Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
Hey folkens!!
Jeg er i færd med at skaffe mig et andet analog signal kabel mellem min NAD T753V2 receiver og NAD T524 DVD/CD afspiller, da jeg i øjeblikket kun har det der fulgte med afspilleren..
Det skal være et godt kabel hvor musikken virkelig kommer til livs.. Har haft lidt øje på The music cable,
AV-advance, Vincent, Supra osv..
Van Den Hul D 102 MK 3 Hybrid - termineret af Hificable.dk
Pris: DKR 549.00
Super kabel fra Van Den Hul, har vundet flere priser bl.a. "product of the year"
Termineret / Loddet af Hificable.dk Nu med LOK Performance Rhodium locking barrel RCA
Loddet med Hicon blyfri 10% sølv loddetin.
Cable Type: Triple screened twin core (Balanced) Conductor Material: HYBRID: High purity dense Silver coated high purity Matched Crystal OFC + Linear Structured Carbon ® saturated layer(s) Design Purpose / Application Area(s): Balanced and unbalanced audio interconnect Eff. Conductor Ø / Eq. AWG No. / Strands: Cores: 0.31 mm² / Cores: ~AWG 22 / Cores: 40; Screen: 180 External Diameter / -Dimensions: 7.25 mm. Resistance (20 °C / 68 °F): Cores: 5.5 Ohm/100 m.; Screen: 0.62 Ohm/100 m. Capacitance: Core-core: 37 pF/m. Characteristic Impedance: ~110 Ohm (in balanced configuration); Allows AES-EBU standard digital audio transmission Insulation / Dielectric Strength / Test Voltage: Cores: PE foam; Jacket: HULLIFLEX ® 4 / 300 Vrms min. What Hi-Fi 1998: Best Buy What Hi-Fi 1999: Product of the Year What Hi-Fi 2000: Best Buy British Audio & Hi-Fi News 2001: Best Interconnect What Hi-Fi 2001: Product of the Year Hi-Fi Choice 2002/2003: Product of the Year
Andre længder kan laves på bestilling. Skriv en mail til os hvis det har interesse.
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
Jamen det ser da rart ud :-) Hvilket synes du så bedst om af de 2 hehe.. Ja det er klart, men hvad er grunden, forskellen ? Jamen bedste prisydelse.. Vil også gerne købe brugt, kan se der er masser af kabler til salg..
Tak for budet indtil videre..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
Noget der også har tiltrådt mig er Audioquest's Diamondback, som jeg er blevet tilbudt for 450,- kr. Men ved desværre ingenting om kablet, nogen der gør ?
Andre kabler jeg kan få til en fordelagtigpris: Viablue NF-A7 & nbsp; = 500,- kr. Tara labs spectrum 3a = 400,- kr. Supra EFF-I NF &nbs p; = 250,- kr. Van den hul D102 mk III/V = 300,- kr.
Ud fra mine tilbud vil jeg gerne vide hvilket et jeg vil få mest gavn ud af i sammenhold til mit setup..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
Hejsa - det er jo svært at sige uden at have hørt dit anlæg. Supra EFF ISL er et stærkt kabel, især til 250kr. Det er et rigtigt godt all-round kabel uden skavanker og med en rigtig god diskant/mellemtone. Fra nyt koster det omkring 1000kr.
Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
Usse skrev:
Jeg køber enten et Van den hul D 102 MK III eller et D 102 MK V, men hvad er bedst ? V er såvidt jeg ved en specialudgave af MK III ?
Jeg vil til enhver tid anbefale dig D102 MK III, det er simpelthen et bedre kabel. Det er b.la. Van den Hul mest prisvindene kabel hvilket D102 V bestemt ikke er. Det er rigitgt at D102 V er en specialudgave men det speciele består i at der er brugt tid og penge på at gøre det modstands dygtigt overfor sol, vind og vejr altså til udendørs brug.
Følgene er skaset fra VDH's hjemmeside
"As such the D - 102 V Special is especially intended for use as a screened twin core (balanced and unbalanced) audio line in areas with an increased corrosion activity such as industrial, coastal and humid tropical areas. Due to its maximum corrosion protection The D - 102 V Special is excellently suited for use in permanent professional, commercial and industrial distribution setups such as church sound systems and shopping mall, airport, PA, marine and alike music distribution systems as well as for car hi-fi."
Jeg har lyttet til dem begge og vil alene på baggrund af det, anbefale D102 MK III
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
Mange tak for alle svarene.. Jeg har nu købt VDH D102 MK III fremfor MK V..
Lige til et andet spørgsmål, jeg har lige været nede i hifiklubben for at købe et sæt link kabler / jumpers til min NAD T753V2 receiver imellem (main in/preout)..
Det er de såkaldte Tara labs RSC link kabler til 400 bobs, måske et lidt impulsivt køb, men det har hjulpet gevaldigt.. Har endnu ikke fået mit VDH kabel, men kom til at tænke på om det ikke er bedst at have samme kabel hele vejen rundt dvs. VDH D102 MK III som jumpers frem for Tara labs ? Kan godt returneres..
Hvad skal jeg gøre ?
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
Torben-k skrev:
Hej Usse... Gammel post, men hvad blev dine erfarringer med "Van Den Hul D 102 MK 3 Hybrid"?
Jeg søger selv et godt signalkabel og har kig på bl.a. TARA LABS Spectrum 3a .
Fint nok at vække en gammel tråd til live, men jeg tvivler nu på at han svarer. En søgning på hans brugernavn viser at han ikke har skrevet herinde siden hans sidste indlæg i denne tråd.
Men det kan måske skyldes at anskaffelsen af dette kabel fuldendte hans setup, så han nu har for travlt med at lytte til musik til at skrive herinde.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum