| Forfatter |
|
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Metallica lyder jo igen som Metallica. Egentlig dejligt hvis man kan lide det. Jeg havde ikke forventet at Metallica kom med noget ekstraordinært, overraskende. Skal de det? Jeg synes det lyder fedt nok, men jeg gider ikke købe det fordi at jeg har nummeret i forvejen. Det har bare en anden titel. Sådan er det. Gensynets glæde eller der var engang. Jeg er nok mest til at der var engang, men musikken kan jeg ikke sige noget til. Det lyder som Metallica skal lyde synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der jo delte meninger om. Nogle kritiserer forandring, andre kritiserer mangel på samme. St. Anger har jo blandt Metallica fans været det sorte får, som ingen vil kendes ved. Men der er ingen vej udenom, at St. Anger rent kommercielt og indtjeningsmæssigt har været en større succes, end de tidlige skiver var. Bare se på chart-placeringer.
St. Anger var ikke en forandring jeg kunne forelske mig i, med undtagelse af et enkelt par tracks der fik lov at leve lidt. Derimod virker Death Magnetic til at blive en enormt fed skive der falder godt i min smag, mens andre vælger ord som "patetisk" om Metallicas forsøg på at finde tilbage til rødderne. Så for mig at se er det mere et spørgsmål om "religion" end selve musikken. Dem der altid har fulgt samme sti (Motörhead, etc.) lider jo under samme blandet kritik, fra folk der hellere vil diskutere politikken end selve musikken.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo pinligt - de nye udspil lyder som noget fra øvelokalet på en dansk SFO - og en gennemsnits én, ovenikøbet.
Det lyder af hest, de har aldrig spillet særligt fedt, og gør det stadig ikke. Kirks tone (altså i selve håndtering af guitaren) er jo skandaløs i starten af "The Day". Det eneste positive er omkvædet i "My Apocalypse" der egentlig viser ok takter, det er bare synd det er omgivet af kage.
Og den dårlige lyd jeg snakker om, har ikke noget med datakompressionen at gøre - mixet er bare skidt. Men det er nok et forsøg på at være trendy eller old school eller noget...
__________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt eller pinligt Nyt eller gammelt....
Det blir for fedt at skulle høre dem i Berlin den 12/9 Og så til 10 EUR __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og alle pengene fra biletsalget bliver doneret til noget velgørenhed. tror det var et børnehospital! __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sgu nogen der har set for meget X-factor ... det er jo bare rock´n´roll og ikke en konkurrence i at spille trommer,
guitar eller what ever - ævl og kævl - Metallica er jo heller ikke Dream Teater eller Martin
Det interessante er vel om den plade er fed - er den nytænkende eller er den " det gode gamle" - eller er den lidt af hvert?
- umiddelbart synes jeg den minder om en mellemting mellem "Black album" og de tidligere - og det er sgu ret ok - om det
holder i lææææænge det vil kun tiden vise.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Day That Never Comes, bliver altså bedre og bedre  Skulle man måske alligevel bestille den plade?? Er stadig ikke helt kommet mig over nedturen, med St. Anger  (er du gal den er ringe den plade  ) __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er det nogle fede numre. surt og vredt. hurtigt og råt. den er købt af mig!
Stemer: det er da meningen at metallica netop ikke skal være skønsang..
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der endnu flere sange til lytning: http://metallica.com/index.asp?item=601197
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye plade er for fed . (punktum!)
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det i aften at det sner hos fætter Guf!
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Så er det i aften at det sner hos fætter Guf!
|
|
|
Jo tak. Jeg kom, så og skred!!!!
Så lang en kø gad jeg godt nok ikke at stå i. Gik til Rådhuspladsen og det sjaskede ned nogle gange. Så hardcore er jeg sq heller ikke. Mere softcore eller bare magelig. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Den nye plade er for fed . (punktum!) |
|
|
Nu er dette et hi-fi forum så jeg kunne godt tænke mig at vide om lyden (forhåbentlig) er lidt bedre end dén hovedpine-skabende dåselyd der fulgte med St. Anger?
Anyone?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men efter at have læst på Metallica's forum lader det til at man kan konkludere at lyden på CD-udgivelsen lugter som et bjerg af hundel**te.
Man må håbe at de 5 45 RPM LP'ere til over 100$ er gået fri fra denne nådesløse komprimering (der er også et standard 2-LP set).
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte ca halvdelen af "Death Magnetic" igår aftes, og var ikke specielt imponeret.
Musikken er inspireret af deres 80´er udgivelser "Master of..." og "And justice..", men de bringer altså ikke meget nyt på banen. Det virker som om Metallica er løbet tør for inspiration.
Dog er pladen en del bedre end "St.Anger", som i mine ører er et direkte makværk.
Teknisk set er lyden på "Death Sentence" i samme bås som "St.Anger". Dvs komprimeret, øretrættende og direkte uudholdeligt ved høje niveauer i længere tid ad gangen.
Dog føles lyden ikke lige så belastende og hovedpine-skabende som på "St.Anger", men det hænger nok sammen med at musikstilen er lidt mere afslappet og "ren" på deres nye plade.
Mine karakterer (ud af seks stjerner)
Musik ***
Lyd ** __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den nye skive er det mest originale de har lavet i 17 år... Og lyden er ikke SÅ ringe endda...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden er forfærdelig.
Især hvis du hører den igennem et par gode hørebøffer. Det er simpelthen til grin, Warner Brothers.
Tvivler Rick Rubin kunne have gjort anderledes, men hvem ved...Californication er det arveste pis, som har været igennem min stue...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke Warner Brothers' skyld at du mener lyden er forfærdelig... Det er produceren (Rick Rubin) i samarbejde med Metallica der mixer sig frem til hvordan de synes lyden skal være...
Warner Brothers udgiver bare pladen og har en del af rettighederne... Selvfølgelig har nogle af deres folk hørt pladen igennem inden de trykker flere millioner skiver, men de har ingen indflydelse på hvordan lyden skal være...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Nu er det jo ikke Warner Brothers' skyld at du mener lyden er forfærdelig... Det er produceren (Rick Rubin) i samarbejde med Metallica der mixer sig frem til hvordan de synes lyden skal være...
Warner Brothers udgiver bare pladen og har en del af rettighederne... Selvfølgelig har nogle af deres folk hørt pladen igennem inden de trykker flere millioner skiver, men de har ingen indflydelse på hvordan lyden skal være... |
|
|
Tjae, Ted Jensen giver i hvert fald ikke alene skylden til Rubin... WB har vidst også en del at sige i sidste ende. Hvordan Rubin og Lars kan lade sådan noget gå forbi, er mig en gåde...men det her er dog langt fra første tilfælde...Et eksempel fra værste skuffe er (stadig) Californication. Ted Jesen:"I’m certainly sympathetic to your reaction. I get to slam my head
against that brick wall every day. In this case the mixes were already
brick walled before they arrived at my place. Suffice it to say I would
never be pushed to overdrive things as far as they are here. Believe me
I’m not proud to be associated with this one, and we can only hope that
some good will come from this in some form of backlash against volume
above all else." Det siger vist det hele. De udgiver deres bedste album siden 1989, og så stinker kvaliteten så groft. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |