| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Savklinge:
Tusind tak, de har en følsomhed på 91,5 hvis jeg husker rigtigt så de er dejligt nemme og trække
Og ja det spiller hammer godt! Jeg har fået et par andre signalkabler på fra reciveren nu og det lyder LANGT bedre end de
lakridskabler jeg havde på før, de skabte virkelig meget intereferens!
@Rysz
Bare rolig der er skam planer om opgraderinger på den front  nu skal jeg bare se om det lykkes
|
| Til top |
|
| |
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super...
Nu er den snart ved at være 100% i vinkel. Det ser fedt ud og lyder garanteret også rigtig godt :)
Hvodan lyder de ? Er de bløde og luftige og musikalske ?
Det bliver spændende om der snart dukker en PRA6000 op 
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers står der en Pra 2000RG i Tyskland:
http://www.ebay.de/itm/DENON-High-End-Vorverstarker-PRA-2000 -RG-neuwertig-/261165841527?
pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rke r&hash=item3cceb27c77#ht_7211wt_1186
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
http://www.ebay.de/itm/DENON-High-End-Vorverstarker-PRA-2000 -RG-neuwertig-/261165841527?
pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rke r&hash=item3cceb27c77#ht_7211wt_1186 |
|
|
For Put-Garden den er altså bare fed den forforstærker...! Har altså en svaghed for top-grej fra den tid. __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa den er sgu meget lækker! men det er prisen også!  og jeg har lige lagt øjnene på nye højtalerkabler, så der går nok
lige lidt før reciveren bliver korsfæstet
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therock1967 skrev:
Super...
Nu er den snart ved at være 100% i vinkel. Det ser fedt ud og lyder garanteret også rigtig godt :)
Hvodan lyder de ? Er de bløde og luftige og musikalske ?
Det bliver spændende om der snart dukker en PRA6000 op http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley17.gif"> <!-- Signature --> |
|
|
Jeg har simpelthen ikke haft tid til at lytte nok, så kommentarer på lyden må nok lige vente en halv omgang. Men foden vipper
da med og der er gang i hele lokalet!  Jeg kan ihvertfald også sige at der er TOTALT styr på mine Tannoy, ingen slasken
eller noget som helst her. totalt stram bass og en rafineret diskant og en sprød mellemtone
Men som sagt har jeg ikke haft mulighed for en ordentlig lyttesession pga. lektielæsning og studiet
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Therock1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morell skrev:
Rysz skrev:
http://www.ebay.de/itm/DENON-High-End-Vorverstarker-PRA-2000 -RG-neuwertig-/261165841527? pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rke r&hash=item3cceb27c77#ht_7211wt_1186 |
|
|
For Put-Garden den er altså bare fed den forforstærker...! Har altså en svaghed for top-grej fra den tid. |
|
|
Det er forståligt, det har jeg også. Problemet er bare at det også spiller så voldsomt fedt så man ved ikke hvad man skal gøre hvis det engang går i stykker.. Heldigvis er det fra dengang bygget til at holde og ikke efter smid væk termologien 
@ LAC, det er fuldstændig det samme jeg oplever også er det samtidig soft så det er en hel fryd 
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therock1967 skrev:
Morell skrev:
Rysz skrev:
pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rke r&hash=item3cceb27c77#ht_7211wt_1186 |
|
|
For Put-Garden den er altså bare fed den forforstærker...! Har altså en svaghed for top-grej fra den tid. |
|
|
Det er forståligt, det har jeg også. Problemet er bare at det også spiller så voldsomt fedt så man ved ikke hvad man skal
gøre hvis det engang går i stykker.. Heldigvis er det fra dengang bygget til at holde og ikke efter smid væk termologien
@ LAC, det er fuldstændig det samme jeg oplever også er det samtidig soft så det er en hel fryd  |
|
|
Jaa men mine Tannoy D80'ere tager lidt af det "soft'e" af da de er ret hårde i spillestilen og meget direkte. Men jeg må sige
at monoblokkene har bidraget med ting jeg ikke har hørt før  nu mangler der bare nogle ordentlige kabler som jeg
forhåbentlig kan få snarrest
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal der leges med højtaler kabler!  har planer om at kører et kabel til bassen og et andet kabel til
diskant/mellemtone. dvs 2 forskellige kabler der er gode til hhv bass og det andet til diskant og mellemtone
Hvad det bliver må i lige vente lidt med at se
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Så skal der leges med højtaler kabler! har planer om at kører et kabel til bassen og et andet kabel til diskant/mellemtone. dvs 2 forskellige kabler der er gode til hhv bass og det andet til diskant og mellemtone
Hvad det bliver må i lige vente lidt med at se  |
|
|
Jeg har hørt noget om, at det også kaldes bi-wiring......thø hø......  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Therock1967 skrev:
Morell skrev:
Rysz skrev:
Ellers står der en Pra 2000RG i Tyskland: http://www.ebay.de/itm/DENON-High-End-Vorverstarker-PRA-2000 -RG-neuwertig-/261165841527? pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rke r&hash=item3cceb27c77#ht_7211wt_1186 |
|
|
|
|
Det er forståligt, det har jeg også. Problemet er bare at det også spiller så voldsomt fedt så man ved ikke hvad man skal gøre hvis det engang går i stykker.. Heldigvis er det fra dengang bygget til at holde og ikke efter smid væk termologien
@ LAC, det er fuldstændig det samme jeg oplever også er det samtidig soft så det er en hel fryd 
|
|
|
Jaa men mine Tannoy D80'ere tager lidt af det "soft'e" af da de er ret hårde i spillestilen og meget direkte. Men jeg må sige at monoblokkene har bidraget med ting jeg ikke har hørt før nu mangler der bare nogle ordentlige kabler som jeg forhåbentlig kan få snarrest  |
|
|
Har prøvet de D80/638 , jeg syntes aldrig de blev helt stue rene , meget rå top nærmest hidsig.Der imod har jeg hørt D700 og D500 de er silke bløde i toppen , men prisen er jo også en helt anden .
madmax
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes faktisk ikk de er så skarpe i toppen igen madmax
Men tror det har noget at gøre med hvad du fodrer dem med  for da jeg gav dem mp3 filer i 160 kbps der må jeg da indrømme de brækkede
sig på gulvet for det lød da forfærdeligt!!  men når jeg sidder nu og hører ALAC filer så lyder det sgu meget fornuftigt  men denon'erne
ligger nok også en dæmper på dem da de selv er meget bløde i lyden
Men lige nu sidder jeg sgu og nyder lyden!  akustisk musik er de ret forrygende til - både forstærkere og d80'erne
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 20 Februar 2013 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man til Tannoy- må disse da være benjamin i et hvert rigtig hi-fi hjem…! Man får helt lyst til at have dem som vedhæng i ens nøglering.

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Marts 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer måske lidt noget nyt på højtalerfronten, men er ikke helt sikkert endnu
stay tuned!
|
| Til top |
|
| |
Therock1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|