| Forfatter |
|
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
Teknisk set er lyden på "Death Sentence" i samme bås som "St.Anger". Dvs komprimeret, øretrættende og direkte uudholdeligt ved høje niveauer i længere tid ad gangen.
Dog føles lyden ikke lige så belastende og hovedpine-skabende som på "St.Anger", men det hænger nok sammen med at musikstilen er lidt mere afslappet og "ren" på deres nye plade.
Mine karakterer (ud af seks stjerner)
Musik ***
Lyd **
|
|
|
Det kan godt være at min hørelse har taget en smule skade efter koncerten i Berlin i går Men jeg synes faktisk det lyder rigtig fint bortset fra vokalen som mangler noget saft, men det svarer faktisk rigtig godt til hvordan det lyder live! __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frygtelig musik.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der evt. nogen der har hørt den på både cd og vinyl, og kan give et hint om vinylen lyder bedre end cd´en eller hur? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøøøøødddd, Cervin Vega er da heller ikke gode (og så er de også grimme) (og de kan også godt lugte....)

__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Er der evt. nogen der har hørt den på både cd og vinyl, og kan give et hint om vinylen lyder bedre end cd´en eller hur? |
|
|
Vinylen er også ramt af den ringe studio mastering. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder hverken dårligere eller bedre end man kunne forvente af metallica  jeg syntes at det er meget fedt at de udvikler sig "lidt" som band, musik genre mæssigt. Dog er det ikke lige min kop the. de har altid stået lidt i de kiksede heavy drenges lys.... det er jo ikke rigtig god trash, jo måske enkelte steder på kill em´all, master of puppets og ride the lightning.... Men de er bare nogle små drenge, med den forkerte attitude og fyldt op med klicheér.. Nå det er ssgt så skal jeg selvfølgelig ud og have deres nye album når det kommer
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
|
Nøøøøøødddd, Cervin Vega er da heller ikke gode (og så er de også grimme) (og de kan også godt lugte....)

|
|
|
Og?
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er så skuffet over lydkvalitet og albummet generelt så afbestilte det der boxset til 850 kr., for det er bare ikke godt nok til at ofre så mange penge på det  Men vil da så dertil sige, at hvis albummet ikke var så dårligt produceret, kunne der godt være en eller to ganske fede sange på. Ark ja, men godt man har alle de gamle album også på vinyl, så må de ryge på endnu en gang  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå i er så utilfredse, men folk er jo selvfølgelig meget forskellige... Lyden er rigtig nok ikke fantastisk, men synes ikke den er SÅ dårlig igen... Og jeg synes da der er nogle af sangene der er okay... Helt klart bedre end St. Anger som efter min mening er deres dårligste album til dato...
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give dig ret i at det bestemt er bedre end St. Anger, for det var jo helt ude i hampen hehe. Men det er bare det, at lyden er så trættende at høre på, den er alt for "voldsom" så man bliver helt ør i knolden desværre Men ja, et par af sangene er ganske okay, så det er ikke kun skidt. __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Scatcat skrev:
| Er der evt. nogen der har hørt den på både cd og vinyl, og kan give et hint om vinylen lyder bedre end cd´en eller hur?
|
|
|
Vinylen er også ramt af den ringe studio mastering. |
|
|
Hmmm Er det 2lp 180g eller den med de 5 lp´er 45rpm? Eller gælder måske begge sæt? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Lyden er forfærdelig.
Især hvis du hører den igennem et par gode hørebøffer. Det er simpelthen til grin, Warner Brothers.
Tvivler Rick Rubin kunne have gjort anderledes, men hvem ved...Californication er det arveste pis, som har været igennem min stue...
|
|
|
Lytter du til hifi, eller lytter du til musik? Personligt lader jeg aldrig en indspilnings kvalitet diktere hvad jeg sætter på herhjemme! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som oftest "kigger" jeg heller ikke på kvaliteten af indspilning, men hvis det lyder ringe, så lægger man jo også mærke til det og nyder musikken mindre...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
AM-E skrev:
Lyden er forfærdelig.
Især hvis du hører den igennem et par gode hørebøffer. Det er simpelthen til grin, Warner Brothers.
Tvivler Rick Rubin kunne have gjort anderledes, men hvem ved...Californication er det arveste pis, som har været igennem min stue...
|
|
|
Lytter du til hifi, eller lytter du til musik? Personligt lader jeg aldrig en indspilnings kvalitet diktere hvad jeg sætter på herhjemme!
|
|
|
Meget enig - ellers ville man jo sidde og høre Lee Ritenour og Diana Krall  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
AM-E skrev:
Lyden er forfærdelig.
|
|
|
Lytter du til hifi, eller lytter du til musik? Personligt lader jeg aldrig en indspilnings kvalitet diktere hvad jeg sætter på herhjemme!
|
|
|
Årh, så hold da op. Det har ikke en fis at gøre med hifi kontra "musik". Lyt til cd'en og du vil forstå, hvad jeg mener. Du kan ikke undgå at lægge mærke til det. Vi taler om heftig clipping, og det er ingen plade tjent med. Men det er du nok vant til, eller? Og jeg lytter til musik... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at the day that never comes er et virkelig fedt nummer. Det bliver federe og federe jo flere gange man hører det efter min mening. Der er rigtig mange fede passager, rigtig meget musik i nummeret. Man skal ikke sammenligne det med de gamle albums, men lade det stå alene og det er slet ikke så ringe. Lydkvalitet herregud, det her er metallica.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt holder jeg meget af numrene 7, 8 og 9, som jeg mener er "gode" oplevelser, selv om de er (dejligt) lange. Men det er som om der er sløve passager ind imellem, som bare "hænger" lidt for længe, inden farten sættes op på den gammelkendte Metallica-måde. Men fedt nok - har ikke fortrudt købet, men Black Album er stadig bedre! Rock on herfra  - Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
floe skrev:
AM-E skrev:
Lyden er forf�rdelig.
Is�r hvis du h�rer den igennem et par gode h�reb�ffer. Det er simpelthen til grin, Warner Brothers.
Tvivler Rick Rubin kunne have gjort anderledes, men hvem ved...Californication er det arveste pis, som har v�ret igennem min stue...
|
|
|
Lytter du til hifi, eller lytter du til musik? Personligt lader jeg aldrig en indspilnings kvalitet diktere hvad jeg s�tter p� herhjemme!
|
|
|
�rh, s� hold da op. Det har ikke en fis at g�re med hifi kontra "musik". Lyt til cd'en og du vil forst�, hvad jeg mener. Du kan ikke undg� at l�gge m�rke til det. Vi taler om heftig clipping, og det er ingen plade tjent med. Men det er du nok vant til, eller?
Og jeg lytter til musik...
|
|
|
Det er ingen grundt til at blive personlige  Jeg har lyttet til CD'en og synes ikke den er "forfærdeligt" indspillet... Den er skidt - ingen tvivl om det - men det er ikke noget der ødelægger oplevelsen. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
| Jeg må sige at the day that never comes er et virkelig fedt nummer. Det bliver federe og federe jo flere gange man hører det efter min mening. Der er rigtig mange fede passager, rigtig meget musik i nummeret. Man skal ikke sammenligne det med de gamle albums, men lade det stå alene og det er slet ikke så ringe. Lydkvalitet herregud, det her er metallica. |
|
|
Jep Især introen, har næsten allerede klassiker tendenser!
Jeg er selv meget vild med 80ser HÆVIens guitarharmonier og soloer, og TDTNC har nogle af disse elementer Iiiiiii lååååååååååååve it __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |