Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sorround sound 8-9k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har længe overvejet at købe noget sorround sound hjem til stuen. Problemet er at jeg ikke er super skarp i hvad man kan få på markedet for en 8-9k.

Jeg har været nede i den lokale 2-tal forretning hvor jeg har fået tilbudt Bose Lifestyle 18 til 8.000 plus 1.000 for beslag.
Derudover har jeg været inde i Sony Centeret hvor deres alternativer var BDV-E870 og BDV-E970 til henholdsvis 6k og 7,5k. Efter at have været på nettet kan jeg så se at E870'eren bliver solgt fra 3,8k og op.
Da vi har skråvægge bag ved sofaen skal højttalerne ikke være for store bagtil, og også derfor jeg ikke er super begejstret for E970'eren. Så de store højttaler fra hifiklubben osv. passer ikke så godt. Meningen er at det skal op og hænge.
Jeg vil derfor gerne høre hvad jeres erfaringer er, og meget gerne få nogle alternativer!

Det skal siges at jeg har en ps3, så en blue-ray er ikke en nødvendighed.

Til top Vis Mailund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mailund

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Mailund skrev:
Da vi har skråvægge bag ved sofaen skal højttalerne ikke være for store bagtil, og også derfor jeg ikke er super begejstret for E970'eren. Så de store højttaler fra hifiklubben osv. passer ikke så godt. Meningen er at det skal op og hænge.

"hifklubben osv" har altså også kompakte højttaler-systemer, ofte med mere lyd for pengene end "mainstream" butikkerne.

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Okay der var jeg lidt for hurtig.

Nu hvor jeg kigger derinde igen er der selvfølgelig mærket Cambridge som har "designet" som passer godt. Er det noget som nogle har kendskab til?

Er ikke så skarp på det har område. Har egentlig den opfattelse at hvis man vil have god lys skal man vælge noget som BOSE, men er godt klar over at man her betaler en del bare pga. navnet.

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Til den pris er det svært at komme uden om XTZ, fx dette XTZ 89 sæt: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-89- 5.1-paket-99-w10.16-front-sat-cen

Jeg ved ikke, om de satellitter er for store - de måler 290 x 166 x 274 mm (HxBxD). Men de er i hvert fald beregnet til at hænge på væggen. Hvis skråvæggen er et problem, kan du jo også hænge dem bagerst på sidevæggene, op mod skråvæggen.

Sammen med højttalerne kunne du så købe en billig reciever som fx http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-fo rstarkare/Onkyo-TX-SR308-Svart

Den samlede pris bliver godt 8000 danske kroner inkl. porto.

Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Og ja, Bose giver ikke meget vellyd for pengene - der betaler du meget for navnet. Sony er nok lidt bedre til prisen. Og hvis det skal være så kompakt, så er det nok ikke så tosset.

Jeg ved godt, at det system, jeg linker til, fylder en del mere. Men de ultra-kompakte systemer mangler altså lyd i mellemtone-spektret - det kan man bare ikke komme udenom. Jeg har selv haft den slags systemer tidligere, men især til musik bliver det i længden meget anstrengende at høre på.

Når en satellithøjttaler ikke er meget større end enhederne i en hovedtelefon, så giver den heller ikke meget mere lyd end en hovedtelefon. Så er det udelukkende subwooferen, der skal levere lydtrykket, og det bliver altså irriterende at høre på - synes jeg i hvert fald.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Det ser yderst spændende ud, også noget ala det jeg i første omgang har haft set på. Problemet er dog den bedre halvdel der ikke mener at det lige er sagen. Det skal jo helst være så usynligt som muligt ..
Kan se at Hififreaks har sådan et system her Focal sib2 5.1. http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104 &products_id=442

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par gode indbygnings-højttalere ? eller en, for tiden meget hypet, soundbar ?

Bond  

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Focal er generelt fremragende højttalere, jeg har selv testet en af dem. Og Sib sættet skulle også være godt i forhold til størrelsen.

XTZ sættet kan også fås uden gulvhøjttalere: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-89- 5.1-paket-99-w10.16-sat-cen

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Bond:
Har set de smarte indbygningshøjttalere, men tror ikke vores udlejer bliver særlig positiv over et par huller i væggen når vi flytter ud.
Hvad angår soundbar virker den generelle opfattelse af dem er negativ. Vil gerne have et anlæg der kan give lidt lyd fra sig.
På nuværende tidspunk har jeg et "teenage" anlæg. 2 eltax pyramider og 1 Hollywood impact 600 forstærker.

Mit reelle problem er at det giver en dårlig "lav" lyd når den bliver sat over fjernsynet. Så efter lidt støtte fra julegavepengene skal der nyt til.

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Dysterland:
Se det var mere sagen. Det lyder til at du har lidt forstand på det mærke.. Hvordan er det i forhold til at hænge op (beslag eller?)
Derudover har jeg også en frygt for at handle på udenlandske hjemmesider, i forhold til garanti og support ved problemer?

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Mailund skrev:
Bond:
Har set de smarte indbygningshøjttalere, men tror ikke vores udlejer bliver særlig positiv over et par huller i væggen når vi flytter ud.
Hvad angår soundbar virker den generelle opfattelse af dem er negativ. Vil gerne have et anlæg der kan give lidt lyd fra sig.
På nuværende tidspunk har jeg et "teenage" anlæg. 2 eltax pyramider og 1 Hollywood impact 600 forstærker.

Mit reelle problem er at det giver en dårlig "lav" lyd når den bliver sat over fjernsynet. Så efter lidt støtte fra julegavepengene skal der nyt til.

jo, men uanset hvor lang tid i bliver boende skal lejligheden aligevel istandsættes når i flytter & det tager altså ikke lang tid, for en håndværker, at reparere en gipsvæg. så hvis du har et par indbygningshøjttalere i kikkerten, så gør det, nyd den gode/usynlige lyd & betal maleren den ekstra 1/2 time han skal bruge på at lukke hullerne......når den tid kommer

Bond

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

De små MA radius 45 spiller noget bedre end Boses satelliter der findes center og sub i serien også, har hørt begge da jeg selv skal ud og have lidt discound surround. http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=63& amp; amp; amp; amp; amp; amp; amp;product_number=1045202

Kan du leve med lidt større satelliter kunne JBL ES 10 med center ES25 og sub ES250/150 være et godt alternativ, de er lidt større men lyder noget bedre end en rigtig sat ht i mine øre, men den er stadig nem at hænge helt tæt på væggen med de medfølgende beslag. http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=27_56&p roducts_id=2311

Begge idéer koster omkring 8000 ved godt det er lige dyrt nok når der også skal være plads til en reciever

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

se evt efter en brugt reciever sammen med nogle af de viste højttaler sæt vist af nogle af de andre. Der er mulighed for en god
handel brugt også jo

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

8-9000 rækker da til en Harman AVR255 / 260 og et sæt HKTS11 højttalere - i hvert fald hos vores lokale forhandler?? - Og det spiller sgu godt, har lyttet til det flere gange...

JBLfan

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

JBLfan ->
Det sæt ser superlækkert ud og er noget jeg kraftigt overvejer, og kan se at det har fået gode anmeldelser.
Kan se at Cinemagic har AVR255 på tilbud til 3k og at HKTS11 står til 3,9k. samme sted. Tænkte bare på om du ved hvad det giver ved at gå en model op til HKTS30 som kun koster 400kr mere eller HKTS60 som koster 5,5 men stadig ligger inden for min ramme. Giver det bedre "musik" lyd eller?

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Efter at have målt i skabet kan jeg se at jeg har en begrænsning på 36cm i dybden, og receiveren er 38. Jeg skrev inde i supporten på Cinemagic og han anbefalede mig Harman Kardon BDS800 Blu-Ray system, hvor det er højttalerne HKTS60 der følger med. Det er så til prisen 9.995, hvilket jo er lidt ud over budgettet, og det giver så andre alternativer. Er der nogen der har hørt det spille?

Mailund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej, bare for at øge til forvirringen så synes jeg du skal kigge ind i Tapeconnection og tjekke Monitor Audio's Radius serie ud som også bliver refereret til her. Der er virkelig god lyd for pengene. Har hørt alle højttalerne i serien og de leverer virkelig god lyd til små penge. Der er vægophæng med i pakken til dem alle undtagen gulvhøjtallerne. Og du kan både få de alm. reol højttalere (med ophæng) og de flade der er lige til at hænge ved siden af fladskærmen. Og gulvhøjtalleren leverer væsentlig mere bas en man tror.

Front: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=63& amp;product_number=1045212

Bag: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=63& amp;product_number=1045202

Center: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=63& amp;product_number=1045222

det bliver lidt over 6000 i alt og så mangler du en sub. Den kan du evt. finde brugt, ellers er der masser af fine subs i den prisklasse :)

Jeg har selv sættet og synes det er rigtigt godt, det tager bare lidt tid at spille tid, jeg havde f.eks. ikke rigtigt noget lyd i bagkanalerne de første par måneder jeg så film

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Mailund skrev:
Dysterland:Se det var mere sagen. Det lyder til at du har lidt forstand på det mærke.. Hvordan er det i forhold til at hænge op (beslag eller?) Derudover har jeg også en frygt for at handle på udenlandske hjemmesider, i forhold til garanti og support ved problemer?

Hvilket af mærkerne mener du?

Hvis du mener XTZ (hvilket du nok gør, siden du spørger til udenlandske hjemmesider), så består min forstand i, at jeg selv har ejet et sæt XTZ 89 Front gulvhøjttalere, og var meget glade for dem. Dem har jeg selvsagt ikke prøvet at hænge op, men jeg kan se, at satellitterne har beslag til ophæng bagpå. Jeg vil nok foreslå, at du lader propperne i basporten blive i, så du får mere præcis bas - den dybe bas har du jo subwooferen til.
Fyndbörsens giver et års garanti (og altså ikke bare reklamationsret) på varer sendt ud af landet. Hvordan deres serviceniveau så er, hvis fejlen opstår, aner jeg ikke. Men de får gode anmeldelser på Trustpilot: http://www.trustpilot.dk/review/www.fyndborsen.se

Hvis du mener Focal, så har jeg testet en af de lidt større kompakthøjttalere, Focal Chorus 806 V, som jeg var meget begejstret for: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63 Jeg ved ikke, hvordan Sib'erne er at hænge op - men de ser ud til at være beregnet til det.

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Mailund skrev:
Efter at have målt i skabet kan jeg se at jeg har en begrænsning på 36cm i dybden, og receiveren er 38. Jeg skrev inde i supporten på Cinemagic og han anbefalede mig Harman Kardon BDS800 Blu-Ray system, hvor det er højttalerne HKTS60 der følger med. Det er så til prisen 9.995, hvilket jo er lidt ud over budgettet, og det giver så andre alternativer. Er der nogen der har hørt det spille?

Hejsa...

Sound2Vision i Viborg har jeg da set sælge BDS5 ( kontrol-enheden fra BDS800 systemet ) sammen med HKTS11 højttalerne til vel lige omkring 9000,- - Og de gange jeg har hørt det, så spiller det sgu' OK!!

JBLfan

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes