| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og lytter til pladen nu, for første gang.
Jaaa, det lyder jo som en gang solid HÆVI ROCK. Ikke metal, men hævi ROCK, eller?
Men der er da noget, der lugter lidt af fisk på den plade
Hvis vi glemmer komprimering og al det der, hvad synes du så om pladen? __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uinteressant. Der er bare ikke ét nummer på den skive der er god. Det er meeeget 'mediocre' for mig. Kan slet ikke forstå de mange gode anmeldelser den har fået... __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker sådan her på det, når jeg hører en plade fra en gammelkendt gruppe: Hvis dén her plade var udgivet af en ny og ukendt gruppe, gad jeg så høre på den? I dette tilfælde er svaret et klart og rungende nej. Jeg har ikke hørt det hele, men de numre jeg har hørt siger mig absolut intet. Numrene er lange bare for at være lange, og de temposkift de praler af at de er vendt tilbage til (i forhold til Justice og bagud) virker underligt umotiverede.
Mht. min baggrund som Metallica fan, så er jeg gået "baglæns" i opdagelsen af Metallica, det første Metallica jeg lyttede til var Black Album, og først mange år efter "opdagede" jeg Master og Justice, for så for nyligt at investere i Kill og Ride. Så jeg vil ikke betegne mig som en mavesur 80'er fan der ikke kan tåle fornyelse, men det sjove er bare at jeg fik meget mere "aha" oplevelse ved at høre Master of Puppets for første gang sidst i 90'erne, end ved at høre Death Magnetic i dag. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lånt CDen af en kammerat for at se, om det evt. ville være noget, jeg ville bruge penge på at eje. Efter 3 gennemlyt, må jeg klart vende tommelfingeren nedad. Bevares, Jeg har da hørt masser af andre dårligere plader og den er endda også lidt mere interessant end det, de har præsteret de seneste 17 år. Men det gør det bare ikke til en plade, jeg simpelt hen må have i min samling.
Jeg er fuldstændig enig med AV Precision i vurderingen af pladen. Havde der stået et hvilket som helst andet navn end Metallica på pladen, ville den ikke, med rette, få ret meget opmærksomhed. Jeg synes, at det hele lyder rigtig unaturligt. Det er lige som man bare laver nogle temposkift for at lave temposkift uden at det nødvendigvis passer ind i sangen, og jeg mener også at sangene er helt unødvendigt lange. Kort og godt, kompositionerne er efter min mening simpelt hen ikke gode nok. Og teksterne... Jo mindre, der bliver skrevet om dem, jo bedre.
Fedt at Metallica er tilbage, så man evt. kan se dem næste gang de spiller i landet.... og mens jeg venter på det, får de tre første Metallica air play hos mig, og ikke den nye.
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig sige det kort :)
Den holder hele vejen 
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu også rimelig positiv, as for now
Den er helt sikker mange ostemadder bedre, end pladen for inden __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må også tilslutte mig dem der ikke synes om pladen, især synes at numrene er alt for lange og bare generelt uinteressante. Tilgengæld sidder jeg og hører Rock 'n Roll Train fra AC/DC nye skive, det er superfedt så den glæder jeg mig omvendt meget til  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Må også tilslutte mig dem der ikke synes om pladen, især synes at numrene er alt for lange og bare generelt uinteressante. Tilgengæld sidder jeg og hører Rock 'n Roll Train fra AC/DC nye skive, det er superfedt så den glæder jeg mig omvendt meget til  |
|
|
Kunne ikke være mere enig. Jeg glæder mig virkelig til den nye AC/DC. De to numre, jeg har hørt fra pladen "Rock'n'roll train" og "War Machine" holder stort, og har sat mine forventninger til pladen voldsomt i vejret.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre fra flere AC/DC fans og mine forventninger er bestemt også meget høje. Nogen idé om man kan købe specielle udgaver af skiven ligesom man kunne med Death Magnetic?
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt det en del gange nu og synes da det er hørbart. Det er lidt kedeligt og et aller andet sted uinteressant, jeg har rigeligt andet i samme genre jeg lige så gerne vil høre. Jeg tvinger mig nok mest til at høre det for at undskylde de 129,- jeg sendte efter albummet - og ca samme beløb som røg efter st. anger, det album måtte jeg dog opgive.
Lige nu på jobbet ca halvvejs igennem albummet begynder jeg så småt at glæde mig til den når igennem resten af numrene og ned til Tool: 10.000 days der er næste album på playlisten. Jambi er simplethen det fedeste nummer, det lyder helt suverænt for fuld skrue hjemme i stuen. Nå, nu er jeg vist lidt ude af kontekst.
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå kritikken. At "Kill'em all" og "Master of puppets" er bedre albums gør ikke dette album dårligere.
Jeg synes denne plade lyder som metallica skal lyde, i modsætning til fadæsen "Sct. Anger" og de polerede Load/reload plader (som i øvrigt er ok, på en anden måde). Det er råt og beskidt, med fed energi efter min mening.
Jeg har haft pladen i bilen siden den udkom, og med så mange andre plader skal den have tid og flere gennemlytninger. Giv den en chance til drenge!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har da sine øjeblikke.
Men det er en af de plader jeg har, fordi jeg har alt andet med Metallica og derfor selvfølgelig også skulle have den.
Den keder mig, må jeg indrømme. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg synes denne plade lyder som metallica skal lyde, i modsætning til fadæsen "Sct. Anger" og de polerede Load/reload plader (som i øvrigt er ok, på en anden måde). Det er råt og beskidt, med fed energi efter min mening. |
|
|
Som udgangspunkt er det jo Metallica der bestemmer hvordan Metallica skal lyde - så må man som lytter bestemme sig til om man gider høre på det eller ej. Og så må jeg bare konstatere at hvis Metallica 2008 skal lyde sådan her, så gider jeg ikke høre på det. Det er IKKE fordi jeg mener de skal lyde som de gør på Master, det ville være lige så kedeligt bare at kopiere sig selv (hvilket de strengt taget gjorde ret grundigt på Justice, der gjorde de det bare med et par ret stærke numre ind imellem), men den retning de har taget, fanger mig bare ikke. Jeg mener netop at dét der har gjort Metallica stærke i forhold til alt muligt andet tung rock, er at det IKKE bare har været "råt og beskidt", men at der bag det rå og beskidte har ligget nogle helt grundlæggende knaldstærke numre. Numre der groft sagt ville virke hvis de blev sunget af et gospel-kor, eller spillet på mundharpe. Hvis der kun er det rå og beskidte tilbage, så ender det med at være middelmådigt - det er der så meget andet der er. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Som udgangspunkt er det jo Metallica der bestemmer hvordan Metallica skal lyde - så må man som lytter bestemme sig til om man gider høre på det eller ej. Og så må jeg bare konstatere at hvis Metallica 2008 skal lyde sådan her, så gider jeg ikke høre på det. Det er IKKE fordi jeg mener de skal lyde som de gør på Master, det ville være lige så kedeligt bare at kopiere sig selv (hvilket de strengt taget gjorde ret grundigt på Justice, der gjorde de det bare med et par ret stærke numre ind imellem), men den retning de har taget, fanger mig bare ikke. Jeg mener netop at dét der har gjort Metallica stærke i forhold til alt muligt andet tung rock, er at det IKKE bare har været "råt og beskidt", men at der bag det rå og beskidte har ligget nogle helt grundlæggende knaldstærke numre. Numre der groft sagt ville virke hvis de blev sunget af et gospel-kor, eller spillet på mundharpe. Hvis der kun er det rå og beskidte tilbage, så ender det med at være middelmådigt - det er der så meget andet der er.
|
|
|
Meget præcist sagt, havde selv de samme tanker da jeg hørte albummet for første gang  __________________ It's the Crown that makes you king!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Instrumental-nummeret Suicide & Redemption er OK synes jeg. Men det bliver ikke en skive jeg kommer til at høre særligt mange gange.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor om alting er, så er Death Magnetic et step op i kvalitet og det er vel ikke så ringe endda
Jeg tror ihverfald at "the day that never comes" er en ny klassiker, som enten bliver åbningsnummer, eller et af de mange ekstranummere til koncerterne.
Og så synes jeg også (trods alt) at Death Magnetic beviser, at Lars, James, Kirk og Rob, ikke er brændt ud, som man godt kunne tro, efter den rædsomme oplevelse, som St. Anger var __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
bleze Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit største problem er at James prøver på at synge. Det skal han lade være med når han ikke kan. Dette ødelagde Bob
Rock ved at sende ham til sang undervisning.
Der er elementer på det nye album som er rigtigt godt og originalt men i sin helhed er det kedeligt og lige gyldigt og sangen
irriterer mig helt vildt.
Sætter Justice på og smiler igen :) Dette er nok det bedste heavy album der er lavet og nogensinde bliver lavet i mine øre,
tæt forfulgt af Puppets og Lightning. Der er heldigvis andre bands fra 80'erne der stadig kan lave gode albums og sange.
Metallica døde for mig da Bob Rock fik dem bortført og erstattet af aliens.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
Mit største problem er at James prøver på at synge. Det skal han lade være med når han ikke kan. Dette ødelagde Bob Rock ved at sende ham til sang undervisning. Der er elementer på det nye album som er rigtigt godt og originalt men i sin helhed er det kedeligt og lige gyldigt og sangen irriterer mig helt vildt. Sætter Justice på og smiler igen :) Dette er nok det bedste heavy album der er lavet og nogensinde bliver lavet i mine øre, tæt forfulgt af Puppets og Lightning. Der er heldigvis andre bands fra 80'erne der stadig kan lave gode albums og sange. Metallica døde for mig da Bob Rock fik dem bortført og erstattet af aliens.
|
|
|
Ja, han burde måske hedde BOB POP
Den sværeste periode for søde lille James H, var S&M perioden, hvor han mente han skulle lave en lille jodle-lyd, sådan liiiige et slutningen af en sætning. Damm. Stakkes mand Men han gør sit bedste... __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så også fået den nye Metallica og der kan siges meget om den. Efter at have lyttet til den de første par gange kan jeg slet ikke få armen ned, den er feeeedddddddddddd  De sparker afsted og i min optik er den ikke kedelig eller ligegyldig. Det er bare et Metallicaalbum der vinder jo flere gange man hører det!!!
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |