Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD med hdmi, max 1500 dkk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har lige fået mig et Sony KDL-32V2000, som der i parantes bemærket er et super dejligt fjernsyn, fantastisk dvb-t modtagelse, godt sortniveau (når det er indstillet) :-)

Jeg har et NAD L73 integreret anlæg, hvor DVD-afspilleren har komponent udgang og sender 576p signal afsted til skærmen. Det ser i og for sig ok ud, menmenmen; vil billedet blive synbart (er det et ord??) bedre, hvis jeg køber en DVD-afspiller med HDMI-udgang til max 1500 dkk (tror i)?? hvis ja, kan i så anbefale en afspiller?

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Der vil være en lille forskel at hente. Men forvent endelig ikke nat og dag!

Go´weekend!

PS. Der er mange gode afsp. i den prisklasse efterhånden. Da jeg er forhandler, vil jeg ikke pege fingre og nævne navne.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Ok, tak! Hvis nu jeg fandt 1000 dk mere og købte en denon dvd-1930 - ville det batte lidt mere billedmæssigt? Altså; vil det være lettere tumpet at bruge 1500 på noget middelmådigt når jeg sandsynligvis kan få noget ok for 2500?

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
PS. Der er mange gode afsp. i den prisklasse efterhånden. Da jeg er forhandler, vil jeg ikke pege fingre og nævne navne.

Hvis du nu stod registreret som branchemedlem...... Eller hvordan skal "forhandler" forstås?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Ok, tak! Hvis nu jeg fandt 1000 dk mere og købte en denon dvd-1930 - ville det batte lidt mere billedmæssigt? Altså; vil det være lettere tumpet at bruge 1500 på noget middelmådigt når jeg sandsynligvis kan få noget ok for 2500?

Mvh Jonas

Denon 1730 har også HDMI udgang. Koster 1600,-.

Ang. 1930. Har hørt nogle negative anmeldelser om denne. (har selv 1920, den er god)

Der er også Pioneer DV-490 til 1350,- eller DV-696 (SACD) til 1800,-. Begge har HDMI. Set hos Laserdisken. Svjh. er alle Laseredisken´s dvd´er kodefri. Pioneer laver gode dvd´er. (har pt. 2 stk. stående). Har købt 5 Pioneer dvd´er igennem tiderne. Har aldrig fortrudt dette mærke

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

@scatcat: tak for det! Troede det var 1730eren der havde fået middelmådige anmeldelser jvf. nogle tråde herinde? men skal da ligeha' et kig på de to pioneer-modeller du nævner .-)

Mvh Jonas

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

@scatcat: tak for det! Troede det var 1730eren der havde fået middelmådige anmeldelser jvf. nogle tråde herinde? men skal da ligeha' et kig på de to pioneer-modeller du nævner .-)

Mvh Jonas

Kan være det er 1730 der herinde får dårlig omtale. Mener at 1930 har fået middelkarakterer i udlandet.

Men kig på Pioneer. Det er billigt ifo. til andre mærker. Mener også at Cambridge har en billig model med SACD og HDMI. Men kender den ikke.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
JoeConsultant skrev:

Mvh Jonas

Kan være det er 1730 der herinde får dårlig omtale. Mener at 1930 har fået middelkarakterer i udlandet.

Men kig på Pioneer. Det er billigt ifo. til andre mærker. Mener også at Cambridge har en billig model med SACD og HDMI. Men kender den ikke.

Tog fejl. Det er 1730 der får tæsk. Mener ikke der er anmeldelser af 1930 endnu.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

nej, kunne heller ikke finde nogle. Tror jeg prøver et låne én med hjem :-)

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
nej, kunne heller ikke finde nogle. Tror jeg prøver et låne én med hjem :-)

Troede ikke at HK lånte hifi med hjem 

Men 1920 (inden for prissegmentet under 3000,-) er en "killer" på billed og lydsiden. Til gengæld er den enorm sløv i menuerne. Nok den sløveste maskine jeg har oplevet til d.d.

Kan/vil ikke tro at 1930 skulle være dårligere.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Ah nej, det gør de jo nok ikke.... så må jeg få dem til at sætte den til "mit" fjernsyn som de også forhandler...

Men lyder godt med 1920 -> 1930 :-)

Mvh Jonas

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har Cambridge - den ser godt ud med sit sorte aluminium og jeg har ikke fundet noget jeg kan beklage mig over endnu (har dog kun afspillet få dvd'er og et par cd så erfaringen er stadig ret lille).

Den er kodefri - Denons skulle man betale 300 kr for at få kodefri (10-15% oveni prisen) - godt nok for langt ude og dyrt. Jeg kunne ikke forestille mig ikke at have en kodefri afspiller.

Eneste lidt irriterende er at hvis jeg slukker dvd-en (altså ikke bare stop) så starter filmen ikke hvor jeg slukkede - det gjorde min gamle billigere Samsung - men det er åbenbart ikke så normalt eller...? - har hørt om flere der ikke husker hvis man slukker.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes