Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Death Magnetic uden kompression (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Deguello skrev:
AM-E skrev:
Deguello skrev:

Hej

Jeg har surfet lidt rundt for at finde et sted at købe Special Edition-udgaven, som vil sende til DK - det er ikke lykkedes!! Kan nogen hælpe???

Hvad vil du bruge SE versionen til? Den lyder ligeså ringe.

Som

Jo - med den følger en UBS-stick der gør det muligt at downloade Guitar Hero versionen!

Hvor kan jeg ellers downloade den?

Ja, men den kan jo kun hentes ned til din Xbox. Du skal lave en re-encoding via toslink og få lyden ud gennem et lydkort. Derefter kan du lege lidt med den. Men de tidlige versioner har glitches et par steder i numrene (FLAC versionen).

Jeg har den, og mener at jeg har min gode ret til at gøre det, da jeg har betalt for noget som lyder så ringe. De kan ikke forlange, at man skal betale for sådan et ringe produkt - over my dead body. Var det en gratis download eller en billig udgave, så måske - men her er tale om et færdigt produkt til fuld retail-pris.

GH III versionen er SÅ meget bedre end det bras, som ligger på cd'en. Jeg har stadig købt cd'en, da jeg støtter de kunstere, som jeg lytter til. Lige i dette tilfælde kunne jeg dog ikke holde ud til at høre på den skive i mere end 37 sekunder inde i første track - så røg cd'en i coveret igen...

Øv så  blev det hele bare for computer teknisk til at jeg nogen sinde kommer til at høre den plade ordentligt, synd for musikken fejler ikke noget.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

@Busk; Så er der ikke andet for end at du må starte din kriminelle løbebane her og nu.

Sagen er jo latterlig Metallica ødelægger selv deres musik men diverse tekniske hjælpemidler hvilket presser dem der gerne vil nyde deres musik til at downloade den ulovligt på nettet. Jeg er dog glad for at der er kommet en god version man kan få fat på.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 September 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror vi lige skal have en ting på det rene

Metallica har intet haft med mastering processen at gøre. De har været på turne i Europa mens det blev foretaget. Hvilket er synd, for det her er slet ikke så ringe (siger en af de få der ikke ligefrem elskede load og reload samt st. anger, men det kunne have været værre)

Og ja, GH versionen er ufatteligt meget bedre. Og ja, men skal desværre betale for den, igen, for at eje den lovligt.

Alt det der GuitarHero halløj er forresten ret underholdende må jeg indrømme, har prøvet det nu for anden gang, og kan godt se hvorfor at folk påstår at det er et stort hit som underholdning såvel som festligt indslag til en fest... øl og GH er en glimrende kombination.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2008 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
@Busk; Så er der ikke andet for end at du må starte din kriminelle løbebane her og nu.

Sagen er jo latterlig Metallica ødelægger selv deres musik men diverse tekniske hjælpemidler hvilket presser dem der gerne vil nyde deres musik til at downloade den ulovligt på nettet. Jeg er dog glad for at der er kommet en god version man kan få fat på.

Ja, men hvordan, ha aldrig rodet med det, men nu har jeg 2 dårlige versioner.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 September 2008 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Metallica har intet haft med mastering processen at gøre. De har været på turne i Europa mens det blev foretaget. Hvilket er synd, for det her er slet ikke så ringe (siger en af de få der ikke ligefrem elskede load og reload samt st. anger, men det kunne have været værre)

Og ja, GH versionen er ufatteligt meget bedre. Og ja, men skal desværre betale for den, igen, for at eje den lovligt.

Alt det der GuitarHero halløj er forresten ret underholdende må jeg indrømme, har prøvet det nu for anden gang, og kan godt se hvorfor at folk påstår at det er et stort hit som underholdning såvel som festligt indslag til en fest... øl og GH er en glimrende kombination.

Ja du mener vel LIGHT øl, ikk?

For hvis man fik en lille skid på, så ville det jo være svært at spille!! Og det ville jo ikke være sjovt vel?

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 19 September 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Selvfølgelig er Metallica ansvarlige måske er det ikke dem selv der har ødelagt deres musik men det er vel stadig deres ansvar.

Derudover har Ted Jensen der har stået for masteringen udtalt:

"I'm certainly sympathetic to your reaction, I get to slam my head against that brick wall every day. In this case the mixes were already brick-walled before they arrived at my place. Suffice to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here.

"Believe me I'm not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."

Fra Wikipedia kan man se at lyden har været gennem følgende:

Og så må Metallica selv have haft en finger med da pladen blev lavet.

Hvem der så har stået for at ødelægge pladen er vel svær at vide præcist. Men der står metallica på den så har de også ansvarret for at det er et ok produkt der kommer på gaden.

Forresten dem der er i tvivl om forskellen kan se her.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Nu fik busk også mulighed for at spille Metallica hvor man kan skelne instrumenterne fra hinanden og man faktisk bliver siddende og lytter pladen igennem, første gang jeg er blevet lidt pirat beskidt .

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 September 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Metallica lever!!

Stor tak til Guitar Hero ....

Hvis Metallica en dag skulle tage sig sammen til at udgive Death Magnetic uden kompression - skal jeg nok købe den! - promise!!!!!!!!!!!!

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 September 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg samlede en udgave op på alm CD fra Fona, og jeg syntes bestemt ikke den fejler noget i forhold til hvad de tidligere har leveret (St. Anger) -
men det kan jo være man skal finde den anden version.

Skal man bare købe spillet, eller hvad går det ud på?

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 September 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Deguello skrev:

Metallica lever!!

Stor tak til Guitar Hero ....

Hvis Metallica en dag skulle tage sig sammen til at udgive Death Magnetic uden kompression - skal jeg nok købe den! - promise!!!!!!!!!!!!

Ok, så hvad gør man? Jeg har godt nok bestilt pladen, men vil efter denne tråd, prøve at anullere orderen. Så hvordan hitter man den ukomprimeret udgave, til afspilning på CD?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 20 September 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

abel skrev:
Jeg samlede en udgave op på alm CD fra Fona, og jeg syntes bestemt ikke den fejler noget i forhold til hvad de tidligere har leveret (St. Anger) -
men det kan jo være man skal finde den anden version.

Skal man bare købe spillet, eller hvad går det ud på?

St. Anger var ikke indspillet i et "rigtigt" studie. Lyden på St Anger var albummets signatur - sådan skulle den lyde - om man så kunne lide det eller ej. Det er overkompression på Death Magnetic ikke. Det får du intet godt ud af, og jeg synes nu nok at det er tydeligt, at nogle numre klipper fælt. Hvordan du ikke kan høre det, er mig en gåde.

Du må prøve GH III versionen. Den mangler lidt bid (lidt EQ burde gøre tricket), men lyder langt bedre end det pis, som ligger på skiven.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Sikke en gang l**t, de skulle have l**tet lige tilbage i hovedet. hvis man hørte de sorte spejdere i sidste
uge, hvor de havde metalica i radioen, her kunne man høre Lars Ulrik komme med en udtalelse med hensyn til at downloade
albummet i forhold til at købe pladen, han sagde: "hvis man vil høre den ordentligt, så køb CD-en". Ikke så fed en udtalelse
når cd-en lyder så dårligt, jeg troede først det var mig der var skør, men det var jeg så ikke.

Busk

Hørte den udsendelse.. Har ikke hørt resten af pladen, men ved det nummer som blev spillet der, blev jeg nødt til at skrue
godt ned igen, da det ærlig talt lød som larm.. kun larm.. føj!

håber pladeblanchen i al almindelig snart tager sig godt og grundigt sammen, for det er fandme ærgeligt at så meget
lækkert musik går til spilde på den her måde..

rock on
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Nå, men så kan vi da glæde os over det her

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Tak for linket.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
AM-E skrev:

Tak for linket.

Man frygter jo det værste, når man kigger på selve coveret af MoP: LOUDER, FASTER, HEAVIER

Men de nye genudgivelser skulle tilmed lyde godt.

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Sendt: 21 September 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Så fandt jeg også via skumle bagveje udgaven fra Guitar Hero og nej hvor bare den bare lyder godt i forhold til det de sendte ud på cd

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Så fandt jeg også via skumle bagveje udgaven fra Guitar Hero og nej hvor bare den bare lyder godt i forhold til det de sendte ud på cd

Er det noget der tåler en "offentliggørelse"?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Oplysning til borgerne om samfundet:

Det er lovligt at hente en torrent klient men IKKE lovligt at bruge dette program til at hente filer der normalt erhverves ved betaling.

Det er også lovligt at søge på death magnetic GH3 (eller GHIII) på Google.

Så har jeg vist ikke sagt for meget... Husk: Jeg har ikke opfordret til noget.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Oplysning til borgerne om samfundet:

Det er lovligt at hente en torrent klient men IKKE lovligt at bruge dette program til at hente filer der normalt erhverves ved betaling.

Det er også lovligt at søge på death magnetic GH3 (eller GHIII) på Google.

Så har jeg vist ikke sagt for meget... Husk: Jeg har ikke opfordret til noget. 

Ja det bragte ikke meget lys over sagen

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Der er langt mere detalje og dynamik i GH udgaven. Dog har jeg 2 udgaver af Suicide & Redemption (en James Hetfield og en Kirk Hammet). Er begge udgaver lydmæssigt ens? Eller hvilket skal man bruge til at erstatte den på cd'en?

Jeg er så skuffet over cd'ens kvalitet. Her fiser man til den lokale cd-pusher og køber skiven på udgivelsesdatoen for kun at blive pi... træt af lyden på vej hjem i bilen! Øv øv øv!

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes