Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: B&W DM600 S3 / Denon... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.
Jeg er jævnt "grøn" hvad angår HI-FI og ny på dette forum, men efter at ha' læst en masse af jeres tråde, må jeg sige at jeg da er blevet en anelse klogere!
Jeg står og skal ud at købe mig mit første rigtige sorround system, og har indtil videre fundet dette som jeg synes ser lovende ud:
Front: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/Model%20DM603%20S3 (B&W DM603 S3)

Center: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/Model%20LCR600%20S3 (B&W LCR600 S3)

Bag: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/MODEL%20DS6%20S3 (B&W DS6 S3)

Sub: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/Model%20ASW%20600 (B&W ASW 600)

Receiver:  http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|5587|pdetail (Denon AVR-2105) eller http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|4203|pdetail (Denon AVR-3805) hvis der bliver penge til det!

Så mit spørgsmål til jer er så om der er nogen der har nogle erfaringer, gode såvel som dårlige, med det setup, eller om der er nogen det ved hvor jeg kan læse nogle anmeldelser af det? ...eller måske bare har et bedre forslag?

På forhånd tak!

Til top Vis Dr. Hoax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Hoax

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Mht. højtalere har jeg næsten samme setup, og kan kun sige at jeg er meget glad for det. Det er perfekt til hjemmebiografen!

Du vil ikke gå galt i byen med det system du har samlet der, dog synes jeg at du bør tage den store receiver, da B&W gerne vil have noget effekt for at lyde godt.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Tror nu sagtens du kan få den "lille" forstærker til at styre højtalerne helt fint...

Men personligt så ville jeg ikke sætte en Denon, foran nogle B&W højtalere, synes Denon har det med at være lidt for tam i lyden... Men det er self. smag og behag

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Tror nu sagtens du kan få den "lille" forstærker til at styre højtalerne helt fint...

Men personligt så ville jeg ikke sætte en Denon, foran nogle B&W højtalere, synes Denon har det med at være lidt for tam i lyden... Men det er self. smag og behag

Hvad ville du så smide foran...?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

noget h/k, nad eller Rotel.

evet. noget marantz. der er tit gode tilbud på det.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Enig med micma18, Denon + B&W giver en meget lys lyd (diskant/mellemtone præget), tror på at H/K eller NAD ville være et bedre valg.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt nok gå efter en NAD, men en Rotel kunne self. også være rigtig fed ;-)

Ang. H/K så kan jeg ikke lige se hvorfor folk hype'er sådan over dem... men det er jo igen smag og behag.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hvilken NAD ville i så anbefale? (Helst ikke ret meget dyre end Denon AVR-3805, altså ca. 10000) Så kan jeg jo prøve at få dem til at smide dem begge 2 på når jeg skal ned i HI-FI Klubben og høre B&W'erne...
Er der nogen der ved hvor jeg kan læse anmeldelser af både B&W'erne, Denon'en og den NAD eller H/K i nu vil anbefale?

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Denon og B&W kan sagtens fungere sammen og med gode resultater. Det kræver dog et forholdvis dæmpet rum ellers kan lyden godt virke for skinger, eller lys som der er blevet sagt.

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Denon og B&W kan sagtens fungere sammen og med gode resultater. Det kræver dog et forholdvis dæmpet rum ellers kan lyden godt virke for skinger, eller lys som der er blevet sagt.

Dæmpet rum... Hvad mener du med det...?

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle foreslå noget ville det klart være at tage 2105'eren frem for 3805, hvis du har besluttet dig for at få noget Denon. Ellers kunne du snuppe en Marantz 5400 OSE til ca. 5500 hos tapeconnection (ret mig hvis jeg tager fejl).

De penge du sparer på det område ville jeg så lægge i en bedre subwoofer, som helt klart er det svageste led i det system du nævner. Du sparer 4000-5000 på receiveren (hvis du tager Marantz 5400 OSE eller Denon 2105), som du så kunne bruge til at "opgradere" ASW600'eren til ASW675, hvis du vil blive i B&W, som er LÆNGDER bedre.

Generelt mener jeg at højtalerne i et system til 20-40 tusind (som det du kigger på), burde stå bag omtrent 70% af den samlede pris for systemet. Højtalerne er det stærkeste led, og det led hvori du vil opleve mest mærkbark forandring hvis du opgraderer.

Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:

Hvis jeg skulle foreslå noget ville det klart være at tage 2105'eren frem for 3805, hvis du har besluttet dig for at få noget Denon. Ellers kunne du snuppe en Marantz 5400 OSE til ca. 5500 hos tapeconnection (ret mig hvis jeg tager fejl).

De penge du sparer på det område ville jeg så lægge i en bedre subwoofer, som helt klart er det svageste led i det system du nævner. Du sparer 4000-5000 på receiveren (hvis du tager Marantz 5400 OSE eller Denon 2105), som du så kunne bruge til at "opgradere" ASW600'eren til ASW675, hvis du vil blive i B&W, som er LÆNGDER bedre.

Generelt mener jeg at højtalerne i et system til 20-40 tusind (som det du kigger på), burde stå bag omtrent 70% af den samlede pris for systemet. Højtalerne er det stærkeste led, og det led hvori du vil opleve mest mærkbark forandring hvis du opgraderer.

Okay, det er hermed taget til efterretning! ...men hvordan ser det du med DVD afspillere hos Marantz, laver de nogle ordentlige nogle, til en overkommelig pris? Har godt nok en DVD afspiller allerede, men det er en billig en, og vil da også ha' den skiften inden for den nærmeste fremtid, og så ville det da være lækkert hvis det var samme mærke!

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Dr. Hoax skrev:
Lique skrev:

Okay, det er hermed taget til efterretning! ...men hvordan ser det du med DVD afspillere hos Marantz, laver de nogle ordentlige nogle, til en overkommelig pris? Har godt nok en DVD afspiller allerede, men det er en billig en, og vil da også ha' den skiften inden for den nærmeste fremtid, og så ville det da være lækkert hvis det var samme mærke!

Yes, Marantz laver helt bestemt nogen fede dvd afspillere. Hvis du vælger et Marantz system får du nok et bedre anlæg til musik også. Desuden er B&W ´kombineret med Marantz en kickin' løsning. Og DM603'eren er afsindigt fede (har selv et par).

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Dr. Hoax skrev:
Lique skrev:

Yes, Marantz laver helt bestemt nogen fede dvd afspillere. Hvis du vælger et Marantz system får du nok et bedre anlæg til musik også. Desuden er B&W ´kombineret med Marantz en kickin' løsning. Og DM603'eren er afsindigt fede (har selv et par).

Alletiders! Ved du hvor man kan komme til at lytte til dem sammen? ...vil jo gerne høre det inden jeg køber!

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo så minusset ved det hele. B&W'erne kan kun høres hos hifiklubben, og Marantz kan høres hos TC og et par andre steder.

Ellers kunne du gøre det, at du tog ned i Hifiklubben en lørdag umidelbart før de lukkede, og spurgte om du kunne få lov til at låne 603, LCR600, DS6 og ASW675 resten af lørdag og hele søndag, og aflevere dem igen mandag. Og gøre samme procedure hos TP (og ringe forinden self. så du ikke står med et højt. syst. uden en forstærker). Det burde ku lade sig gøre. Jeg lånte selv deres demo 603'ere med hjem en weekend før købet.

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:

Ja, det er jo så minusset ved det hele. B&W'erne kan kun høres hos hifiklubben, og Marantz kan høres hos TC og et par andre steder.

Ellers kunne du gøre det, at du tog ned i Hifiklubben en lørdag umidelbart før de lukkede, og spurgte om du kunne få lov til at låne 603, LCR600, DS6 og ASW675 resten af lørdag og hele søndag, og aflevere dem igen mandag. Og gøre samme procedure hos TP (og ringe forinden self. så du ikke står med et højt. syst. uden en forstærker). Det burde ku lade sig gøre. Jeg lånte selv deres demo 603'ere med hjem en weekend før købet.

Ja det var jo en mulighed, selvom der er lidt langt fra Vejle til Aarhus... Men det må jeg jo bare finde mig i så! Tak for hjælpen!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig i at det er en god ide at spare på forstærkeren.

Jo mere magt forstærkeren har over tingene, jo bedre kommer højtalerne til at lyde. Ingen af de to forstærkere er så kraftige at højtalerne kommer til at yde 100% så derfor ville jeg gå efter den kraftigste forstæker der kan blive råd til og så evt. vente til senere med at udvidde systemet med en sub. Det er lettere at udvidde på den måde, end at skulle til at opgradere forstærker!

Ang. fronthøjtalere, mener jeg du bør give 602S3 et lyt. Den synes jeg bedre om end 603'erne. Hvis du alligevel vil have en sub på systemet har du ikke meget glæde af det ekstra bund der er i 603'eren.

Ang. forstærkervalg ville jeg anbefale dig at kigge på Cayin DP12-EX. De har en Demomodel til salg ved Expert i Varde for tiden (annonceret på forsiden). Den skulle være de tidligere nævnte forstærkere klart overlegen mht. til kontrol og lydkvalitet! Prisen er i overkanten, men den kan sikkert forhandles så det bedre hænger sammen!

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3056

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

nad t763 v2, 9k

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Jeg er ikke enig i at det er en god ide at spare på forstærkeren.

Jo mere magt forstærkeren har over tingene, jo bedre kommer højtalerne til at lyde. Ingen af de to forstærkere er så kraftige at højtalerne kommer til at yde 100% så derfor ville jeg gå efter den kraftigste forstæker der kan blive råd til og så evt. vente til senere med at udvidde systemet med en sub. Det er lettere at udvidde på den måde, end at skulle til at opgradere forstærker!

Ang. fronthøjtalere, mener jeg du bør give 602S3 et lyt. Den synes jeg bedre om end 603'erne. Hvis du alligevel vil have en sub på systemet har du ikke meget glæde af det ekstra bund der er i 603'eren.

Ang. forstærkervalg ville jeg anbefale dig at kigge på Cayin DP12-EX. De har en Demomodel til salg ved Expert i Varde for tiden (annonceret på forsiden). Den skulle være de tidligere nævnte forstærkere klart overlegen mht. til kontrol og lydkvalitet! Prisen er i overkanten, men den kan sikkert forhandles så det bedre hænger sammen!

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3056

Ja det kan der selvfølgelig være noget om, og jeg havde nu heller ikke tænkt mig at skulle skifte/opgradere forstærker sådan lige foreløbigt. Ved du hvordan den Cayin er mht. film? ..da det er der det hovedsageligt skal bruges!

Dr. Hoax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
nad t763 v2, 9k

Den har jeg også set lidt på, og synes egentlig den er meget fed. Men det genere mig altså lidt at den "kun" er med 6 kanaler! ...regner dog med at jeg vil prøve at høre den alligevel!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes