Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Nyt MetallicA nummer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:
Det sorte album VELPRODUCERET?? Hvor henne??

Jeg vil tro at det blev produceret i USA?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder da ikke helt dumt 
Bestemt et fremskridt efter St. Anger, som jeg tror jeg har haft ude af coveret højest 4-5 gange. Nogle er vilde med det, og der er da også et par gode gå-amok-tracks, men det er ikke noget jeg gider sætte på hjemme for rent faktisk at lytte til det.

Lidt hårdere stil, som sidst på tracket, kunne jeg godt ønske mig en god del af på den kommende plade.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:
Imbalance skrev:

Hetfield lyder som en trækkerdreng med hans rene vokal, de har solgt ud for længe siden og det kan denne single heller ikke rette op på...

Kan være Trujillo har fået de gamle idioter til at give den lidt gas i den her sang, men han burde ha takket naj til den million, og beholdt sin ære og han skulle ha fortsat som sessions musiker med de andre bands/kunstnere han har spillet med gennem tiden...

Jeg må grine.. haha og ha

Lars Ulrich skulle ha valgt at fortsætte i hans fars fodspor, for han kan stadig ikke spille trommer...

Lars U KAN spille trommer. Han gør det bare ikke koncentreret, for han har mere travt med at blive set og tjene uanet mængder af dollars 

Man kan tydeligt fornemme (det synes jeg, at jeg kan) at på S&M, spiller LU noget mere koncentreret og derfor uden "alt det pis" som han altid flipper ud med. Han har da også selv udtalt, at "det med at spille live, ikke er noget han elsker mest" (læg mærke til ordet SPILLE) Han vil gerne ses og høres live nemlig

Lars er og bliver en af de ringeste metal trommeslagere, men nu har Metallica intet med metal at gøre mere overhovedet, de valgte den kommercielle vej efter and justice for all, og fred være med det, der er jo penge i det siden de kunne smide en million i fjæset på en bassist uden at blinke...

De har absolut lavet nogen fine plader, men det er primært på spade fronten med deres tiltider fede melodier og kunne lave nogen lange fede numre der ikke blev kedelige, men Lars har altid været det svage led, men før i tiden var han på beer idag er han på coke, det er nok en af forskellene..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil have langhåret, headbanging motherf**kerheavyrock... og det mener jeg Metallica levere og altid har gjordt om deres albums er velproduceret eller "hifi" rigtige.. Bah who gives a sh*t... det er heavy rock... og det skal være beskidt og spilles højt
Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 25 August 2008 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Jeg vil have langhåret, headbanging motherf**kerheavyrock... og det mener jeg Metallica levere og altid har gjordt om deres albums er velproduceret eller "hifi" rigtige.. Bah who gives a sh*t... det er heavy rock... og det skal være beskidt og spilles højt

Langhåret Sig det til Lars U  Hans pande har aldrig været højere

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 25 August 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Vokal og trommer er ikke høj klasse i Metallica. Men det er nu de to herrer der står for dette, der tegner Metallica.

De har formået at bringe Heavy Metal på verdenskortet (der er også andre), og det må være talent nok.

Hvis man går efter sublim vokal og trommer, så kig i andre genre som prog. Dream Theater er jo ekstremt velspillet, men også kedeligt i længden.

I andre genre kan man også se en mand som f.eks. Lou Reed - elendig sanger og guitarist, men langt mere spændende end Yngwie Malmsteen og Steve Vai. Eller i DK er der Sort Sol, fra Australien har vi Nick Cave. Spændende musik fra knapt så dygtige musikere/sangere

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Vokal og trommer er ikke høj klasse i Metallica. Men det er nu de to herrer der står for dette, der tegner Metallica.

De har formået at bringe Heavy Metal på verdenskortet (der er også andre), og det må være talent nok.

Hvis man går efter sublim vokal og trommer, så kig i andre genre som prog. Dream Theater er jo ekstremt velspillet, men også kedeligt i længden.

I andre genre kan man også se en mand som f.eks. Lou Reed - elendig sanger og guitarist, men langt mere spændende end Yngwie Malmsteen og Steve Vai. Eller i DK er der Sort Sol, fra Australien har vi Nick Cave. Spændende musik fra knapt så dygtige musikere/sangere

Helt sikkert! Dream Theater spiller helt ufatteligt godt. Jeg synes dog, at forsangerens vokal er alt for svag, til den slags musik Men introen til "as I am" er bare en fryd at lytte (headbange) til

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Selv haters skal der være plads til.

Endnu et nummer tilgængeligt: My Apocalypse
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lyttet til My Apocalypse, og nu er jeg straks mere positiv - riffet lyder jo nærmest som noget fra Master eller Ride! Gode takter 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 August 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har det lige omvendt. Synes det første nummer er bedre...hmm. 

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 26 August 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

lyder ok.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov:
Hvilke Metallica-udgivelser er du så mest til? Jeg ville umiddelbart tro, at hvis man er mest til det sorte album Load og Re-Load, så vil man bedst kunne lide "The Day That Never Comes", mens hvis man er mere til de ældre udgivelser som Master of Puppets og Ride the Lightning, så vil man synes, at "My Apocalypse" er fedest.

Men jeg kan jo tage fejl

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 August 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk mest til det frem til black album. Ride the Lightning og And Justice....
Det kan godt være jeg skal høre nummert igen i en non-crap mp3 version.
Men det der generer mig mest med det nummer er James vokal. Den lyder bare dårlig...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 26 August 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Raskolnikov:
Hvilke Metallica-udgivelser er du så mest til? Jeg ville umiddelbart tro, at hvis man er mest til det sorte album Load og Re-Load, så vil man bedst kunne lide "The Day That Never Comes", mens hvis man er mere til de ældre udgivelser som Master of Puppets og Ride the Lightning, så vil man synes, at "My Apocalypse" er fedest.

Men jeg kan jo tage fejl

Tja... Jeg synes My Apocalypse lyder som St. Anger med en rigtig lilletromme i stedet for en kagedåse... Jeg vil ikke gå så langt som at kalde det ringe, så skal jeg lige høre det noget mere, men det fanger ikke mig i hvert fald (og det gælder begge numre). Og ja, jeg er mere til Master og Justice, end til Load og Reload... Det nye her virker for mig som om det er langt for at være langt, uden at det kommer i nærheden af den symfoniske stemning der er på de gamle skiver. Jeg mener IKKE at de bare skal lave det samme musik som dengang, det vil være endnu mere patetisk, men de udvikler sig i en retning der gør at det hverken fænger mig som Metallica fan, eller som rock-fan generelt. Hvis der ikke stod Metallica foran titlen, ville jeg næppe give det chancen for et andet gennemlyt. Hetfields stemme holder _ikke_ når han forsøger at synge rent, i stedet for at vrænge igennem. Hans stemme bygger på den underliggende energi der skubber sig frem, ikke på en god stemme som sådan. Når han så holder energien tilbage, er der ikke ret meget tilbage at komme efter. Og trommespillet på My Apocalypse er da temmeligt uinspireret?

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Selv haters skal der være plads til.

Endnu et nummer tilgængeligt: My Apocalypse

Joooooo deeeeeeeeet

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Spøjst hvad det er, der gør, at man bliver fanget af det eller ej. Jeg synes, St. Anger er det værste L***, de nogensinde har lavet (selv om trommelyden i mine ører her minder meget om den, man hørte på Anger), men her synes jeg, at riffene og energien fører mig tilbage til de allerførste skiver.

Men hver sin smag ... og heldigvis for det, da

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

lidt mere nyt - preview af 10 numre: http://www.youtube.com/watch?v=YQvDWdK_b1E

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
lidt mere nyt - preview af 10 numre: http://www.youtube.com/watch?v=YQvDWdK_b1E

Hmm... lyder umiddelbart ok. Den sang jeg ser mest frem til er Unforgiven III.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det er også nok svært, at være rigtig vred headbanger, når man har 1000 mio. dollars på kontoen. Jeg mener. Man skal helst være lidt såkaldt "f**ked" for at kreere rigtig overbevisende metal. I mine ører, løb Metallica "ud i sandet" efter 1991 og sidenhen er det blevet til en hjemmeside med ringetoner til mobiltelefoner, og andre smarte ting, som der selvfølgelig skal betales for. Metallica er mere en kæmpe forretning, end det er rigtig HÆÆÆÆVI

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

..... Men jeg synes nu alligevel, at der både på LOAD og RELOAD er et par gode skæringer, så dem beholder jeg.......... Men min St. Anger er til salg

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes