
mvh
Prinds |
|
|
Hej Pinds,
Tror da bestemt ikke han hentyder til noget ulovligt - det må han ikke, ifølge forumregler.
Jeg forstår det bare som at han ser stort på hvilket fjernsyn han får inden for døren.
Om det så er en fladskærm eller CRT tror jeg ikke gør den store forskel. Som jeg bedømmer billederne og udstyret - så går
han meget mere op i lydsiden - end billedsiden. (men igen, jeg gætter kun).
Så mit råd var bare at han skulle gå efter et kvalitetsfjernsyn - noget som matcher resten af de fede komponenter han har
fået skravet sammen.
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse tråd Anders
Ser sgu godt ud.
Jeg har et fuldt funktionelt TV i kælderen du må få. Du skal bare hente. Der er tale om et 25" Sharp billedrørs tv (720 x 576).
Men det er måske ikke stort nok ? __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hej Anders!
Har leget en del med bilstereo i mine unge dage, men dengang byggede vi altså store kondensatorer på, for at kunne
modstå de store strømudsving sådan et ordentligt hug i bassen kunne give. Derudover, når vi var til SPL konkurrencer,
Så måske du skulle overveje at bore 2 huller i væggen og trække to startkabler ud til hi'acen, for så at kunne lade den
Ellers vil jeg bare sige at det er et fedt projekt du har gang i, og jeg er sikker på at det spiller super godt!
Hvad angår fjernsyn, og kommentaren om at du er ligeglad med hvor det kommer fra, min erfaring er at mærket har en del
at sige - jeg ville ikke gå efter et billigt "føtex" fjernsyn, men istedet gå efter et veletableret mærke.
 |
|
|
Det ville være fedt at have hiace'n kørende, men er lidt svært når man bor på 9sal :). Så er det nemmere at have en
batterilader som står og lader samtidig med at man ser film.. Det kan da være jeg skal have anskaffet mig en kondensator
når jeg udvider anlægget.. ikke noget dårlig forslag
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Klasse tråd Anders
Ser sgu godt ud.
Jeg har et fuldt funktionelt TV i kælderen du må få. Du skal bare hente. Der er tale om et 25" Sharp billedrørs tv (720 x 576).
Men det er måske ikke stort nok ? |
|
|
Nahhh det er måske lige småt nok, ellers tak :) Ellers meget læks med et gammelt tv, så er der større chance for at jeg skal
have gang i tapen :D
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt for grineren tråd, du har startet Anders  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Disel Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er satme go værkstedshumor det her  __________________ Venlig hilsen
Disel
|
Til top |
|
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
tag feks denne Viper fra Xzound, bom bom, 1400watt for en flad tusse
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4802108554&n=1200266 496& pn=-1683194924
Hifi er bare så meget dyrere, og man kan stort set ikke høre forskel |
|
|
En sjov lidde side bemærkning jeg fandt først ud af hvor godt mit "ægte" stue-hifi anlæg spiller da jeg efter længer tid hørte et "low end" anlæg __________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Anders K. skrev:
tag feks denne Viper fra Xzound, bom bom, 1400watt for en flad tusse
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4802108554&n=1200266 496& pn=-1683194924 Hifi er bare så meget dyrere, og man
kan stort set ikke høre forskel |
|
|
En sjov lidde side bemærkning jeg fandt først ud af hvor godt mit "ægte" stue-hifi anlæg spiller da jeg efter længer tid hørte
et "low end" anlæg |
|
|
Jaja, men det low end var vel heller ikke et 12v?
|
Til top |
|
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
sirhish skrev:
Anders K. skrev:
tag feks denne Viper fra Xzound, bom bom, 1400watt for en flad tusse http://www.thansen.dk/product.asp?c=4802108554&n=1200266 496& pn=-1683194924 Hifi er bare så meget dyrere, og man kan stort set ikke høre forskel |
|
|
En sjov lidde side bemærkning jeg fandt først ud af hvor godt mit "ægte" stue-hifi anlæg spiller da jeg efter længer tid hørte et "low end" anlæg
|
|
|
Jaja, men det low end var vel heller ikke et 12v? |
|
|
Har selv et ok 12 volt´s anlæg i min bil og min erfaring er at jo bedre indspillings kvalitet er jo større syntes forskellen at være, men mit stue anlæg lyder klart bedst.... har for tiden en blandet cd i min firmabil ,det kan høres men god lyd er det sku ikke selv om musikken er god, til tros for de 12 magiske volt
Hvilken slags musik hører du ???
Hvad forbinder du med god musik ??? og husk god lyd og god musik er ikke altid det samme
Hvad forbinder du med god lyd ??? og husk god lyd og god musik er ikke altid det samme
Hvis der skal spilles techno og trance og noget rock "alt efter humør", så er det bilen jeg tar´ Næsten alt andet skal efter min mening høres i stuen på min "hifi-anlæg" hvor jeg personeligt syntes det lyder bedst... __________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
om det her er for sjov eller ej er vel tråden ligegyldig?
Som tidligere spurgt, så kunne jeg da også godt tænke mig at vide hvorfor det er at du vælger en bilforstærker frem for en alm. forstærker? og med hensyn til batteriet, kan man jo anskaffe sig en 220v til 12v omformer så du slipper for batteriet, og bare kan slutte det til 220v. jeg må indrømme at din "reperation" af højttalerne virker lidt plat, men hvis det virker for dig, thumbs up :)
jeg syntes faktisk Anders har fat i noget her, for HIFI er for mig ikke at kunnet fyre 200.000 af på et anlæg der spiller (virkelig) godt, men mere jagten på forbedring. alle kan bruge så mange penge på et anlæg, hvis man da har pengene til det, men essensen ved hifi er jo at starte et sted, og så bevæge sig fremad? det ville da være kedeligt hvis alle herinde (og resten af verden for den sags skyld) kørte med præcis samme setup? jeg syntes der er mange herinde der har "glemt" hvordan det kan være at sidde i en situation hvor man ikke lige har den slags penge der skal til for at købe noget til 200.000 og derfor bliver nødt til at tænke lidt alternativt!
ps. Junior bruger :D
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
ronnih skrev:
Hej Anders!
 |
|
|
Det ville være fedt at have hiace'n kørende, men er lidt svært når man bor på 9sal :). Så er det nemmere at have en
batterilader som står og lader samtidig med at man ser film.. Det kan da være jeg skal have anskaffet mig en kondensator
|
|
|
Troede SIMPELTHEN ikke at man byggede helt oppe i 9. sal i Jylland!
Hvor mange ampere smider det svin af en 12V bilforstærker, som du har hevet ud af reservedækket fra hiacen? Hvad med
at brokoble, eller biampe, med den ekstra, du har sidende i campingvognen eller traktoren? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg faldt lige over denne tråd , men når der snakkes om 12v i hans anlæg kontra vores stue anlæg, hvor mange volt er der i vores stue anlæg for jeg tro ikke at der 240v ud til vores højtaler.For der sidder jo en stor trafo i de fleste forstærker som der drosler 240v ned til noget der kan bruges til højtalerne.Er det så 12v eller 24v ?
madmax
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Undskyld jeg faldt lige over denne tråd , men når der snakkes om 12v i hans anlæg kontra vores stue
anlæg, hvor mange volt er der i vores stue anlæg for jeg tro ikke at der 240v ud til vores højtaler.For der sidder jo en stor
trafo i de fleste forstærker som der drosler 240v ned til noget der kan bruges til højtalerne.Er det så 12v eller 24v ?
madmax |
|
|
Det kan ikke passe, der er en særlig 12volt lyd. Når din hifi forstærker får 240v, så er det nok fordi den bruger 240v :) __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Anders K. skrev:
ronnih skrev:
Hej Anders!
 |
|
|
|
|
|
Troede SIMPELTHEN ikke at man byggede helt oppe i 9. sal i Jylland!
Hvor mange ampere smider det svin af en 12V bilforstærker, som du har hevet ud af reservedækket fra hiacen? Hvad med
at brokoble, eller biampe, med den ekstra, du har sidende i campingvognen eller traktoren?  |
|
|
Tror ikke bil forstærkere kan brokobles på samme måde som hifi forstærkere? Hvis de kan, så skal jeg i hvert fald have mig
en 240v > 12v lader mere, og det koster jo!
Tror den eneste måde jeg kan brokoble min über 4 kanals bil forstærker på, er ved kun at bruge 2 kanaler af gangen..
Ved ærlig talt ik med ampere, men helt sikkert færre end jeres hifi forstærkere.. __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
om det her er for sjov eller ej er vel tråden ligegyldig?Som tidligere spurgt, så kunne jeg da også godt tænke mig at vide
hvorfor det er at du vælger en bilforstærker frem for en alm. forstærker? og med hensyn til batteriet, kan man jo anskaffe
sig en 220v til 12v omformer så du slipper for batteriet, og bare kan slutte det til 220v. jeg må indrømme at din "reperation"
af højttalerne virker lidt plat, men hvis det virker for dig, thumbs up :)jeg syntes faktisk Anders har fat i noget her, for HIFI
er for mig ikke at kunnet fyre 200.000 af på et anlæg der spiller (virkelig) godt, men mere jagten på forbedring. alle kan
bruge så mange penge på et anlæg, hvis man da har pengene til det, men essensen ved hifi er jo at starte et sted, og så
bevæge sig fremad? det ville da være kedeligt hvis alle herinde (og resten af verden for den sags skyld) kørte med præcis
samme setup? jeg syntes der er mange herinde der har "glemt" hvordan det kan være at sidde i en situation hvor man ikke
lige har den slags penge der skal til for at købe noget til 200.000 og derfor bliver nødt til at tænke lidt alternativt!ps. Junior
bruger :D
|
|
|
Ja det er jo lige det, hvis man ikke har råd til både hifi og et mobilt anlæg. Så køber man bare en bil forstærker, så kan man
klare begge dele uden problemer :) __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer:
tror lige du skal læse hvad manden/drengen skriver igen fra post 1 af.
at han mener hans spiller langt bedre end andet, kan man ikke lade være med at grine. er enig med at man skal starte et sted
det har vi alle.
men ellers er det tydeligt du er junior bruger
(ment som sjov fra det du selv skrev  ) __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr, JA TAK!
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr, JA TAK!
|
|
|
Så er der bare den ulidelige blæserstøj!  Man ja, man får sq effekt og strøm for pengene ved at købe PA. Men hva så med musikalsk kvalitet? Er det Forforstærker/Receiver der styre hvor detaljeret det spiller?
|
Til top |
|
|