Forfatter |
|
Michael-Elo Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 10 December 2014 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kloge hoveder
Vi har købt et hus hvor den tidligere ejer har trukket højtalerledning til to vægstik placeret i stuen.
Første billede er det nuværende stik.
Jeg har et sæt Beolab 3 med RJ45 stik og jeg tænker om det er muligt at skifte det nuværende vægstik ud med et RJ45 vægdåse, hvor jeg så
kan tilslutte BL3.
Det hele styres af en SONOS Connect AMP der står centralt i teknikskab
Er dette overhovedet muligt at lave ?
Tak for jeres svar
Mvh
Michael Kristensen
Nuværende
Ønsket
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 10 December 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det nuværende kabel er trukket i rør kan du sagtens udskifte stikket og montere et RJ45 stik i den nuværende ramme.
Hvis det er lavet i rør, vil det nemmeste være at bruge det eksisterende kabel som træktråd og derved trække det nye kabel med når du trækker det gamle kabel ud.
Det kræver selvfølgelig at udgangspunktet for den nuværende installation er samme sted som du ønsker at placere din SONOS.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 10 December 2014 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Michael-Elo Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2014 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Det ved jeg godt, men det i modsatte ende af kablet der er et RJ45 stik, i højtaleren sidder der et 8 polet DIN indgang som du siger.
Kan der laves et stik hvor der er 8 pol DIN i højtaler enden og så banan stik i den anden ende ??
Således jeg ikke behøver at skifte stik i væggen ?
Michael
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 December 2014 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Phono bøsninger er udgange - Højtalerterminalerne er til passive højttaler. Sub out signaler er frekvens beskåtet.
Hvor vil du tilslutte de aktive BeoLab 3 højttaler ? Har du en Sonos Connect med Phono out imellem ?
Sådan loddes Phono stereo til 8 polet DIN adapterkablet for LINE IN på BeoLab 3.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 December 2014 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse. Phono bøsningerne er indgange - Højtalerterminalerne er til passive højttaler. Sub out signaler er frekvens beskåret.
Du skal bruge en analog pre-out udgang for de aktive BL 3 højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael-Elo Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2014 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ingen connect, men det er så nødvendigt kan jeg forstå.
Der var lige noget jeg havde overset, tak Peter det var rart at få en afklaring.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 December 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

------------------------------------------------------------ ------------------------

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael-Elo Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2014 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for skitseringen Peter.
Et sidste spørgsmål - jeg anskaffer mig SONOS Connect enheden og placerer den i vores teknik skab, så vil trække phono kablet i de eksiterende
rør hen til det udtag hvor der i dag er et banan væg stik som på billede 1 øverst.
Dette stik vil jeg så udskifte med et RJ45 vægstik som på billede 2.
Kan phono kablet monteres i sådan et stik ?
Mine BL3 er leveret med et RJ45 stik. i enden (ved godt der er en 8 polet DIN i selve højttaleren), derfor vil jeg have et RJ45 vægstik så jeg ikke
behøver at købe nye ledninger til højtalerne.
Håber du forstår spørgsmålet.
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 11 December 2014 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teknikskab? Hvor står det henne? (altså afstand?)
Phono kabler er ikke tænkt til lange kabeltræk. Du skal have et med en god skærm som minimum.
Hvis de kabelrør er trukket parallelt med dine strøledninger er der især stor risiko for brum.
B&O's ide med at bruge RJ45 stik er, at disse sidder på (bl.a.) Cat7 kabler, som er skærmede.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 December 2014 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - Vær opmærksom på dette -
RJ45 er tilslutningen på B&O's nyeste aktive højttaler. Men det er ikke Ethernet - det er stadig en 2-kanals analog lyd signal. Så de Power link kabler du så vil trække må du købe i en B&O butik og selv icrimpe de enkelte ledninger til din nye RJ45 stikdåse, som du egentligt skal montere 2 af, da du jo skal trække et kabel til hver BeoLab 3.
B&O's PowerLink Mk III kabler er sikkret mod indtrængende støj ved at stel-skærmen er viklet om de to ledere. Dette kabel vil jeg anbefale du trækker i dit rør.
I teknik skab lodder du så to Phono stik på, som på min tegning. Pin 2 (grå) er fælles audio stel, som jo er viklet om (grøn ledning) højre signal og (brun ledning) venstre signal.
Bore så et lille hul i din eksisterende stikdåse, og før PL. Mk III kablet igennem. Her må du så splitte ud i LINE signal, i længterne du skal bruge til hver BeoLab 3.
Nu lodder du et 8 polet DIN stik på hver. Da det ikke er et signal du modtager fra en PowerLink udgang på et B&O produkt, må du lodde den lille lus ind (pin 2 til pin 7) for at sikkre stel nok til ICEpower forstærkeren i den enkelte aktive BeoLab 3 højttaler. Igen er dette en sikring mod støj.
Vil du istedet gå igang med Cat 7 kabler og RJ 45 stikdåser, må du igang med at studere
dette link. - B&O Network Link Infrastructure.
Tryk og se billedeserie af RJ45 stik terminering.
|
Til top |
|
|
Board Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 11 December 2014 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ændrer lige emne, men er du, Michael-Elo, den Michael Elo, der lavede musik i 70'erne?
|
Til top |
|
|