Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lyden forsvinder når "lydsporet" er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dvkl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Hej Eksperter,

Jeg har lidt problemer med hjemmebiografen som jeg meget håber at I kan hjælpe mig med.

Problemet er, at lyden slår fra, når lydsporet er lavt. Det vil sige, at lyden slår (helt) fra hver gang der er en filmscene med
eksempelvis åndedræt, fodtrin, fuglekvider etc, mens der aldrig er problemer i scener med eksempelvis tale og musik.

Det er lidt svært at forklare, men jeg håber at det giver mening?

Mit system består i øvrigt af en projektor, en forstærker, en dvd-afspiller og højtalere. Dvd-afspilleren har i øvrigt indbygget
tv-tuner - ved ikke om det har noget at sige?

Er der én derude som har et bud på hvad der kan være galt?

Mvh
Daniel
Til top Vis dvkl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dvkl Besøg dvkl's Websted

Kim B S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Hej Daniel.
Ikke fordi jeg ved meget om det, men jeg tror at det er en god ide, at oplyse hvilke komponenter du har i dit anlæg, altså
mærke og modelbetegnelse.

Jeg har selv en effektforstærker, som tænder når den registrere lyd, ved hjælp af et relæ. Den slukker så igen, når der ikke
har været lyd, i en vis periode. På min effektforstærker kan der justeres, hvor lang tid der skal gå uden lyd, før den slår fra,
eller hvor høj lyden skal være, for at den slår til. Måske er der noget i dit anlæg, som fungere på samme måde.
Det er som sagt ikke noget jeg selv kan gøre, men jeg er så heldig at kende ham, som har lavet min effektforstærker.

Mit Hi-Fi
Til top Vis Kim B S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B S

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme problem da jeg brugte mine gamle Jbl ATX 60'er (front) og jbl studio s-center 2 series sammen. Jeg tror det er enhederne der ikke er gode nok i de lave eller høje frekvens områder, for mine nye Jbl ls'er er mestre til at gengive lyde som åndedræt og fodtrin som du selv beskriver. Nu ved jeg som sagt ikke hvilke højttalere dit setup består af, så det er svært at vudere om det er der fejlen ligger.
Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes