Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD afspiller (Max. 1500) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brition
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger, jeg søger gode råd omkring en ny DVD-maskine. Pt. har jeg en NorthQ 5000, den var skam dejlig da den kom ud, men den er efterhånden ved at halte lidt bagud, samt være en smule slidt. Mit primære og stort set eneste krav er, at den skal kunne afspille alt. Som det ser ud nu, begynder jeg at få problemer med flere og flere film. De er selvfølgelig originale, men købt mange forskellige steder, lige fra Stereo Studio til sider som play.com. Det sker til tider, at der er problemer med de som er købt udenlandsk, men har nu også haft store problemer med blandt andet Hitchcock Collection fra SS. Som et eksperiment lånte jeg i øvrigt en Dantax til 400 kroner af en kammerat, men som ventet var det noget værre bras. Den havde større problemer end min snart 3½ år gamle NorthQ.

Men nok om det, jeg skal bare have en ny i virkelig god kvalitet, men hvad jeg skal se efter, det ved jeg ikke helt. Jeg har besluttet mig for ikke at spare, eftersom jeg lige har set hvad man får (eller rettere, ikke får) for 400 kroner hos Dantax. 1500 kroner må være et rimeligt beløb for en DVD-maskine, når den trods alt ikke skal have optager eller andre smarte funktioner. Eller tager jeg fejl?

Den må gerne have mulighed for at afspille MPEG4 filer, men det er ikke et krav.

Som et lille ekstra spørgsmål, hvor højt skal man op rent prismæssigt, for at få noget 5.1 lyd til DVD'en i rimelig kvalitet?
Til top Vis Brition's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brition

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Et bud kunne være Samsung HD860 men du kan også finde afspillere fra Marantz, Sony, Yamaha og Denon i den prisklasse.

Når du siger 5.1 lyd i rimelig kvalitet, mener du så en afspiller med indbygget decoder eller hvor meget du skal bruge på et surroundanlæg?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ph0ton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Philips DVP-5140
Sony DVP-NS36

de koster en 6 - 700 kr, og 12 bit / 108 MHz konvertere, hvis det er det analoge billede du skal bruge. ingen af dem har vist HDMI. Især philipsen spiller alt hvad du næste kan smide i af "MPEG4", og philips yder en god service med hyppige firmware opdateringer.

Kiss kan jeg ikke anbefale, software på deres maskiner har i mange år været ret fejlfyldt - men det kan også være forudindtaget og ikke holde i dag.

Jeg købte en denon DVD-1730, hvilket jeg nok sidder og fortryder lidt nu - jeg sidder lidt med en følelse af at ha betalt meget for skiltet på fronten. Bevares, den mekaniske kvalitet er god, og lidt mere hifi end 2 ovennævnte. Bl.a. højde og bredde til indførelse i anlæg. Men den har vist fået tæv for et "dårligt" skaleret output, det analoge billede er der ikke noget at sætte på. Gode, dybe farver, god håndtering af lav-bit kilder. Menusystemet er også godt, hvilket ikke er helt udbetydeligt. Jeg gav 1600,- med gratis region fjernelse i hifi-klubben.

Til top Vis ph0ton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ph0ton

Brition
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til lyd, så mener jeg prisen for selve surround-sættet. 

Men tak for jeres bud. Kan se at Expert sælger Samsung HD860 modellen, så kan jeg jo lige hoppe derud og se, hvorvidt de har den hjemme og eventuelt stillet op til demonstration.

Ellers takker jeg for de to billigere råd. Kan det betale mig at ofre ca. 500 ekstra på den Samsung, hvis HDMI ikke bliver aktuelt? For det gør det næppe. Er der andre fordele jeg får, hvis jeg blot kører med et Scart-kabel? For ellers er det jo oplagt for mig, at tage enten den Phillips eller Sony. Skal bare have en der overhovedet ikke er kræsen med hvad man smider i dem. Den maskine jeg har nu, afspiller nogle skiver for hurtigt eller viser slet intet billede på nogle. Diskene fejler intet eftersom jeg sagtens kan afspille dem på min computer.
Til top Vis Brition's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brition

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke hvor godt HD860 gør det via scart, jeg har kun brugt den med HDMI, og jeg har ikke set hverken Sony'en eller Philips'en i aktion, så jeg ved ikke hvad de kan. HD860 er forøvrigt 14 bit / 108 MHz men det behøver jo ikke nødvendigvis at gøre den store forskel.

Jeg valgte den fordi jeg skulle bruge en billig dvd-afspiller (den gamle døde og jeg vil ikke bruge for mange penge før jeg ved hvad der sker på HD fronten) og da der sidste vinter blev investeret i plasma ville jeg gerne have en med HDMI. Forgængeren 850 havde fået gode anmeldelser, så jeg regnede med at den var et godt bud.

Til prisen er jeg rigtig godt tilfreds med billedet (som sagt via HDMI), det kunne selvfølgelig være bedre, men det er i småtingsafdelingen de ting jeg kan finde at kritisere. Der er indbygget liniedobler, men den giver ingen forbedring på mit tv, men det kan heller ikke overraske at et tv i 25k klassen klarer den opgave bedre end en dvd til 1.400 kr!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes