Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemensen2k skrev:
wildstyle skrev:
Jeg ville i hvert fald ikke vælge et sæt Vienna BCG, hvis du har planer om at placere dem samme sted,
som dine nuværende højttalere står. Eftersom de er udpræget svampede og buttede i lyden, så tror jeg du vil opleve horrible
basproblemer. De kræver godt med plads, hvis de skal fungere optimalt.Hvad slags musik hører du? Ikke for at tale ondt om
VA, jeg har selv haft et sæt BBG, men de egner sig absolut ikke til alt slags musik.Hvad angår Audiovector, så er jeg enig med
UptiVupti. Jeg synes bestemt heller ikke at de hælder til den varme side. De er meget velopløste opadtil, men kan også nemt
blive ret spidse i toppen. |
|
|
Hvad slags musik har du erfaret VA BCG gør sig bedst til? Jeg overvejer den nemlig selv. Men jeg hører primært Rock og
forskellige slags elektronisk musik. Ville det gå an? Jeg kan godt lide stram bas, en rimelig tight lyd og gerne lidt fremme i
skoene. |
|
|
Det er netop de genrer, som jeg synes de egner sig mindst til, desværre. Sådan var det i hvert fald med mine BBG, som er lillebroderen til BCG. De er simpelthen for langsomme i optrækket. Hvis du hører kompleks musik, så falder det helt til jorden, fordi de ikke kan følge med. Du finder nærmest ikke en højttaler, som er mere tilbagelænet i lyden. Deres force ligger i jazz, blues og den dur.
|
Til top |
|
|
UptiVupti Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til Vienna er jeg enig med wildstyle, de egner sig bedst til blød musik og ikke pop, dance, rock osv.
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er noteret bag øret!  de må så vente til man får en lejlighed med en stor stue (selvom der er langt dertil på su
)
jeg hører alt slags musik lige til orientering! lige fra plader med gasolin, judas priest til klassisk musik og endda techno og
hardstyle
jeg har kigget lidt på Audiovector x3, m3 og s3
kender i disse og kan evt fortælle lidt? umiddelbart finder jeg m3'eren mest interessant da den er i min prisklasse brugt og ser
virkelig lækker ud
god aften!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudandclear
B&W og Snell er gode til stort alle genre. Deres høje opløsning og dynamik/kontrol gør dette muligt. B&W 803 serien og f.eks Snell type D kunne være noget for dig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et sæt Rega R3 eller R5 som har fremadrettet basrefleks. De skulle spille musikken med rytme og drive, har dog ikke
hørt dem
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 09 November 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup du har dig der!
Hvis du søger dynamik bør du kigge på Klipsch, noget af det mest dynamiske jeg har hørt til dato.
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@LoudandClear, jeg bemærker at du hører Judas Priest, thumbs up for god smag   __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev de store Dalier lige skubbet til side, kablerne blev taget af dem og de står nu pænt i et andet rum, istedet er der nu
blevet indkøbt 2 stks. lækre Audiovector M3, en drøm jeg nu har haft i et par måneder om at eje og nu står de der!
ganske smukke!
nu skal der lyttes lidt til dem og hvordan de opfører sig i MIT rum og så vender jeg tilbage med et par ord om dem, men her
er der lige et par billeder!
LoudAndClear: Over and out
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle:
Judas Priest skal høres på den rigtige måde: LP!!!
kan godt være jeg er ung men Judas på LP det er sgu noget der er smæk på
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der sgu noget særligt over at lytte gode rock skiver på lp. 
Pæne M3'ere, men det er lidt synd, at de står lidt klemt inde. Det kan gå lidt ud over nedre mellemtone og bas. Men vi ser ad hvad du selv synes du får ud af det. Tillykke med dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal have indkøbt en løsning til mit tv så det hele kommer til at stå derunder på et rack med tv'et øverst, dette får den ene
højtaler yderligere 30-50 cm ud af hjørnet men lige nu kan jeg kun sige WAUW der er stor forskel fra dem til Dalierne!!! [:*:]
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 14 November 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er der sgu blevet lyttet godt og grundigt og som jeg skriver dette kører Nickelback i baggrunden med "burn et to the
ground" og hold da k*ft de højtalere sparker røv! mine gamle dalier når ikke Audiovector M3 til sokkeholderne!
lidt beskrivelse af lyden: lyden er utrolig dejlig og cambridge forstærkeren kommer virkelig til sin ret med sin britiske lyd i
disse højtalere. de sortére virkelig skidt fra kanel og jeg har prøvet lidt med forskellige filtyper og afspille og det er helt klart
at der kan høres forskel fra MP3 filer i 128 kbps til MP3 i 320 kbps og helt op til Flac der lyder utroligt dejligt!
jeg føler virkelig jeg har kunnet få presset den britiskhed (  ) der er i min Cambridge 740A ud gennem disse højtalere
som mine 850'ere bare ikke kunne. Audiovectorerne spiller utrolig klart, selv fra de helt lyse toner ned til de helt dybe er der
følelse og liv.
diskanten er utrolig blød og virkelig behagelig i forhold til mine dali 850'er, det er helt en glæde at hører høj musik nu! Taylor
Swift der ellers har en utrolig skarp stemme er blevet en glæde at lytte til nu og jeg behøver ikke tører blod op fra
gulvtæppet mere fordi mine trommehinder har blødt
mellemtonen er også utrolig skøn og flyder på ingen måde sammen med bassen, de er holdt dejligt adskilt og man kan hører
hvad der er hvad selvom der stadig er den her naturlige overgang imellem de 2. At hører Carlos Santana synge er en fryd
for øret og han dominere mellemtonen og diskanten smukt så de virkelig er i harmoni.
bassen kan beskrives på mange måder: flydende, behagelig, tilbagelænet. men samtidig også som: hård, stram, fast og
absolut lige i skabet! det er alt efter hvad der høres og denne højttaler er bare god til det hele. lige fra hårdt pumpende
techno til stortrommen når nickelback spiller "Animals"
alt i alt er jeg virkelig glad for denne utroligt dejlige højtaler og jeg tror den vil give mig lang tids lækker musik. dog har jeg
jo (som mange har påpeget  ) et problem med et hjørne og nu hvor højtalerne er blevet opgraderet og jeg virkelig
kan hører hvordan det "runger" derovre nu tænkte jeg lidt på om et par bassfælder måske ville virke eller bare en helt
almindelig pude du kan få i bilka til at massere nakken (det ligner nemlig det samme og er af stort set samme materiale og
10 gange billigere  )?
har du et indput til hvad jeg kan gøre med mit hjørne så kom gerne med svar, og NEJ de kan ikke komme længere ud af
hjørnet på nuværende tidspunkt
det var alt for nu! her er lige et billede af "damerne" med tøj på! god aften!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudandclear
Der er jo også den venstre dame....øhh højttaler. Den står jo inde mellem to møbler. Det giver også betoninger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men kan en bass trap oppe i det hjørne ikke hjælpe lidt på det?  eller vil det blot dæmpe selve bassen i det hele taget?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Egentligt ikke, for begge højttalere står på en måde i hjørnet set ud fra bølgelængden i bassen. Stod de ude på gulvet med en afstand på 1 meter til sidevægge og lidt mere til bagvæggen, ville du kunne sætte en plade op i hjørnerne fra gulv til loft og fjerne hjørnet og dermed dæmpe den akustiske forstærkning noget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa det kan jeg godt se det bliver når sengen skal flyttes og alt muligt hvilket er umuligt lige nu  det må blive en anden
god gang men lige nu er jeg jo også godt tilfreds med lyden!
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine opstillinger har mildest talt ikke været hensigsmæssige, som andre også har været inde på...
Jeg fornemmer rummet er meget lille?!?
Hvis du vil have nogle reele forslag til opstillinger, kan du prøve at illustrere rummet her
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 14 November 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt så gjort:
rummet er 3,5 x 3,5 meter det fik jeg ikke lige skrevet på tegningerne men som i kan se har jeg ikke meget at gøre godt med
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 15 November 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se at det er svært!
Skal tv'et stå sammen med (mellem) højttalerne?
Må tv'et være på det andet led i forhold til sengen?
Sidder du på taburetten når du lytter?
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 15 November 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke nødvendigvis men hvordan vil du flytte tvet og hverhen? det er 32" ? :)
nej det er en lækker stol når jeg virkelig lytter seriøst, men kunne ikke lige finde den da jeg hurtig lavede tegningen :)
|
Til top |
|
|