Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ blev det tid! jeg har arbejdet meget hele julen og fået massere af SU og dermed skal jeg nu ud og købe mig en julegave til
mig selv!
imorgen går turen til Kbh sammen med den gamle hvor jeg skal mødes med et par der sælger brugte forstærkere samt diverse
foretninger og så skal der ellers lyttes!  mon ikke jeg falder over noget der falder i min smag?
status rapport imorgen hvorvidt jeg fandt mig min egen julegave!
MvH LAC
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Januar 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom der nye beboere i huset! kan i gætte hvad? ;)
ledetråde:
italiensk
består af for- og effektforstærker
har ingen fjernbetjening
og har et læækert udseende og ikke mindst LYD!
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det vidst tid at fortælle hvad der nu driver mine skønne Audiovectorer! Dem som har fulgt
Grafikkerens Tråd har nok også se at, jeg har
postet der, hvad jeg har fået indenfor dørene og dem som ikke har set det, kan jo se nedenfor:
Jeg syntes det så pænere ud at have dem ovenpå bordet med DAC'en under og med pladespilleren ovenpå.
Og hvis du har rigtig godt syn kan du se det er et sæt Audio Analogue Bellini og Donizetti!
Den lækre skrift på billedet ovenfor ses på fronten af forstærkerne og det indikere virkerlig kvalitet! Konstruktionen er også
meget solid og det virker virkelig som om det ikke er tomme kilo der ligger i dem!
Og det sidste oversigtsbillede af forstærkerne - smukt som de står!
mellem for- og effektforstærker anvender jeg et Chord Chrysalis som fulgte med fra sælger som jeg syntes gør det ganske
godt også selvom jeg endnu ikke har prøvet at sætte andre kabler mellem forstærkerne
Da jeg kom hjem med den var jeg super spændt! Jeg havde hørt den hos sælger men ganske vist kun på et sæt billigere
højttalere så jeg ville se hvad de kunne gøre ved mine M3'ere. Og allerede da jeg får sat den til og den spiller den første
tone får man en "wauw" følelse! Den er mange klasser bedre end min gamle cambridge forstærker og den har virkelig givet
mine højtalere det liv og den glød jeg søgte! Bassen er blevet lækker og stram i den og diskanten spiller ganske naturligt
sammen med mellemtonen. Der er intet mudret sammen mere, alt er klokkeklart og lyder som blev det spillet lige her i
rummet!
Jeg finder forstærkeren rigtig lækker og er sikker på at jeg nok kommer til at bruge den nogle år da den simpelhen har de
detaljer og den smule varme jeg søger. Dynamikken er nærmest også konstrueret til rummet og det føles næsten som om
forstærkeren ved præcis hvordan rummet ser ud og spiller lige efter mine behov!
Det var det for nu! God aften og god lytning
MvH LAC
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændende/godt ud..! Hvad måtte du slippe for sådan et sæt..?
Er det en gammel Cambridge dac du kører med..? Hvad er din kilde..?
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav 4500,- og så fulgt Chord kablet med så jeg ser det som et røverkøb
ja det er en ældre DAC 3 hvor BNC indgangene desværre ikke dur  (fik den dog for en plov) men den optiske fungere fint
til at spille fra min computer som har optisk udgang :)
jeg spiller som regel via det optiske til DAC'en fra pc'en men der ryger da også en plade på en gang imellem
MvH LAC
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikk slemt, faktisk nøjagtig det samme jeg gav for min Cayin 353, fortryder stadig ikke købet..!
Tror igen du vil kunne hente en del ved a invisterer i en ny dac og så kører coax..:)
Hvor langt står dine ht fra bagvæggen..? Tror du med fordel vil kunne rykke lidt rundt på det hele..:)
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er ikke så galt
ja og jeg har også forelsket mig lidt i sådan en Young Dac som du har
lige nu står de vel 40 cm fra bagvæggen og ja jeg ved godt der skal rykkes lidt men mit værelse er ikke det største så har ikke
rigtig mulighed for det før jeg har fundet en smart løsning en dag hvor jeg har tid  mit hjørne er også et fantastisk problem
jeg skal ha' elimineret på en måde  men lige nu står det så det lyder bedst - under omstændighederne!
det bliver et større projekt tror jeg
MvH LAC
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye udstyr Audio Analogue Bellini. 
Jeg var selv en overgang på kig efter det i KSB.
Kan det passe at forforstærkeren er med kæmpe ladebank, som der fungerer som et batteri, eller husker jeg fegl?
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Tillykke med dit nye udstyr Audio Analogue Bellini. 
Jeg var selv en overgang på kig efter det i KSB.
Kan det passe at forforstærkeren er med kæmpe ladebank, som der fungerer som et batteri, eller husker jeg fegl?
|
|
|
jo tak
der må jeg faktisk være dig svar skyldig! den har da et par kilo på sig men har faktisk ingen idé da det er lidt svært at finde
info om den gamle af udgaverne som jeg jo har købt mig
kunne være jeg skulle åbne den en dag, hvordan vil det kunne ses indeni den hvis der er en ladestation?
MvH LAC
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke er den form for opladning i den. Lytterne har fuld spænding så snart den tændes og løber ikke tør...  ....først når den slukkes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min DAC 10 har 400000 üf ladekapacitet og fungere også sår'n lidt batteri agtigt. Det er på den måde din pre også er opbygget. Hetftigt ikke?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Min DAC 10 har 400000 üf ladekapacitet og fungere også sår'n lidt batteri agtigt. Det er på den måde din
pre også er opbygget. Hetftigt ikke? |
|
|
jo det er da mega fedt :D det giver ihvertfald en bedre lyd !
MvH LAC
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som inspiration fra finlytteren og mange andre der har opfordret mig til at få en anden opstilling har jeg nu opstillet noget der
er muligt og selvom det ser trangt ud på billedet bliver det nok ikke ligeså slemt! men kunne jeg lige få lidt feedback på det da
jeg ikke gider at smadre min ryg ved at løfte alt rundt, hvis der ikke bare er en smule rigtigt i det! :)
jeg sidder som regel i sengen når jeg hører musik og derfor er den blevet gjort til må for mit sweetspot - og højtalerne kommer
til at sta ca 1,5-2 meter fra hinanden som de gør nu! :)
slut herfra!  håber nogen vil give noget feedback
MvH LAC
|
Til top |
|
|
KOAN Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er rigtig god både for og effekt - har self haft forforstærkeren over flere omgange - den har en dejlig varme og dynamik -
de erstattede på et tidspunkt min thule forforstærker og sammen med de gamle thule effektblokke blev det en meget bedre
lyd - mere åbent og varmt.
Har også haft modellen som integreret - lød også dejligt - men den manglede lidt kraft - i den opsætning har du mere kraft.
- Og til den pris er det et rigtig godt køb - tillykke :-)
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Min DAC 10 har 400000 üf ladekapacitet og fungere også sår'n lidt batteri agtigt. Det er på den måde din pre også er opbygget. Hetftigt ikke? |
|
|
Ikke for at gøre trådstarter ked, men det er først i MK II-versionen, at der opereres med virtual battery via en pokkers stor lytbank. MK I er mere normalt dimensioneret, men spiller nu aldeles fortrinligt alligevel
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
allanowich skrev:
Min DAC 10 har 400000 üf ladekapacitet og fungere også sår'n lidt batteri agtigt. Det er på den måde din
pre også er opbygget. Hetftigt ikke? |
|
|
Ikke for at gøre trådstarter ked, men det er først i MK II-versionen, at der
opereres med virtual battery via en pokkers stor lytbank. MK I er mere normalt dimensioneret, men spiller nu aldeles
fortrinligt alligevel
|
|
|
det gør mig egentlig ikke så meget eftersom jeg ikke går efter tekniske specifikationer og smarte dimser der skal forbedre
alt muligt :) for mig skal lyden bare være god og så kan det jo være nok så fint at montere alt muligt i dem HVIS DET
VIRKER FOR MIG
så ingen surer miner her jeg har den samme holdning om den som hele tiden: mere tilfreds end forventet!
MvH LAC
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye :) - Det må spille ganske fornuftigt, grunden til at jeg ikke købte et sæt var pga. det var udgåede og dengang var jeg ret ny indenfor faget og troede det var dumt at købe udgåede ting hehe.. Men prisen dengang lå også på de 4-5000.. :) Men det lød skide godt!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok
Jeg kender ikke lige forskellen på et og to'eren, men det var også kun, hvis den var opbygget sådan, da der jo ikke bruges reel batteri drift i den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|