Hej Kjeldsen,
Kjeldsen skrev:
Selve manualen er lidt kryptisk. Det der står er ikke forkert, der står blot mere end man lige har brug for. Prøv at tjekke de jumper konfigurationer der er i f.eks. mini amp guiden. De er noget nemmere at gå til. De clock indstillinger der er for I2S er ude i kanten, og dem skal man aldrig røre ved. Det er kun dem, der er inde på midten af printet der skal ændres. For MiniAMP skal man ikke tænke på clock overhovedet, da den kun har I2S clock.
|
|
|
Siden du selv er så venlig at svare her, fortsætter jeg i din tråd.
Kryptisk ja. Jeg mener nu også der er modstridende informationer.
Min konfiguration er miniDSP stakket med miniDigi stakket med miniAmp.
MiniAmp user manual siger at miniDSP i denne konfiguration skal være master - alle andre steder står den skal være slave.
Jeg har prøvet at lade MiniDSP være master, som foreskrevet af miniAmp user manual. HF støjen reduceres til samme niveau som med analogt input, men de ubehagelige klik, der godt kan lyde som kontaktstøj fra nettet er der stadigvæk. Det synes dog at være sjældnere og dukker typisk først op efter den har været tændt et minuts tid. Min strømforsyning er en billig SMPS.
Når jeg læser manualerne med de skarpe briller kan jeg se at miniAmp manualen ikke siger noget direkte om stak følgen og miniDigi og miniDSP manualer siger blot at hvis der stakkes noget ovenpå miniDSP skal denne være slave. Det kunne så indikere, når man samtidigt bruge den logik, at der skal være een master, at miniDigi skal være master, som foreslået af Luv. Dette passer dog ikke med 'Jumper char 4 way', der klart viser at både miniDigi og miniDSP er slaver, og forsøg viser at denne konfiguration forvrænger kraftigt.
Fra miniAmp user manual:
3. STEP3: Stacking miniAMP on top of a miniDSP/DIGI board
miniAMP is a I2S slave only device that requires clock & data from an I2S master device
(miniDSP/miniDIGI). When stacking miniAMP, here are the potential configurations:
- miniDSP (MCLK Master) + miniDIGI (I2S Slave) + miniAMP (I2S Slave)
- miniDIGI (I2S Master) + miniAMP (I2S Slave)
- miniDSP (MCLK master) + miniAMP (I2S Slave)
Please refer to the respective manual of each product for information on master/slave configuration.
Fra miniDSP user manual:
Stacking miniDSP with I/O cards
Before stacking a miniDSP card to a miniDIGI or miniAMP, please make sure to carefully read
their user manuals since the following section will only cover setup of the miniDSP board.
Located in the center of the board, the MCLK jumper configures where the Master Clock comes
from. Two settings are available depending on the card stacked on top of a miniDSP.
- Master MCLK mode: Position the jumper here with miniDSP standalone OR miniDSP +
miniAMP
- Slave MCLK mode: Position the jumper here with miniDSP + miniDIGI configuration
Fra miniDigi user manual:
Stacking boards on top of a miniDSP
When stacking boards on top of miniDSP, Clocks require to be synchronized and the miniDSP kit
will need to be configured to receive the Master Clock from other boards. This step is done by
configuring the miniDSP master/slave jumper to Slave. See the miniDSP manual for more
information.
Finally, this stereo 4 way configuration displays
a Left & Right active speaker configuration
where 4ch amplifiers or miniAMP modules may
be used to build an all digital configuration.
Template Jumper configuration:
miniDIGI #1 (SPDIF in -> I2S_Data_IN_ch7&8)
miniDIGI #1 (Loop-back for un-processed audio to SPDIF out)
miniDSP #1 (Slave Clock, configured for I2S source in plug-in)
miniAMP #1 (I2S_Data_OUT_ch1&2 + I2S_Data_OUT_ch3&4)
miniDIGI #2 (SPDIF in -> I2S_Data_IN_ch7&8)
miniDSP #1 (Slave Clock, configured for I2S source in plug-in)
miniAMP #1 (I2S_Data_OUT_ch1&2 + I2S_Data_OUT_ch3&4)