Forfatter |
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Adamfelix skrev:
Mravn skrev:
ja mit bud må da være Evox fra lydbytikken |
|
|
Evox? Link?
|
|
|
www.lydbutikken.dk ( nok branchens mest irriterende hjemmeside )
http://www.tekni-fi.dk/ ( de skriver nu ikke meget om Evox, kun uddrag af en test i Penge og Privatøkonomi, hvad det så kan bruges til. )
|
|
|
Tak! ikke meget info om dem.. hvordan kan et højtalerfirma ikke have en hjemmeside i 06!- klart de bliver overset..  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:

Vincent LS-310
Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?
Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.
Mvh. Holmbye
|
|
|
Hvor kan denne smukke højttaler høres? Er der nogen der kender prisen? 
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Holmbye skrev:

Vincent LS-310
Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?
Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.
Mvh. Holmbye
|
|
|
|
|
|
Jeg har fundet dette link som vist nok skulle kunne fortælle noget om prisen, men jeg ved endnu ikke hvor de kan høres http://www.sinus-technologies.ch/vincent_preisliste.pdf
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et bud fra mig, ( foruden Evox EV1 - selvfølgelig ) er HARBETH HL 7ES-2. Koster desvære lige 10kg pr. stk. (surt...ikke til min pengepung, lige nu ) SUPER lyd.
mvh Hans
|
Til top |
|
|
jan n Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
Er på nippet til at sige Dynaudio !
De ses meget sjældent til salg i dk , hvilket er noget øv ! Jeg ville sgu gerne ha fingerne i et par 3,0 eller 3.3 engang 
Yes my boys 3.3 har jeg og den er stadig fantastisk det var et "nødkøb" da jeg ville have haft 3.0 . fedt nok der var et halvt års lev. tid på 3.0.
Jeg har også hørt 3.4 men den mangler lidt synes jeg!!
Men måske er folk bare så glade for dem , at de ikke vil skille sig af med dem igen !
mvh
Allan. |
|
|
__________________ Rigtige mænd kører AMAZON!!!
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Holmbye skrev:
[IMG]height=356 src="http://www.vincent-tac.de/pic/big/LS310wrechts_3.jpg" width=194>
Vincent LS-310
Mvh. Holmbye
|
|
|
Hvor kan denne smukke højttaler høres? Er der nogen der kender prisen?  |
|
|
Der stod, i hvert fald for et lille år siden, et par i sort pianolak i Dansk audio teknik's lokaler på vesterbrogade. Måske de har dem endnu? De er ihvertfald flotte, men diskrete er de altså ikke..
S.R
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Holmbye skrev:

Vincent LS-310
Mvh. Holmbye
|
|
|
|
|
|
Dan´s Tv www.danstv.dk har dem stående. Til 15.000,- stk (normalpris 20.000,-) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Henrik N skrev:
Holmbye skrev:

Vincent LS-310
Mvh. Holmbye
|
|
|
|
|
|
Dan´s Tv www.danstv.dk har dem stående. Til 15.000,- stk (normalpris 20.000,-)
|
|
|
Desværre har de den kun i sort, men uanset hvad, så kunne den faktisk være meget sjov at lytte øre til. Ikke at jeg tror den er speciel god, men pæn synes jeg virkelig den er, og så ville det jo være fedt at lytte til den.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er og bliver Focus Audio .
Nogel af de bedste højttaler jeg har hørt .

__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilslutte mig holdningerne omkring Qln 606. 
Jeg har selv været ejer af sådan et sæt (som nu spiller på min søsters micro SONY anlæg og gør det til stor begejstring for hende) og var meget glad for sættet.
Højtalerene var en del af mit første "rigtige" anlæg og var årsagen til, at jeg fik blod på tanden med det dersens Hi Fi. 
/Henrik
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
De er verdenskendte, men total oversete i DK - Magnepan!
Helt klart de bedste højttalere jeg har hørt - EVER!
Synd de kun sælges i Esbjerg af Hifi4you.
|
|
|
Yes Magneplanar! 
Har for nyligt hørt et sæt nyere MG 1.2 QR...noget af det absolut bedste jeg har hørt, sikke hul der er igennem og hvor lyden bare syntes rigtig.
Iøvrigt meget overset, særlig til nyprisen på 15.000 kr (fås noget billigere i US!)...men ikke så mærkeligt når de kun som nævnt kun forhandles ét sted i landet
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle sammen! Jeg vil prøve at kontakte de forskellige forretninger og høre om de har dem hjemme... Det kunne være sjov at få lagt et øre til denne specielle højttaler
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Hej

|
|
|
Og sikkert nogle af den dyreste  
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
MC955 skrev:
Hej

|
|
|
Og sikkert nogle af den dyreste  
|
|
|
Ja men de spiller . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Subsonic Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heybrook syntes jeg generelt er et overset mærke herhjemme, har dog ik hørt så mange af deres nyere modeller.
Specielt Heybrook Quartet har en stor stjerne hos mig. Lille genemmusikalsk højtaler. Så meget vellyd fra en lille standerhøjtaler finder jeg sjældent, og så er den endda til at betale.
__________________ Mit Stereo anlæg
Mit surround Anlæg
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Ascari skrev:
zerocool skrev:
Thorsen skrev:
zerocool skrev:
De dansk producerede "X-Dan":

|
|
|
Hvad er det? 
|
|
|
Det er nogle over 3-vejs, 80 cm høje, glasfiber kolloser. Lavet her i Danmark - nær Randers.
|
|
|
Ja, og er der ikke også noget med at de faktisk kan spille musik ? 
|
|
|
Det kan de i hvert fald. Faktisk er ægge-formen den ideelle form til en højttaler, ikke mindst for at undgå stående bølger i kabinettet. Ikke noget med retangulære trækasser til mig. Ellers tak... Dem må bedemanden gerne beholde
|
|
|
Jo.....det kan siges meget godt om ikke-kassede højttalere, men prøv at ligge mærke til hvordan enhederne sidder ens i begge æg, de er ikke spejlede og har et assymetri som ødelægger enhver chance for pespektiv osv. Ægget er i sig selv ikke garanti for at de er gennemtænkt. Jeg synes de spillede ok, men ambitionsniveaet ligger på noget som ligner Dali 4/7, faktisk er det samme 3/4" Vifa dome....og det er typen uden bagkammer.....og mellemtonen ligeledes kammerløs. Jeg er glad for mine X-dan blev solgt. Men har de nogle kvaliteter som jeg har oversæt, så kunne det være "trampe med effekten" som Densen bruger, den kan ingen sige noget til.
Mvh
Bradford
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
David skrev:
|
|
|
Yes Magneplanar! 
Har for nyligt hørt et sæt nyere MG 1.2 QR...noget af det absolut bedste jeg har hørt, sikke hul der er igennem og hvor lyden bare syntes rigtig.
Iøvrigt meget overset, særlig til nyprisen på 15.000 kr (fås noget billigere i US!)...men ikke så mærkeligt når de kun som nævnt kun forhandles ét sted i landet
|
|
|
Tænk på at du kan bestille et sæt MMG direkte fra magnepan til $550 + told og moms, det er det største hifi-bargain overhovedet! Har man et lille rum er MMG rigelig stor, da en dipol har brug for plads for at ånde. Den vil smadre enhver 2-vejs til under 10.000,- sættet. Magnepan giver endda fuld pris i bytte, skulle man opgradere til en større model inden for et år... Talk about service...
Jeg spiller p.t. på 1.6QR SE, men er ved at sælge dem, for at få 3.5R, men jeg er spændt på at høre hvordan den opfører sig i 25m2.

Billede rettet til at Administrator, jf. regler for billedupload i forum, hvor max bredde er 800 pixel.
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Taurus skrev:
David skrev:
|
|
|
Yes Magneplanar! 
|
|
|
Tænk på at du kan bestille et sæt MMG direkte fra magnepan til $550 + told og moms, det er det største hifi-bargain overhovedet! Har man et lille rum er MMG rigelig stor, da en dipol har brug for plads for at ånde. Den vil smadre enhver 2-vejs til under 10.000,- sættet. Magnepan giver endda fuld pris i bytte, skulle man opgradere til en større model inden for et år... Talk about service...
Jeg spiller p.t. på 1.6QR SE, men er ved at sælge dem, for at få 3.5R, men jeg er spændt på at høre hvordan den opfører sig i 25m2.

Billede rettet til at Administrator, jf. regler for billedupload i forum, hvor max bredde er 800 pixel.
|
|
|
Jeg ved det, $550 er vildt billigt for et sæt Magneplanar
Men MMG er såvidt jeg ved den eneste model du kan bestille via postordre direkte fra fabrikken i USA, og sendes vel så ikke til DK hvor der i forevejen er en importør. Så umiddelbart virker den ikke som et alternativ medmindre man kender nogen i USA der kan videresende dem til DK? Eller er jeg helt galt på den...?
Har du iøvrigt hørt MMG og sammenlignet med 1.6'eren? Har hørt at den lille MMG skulle være dens storebrødre 1.2 og 1.6 noget underlegen...
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infinity Intermezzo serien

Synes virkelig det er en overset højttaler, forstår stadig ik, at man ikke har set mere til dem, ligesom topmodellen Prelude, da highfidelity testede preluden havde de jo stort set kun ros til den! den dag i dag er det stadig en af de bedste højttalere jeg har hørt... synes generelt at man hører for lidt til Infinity, så vel de dyre som de billige modeller...
__________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Hej

|
|
|
Vitus er helt tossede med at bruge dem til deres demonstrationer, eller også er det omvendt.  Morten
|
Til top |
|
|