Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Usb-S/P-dif problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exile
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2013 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Håber nogen herinde kan hjælpe med følgende problem.

Er rimelig ny indenfor afspilning af musik fra PC, men har netop købt en Musiland Monitor 01 usb til spdif konverter til at overføre musikken fra min PC til min eksterne DAC.
Lyden kommer igennem, men det samme gør en konstant nærmest tikkende lyd. Svært at forklare på skrift men lidt ala hvis en CD har en skramme, eller ligger forkert i et drev. Cirka samme lydstyrke som musikken.
Lyden er der uanset om jeg afspiller fra iTunes, en CD fra drevet eller VLC player.
Lyden er der KUN ved afspilning af musik, og hæver og sænker niveau i takt med musikken, dvs mellem numre er der stilhed.

Jeg har prøvet begge digitale udgange (RCA+BNC) med 2 forskellige kabler. Har flyttet rundt på både pc, konverter og kabler under afspilning for at se om det kunne være noget indstråling, alt sammen uden held. Min DAC fungerer uden problemer når jeg bruger min DVD maskine som drev med de samme kabler.

Nogen ide om Musiland'en ganske simpelt bare er defekt, eller kan det skyldes en eller anden fejlopsætning på min PC?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Til top Vis Exile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exile

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Kunne være et driver problem. Deaktiver andre lydenheder i bios, og fjern al driver software og installer den nye driver software ingen. 
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Exile
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2013 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Det får jeg lige en til at hjælpe mig med.

Mvh

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2013 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Har du ikke en anden bærbar, eller lån naboens, en vens eller andet. Smid den på og se om den gør der der også, bare fra
youtube eller andet. Så kan du se om det er software (eller hardware i din computer - det tvivler jeg dog på) eller din konverter
den er gal med Så kan du få udelukket noget og dermed kommer tættere på en løsning og noget mere specifikt fejlsøgning   

Exile
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2013 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Det får også lige et forsøg.

Tak for den

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 April 2013 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Exile skrev:
Hej

Håber nogen herinde kan hjælpe med følgende problem.

Er rimelig ny indenfor afspilning af musik fra PC, men har netop købt en Musiland Monitor 01 usb til spdif konverter til at
overføre musikken fra min PC til min eksterne DAC.
Lyden kommer igennem, men det samme gør en konstant nærmest tikkende lyd. Svært at forklare på skrift men lidt ala hvis
en CD har en skramme, eller ligger forkert i et drev. Cirka samme lydstyrke som musikken.
Lyden er der uanset om jeg afspiller fra iTunes, en CD fra drevet eller VLC player.
Lyden er der KUN ved afspilning af musik, og hæver og sænker niveau i takt med musikken, dvs mellem numre er der
stilhed.

Jeg har prøvet begge digitale udgange (RCA+BNC) med 2 forskellige kabler. Har flyttet rundt på både pc, konverter og
kabler under afspilning for at se om det kunne være noget indstråling, alt sammen uden held. Min DAC fungerer uden
problemer når jeg bruger min DVD maskine som drev med de samme kabler.

Nogen ide om Musiland'en ganske simpelt bare er defekt, eller kan det skyldes en eller anden fejlopsætning på min PC?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jeg havde samme problem med en alm dac og der var problemet at mit digitalkabel ikke var skærmet.

Det kunne også være outputtet fra din PC som den ikke helt vil godtage, men den står nu til at kunne modtage 24 bit / 192
Khz
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100

Exile
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2013 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Kablet er et skærmet 75 ohms coax, og samme kabel virker uden problemer fra DVD til DAC, så tror ikke det er kablet.

Min DAC kan køre 24/192. Og jeg har prøvet at afspille både alm cd, samt 24/192 med samme resultat.

Men tak for svar.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes