Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ingeniørens Hifi - Gallo Ref 3.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

det skal jeg prøve kennelh!

SÅ blev første album lagt ned i FLAC format og det blev et af mine ynglings! Nickelback med "Dark Horse".
og hold da ferie! at gå fra spotify kvalitet til ren FLAC format gør satme noget ved ens anlæg!

jeg sidder med et viskestykke under hagen for ikke at få savl på gulvet for hold da ferie der er kommer lækker dynamik i
lyden! alt er levende og alt "passer sammen" har aldrig hørt noget lignende og det er endda med billige harald skrald
kabler

imorgen skal jeg et smut forbi Abaudio og kigge på kabler og bagefter til demoaften hos Hifi-forum hvor jeg skal hører lidt
Naim! det bliver sgu spændende og jeg regner da med at komme hjem med et par meter kabel

slut herfra !

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Januar 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Så fik man et sæt MIT Avt 3 Bi-wire kabler med hjem fra Abaudio og prøve!
de var godt nok flade da ejg startede med at spille på dem i fredags (de er jo spritnye), men for hver time der gik har de bare
åbnet sig mere og mere!

jeg har nu spillet på dem et stykke tid og jeg syntes de er rigtig lækre! så må jeg jo se om det er dem jeg vil invistere i dem

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Fremragende kabler MIT. Dem bliver du glad for:-) det er de eneste kabler jeg har prøvet hvor jeg synes de er hver en krone værd :-) mvh søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

så er der blevet købt kabel og stik og nu skal der laves jumpere!

jeg vender tilbage med resultatet!

MvH LAC

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

spændende :)

hvor skal jumperne bruges..? i stedet for bøjlerne på højtaleren..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

så blev der lavet jumpere og det kostede da også et par fingre skruetrækkere kan altså godt brage igennem en
fingernegl hvis i nu var i tvivl

men sikker noget lækkert der kom ud af det!

jeg biwire så med mig MIT kabel op til bass og mellemtone og har nu sat VAN DEN HUL MAGNUM jumpere på fra mellemtone
til diskant

lyd indtryk kommer senere

MvH LAC

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

håber det var svar nok kennlh

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

jamen det var det da, ser godt ud, spændt på at hører om der skulle være en forskel at sporer,
de metalbøjler plejer ikke at være meget værd 

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået lyttet noget af det første og mit første indtryk er klart positivt!

for det første har jeg sluppet af med en del af mine lidt skarpe s lyde så det lyder langt mere naturligt. det næste jeg
bemærkede er hvordan der ligepludselig bare blev totalt hul igennem i diskanten. I forhold til metalbøjlerne er det her et
kæmpe skridt der bare har gjort lydoplevelsen langt bedre. Diskanten optræder nu langt mere naturligt sammen med de
andre enheder og har en lækker sprød lyd.

Desuden er der sket en sjov ting: noget af det kolde ved mine højtalere er næsten helt væk, de lyder helt neutrale nu og det
er som om begrænsningerne på diskanten via metalbøjlerne jeg havde på før, helt er væk nu og det hele lyder meget klarer
nu!

overall har jeg ikke fortrudt jumperne og jeg glæder mig til jeg får produceret noget afkobling til forstærkerne samt DAC for
at hører om jeg kan få en forskel ud af det. Hvordan jeg vil lave det? det afslører jeg når jeg har fået lavet det

god lytning derude!

MvH LAC

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 Februar 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

jeg har forsøgt mig i weekenden med at lave noget afkobling til mit system, men pga mangel på præcisionsværktøj må jeg
desværre se mig slået og ty til en meget almindelig metode
men det betyder ikke jeg har givet op! så snart jeg har fået værktøj til sagen, så vil der da blive fremstillet lige de
afkoblingsfødder jeg havde tænkt mig i første omgang

men på nuværende tidspunkt er det blot blevet til 3 træklodser under hver forstærker, som desuden har fået hver deres
egen hylde!

og til min store overraskelse, så gav det sgu en forskel i lyden! jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvad endnu, men
jeg kan helt klart hører den nedre og øvre mellemtone langt klarer nu og der er meget mere nærvær i mit lytterum.
Derimod har de måske stjålet en lille smule dynamik men til gengæld fået hele rummet med! om ændringen er god eller
dårlig må jeg lige finde ud af

MvH LAC

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2012 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Pictures...?

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:

for det første har jeg sluppet af med en del af mine lidt skarpe s lyde så det lyder langt mere naturligt.

Desuden er der sket en sjov ting: noget af det kolde ved mine højtalere er næsten helt væk, de lyder helt neutrale nu og det
er som om begrænsningerne på diskanten via metalbøjlerne jeg havde på før, helt er væk nu og det hele lyder meget klarer
nu!

MvH LAC

jeg har selv spillet med van den hul magnum og det er meget mørkt og varmt i lyden, så det lyder klart som det der har gjort du er sluppet af med s lydene. utroligt hvad de små jumpere kan gøre var

Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

lidt billeder af den nuværende afkobling som jeg har skrevet tidligere gav det overraskende nok en del på lydbilledet men
afkoblingen er ikke helt færdig da jeg blev mødt med problemer med værktøjet

under hver enhed er der blevet sat 3 af disse 2 cm høje rundstokke

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Loudandclear

Du kunne evt tage 2 pr ben og i mellem de to klodser lægge et stykke filt eller gummi. Så skal klodserne nok være noget lavere. Ellers kunne man let komme til at tænke på giraffer.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Loudandclear

Du kunne evt tage 2 pr ben og i mellem de to klodser lægge et stykke filt eller gummi. Så skal klodserne nok være noget
lavere. Ellers kunne man let komme til at tænke på giraffer.

som skrevet ovenfor har jeg mine planer - det er en midlertidig løsning!

MvH LAC

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Kan det passe at din oprindeligemplan var at der skulle være to skiver med en kugle imellem, for hvert ben..?

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Kan det passe at din oprindeligemplan var at der skulle være to skiver med en kugle imellem, for hvert
ben..?

helt rigtigt men jeg ville bruge 3 kugler pr. ben istedet for 1 pga stabilitet :)

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg vil være en rigtig god idé

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Status på afkobling: design er klart og de sidste ting skal lige laves færdige her over min vinterferie og så er de færdige!

imorgen skal der ud og hentes lækkerier: MKII udgaven af min allerede fremragende Bellini forforstærker glæder mig ret
så meget til at sammenligne de to forforstærkere - især med den store lytbank og virtual battery der er i MKII udgaven, som
hr. brok så flinkt oplyste mig om på side 5, nederst i tråden!
så imorgen skal der bare hentes forstærker og lyttes! guf guf

MvH LAC

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

uha der er sket meget idag :D først har jeg hentet en ny forforstærker, nemlig MKII udgaven af min forrige Audio Analogue
Bellini. den spiller satme som en drøm! jeg troede ikke en forforstærkere havde så meget med lyden at gøre som den
har men der blev jeg sgu overrasket!

nå, hvad er forskellen så fra MKI til MKII udgaven? jamen for det første kan man på fronten se at der er kommet lamper i
hvilket giver forstærkeren et virkelig lækkert touch. drejeknapperne kan ikke "dreje" mere men ryger pænt tilbage på deres
plads så de ser pæne ud når de står vertikalt. hertil følger der også en lækker fjernbetjening som der ikke fantes til MKI
udgaven. den vejer i sig selv et kilo og er mega blærerøvsagtig med mulighed for at skifte indgange, volumen op og ned og
helt mute forstærkeren. fjernbetjeningen er dog lidt upræcis da man skal sigte får at "ramme"
alligevel finder jeg fjernbetjeningen rigtig lækker og virkelig noget som MKI udgaven manglede! derudover skulle den også
ha virtual battery som skulle være med til at forbedre lyden! hvis det var MKII udgaven som jeg har stående, må Hr. Brok
gerne lige melde herinde om det er den han talte om på side 5!

lyden: tjaa jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal forklarer det her. Der er ligesom bare kommet mere af ALT. Der er mere
Dynamik og forstærkeren omfavner rummet bedre, som om den ved hvor tingene står i mit lytterum. ift. den lidt mere
tilbagelænede lyd i MKI udgaven, så er MKII udgaven faktisk utrolig fleksibel da den har et kæmpe drive når den spiller rock
i forhold til sin forgænger. Men kan også optræde meget tilbagelænet og afslappet ved jazz og klassisk men stadig vide
præcis hvor instrumenterne skal stå.

Nårh ja det var jo dejligt med ny forstærker, men dagen har også stået på andre løjer!

jepsen! der er blevet lavet afkobling til alt udstyret! for satan det tog også sin tid og det har kostet et par
tommelfingre! men nu er de her!
det jeg har gjort er at jeg har købt 1 meter rundstok og skåret dem ud i 1 cm tykke skiver. disse har jeg så boret med
spidsen af et bord og lagt nogle mindre metalkugler imellem og vupti - så der afkobling!

lyden vil jeg ganske enkelt ikke udtale mig om endnu da de lige er blevet sat under maskineriet! jeg kan dog allerede sige
nu at bassen er blevet strammere samt den nedre mellemtone er blevet mere tydelig

det var alt for nu! nøj det her indlæg blev vidst lidt langt

god lytning derude!

MvH LAC

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes