Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio D-28 AF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andreas903
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Juli 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2014 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
M.h.t. afbrænding, var disse enheder meget robuste. Og, det var bl.a. p.g.a. den
magnetiske olie, ferrofluid. Den kan dog fordampe/tørre ud med tiden. Skal enheden måles, så husk at det skal være med svag
strøm/spænding - er det med AC, så brug en passende, høj frekvens (f.eks. 3 kHz), og beskyt enheden med en seriekondensator,
f.eks. 8 mikrofarad.

Nu snakker du udover mine evner indenfor faget
Må hellere finde en fagmand til dette. Men stadig - Der er ingen løse ender på spolen?

Nogen der ved hvor nye domes/spoler kan skaffes? Dynaudio svarer mig ikke.
Til top Vis andreas903's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andreas903

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2014 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

For at få tråd frem, så du kan måle på spolen, er du nødt til at vikle en smule af spolen - du skal have fat i både det yderste og det inderste tråd på
spolen ( jeg ved ikke hvor mange lag tråd spolen har, men går ud fra mindst 2 lag ). Du skal være meget forsigtig mht. at røre ved spolen, så den ikke
bliver trykket/trukket ud af form. Det bedste vil være, at have en rund form, som passer præcis indeni svingspolen - så du har svingspolen siddende
på denne form, medens du vikler tråd af.
Og når du skiller en diskant ad, som har magnetisk olie; så skal du løsne svingsystemet og lade det ligge løst ovenover magnetgabet, for at olien
kan løbe ned i magneten - ellers vil olien mangle og du kan så blive nødt til at efter fylde med nyt olie !
Mht. standard for DC for hvad en 8 ohms enhed mindst skal have, så tror jeg min. er 5,4 eller 5.6 ohm ! Målingen af DC modstanden foretagesmed et
mutimeter.
Mht. til kontakt: Prøv at ringe til dem eller find en forhandler af Dynadio - HT, de handler ikke med private, og sælger kun løse enh. til auto.
Vdr. hjælp, er du velkommen til at kontakte mig - send Pb.

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 December 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Magnetisk olie. Ja, jeg må konstatere at jeg skulle have gået til Louis Nielsen

Jeg kan ikke lade være med at kloge mig på alt muligt, når nogen efterlyser svar på dette og hint. Jeg lærer det aldrig. Det bedste er at tage patienten med til lægen. Tråde som denne ligner alt for ofte historien om manden som kommer til lægen og spørger: "Min kone ligger i sengen", hvortil lægen svarer: "Hvad er der galt med hende"? .... "Det troede jeg da, De kunne svare på"!

Nok om det! Enhedens DC modstand er 5,3 Ohm og resten af enhedens data finder i her:
http://www.gattiweb.com/images/dynaudio/d28af_data.pdf
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Morten-Dynaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 18 December 2014
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 December 2014 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas,

Vi skriver normalt ikke på forums... Men det er meget vigtigt for os, at kunderne altid kan komme i kontakt med os.

Så derfor vil jeg lige gøre opmærksom på, at man altid kan skrive på info@dynaudio.dk, så skal vi nok svare... :-)

Mvh
Morten
Dynaudio
Til top Vis Morten-Dynaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten-Dynaudio

andreas903
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 December 2014 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Kim skrev:
For at få tråd frem, så du kan måle på spolen, er du nødt til at vikle en smule af spolen - du skal have fat i både det
yderste og det inderste tråd på
spolen ( jeg ved ikke hvor mange lag tråd spolen har, men går ud fra mindst 2 lag ). Du skal være meget forsigtig mht. at røre ved
spolen, så den ikke
bliver trykket/trukket ud af form. Det bedste vil være, at have en rund form, som passer præcis indeni svingspolen - så du har
svingspolen siddende
på denne form, medens du vikler tråd af.
Og når du skiller en diskant ad, som har magnetisk olie; så skal du løsne svingsystemet og lade det ligge løst ovenover
magnetgabet, for at olien
kan løbe ned i magneten - ellers vil olien mangle og du kan så blive nødt til at efter fylde med nyt olie !
Mht. standard for DC for hvad en 8 ohms enhed mindst skal have, så tror jeg min. er 5,4 eller 5.6 ohm ! Målingen af DC
modstanden foretagesmed et
mutimeter.
Mht. til kontakt: Prøv at ringe til dem eller find en forhandler af Dynadio - HT, de handler ikke med private, og sælger kun løse enh.
til auto.
Vdr. hjælp, er du velkommen til at kontakte mig - send Pb.

Mange tak for den brugbare viden! Det lyder ikke som noget jeg selv vil give mig i kast med, da jeg er bange for at gøre mere
skade end gavn, så tror jeg finder mig et værksted. Måske ved du hvor der er et i midtjylland?
Hvad angår olien, skulle jeg nok have tænkt på det noget før, jeg har nemlig ikke gjort som du har sagt.

andreas903
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 December 2014 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Morten-Dynaudio skrev:
Hej Andreas,

Vi skriver normalt ikke på forums... Men det er meget vigtigt for os, at kunderne altid kan komme i kontakt med os.

Så derfor vil jeg lige gøre opmærksom på, at man altid kan skrive på info@dynaudio.dk, så skal vi nok svare... :-)

Mvh
Morten
Dynaudio

Så skal du have mange tak for svar her. Jeg benyttede en email, som blev oplyst under denne tråd, som var info@dynaudio.dk,
måske er det grunden. Jeg prøver at skrive til jer nu :-)

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 December 2014 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hvis olien stadig sidder på svingspolen, kan du lægge dem løst ovenpå magneten, så vil olien løbe ned i magnet-gabet igen.
Vdr. værksted; jeg tror det er svært at finde et uautoriseret, som har værktøj til at håndtere/rep, men Dynaudio har nok en løsning på dit problem.

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2014 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hvis det har interesse har jeg et par liggende...

andreas903
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 December 2014 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
Hvis det har interesse har jeg et par liggende...

Hvad skal de koste? Du kan evt. sende mig en besked eller ringe på 22971663.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes