Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lip sync version 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej!
Jeg har før skrevet herinde om mine lip sync problemer i forbindelse med afspilning af film, og jeg kan se jeg ikke er den eneste. Jeg har læst og læst og læst, men er ikke blevet klogere, så nu må i finde jer i at få hele molevitten igen:

Jeg har skiftet min NAD T752 ud, da der var problemer med synkroniseringen. Jeg har købt en T747 i stedet, da jeg havde fået den opfattelse, at når alt er tilkoblet med HDMI 1.3, så vil alt blive synkroniseret automatisk. Nu har jeg fået stillet anlægget op, bestående af:

1. NAD T747 receiver
2. NAD T587 blu-ray afspiller
3. Samsung UE40c6000 tv (40" LED fladskærm)

Afspilleren er koblet til receiverens hdmi 1-indgang, og receiveren spytter signalet videre til fladskærmen af hdmi monitor outputtet. Ifølge manualen kan al forsinkelse i mundbevægelserne justeres manuelt i DSP-funktionen i menuen. MEN når jeg sætter delay'et til 120ms (!), som er maksimum, så er der stadig forsinkelse. Det er bedre end et delay på 0, men stadig synligt.

Hvad sker der? Hvordan kan så nyt og ikke-billigt grej give så ringe en filmoplevelse??

Ifølge mange på nettet er det de nye skærmes billedbehandling, der gør dem langsomme. Dog har jeg i forvejen slået alle former for ekstra-behandling fra, såsom motion plus og dynamisk kontrast osv.

Jeg har skrevet til Samsung for at få deres syn på sagen og om en eventuel opdatering tager hensyn til synkroniseringen.

Har i andre nogen erfaring med dette problem?

Theis
Til top Vis Theis K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis K

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej Theis,

Prøv at søg på google og Samsung serie 6 sync problemer, det helt utroligt så mange fejl der er på Samsungs tv. Jeg har lige
afskaffet mit 46C6005XXE LED. Du skal holde dig fra Samsung, det er fordi de ikke har givet TV'et nok processor kraft at fejlen
sker.

Samsungs eget support center sagde jeg skulle gå ned i elgiganten med det, min returret er bare udløbet. Kan du bytte det så
gør det nu. Og køb dig et Panasonic som jeg lige har gjort så går alle dine problemer væk.

Som hjælp kan jeg sige prøv at fød dit tv med et kun 720 p signal, så hjælper det lidt.
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

sh*t. Det var hvad jeg frygtede. Tv'et er købt i oktober, så jeg har vel ikke muligheder for at få pengene retur..?

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Update: Jeg har fejlsøgt ved at sætte mit ældre Samsung 26" lcd tv til anlægget. Her er absolut ingen forsinkelse, så nu kan det konkluderes at det ER min LED-skærm der er problemet.

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

jeg skal lige fejlsøge på samme måde..............

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
Til top Vis Benny D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny D

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Martin: Hvad for et Panasonic købte du i stedet?
Hvad blev afgørelsen med dit Samsung, da det var ude over returretten? Jeg spekulerer lidt på om dette går ind under garantien, for det lever jo ikke op til hvad det burde.

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Theis,

Jeg købte mig et Panasonic G20 50" til 9000 m. levering.

Samsung'en røg i løbet af 10 min på dba.dk (Den blå avis) til 6000,-

"Alle vil jo have det" - det jo rigtig flot smuhahah. DØD over Samsung at lave sådan en omgang
l**t, og ikke melde ud at de har lavet en fejl og så rette det.
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

G20 ser også rigtig fornuftig ud. Er billedet bedre end LED'en?

Jeg har nu snakket med Samsung Support, og de henviser mig til at lave en reklamation til butikken (Cinemagic). De snakker umiddelbart om at lave service på det, men jeg synes ikke det er fedt at skulle levere mit tv ind til en 6 ugers lang indlæggelse, hvor vi godt kan gætte resultatet: fejlen bliver selvfølgelig ikke rettet.

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

jeg snakkede med en butik idag, og de siger det er den lange billedbehandling der sker i de nye fjernsyn pga. 200hz, motion plus og hvad de ellers kan finde på at kalde deres specfindigheder. jeg sagde at jeg overvejde at skifte mit tv, men de mente ikke at det ville løse problemet, da billedbehandlingen kun er blevet længere i nyre tv. (mmit er samsung serie 8 LED der er 1,5 år gammelt)

har det afhjulpet at købe nyt tv?

G20 er vel også et rimeligt nyt tv?

MVH benny

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Tag plasma, ingen delays der, bedre billede, langt bedre film oplevelse. Nu er sort sort, og uden ghosting også dejligt. det står så godt at det har
fået et thx mærke hvis man går op i det. Jeg vil aldrig væk fra neopdp plasma igen.

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Benny: Det lyder til at du har præcist samme problem som mig. Hvis du tager alle former for billedbehandling af, hjælper det en lille smule, men det er slet ikke nok. Samsungs ingeniører arbejder vist på akkord!

Efterhånden er jeg overbevist om, at det primært drejer sig om LED-tv (især Samsung), da jeg ike har oplevet det ved hverken plasma eller lcd.

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

aha, det lyder meget rigtigt. du har helt ret, at hvis jeg slår alt fra, så hjælper det meget LIDT. men slet ikke nok.

vil da kigge lidt mere på en ny fladskærm.

var det panasonic der var godt? plasma eller LCD? hvad hedder de bedste modeller?

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har både et Samsung Lcd tv og en Samsung plasma tv og det er galt med lip-sync´n på dem begge.Har også bare prøvet ALT hvad jeg kan finde på for at rette det,har endda været inde i service menuen(...som faktisk er ret fy fy!!) for at rette på delay´t men lige meget hjalp det.Jeg skal ihvertfald ikke have samsung næste gang,jo jo de er da skide flotte men det er bare ikke alt.......tror sgu at det bliver Sony næste gang,har egentligt altid haft gode erfaringer med dem.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke lægge kollektivt pres på Samsung, så vi kan få vores penge tilbage? 

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

jeg vil afprøve mit næste tv hjemme hos mig selv, inden jeg køber det så jeg kan se om jeg har de problemer, kan man ikke godt tillade sig at forlange det?

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Theis K skrev:
Hej!
Jeg har før skrevet herinde om mine lip sync problemer i forbindelse med afspilning af film, og jeg kan se jeg ikke er den eneste. Jeg har læst og læst og læst, men er ikke blevet klogere, så nu må i finde jer i at få hele molevitten igen:

Jeg har skiftet min NAD T752 ud, da der var problemer med synkroniseringen. Jeg har købt en T747 i stedet, da jeg havde fået den opfattelse, at når alt er tilkoblet med HDMI 1.3, så vil alt blive synkroniseret automatisk. Nu har jeg fået stillet anlægget op, bestående af:

1. NAD T747 receiver
2. NAD T587 blu-ray afspiller
3. Samsung UE40c6000 tv (40" LED fladskærm)

Afspilleren er koblet til receiverens hdmi 1-indgang, og receiveren spytter signalet videre til fladskærmen af hdmi monitor outputtet. Ifølge manualen kan al forsinkelse i mundbevægelserne justeres manuelt i DSP-funktionen i menuen. MEN når jeg sætter delay'et til 120ms (!), som er maksimum, så er der stadig forsinkelse. Det er bedre end et delay på 0, men stadig synligt.

Hvad sker der? Hvordan kan så nyt og ikke-billigt grej give så ringe en filmoplevelse??

Ifølge mange på nettet er det de nye skærmes billedbehandling, der gør dem langsomme. Dog har jeg i forvejen slået alle former for ekstra-behandling fra, såsom motion plus og dynamisk kontrast osv.

Jeg har skrevet til Samsung for at få deres syn på sagen og om en eventuel opdatering tager hensyn til synkroniseringen.

Har i andre nogen erfaring med dette problem?

Theis
¨

Theis, har du prøvet at slå nogle af fjernsynets "features" fra. Ofte er det div. filtre og skaleringssoftware og "special-picture-jeg-skal-komme-efter-dig"-modes og whatnot der tilføjer ekstra "lag". Oftest er værdien af dem alligevel til at overse...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har prøvet alt. ;) Min "film"-opsætning er meget naturlig i billedet, og alle yderligere skrammelfunktioner som motion plus er slået. 

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve at slutte det til på en anden måde. Af hvad jeg har kunne læse mig frem til så har du bluray afspilleren sluttet
til din receiver som så er sluttet til tv'et. Hvis du smider din T587 til tv'et og så videre over til T747, så bør billede og lyd komme
i sync. Så er spørgsmålet bare omkring lydoverførslen fra dit samsung tv til T747. Så vidt jeg husker er der en optisk digital
udgang på samsunget du kan bruge. Hvordan det understøtter de forskellige lydformater aner jeg ikke.

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

optisk understøtter IKKE de nye HD-formater.

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

kan man få et tv med 7.1 analoge udgange?

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum