Forfatter |
|
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg skal have fat i nogle højttalere som jeg kan bruge når jeg holder fest. Dvs. at de skal kunne spille et hus op,
gerne mere. Når de jo skal bruges til fest, så skal de vil have nogle relativt store basenheder? Og de skal kunne tåle at der
bliver skruet op. Min forstærkere er på 250w hver, så de skal ikke bare brænde af. Jeg prioriterer ikke en god lydkvalitet
'meget' højt. Men det skal stadig være ok at høre på. Jeg vil helst ikke så meget over 1500kr for et sæt. Det sætter
selvfølgelig nogen begrænsninger, men har i nogle forslag. Jeg køber kun brugt. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nok kun 2 ord der dur: Cerwin Vega
Jeg havde nogle i mine unge dage..de kunne spille op til fest
__________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 November 2014 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også tænkt på dem!  Men kan man få nogle ordentlige til den pris? Jeg skal nok gå efter nogen af de ældre.
Nægter at købe de nye plastik versioner. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser i den blå
__________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at tage hensyn til naboerne, hvis du bor i nærheden af andre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 November 2014 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en sød og rar "reminder" der kom fra efterklang
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fest højtalere, prøve at finde noget brugt PA udstyre (behøves at koste en formue), der er bygge til at spille i timevis gå ikke efter noget hifi der ganske vis kan bruges til fest men som nok ikke holde til mere en en fest.
Man sige jo at en rigtig god fest kan høre i den næste gade, at man så ikke bo samme sted dag efter er en af de ting man må betale for en stor fest, plus at man nok også få besøge at dem i sort tøj og som slet ikke er komme for at feste, men de er venlig at komme flere gang.
Man sige jo også et en god feste lyder bedst hos naboen
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterklang er nødt til at behandle den unge (akseldalgard) både ansvarsfuldt men også venligt.
Han kan jo ikke vide om det senest i livet, bliver akseldalgard der som portør, skal sparke ham rundt på plejehjemmet  .
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når den unge "akseldalgard" ønske dette "Dvs. at de skal kunne spille et hus op,
gerne mere. Når de jo skal bruges til fest", så ville det værre helt normalt at der komme lidt "Efterklang" i det, der bor jo også andre mennesker i kongeriget Danmark end den unge "akseldalgard"
Man må så håbe at det unge "akseldalgard" bor i et hus meget meget langt ud på landet, så langt at det tage mange timer at komme der af en gamle markvej, hvis han få sit ønske opfylde om at kunne spille noget stor op
Som sagt et brugt PA anlæg (en løsning med højtale og effekt forstærker) er vej frem gerne en løsning med sub. bas og flere højtaler, det er den eneste løsning der kan opfylde den unge "akseldalgard" krav og som kan holde til mere end en fest
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behringer PA
Ellers kig her for inspiration. I og med at det er PA er det bygget til at spille højt, og højere følsomhed går ud over dyb-bassen, så jeg ville vælge en
med en stor bas fx. 15"
thomann.de
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan et sæt vil ikke være nok? Det skal måske være så højt at i for høre skade efter 5 min?
M-Audio
Esi
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indrømmet vil jeg give gasolin ret.
Har dog bare holdt mig til forespørgslen, men trådstarter: Husk at for højt musik giver høreskader som er permanente!
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2014 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pesonligt vil jeg heller have en bil der køre s.... godt men som kun har en topfart på 170kmt end en der kan køre 200kmt men som køre af h t, altså
en gammel spand.
Langt de fleste har IKKE brug for 250 watt rms og cervin vega (ikke de mest vellydende højtaler), der vil jeg heller have noget vellydende hifi der
kan spille højt som lyder mere fedt og man i længere tid kan holde ud at lytte til høj musik, det skal lyde fedt, ikke bare højt og når det skal kunne
spille et hus op, gerne mere, så lyder det ikke fedt når du/i kun har 1500kr og når i spiller HØJ musik ikke vil kunne høre hvad i selv tænker
|
Til top |
|
|
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par gamle A123 som har gjort tjeneste i fester, det klarer de fint hvis man putter mange watt ind
nu har de brug for nyt ophæng i bassen så de ryger for 400 sættet til dem der gider møde op
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Efterklang er nødt til at behandle den unge (akseldalgard) både ansvarsfuldt men også venligt.
Han kan jo ikke vide om det senest i livet, bliver akseldalgard der som portør, skal sparke ham rundt på plejehjemmet . |
|
|
Var der noget i min første kommentar der ikke var venligt formuleret? Fortæl gerne hvad der kunne opfattes som værende ikke venligt,
måske endda ikke ansvarsfuldt?
Jeg nævner det bare fordi jeg har oplevet det igennem et par år... En enkelt fest eller to holder man såmænd fint til, men jeg boede ved
siden af et kollektiv der syntes højlydt techno var sjovt stort set alle ugens dage, også om tirsdagen eller onsdagen, indtil langt forbi
midnat. En søndag morgen hvor jeg selv kom hjem fra en overnatning kom der sågar techno ud af dørtelefonen - kl. 8... Selv
påmindelser om at holde niveauet fornuftigt faldt det til at starte med, men ligesom ved et barn bliver grænsen lige så stille udvidet for
at prøve den af, indtil næste gang. Jeg var simpelthen ved at gå til rent mentalt til sidst.
Så husk... Det er ikke alle der synes din musiksmag er fed, og det er ikke alle der synes om at din bas står lige ved siden af en, måske
endda når man ligger i sengen og gerne vil sove fordi det er over midnat.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nu god følge "efterklang", et eksempel var da for nogen år tilbage at mine overbo holde fest, og i takt med at det blive nat (de start kl. ca. 17:00), bliver der skruet op for anlægget af flere omgang indtil vi når til kl. 03:00 om morgen her er anlæg på max. af flere omgang har de værre naboer oppe og banke på døren uden effekt, de ville simpelthen ikke kunne høre at der blive banke på, det ende med at jeg ringe til politiet, som bede mig om at skrue ned for anlæg da de ikke kunne høre hvad jeg sagde, da jeg gjort det kraftig opmærksom på at det nu ikke mig der spille hørt musik (det ville nu hele ikke være mulige, selv et tv kunne man ikke høre selv om det var skrut op på max.) men min overbo der havde fest, så kom de hurtig og måtte banke dør ind for overhoved at få overbo i tale.
Så dem der har værre til den fest, må i dag havde permanent høreskade.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 November 2014 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke fordi at lige så snart at jeg får fat i nogle højttalere så skal jeg holde fest hver dag eller hver weekend. De skal
kun bruges en gang imellem. Det er jo ikke nogen gigantiske fester jeg holder. Max 20-25 mennesker. Ville nogen CV ikke
spille markant bedre end nogen billige PA. Jeg har jo ikke brug for at dræbe hele min vej med høj musik.
__________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Behringer, som rskriver henviser til, er en mulighed. 15" bas + et HF horn skulle kunne give lydtrykket. Efter min mening er det en ret forgæves øvelse at søge hifi OG lydtryk indenfor den angivne prisramme. Skal der være fest, så lad der være fest, og glem finere nuancer, afgrundsdyb bas og subtile detaljer... Det høres alligevel ikke, når der danses igennem .
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2014 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find nogen dali 7a og kan du finde nogen i perfekt stand så kan de nemt klare 250 watt, de lyder bedre end cervin vega og behringer
|
Til top |
|
|