Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Nad M55 eller Denon 3930? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hey alle..

Det på tide at lade min ellers trofaste Denon DVD 3300 trække sig lidt tilbage efter at have klaret skærene godt i snart 6 år efterhånden. Specielt efter skift til fladskærm og nyere surround receiver kunne det være rart med en ny model selvom jeg stadig synes kvaliten af billedet via scart overrasker på en fladskærm..og så fungere den også fint som cd afspiller til alm 2 kanal, noget som vægtes højt her.

Men det jo fristende og prøve noget nyt og forhåbentligt bedre, så derfor har jeg udset mig disse to kandidater som værende værdige afløsere for min DVD3300.. enten en Denon 3930 eller en NAD M55.

Mine krav er at den skal fungere som en cd afspiller på ret højt plan, da der lyttes en del til alm cder, og så skal billedet selvfølgelig være iorden men det tager jeg lidt som en selvfølge at det er på begge disse afspillere via HDMI. Ellers bruges den som en dvd afspiller nu bruges til film og diverse musik dvder ..

Af grej den skal arbejde sammen med kan nævnes følgene: Denon AVR3805, B&W DM603 S3, B&W LCR600 S3, B&W ASW600, B&W DS6 S3, Sony KDL32V2000.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Ville købe en 2930 istedet (fået rigtig gode anmeldelser) og så spare de sidste kroner til BluRay/HD-Dvd-afspillere ankommer inden så forfærdelig længe

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Ville købe en 2930 istedet (fået rigtig gode anmeldelser) og så spare de sidste kroner til BluRay/HD-Dvd-afspillere ankommer inden så forfærdelig længe

Har også haft lidt kig på den lille model, men afskrev den lidt igen på grund af den ikke skulle være vægtet ligeså højt som ren 2 kanal gengiver som 3930 modellen er.Som ren DVD afspiller tvivler jeg bestemt ikke på det er en god DVD.  Det ikke nemt at være kritisk med Hi-Fi...

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Har også haft lidt kig på den lille model, men afskrev den lidt igen på grund af den ikke skulle være vægtet ligeså højt som ren 2 kanal gengiver som 3930 modellen er.Som ren DVD afspiller tvivler jeg bestemt ikke på det er en god DVD.  Det ikke nemt at være kritisk med Hi-Fi...

Nej det er klart...vil man have "toppen af poppen" må man gå planken ud

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Men så har du jo råd til en cd ved siden af

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Men det jo fristende og prøve noget nyt og forhåbentligt bedre, så derfor har jeg udset mig disse to kandidater som værende værdige afløsere for min DVD3300.. enten en Denon 3930 eller en NAD M55.

Mine krav er at den skal fungere som en cd afspiller på ret højt plan, da der lyttes en del til alm cder, og så skal billedet selvfølgelig være iorden men det tager jeg lidt som en selvfølge at det er på begge disse afspillere via HDMI.

Jeg synes du skal have Marantz DV-9600 med i opløbet. Den lever op til dine krav om rigtig god stereolyd og billedebehandling. Prismæssigt placerer DV-9600 mellem M55 og 3930 (ikke på listepris men IRL). Personligt vil jeg foretrække DV-9600 frem for M55 alene pga. billedebehandlingen. Hvordan min holding er DV-9600 vs. DVD3930 ved jeg når jeg får afprøvet DVD3930.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Peter VTEC skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Men så har du jo råd til en cd ved siden af

Ja det rigtigt...men jeg foretrækker nu at have det samlet i et appararat og har været godt tilfreds med Cd lyden i min 3300, så tror ikke jeg bliver skuffet over en af de andre..noget må der være sket på 6 år..

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Peter VTEC skrev:

Mine krav er at den skal fungere som en cd afspiller på ret højt plan, da der lyttes en del til alm cder, og så skal billedet selvfølgelig være iorden men det tager jeg lidt som en selvfølge at det er på begge disse afspillere via HDMI.

Jeg synes du skal have Marantz DV-9600 med i opløbet. Den lever op til dine krav om rigtig god stereolyd og billedebehandling. Prismæssigt placerer DV-9600 mellem M55 og 3930 (ikke på listepris men IRL). Personligt vil jeg foretrække DV-9600 frem for M55 alene pga. billedebehandlingen. Hvordan min holding er DV-9600 vs. DVD3930 ved jeg når jeg får afprøvet DVD3930.

Vil da klart prøve at give den Marantz DV-9600 et kig.. har altid syntes godt om Marantz lyd, har da også været tæt på at købe en DVD afspiller fra Marantz da jeg købte min Denon.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ville gå efter 3930 - Har aldrig været meget for NAD's billedbehandling, selvom det er blevet meget bedre i M55, tvivler jeg næppe at den slår 3930, men kan selvfølgelig ikke sige noget 100% uden at have set den i aktion..
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Ville gå efter 3930 - Har aldrig været meget for NAD's billedbehandling, selvom det er blevet meget bedre i M55, tvivler jeg næppe at den slår 3930, men kan selvfølgelig ikke sige noget 100% uden at have set den i aktion..

M55 slår hverken DVD3930 eller DV-9600 på billedesiden. M55 køber man pga. steroegengivelse, design, alt andet end billedekvalitet. Ikke fordi M55 gør det dårligt på billedesiden, men andre gør det bedre til en lavere pris.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Raskolnikov skrev:
Peter VTEC skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Ville k�be en 2930 istedet (f�et rigtig gode anmeldelser) og s� spare de sidste kroner til BluRay/HD-Dvd-afspillere ankommer inden s� forf�rdelig l�nge

Har ogs� haft lidt kig p� den lille model, men afskrev den lidt igen p� grund af den ikke skulle v�re v�gtet liges� h�jt som ren 2 kanal gengiver som 3930 modellen er.Som ren DVD afspiller tvivler jeg bestemt ikke p� det er en god DVD.  Det ikke nemt at v�re kritisk med Hi-Fi...

Men s� har du jo r�d til en cd ved siden af

Ja det rigtigt...men jeg foretr�kker nu at have det samlet i et appararat og har v�ret godt tilfreds med Cd lyden i min 3300, s� tror ikke jeg bliver skuffet over en af de andre..noget m� der v�re sket p� 6 �r..

10.999 ÷ 6.699 = 4.300. Hvis du skal have en cd-afspiller til DKK 4.300 der er bedre end DVD-3930 tror jeg du skal finde en brugt.

Hvis du er tilfreds med cd-lyden fra din DVD-3300 tror jeg ikke du bliver skuffet over en DVD-3930.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Ja der mangler da kun lidt til en Apollo...Eller en Classic No. 1.B

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Er bestemt tilfreds med Cd lyden fra min 3300, hørte for noget tid siden på et setup magen til mit hos en kammerat, eneste forskel var han havde en Denon DVD 2200 og den spillede overhovdet ikke nær så godt som min 3300.. derfor havde han købt en ren cd afspiller ved siden af tror det var en Denon DCD 1450 (mener jeg den hedder)

Men man vil jo altid gerne blive positivt overraskede og prøve noget nyt og tror bestemt ikke at en af de ovennævnte afspillere gør jobbet være...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes