Forfatter |
|
kamajoka Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - blander mig også lige i denne spændende snak. Har en NAD M25 effektforstærker og overvejer også Ti5000. Nogen der har erfaring med denne kombination? Har mulighed for bi-amp hvis det ellers betyder noget for kontrollen af disse højttalere.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
allanowich skrev:
Hørte et Denon sæt af de større over disse JBL i Klubben og derefter satte man det nævnte Aragon sæt på.
Det var en
hel anden verden. De vågnede i hvert fald op. Det var meget tilbageholdent med Denon sættet. |
|
|
Denon har også, i stort set alle deres forstærkere, ry for ikke at kun tackle højttalere der går bare en smule ned i impedans. De lader til at
være solid state forstærkernes svar på rørenes OTL, så ingen bare en smule tungtdrevne højttalere til dem, tak. |
|
|
Det jeg så ikke nikke genkendende til. Benytter en POA3000RG til mine TI5000. Det fungerer aldeles fremragende.
|
Til top |
|
|
sjunior Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -
Tror det er mig i snakker om ang. salg af TI 5000 LE på den blå avis  De er også herinde
Har selv et sæt Harman Kardon Citation 22 Brokoblet sat til dem, og de spille super. Men da har de også nok at leve af
Men Hvis i kender nogen der vil af med et sæt Jbl Ti6k, så evt sig til __________________ Mvh
Steffan
Audiovector M1, Audiovector M3, Sonos komplet system, Harman Kardon...
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
efterklang skrev:
allanowich skrev:
Hørte et Denon sæt af de større over disse JBL i Klubben og derefter satte man det nævnte Aragon sæt på.
Det var en
hel anden verden. De vågnede i hvert fald op. Det var meget tilbageholdent med Denon sættet. |
|
|
Denon har også, i stort set alle deres forstærkere, ry for ikke at kun tackle højttalere der går bare en smule ned i impedans. De lader til at
være solid state forstærkernes svar på rørenes OTL, så ingen bare en smule tungtdrevne højttalere til dem, tak. |
|
|
Det jeg så ikke nikke genkendende til. Benytter en POA3000RG til mine TI5000. Det fungerer aldeles fremragende. |
|
|
Her vil jeg også gerne lige knytte en
kommentar- tilbage i slut 80èrne og frem til slutningen af 90èrne var Denon
distributør af Infinity på det Asiatiske marked- og hvis man husker de gamle
Infinityèr ved man de kræver sin forstærker da deres konstruktioner kunne være
lidt af en prøvelse..!? ikke dermed sagt at du ikke oplevede det du oplevede da
du skiftede til Aragon, for de var sådan lidt mere beefy i lyden.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mic6100 skrev:
Jeg må lige høre ad, i snakker og saft og kraft til Ti5000, Så var jeg lidt spændt på om anlægget jeg har her ville kunne trække sådanne nogen....
Forforstærker Bladelius Idun &n bsp;http://www.bladelius.com/products/bladelius/pre-amplifie rs/i dun.html
Effektforstærker Bladelius Balder http://www.b ladelius.com/product-sheets/bladelius_balder.pdf |
|
|
Kender både TI 5000 og dit Bladelius forstærkersæt (Thor) godt, og er ret overbevist om det uden problemer kan håndtere de højtalere, med det
forbehold ikke at have hørt konsulationen.
|
Til top |
|
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 25 November 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der var engang
|
Til top |
|
|
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 29 November 2014 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå dem jeg overvejede blev solgt for næsen af mig....
 Til gengæld har jeg købt en Parasound HCA 2200 II til at drive hvad jeg end får af højtalere
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 29 November 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
efterklang skrev:
allanowich skrev:
Hørte et Denon sæt af de større over disse JBL i Klubben og derefter satte man det nævnte
Aragon sæt på.
Det var en
|
|
|
|
Det jeg så ikke nikke genkendende til. Benytter en POA3000RG til mine TI5000. Det fungerer aldeles fremragende. |
|
|
👍👍👍👌👌
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 29 November 2014 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 30 November 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt meget tid på at finde en kombination til mine ti5000 og fandt det så for 2år siden, kombinationen blev Vincent sv-238mk og har ikke
fortrudt et sekundt den kan holde enhederne i et jern greb som jeg ikke har oplevet før og så spiller den kombination musik så englene danser men
der er sikkert mange andre kombinationer der kan bruges til ti5000. 1966
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 30 November 2014 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 skrev:
Jeg har brugt meget tid på at finde en kombination til mine ti5000 og fandt det så for 2år siden, kombinationen blev Vincent sv-
238mk og har ikke
fortrudt et sekundt den kan holde enhederne i et jern greb som jeg ikke har oplevet før og så spiller den kombination musik så englene danser men
der er sikkert mange andre kombinationer der kan bruges til ti5000. 1966 |
|
|
Det gjorde min kombi nu også
Tilpas varme og glød og voldsom dynamik
|
Til top |
|
|