| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
for lige vende tilbage til Mulligan
hans plade "quartet" med Paul Desmond lytter jeg til lige nu - den er rigitg god
En gang i 80 erne begyndte han at spille sammen med Scot Hamilton - en total utrendy herre med Clark Gable skæg - men de lavede noget rigtig dejligt musik - Deres plade Soft lights Sweet Music Mulligan meets Hamilton er rigtig god og fåes herhjemme på 180 grams vinyl (tror high end sound i jylland har den)- dog bør den få prisen for det mest kitchede omslag - der er så skrækkeligt at det kunne få en til at lade værd - men de to saxofonister spiller virkeligt godt sammen.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt ja. Jeg havde også glemt hun havde lavet en cd. Kunne købe den sidste sommer hvor jeg var til Rod koncert i Hamburg. Da var hendes cd med i merchandise afd.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Ben Webster souæville "landet", tak til Kalleklat.
Rigtig lækker, sprød og behagelig sax, det glider lige ind og kæler for øregangene .
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
doxa300 skrev:
|
Så er Ben Webster souæville "landet", tak til Kalleklat.
Rigtig lækker, sprød og behagelig sax, det glider lige ind og kæler for øregangene .
|
|
|
Det glæder mig, at du kan lide Ben Webster. Jeg har efterhånden lyttet til ham i 20 år, og det bliver jeg aldrig træt af. Har du mod på mere, så er her en sax-duet:

De to klæder simpelthen hinanden. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser spændende ud også. Jeg har en anden CD hvor han spiller sammen med Colemann Hawnkins titel numemr 1 " Blues for yolande" eller noget i den retning, er et fantastisk nummer, hvor Sax'en drives lige til kanten, og lidt ud over.
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ærgerligt, at man ikke kan ligge en MP3 ind her.
Jeg sidder lige og lytter til Olivier Franck & Philippe Bas. Sax og klaver. Forrygende god musik. Olivier Franck spiller på en lille bitte sax, som jeg ikke ved hvad hedder, men det lyder forrygende. Saxen er ikke større end en klarinet.
Jeg købte denne CD og et par stykker mere med Olivier Franck, for 7-8 siden, på Jazz Festival i Silkeborg. Det var efter en 2 timer lang koncert, hvor ikke en eneste røv var rolig i sædet. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
for lige vende tilbage til Mulligan
hans plade "quartet" med Paul Desmond lytter jeg til lige nu - den er rigitg god
En gang i 80 erne begyndte han at spille sammen med Scot Hamilton - en total utrendy herre med Clark Gable skæg - men de lavede noget rigtig dejligt musik - Deres plade Soft lights Sweet Music Mulligan meets Hamilton er rigtig god og fåes herhjemme på 180 grams vinyl (tror high end sound i jylland har den)- dog bør den få prisen for det mest kitchede omslag - der er så skrækkeligt at det kunne få en til at lade værd - men de to saxofonister spiller virkeligt godt sammen.
|
|
|
Selvom den er udgivet af en guitarist, er der masser af saxofon spillet af ovennævnte Scott Hamilton på denne her:

Duke Robillard - Swing
LP'en lyder selvfølgelig som en sur karklud i forhold til CD'en, så sørg for at få den på det rigtige medie (desuden er der 2 numre mere på CD'en, hvoraf det ene af disse er CD'ens bedste).
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle budene, jeg har bestilt en stor del af dem, og de er så småt begyndt at ankomme. Jeg er overrasket over hvor godt det der indtilvidere er kommet, falder i min smag. Når man får bud fra så mange forskellige må der være blindskud i mellem men det har der ikke været
I har udvidet min horrisont og bragt mig til nogle hjørner af musikkens verden, som jeg ikke selv ville have fundet.
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ernie Watts: The long road home
Bennie Wallace: The old songs
Begge saxofonister er sikkert mest kendt for deres medvirken på materiale fra andre kunstnere, men de har efter min mening mindst disse 2 flotte indspildninger i eget navn.
Titlerne fåes også på xrcd
|
| Til top |
|
| |