Forfatter |
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr, JA TAK!
|
|
|
Så er der bare den ulidelige blæserstøj! Man ja, man får sq effekt og strøm for pengene ved at købe PA. Men hva så med musikalsk kvalitet? Er det Forforstærker/Receiver der styre hvor detaljeret det spiller?
|
|
|
Man smider bare en Low-Noise blæser i istedet for den originale (kostede dog lige 300kr fordi det skulle være en til 24Volt  ), og musikaliteten lægger man vist ikke så meget til når det er en 15" Sub i et 120Liters lukket kabinet som der gerne vil have massere af effekt, men så kommer den til gengæld også i bevægelse  PS: Jonas_h kører også med Behringer EP-2500 forstærkere til sine front højttalere, jeg bruger kun til subwooferen.
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr, JA
TAK!
|
|
|
Så er der bare den ulidelige blæserstøj! Man ja, man får sq effekt og strøm for pengene ved at købe PA. Men
hva så med musikalsk kvalitet? Er det Forforstærker/Receiver der styre hvor detaljeret det spiller? |
|
|
Man smider bare
en Low-Noise blæser i istedet for den originale (kostede dog lige 300kr fordi det skulle være en til 24Volt ), og musikaliteten
lægger man vist ikke så meget til når det er en 15" Sub i et 120Liters lukket kabinet som der gerne vil have massere af effekt,
men så kommer den til gengæld også i bevægelse PS: Jonas_h kører også med Behringer EP-2500 forstærkere til sine
front højttalere, jeg bruger kun til subwooferen. |
|
|
Nice at der er nogen som bruger 24volt.. det begynder at ligne noget __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr,
JA TAK!
|
|
|
Ja det lyder jo meget godt, men er ikke videre transportabelt. Så holder stadig på min bil forstærker __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
db89 skrev:
Bilforstærkere er ikke "Den Hellige Gral" indenfor HIFI, det er PA forstærkere derimod, 4000Watt for 2500kr,
JA TAK!
|
|
|
Ja det lyder jo meget godt, men er ikke videre transportabelt. Så holder stadig på min bil forstærker |
|
|
Du skal da bare spise noget rugbrød så du slipper af med de spaghetti arme  ellers kig evt på Crown's klasse D forstærkere, de vejer næsten intet.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
JA TAK!
|
|
|
Så er der bare den ulidelige blæserstøj! Man ja, man får sq effekt og strøm for pengene ved at købe PA. Men
hva så med musikalsk kvalitet? Er det Forforstærker/Receiver der styre hvor detaljeret det spiller? |
|
|
Man smider
bare en Low-Noise blæser i istedet for den originale (kostede dog lige 300kr fordi det skulle være en til 24Volt ), og
musikaliteten lægger man vist ikke så meget til når det er en 15" Sub i et 120Liters lukket kabinet som der gerne vil have
massere af effekt, men så kommer den til gengæld også i bevægelse PS: Jonas_h kører også med Behringer EP-2500
forstærkere til sine front højttalere, jeg bruger kun til subwooferen. |
|
|
Ja så er det ikke meget musikalsk man tænker
over der! - Men den skal da nok komme til ret den 15". Puha, et punch den må give. - Jeg har netop ikke tænkt at gå på PA
vognen, da jeg er bange for den slet ikke er musikalsk nok. Så det lader nok til jeg må kigge efter HIFIeffekt når der skal
opgraderes en dag.  |
|
|
Overvej en bil sub? Xzound Madness er vidst nede på 1500kr, den gir 2000watt i en ohm. Og er mega musikalsk efter min
mening. __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
NAD-Mand skrev:
db89 skrev:
JA TAK!
|
|
|
|
|
Man smider
bare en Low-Noise blæser i istedet for den originale (kostede dog lige 300kr fordi det skulle være en til 24Volt ), og
musikaliteten lægger man vist ikke så meget til når det er en 15" Sub i et 120Liters lukket kabinet som der gerne vil have
massere af effekt, men så kommer den til gengæld også i bevægelse PS: Jonas_h kører også med Behringer EP-2500
forstærkere til sine front højttalere, jeg bruger kun til subwooferen. |
|
|
Ja så er det ikke meget musikalsk man tænker
over der! - Men den skal da nok komme til ret den 15". Puha, et punch den må give. - Jeg har netop ikke tænkt at gå på PA
vognen, da jeg er bange for den slet ikke er musikalsk nok. Så det lader nok til jeg må kigge efter HIFIeffekt når der skal
opgraderes en dag.  |
|
|
Overvej en bil sub? Xzound Madness er vidst nede på 1500kr, den gir 2000watt i en ohm. Og er mega musikalsk efter min
mening. |
|
|
Såvidt jeg kan se har selv deres 15" en Fs på 32,852Hz, det kan ikke rigtigt bruges til hjemmebio, desuden har den kun en max slaglængde på 30mm Jeg bliver vist bare ved med at holde mig til Earthquake enheder istedet for det der Thansen kinøjsergøjl.
PS: Hvem spiller overhovedet med noget i 1Ohm? så kan man jo snart lige så godt bare kortslutte udgangen.
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er deres 12v forstærker jeg snakker om, ikke bassen.
Jeg bruger jo kun 12v forstærkere, ikke bil højtalere.. Der er hifi højtalere klart bedre
__________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du nævnte da selv en bil sub  Men hvor mange volt sender du så ud til højttalerne? 12V DC?
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bil en kanals sub forstærker, det var det jeg mente. :) Du ved da jeg ikke kan afsky bil ting, altså lige udover bil forstærkere,
så selvfølgelig er det ikke en bil subwoofer jeg snakker om.
Jeg plejer kun at sende watt ud til mine højtalere
|
Til top |
|
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Anders K. skrev:
sirhish skrev:
Anders K. skrev:
tag feks denne Viper fra Xzound, bom bom, 1400watt for en flad tusse http://www.thansen.dk/product.asp?c=4802108554&n=1200266 496& pn=-1683194924 Hifi er bare så meget dyrere, og man kan stort set ikke høre forskel |
|
|
En sjov lidde side bemærkning jeg fandt først ud af hvor godt mit "ægte" stue-hifi anlæg spiller da jeg efter længer tid hørte et "low end" anlæg
|
|
|
Jaja, men det low end var vel heller ikke et 12v? |
|
|
Har selv et ok 12 volt´s anlæg i min bil og min erfaring er at jo bedre indspillings kvalitet er jo større syntes forskellen at være, men mit stue anlæg lyder klart bedst.... har for tiden en blandet cd i min firmabil ,det kan høres men god lyd er det sku ikke selv om musikken er god, til tros for de 12 magiske volt
Hvilken slags musik hører du ???
Hvad forbinder du med god musik ??? og husk god lyd og god musik er ikke altid det samme
Hvad forbinder du med god lyd ??? og husk god lyd og god musik er ikke altid det samme
Hvis der skal spilles techno og trance og noget rock "alt efter humør", så er det bilen jeg tar´ Næsten alt andet skal efter min mening høres i stuen på min "hifi-anlæg" hvor jeg personeligt syntes det lyder bedst...
|
|
|
Du svare ikke :-) __________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der ikke engang en artikel i Hifi & elektronik tilbage i 90´erne om en der byggede et bilanlæg ind i et stue-skab ????? hvis der er nogen der har det gamle blad, kan de så ikke maile den til mig ?????
__________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K. skrev:
Bil en kanals sub forstærker, det var det jeg mente. :) Du ved da jeg ikke kan afsky bil ting, altså lige udover bil forstærkere, så selvfølgelig er det ikke en bil subwoofer jeg snakker om.
Jeg plejer kun at sende watt ud til mine højtalere
|
|
|
Når du siger at du kun sender watt ud til dine højtalere , så mener jeg at watt=strøm=watt , så det må jo være volt du sender ud til dine højtaler da strøm er lig med volt , lyd er elektriske impulser der får membranen til at bevæge sig.
madmax
|
Til top |
|
|
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
Max Brauer:
tror lige du skal læse hvad manden/drengen skriver igen fra post 1 af.
at han mener hans spiller langt bedre end andet, kan man ikke lade være med at grine. er enig med at man skal starte et sted
det har vi alle.
|
|
|
Jeg har læst alt hvad der er blevet skrevet, og jeg er af den overbevisning at hverken anders eller nogen af jer andre kan udtale jer om hvad der lyder bedst, det er helt individuelt.så hvis anders mener at hans "alternative" anlæg lyder godt, er det da helt i orden? der er da ikke nogen grund til at nedgøre et anlæg fordi han har tænkt lidt ud af boxen? Det jeg siger at at hvad enten har har lavet dette inlæg for sjov eller ej, er der da ingen grund til at lave sjov med det? dette er, så vidt jeg har forstået et seriøst forum, der giver seriøs kritik og ros til de ting der bliver vist frem, så selvom anders måske mener dette useriøst, er der da ingen grund til at nedrangere sig selv ved at give lige så ugyldig feedback!
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Var der ikke engang en artikel i Hifi & elektronik tilbage i 90´erne om en der byggede et bilanlæg ind i et
stue-skab ????? hvis der er nogen der har det gamle blad, kan de så ikke maile den til mig ????? |
|
|
Lyder for nice, jeg vil også gerne se det :) __________________ 12volt er sagen!!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev tapen desværre skiftet ud med et nyt kantophæng, og jeg har sågar kikket på en 230volts forstærker. Ved ikke om
230v er mig, men nu må vi se.
|
Til top |
|
|
Habbes Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 09 Februar 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det pyntede en del, hvad har du overvejet af forstærker.
|
Til top |
|
|
Anders K. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kikket på denne http://www.dba.dk/effektforstaerker-abrahamsen/id-71693610/
Den er på 2x170watt i 8ohm. Den mængde watt, ved jeg kan trække DC12'erne ordentligt - for det er det som min
bilforstærker giver :)
Synes ikke rigtig der er nogen effektforstærkere her på hifi4all til 1000-2000kr, som giver samme mængde watt som den på
dba.
|
Til top |
|
|