Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan lyder den? Den lyder godt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder den?
Den lyder godt. Den lyder fandme godt!

Hvad tales der om? Hifi. Men er spørgsmålet besvaret?

Jeg synes hifisnak i de senere år er blevet sååå unuanceret. Ovenstående spørgsmål opfordrer vel til en beskrivelse af lyden og der er "godt" for unuanceret synes jeg. Måske er jeg den eneste?

At kommunikationen er blevet så unuanceret gør for mit vedkommende at kommunikation mellem hifinørder på danske sider er blevet mere uinteressant. Men igen - måske er jeg den eneste?

prime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Er enig med dig i at der ligger ikke meget brugbar information i sætningen "Den lyder godt".
En mere nuanceret beskrivelse kunne måske være mere brugbar for os andre læsere.

Omvendt er der lige så mange meninger om hvad der er god eller dårlig lyd som der er mennesker
der udtaler sig om emnet. Så spørgsmålet er om de nuancerede beskrivelserne duer til noget alligevel.
Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime

qweqqe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Da opfattelsen af hvordan musik lyder er subjektiv, vil der være lige så mange nuancer som der er kombinationer af grej og
brands på markedet.
Hvis ti personer hører det samme grej efter hinanden vil udfaldet nok blive ti forskellige svar.
Opfattelser som , bas rumklang, diskant fylde ville nok være ens, men så tror jeg ligheden stopper.
Til top Vis qweqqe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af qweqqe

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeppe Vinding skrev:

Hvordan lyder den?
Den lyder godt. Den lyder fandme godt!

Hvad tales der om? Hifi. Men er spørgsmålet besvaret?

Jeg synes hifisnak i de senere år er blevet sååå unuanceret. Ovenstående spørgsmål opfordrer vel til en beskrivelse af lyden og der er "godt" for unuanceret synes jeg. Måske er jeg den eneste?

At kommunikationen er blevet så unuanceret gør for mit vedkommende at kommunikation mellem hifinørder på danske sider er blevet mere uinteressant. Men igen - måske er jeg den eneste?

"Den lyder godt" er et helt ok svar på spørgsmålet "Hvordan lyder den"?

Husk at "Som man råber i skoven, får man svar".

Føler man ikke at et svar på et stillet spørgsmål er dækkende ifht. hvad man ønskede at vide, kan man uddybe/tilpasse sit spørgsmål gennem løbende kommunikation - dette kaldes for at "have en dialog".

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

qweqqe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
Jeppe Vinding skrev:

Hvordan lyder den?Den lyder godt. Den lyder fandme godt!Hvad tales der om? Hifi. Men er spørgsmålet besvaret?Jeg
synes hifisnak i de senere år er blevet sååå unuanceret. Ovenstående spørgsmål opfordrer vel til en beskrivelse af
lyden
og der er "godt" for unuanceret synes jeg. Måske er jeg den eneste?At kommunikationen er blevet så
unuanceret gør for mit vedkommende at kommunikation mellem hifinørder på danske sider er blevet mere uinteressant. Men
igen - måske er jeg den eneste?

"Den lyder godt" er et helt ok svar på spørgsmålet "Hvordan lyder den"?

Husk at "Som man råber i skoven, får man svar".

Føler man ikke at et svar på et stillet spørgsmål er dækkende ifht. hvad man ønskede at vide, kan man uddybe/tilpasse
sit spørgsmål gennem løbende kommunikation - dette kaldes for at "have en dialog".

Fantastisk svar...
Til top Vis qweqqe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af qweqqe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes