Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvor står jeg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv arbejdet i radiobranchen, og har her lært at nye dele er omfattet af den normale reklamationsret som i dag er på 2 år, jeg har meget svært ved at forestille mig at man bliver bedre stillet efter reparation, end efter en normalt køb.

Jeg kan ikke bevise jeg har ret, men på mit cand. merc. studie har jeg været gennem købeloven (den gamle) og jeg mindes ikke at være stødt på 5 års reglen, men kun beskrivelse af ny 1 års garanti på udskiftede dele (eller hele apparat hvis dette byttes).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 September 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg har selv arbejdet i radiobranchen, og har her lært at nye dele er omfattet af den normale reklamationsret som i dag er på 2 år, jeg har meget svært ved at forestille mig at man bliver bedre stillet efter reparation, end efter en normalt køb.

Jeg kan ikke bevise jeg har ret, men på mit cand. merc. studie har jeg været gennem købeloven (den gamle) og jeg mindes ikke at være stødt på 5 års reglen, men kun beskrivelse af ny 1 års garanti på udskiftede dele (eller hele apparat hvis dette byttes).

svjh så hvis varen ombyttes har du 2års reklamationsret (nye købelov) fra ombytningsdatoen. udføres der reparation, har du 2 års rekl. på reparationen. Og forbrugerstyrelsen har udtalt at 3 forsøg på reparation af samme fejl bør medføre ombytning af varen.
mig bekendt har forbrugerstyrelsen ingen juridisk 'magt', dog efterlever stortset alle hæderlige forretninger forbrugerstyrelsens afgørelser.

så på en måde er man lidt bedre stillet efter reparation.

EDIT: 5års reglen som Micma18 fortæller om, har jeg aldrig hørt noget om..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes