Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ingeniørens Hifi - Gallo Ref 3.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Kan forstærkeren godt blive ved med at trække dine højtalere..? - kræver de ikke en del power de B&W'er..?

Jo de kræver en del power - men da min donizetti effektforstærker har så stor en strømkapacitet bliver de trukket uden
problemer (til min kæmpe overraskelse også). Når jeg har skruet op på kl 11 kan jeg knap nok være i rummet så højt som det
spiller så kræfter i effektforstærkeren er ikke det de mangler

Dog skal jeg ha lidt styr på bassen - eftersom disse højtalere er liiiidt større end andre jeg har haft, har de med at skabe en lidt
rungende bass. Det er nok pga højtaleren i hjørnet så ville prøve at rykke dem lidt tættere sammen
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kennlh skrev:
Kan forstærkeren godt blive ved med at trække dine højtalere..? - kræver de ikke en del power de B&W'er..?

Jo de kræver en del power - men da min donizetti effektforstærker har så stor en strømkapacitet bliver de trukket uden
problemer (til min kæmpe overraskelse også). Når jeg har skruet op på kl 11 kan jeg knap nok være i rummet så højt som det

Dog skal jeg ha lidt styr på bassen - eftersom disse højtalere er liiiidt større end andre jeg har haft, har de med at skabe en lidt
rungende bass. Det er nok pga højtaleren i hjørnet så ville prøve at rykke dem lidt tættere sammen

Bare husk at det ikke nødvendigvis har noget med hvor højt det kan spille, men mere med den kontrol forstærkeren har over højtaleren..! Da jeg havde min gamle Cambridge på mine VA kunne den også nemt spille højt, da jeg så fik min Cayin 353, kunne jeg tydelig hører at det var meget mere kontrol og mere guf generelt. MEN da jeg så fik sat min Pass på, som jo egentlig kun er på 2x150 i 8ohm, men tilgengæld kører den lineært, dvs 300 i 4ohm og 600 i 2ohm, SÅ kom der styr på sagerne, er du vild!

Jeg kan ikke spille nævneværdigt højere end med Cambridge og Cayin, men der er bare KONTROL, og selvfølgelig et meget bedre lydbillede, perspektiv, microdetaljer, og meget mere velopløst...
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

LoudandClear skrev:
kennlh skrev:
Kan forstærkeren godt blive ved med at trække dine højtalere..? - kræver de ikke
en del power de B&W'er..?

problemer (til min kæmpe overraskelse også). Når jeg har skruet op på kl 11 kan jeg knap nok være i rummet så højt som
det

Dog skal jeg ha lidt styr på bassen - eftersom disse højtalere er liiiidt større end andre jeg har haft, har de med at skabe en
lidt
Bare husk
at det ikke nødvendigvis har noget med hvor højt det kan spille, men mere med den kontrol forstærkeren har over
højtaleren..! Da jeg havde min gamle Cambridge på mine VA kunne den også nemt spille højt, da jeg så fik min Cayin 353,
kunne jeg tydelig hører at det var meget mere kontrol og mere guf generelt. MEN da jeg så fik sat min Pass på, som jo
egentlig kun er på 2x150 i 8ohm, men tilgengæld kører den lineært, dvs 300 i 4ohm og 600 i 2ohm, SÅ kom der styr på
sagerne, er du vild!Jeg kan ikke spille nævneværdigt højere end med Cambridge og Cayin, men der er bare KONTROL, og
selvfølgelig et meget bedre lydbillede, perspektiv, microdetaljer, og meget mere velopløst...

Jeg giver dig fuldstænding ret og jeg kan da også huske da jeg i sin tid smed en NAD c270 effektforstærker på mine
dengang dali 850 - meget mere kontrol så misforstå mig ikke - kan jeg opstøve en AA Donizetti mere, ja så skal den
da herhjem og pynte lidt og så kan jeg jo bi-ampe mig til mere kontrol over lydbilledet
men nu har jeg lige kastet liiiiiidt mange penge efter anlægget så jeg håber da ikke den dukker frem på brugtmarkedet lige
foreløbigt
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med den Audio Analogue Maestro der er på KSB, var det ikke en mulighed hvis du er til A. Analouge lyden, den trækker det meste

14.500,-

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=224348

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hvad med den Audio Analogue Maestro der er på KSB, var det ikke en mulighed hvis du er til A. Analouge
lyden, den trækker det meste

14.500,-

Jeg har skam set den og accepteret at det har jeg ikke penge til

som sagt er jeg på SU og har deltidsarbejde ved siden af mit studie så bare at ha købt de her højtalere ruinerede mig jo
fuldstændig men det jo altid rart at drømme

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kennlh skrev:
Hvad med den Audio Analogue Maestro der er på KSB, var det ikke en mulighed hvis du er til A. Analouge
lyden, den trækker det meste

14.500,-

Jeg har skam set den og accepteret at det har jeg ikke penge til

som sagt er jeg på SU og har deltidsarbejde ved siden af mit studie så bare at ha købt de her højtalere ruinerede mig jo
fuldstændig men det jo altid rart at drømme

Man må aldrig glemme drømmene..:)
- jeg har også drømt om den Pass i 3 år..!

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok også indrømme at hvis jeg absolut skal op i de beløb, så går jeg altså hele vejen og køber mig selv en Pass Labs
istedet for den Maestro du foreslog ved godt vi ligget i det dobbelte prisleje men hvad fanden, jeg har god lyd nu så hvorfor
ikke vente til man kan få den

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Jeg må nok også indrømme at hvis jeg absolut skal op i de beløb, så går jeg altså hele vejen og køber mig selv en Pass Labs
istedet for den Maestro du foreslog ved godt vi ligget i det dobbelte prisleje men hvad fanden, jeg har god lyd nu så hvorfor

Sådan kan man også se på det :)
- men i så fald vil jeg anbefale int-150 i stedet for 30'eren, tror den bliver var varm og rund, til dine B&W'er

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

LoudandClear skrev:
Jeg må nok også indrømme at hvis jeg absolut skal op i de beløb, så går jeg altså hele vejen og køber
mig selv en Pass Labs
Sådan kan man også se på det :)- men i så fald vil jeg anbefale int-150 i stedet for
30'eren, tror den bliver var varm og rund, til dine B&W'er

Mine B&W'ere er totalt neutrale i deres lyd - har aldrig oplevet noget lignende faktisk. Men om den bliver for varm i lyden vil jeg
helst ikke udtale mig om da jeg ikke har haft muligheden for at lytte til den men nu må vi se ;) lige nu vil jeg bare nyde
mine B&W'ere og evt finde en ny DAC som jeg har udskudt i et halvt år snart

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

prøv at kigge efter en DAC10
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=225093

eller young
- og tag palmer psu'en med hvis det kan lade sig gøre

Så du i hvertfald godt kørende

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
prøv at kigge efter en DAC10http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=225093eller young- og tag palmer psu'en
med hvis det kan lade sig gøre Så du i hvertfald godt kørende

Jeg har faktisk prøvet at kontakte ham med DAC 10'en men han lader ikke til at svarer :(
jeg skrev også til vassago hifi mht den young DAC de dengang havde til en lækker pris men jeg kunne ikke rigtig lokke så
mange ord ud af ham om DAC'en som jeg havde håbet

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

prøv da bare at skriv til ham med den DAC 10 igen..!

hvis jeg kender jensen ret, burde du nemt kunne låne en med hjem og prøve, det gjorde jeg inden jeg købte min

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve Kenn!
han virkede ikke ovenud engageret og glad for at fortælle om den da jeg skrev til ham på mail. jeg fik faktisk kun 1 linje tilbage
da jeg spurgte hvordan den spillede i forhold til andre DAC's

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

jeg har nu heller aldrig fået lange mails fra jensen, men han snakker veldig hvis du ringer til ham 

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
jeg har nu heller aldrig fået lange mails fra jensen, men han snakker veldig hvis du ringer til ham 

Det vil jeg prøve så men nu skal der lige rulle løn ind her sidst på måneden så min konto igen smiler til mig
forresten står jeg lidt i et dilemma du måske også ved lidt om? min sub står lige nu på VT Feet men jeg har også et sæt spikes
til den, hvad er bedst? jeg gider ikke pille VT Feet'ene af hvis de afkobler bedste men jeg ville nu også riiiigtig gerne
prøve at smide et par spikes under

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

L A C

Selvom det måske tager lidt tid og arbejde, så synes jeg, at når nu du har de spikes, så montér dem og lyt. Er det ikke dig, så vent til du har mere tid, til at sætte de oprindelige fusser på igen. Du får mere ud af det, ved selv lige at prøve, for selvom, der er en, der fortæller dig om forskellen, er det jo ikke sikker du kan lide det alligevel og så skal du alligevel til, at sætte de andre futter på igen.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Juli 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået lyttet i et godt stykke tid på de nye højtalere, møbleret rundt samt indstillet subwooferen så det hele lyder
harmonisk og jeg tænkte jeg lige ville fortælle et ord eller 2 om lyden

Noget af det første der imponerede mig ved mine nye B&W 703'ere var helt klart diskanten. Aldrig har jeg hørt så harmonisk
en diskant der havde så lækkert et sammenspil med mellemtonen og mht stemmegengivelsen fra disse højtalere var jeg helt
blæst omkuld da jeg hørte duetten med brad paisley og en kvindelig sanger i "whisky lullaby" som jeg tit anvender som
reference nummer. Herrestemmen var dyb og godt gengivet af den nydelige mellemtone og når den kvindelige sange tog
over kom diskanten virkelig frem Og viste sit bedste ved at spille silkebløde toner men uden at være helt afrundet.
Stemmerne er utrolig klarer og en helt ny liga ift. Mine andre højtalere.

Bassen fra mine 703'ere bliver understøttet af min ASW-700 subwoofer og da jeg første gang satte blot højtalerne til, stod
det klart for mig at den slet ikke var nødvendig. 703'erne i sig selv gengiver bassen utrolig præcist, dybt og klart og jeg
kunne egentlig ikke se hvad jeg skulle bruge subwooferen til? Men da jeg så tilsluttede den og satte cross over'eren rigtigt
fandt jeg ud af at den faktisk tilføjede en helt ny dimension. Ikke at lyden blev bedre men det hele blev bare dybere og
lydbilledet blev større og mere betagende.

Mine forstærkere sparker jo kun 2x60 watt efter højtalerne, og selvom det er et par lidt sværtdrevne højtalere syntes jeg de
gør et fint stykke arbejde selvom det kunne være sjovt at se hvad noget mere effekt kunne gøre ved dem men det må
blive når der er råd engang om laaaang tid

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Juli 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

og nu skal man så ud og se på nyt tvbord imorgen så forstærkerne kan få noget lidt pænere at bliver præsenteret på

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 Juli 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
og nu skal man så ud og se på nyt tvbord imorgen så forstærkerne kan få noget lidt pænere at bliver præsenteret på
Ja, eller et nyt hifi rack, så tv'et kan stå mere præsentabelt.  

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Juli 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
LoudandClear skrev:
og nu skal man så ud og se på nyt tvbord imorgen så forstærkerne kan få noget
lidt pænere at bliver præsenteret på
Ja, eller et nyt hifi rack, så tv'et kan
stå mere præsentabelt.  

det er begge dele der har gjort sig gældende jeg er godt nok træt af mit synlige kabelrod over det hele - jeg kan ikke
ha det! det skal være pænt og skjult uden at gå på kompromis med design og præsentation af anlæg samt tv

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes