| Forfatter |
|
Nørvang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
|

Vincent LS-310
Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?
Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.
Mvh. Holmbye
|
|
|
Du kan høre den hos Dan´s tv
Se link.
www.danstv.dk
__________________ Nørvang
Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|

ATC .
|
|
|
For hulen hvor er de flotte! Nogen idé om hvad de koster?
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Finske Amphion xenon er heller ikke en man ser tit.  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
MC955 skrev:
|

ATC .
|
|
|
Haugaard
|
|
|
nej det har jeg ingen idé om, men noget siger mig at de helt sikkert er dyre som et fransk landslot *S*
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
MC955 skrev:
|

ATC .
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Mener det er ca 160000kr.
En jeg kender har lige købt dem og har hørt dem. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er Carlsson OA 52 og nok også de efterfølgende opgraderinger af den, men dem har jeg ikke hørt. Stig Carlsson fandt en metode til at minimere lytterummets dårlige indflydelse i udformningen af højttaleren, så reflektioner ungås i mellemtone/diskantoprådet men samtidig udnyttes i basområdet. Ret smart!
Sat rigtigt op overraskes man af dynamikken, slagkraften, basgengivelsen og åbenheden af denne ret lille og særprægede højttaler. Den oprindelige model havde en ret hidsig Peerless diskant, som nemt kunne rasle ad helvede til, men med godt (dyrt) grej foran gik det. Og det er ikke overkill at sætte dyrt grej foran OA 52.
En flink fyr ved navn John Larsen står nu bag produktionen af nogle dyrere Carlsson systemer og opgraderinger.
Ellers er jeg enig med han der nævnte amerikanske Merlin: de har altid spillet rigtigt flot og engageret på udstillinger. Underligt de ikke er her i skandinavien.
Mvh hifiigen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Haugaard skrev:
MC955 skrev:
|

ATC .
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Mener det er ca 160000kr.
En jeg kender har lige købt dem og har hørt dem.
|
|
|
160000kr det var dyrt.Jeg kan faa et sat til 82k Okay 2 mdr gl demo.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund!
DCA 2.0 og lillebror 1.0 er nogle fantastiske højttalere, de har en dynamik som få og så kan de altså et eller andet med mellemtonen, stemmer og strygeinstrumenter lyder ganske formidabelt på dem. Men de er også skide krakilske, kvalitet kræver kvalitet hele vejen igenneem og kræver en masse muskler - man kæmper med afspilningskæden til man bliver helt blå i hovedet.
Men når det så endelig lykkedes.. Uhhhh 
Hvorfor de er oversete? Fordi de kun demoes hjemme i Frederiks stue  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Meridian. Jeg ved ikke engang, hvem der forhandler dem. Men deres DSP 8000 er da en heftig sag. Desværre også lidt pebret i pris. Der er så ikke noget problem med forstærker, for den er aktiv og med digital indgang. Det må da lige være noget for ejere af TACT.
Nu jeg er igang med aktive højtalere, Så skal TP tube 500 da også nævnes. Den er dansk og ligger inde med 500 watt. Den skulle efter sigende, bryde de fysiske love. __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Thorsen][QUOTE=zerocool]
De dansk producerede "X-Dan":

Damn, sådan et sæt fandt jeg sidste gang jeg var i den lokale genbrugsbiks.
Er de noget ved?
|
| Til top |
|
| |
lyngermann Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er synd så mange lader sig diktere . Fordi en højtalere er til UG i en eller anden test er det ikke ensbetydende med den er så god for dig. vores ører er nu ikke ens afstemt ! slet ikke når vi er lidt ældre. eller hvis man har en larmende arbejdsplads så er det sgu nok lige meget om diskanten når til 22 eller 28 khz. Hvad med spilleglæde ??? Bruge penge på lige gyldige tweeks ?? udstyr til ?????? kr. for så at sælge det til halv pris , fordi i næste nr, af et eller andet magasin er der en bedre højtalere , amp. eller hvad det nu eller kunne være, Godaw do ! Smid et par rundstrålende højtalere ind i stuen , spil , nyd, du kan bevæge dig rundt samtidig med tonerne flyder. det er da herligt. Sweetspot ? punktformighed og alt det dyre er smidt i skraldespanden her er til gengæld uafhængighed, frihed til at nyde. Jeg tænker på Sonab-Carlssons OA højtalere ! grin bare ! det er så afslappende og behageligt at lytte musik til , de går kun til 18 khz !!!! hvem kan høre højere end det ? ( man kan højst fornemme over det eller bilde sig det ind ) et par gamle Sony 3 vejs med karbonbasser bliver slået til sæt B når der skal spilles rock det er billigt . det er spilleglæden det handler om ! hilsen En STOR Carlsson-fan __________________ lyngermann
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.harbeth.com/hifispeakers/monitor30domestic/index. php
Harbeth lider den tort at være representeret meget passivt i DK. Det er fantastisk musikalske og engagerende musikformidlere!!!
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Audio Pro laver flere fremragende modeller. De ses ikke tit i DK, men
især Black Diamond var rigtig god til de 2500 kr/stk de kostede.
Mærkeligt nok laver de også nogle aldeles rædselfuldt lyden højttalere.
Har engang hørt en høj djævel med dyre danske/norske enheder og aktiv
bas. De lød urimeligt ringe.
|
|
|
 Med mere end 35.000 par solgte højttalere af den første serie af Black Diamonds er det nok lidt frækt at kalde dem overset  Men jo, jeg vil også pege på Black Diamond som en ret overset højttaler i Danmark. Det er en rigtig lille juvel til prisen  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:

Vincent LS-310
Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?
Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.
Mvh. Holmbye |
|
|
ØHHH du, de er da representeret i DAT!
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle jeg synes der er meget oversete og som har en ret billig pris ellers, er HECO-højttalere. De bliver rost godt i tyske hifi-magasiner, og er altså til at betale sig fra. Jeg skal selv ned og lytte til nogle imorgen, og vil give dem en chance:

Øverst victa-serien til 178 euro stykket og nederst Celan 700 som er lidt dyrere til 599 euro stykket.

Glæder mig til at høre dem. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
mijupe Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv et sæt celan 800 fantastisk højtaler pris/ydelse 1250 eur. sættet leveret
|
| Til top |
|
| |
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen 
Selv vil jeg gerne nævne en prisbillig B&W model, nemlig den oprindelige 10 år gamle CDM 2, som efter min opfattelse stod totalt i skyggen af dens storebror CDM 1 der virkelig blev et hit. Lidt uforståeligt for i mine ører var CDM 2 klart mere dynamisk, musikalsk og vellydende samt mindre gumpetung. Har sjældent hørt en lille højttaler der kunne spille så engageret og det var næsten umuligt at forestille sig den store lyd de præsterede kom fra så lille et kabinet. Selv i sammenligning med Matrix 805 ville jeg have valgt CDM 2. Til nyprisen på 1495 kr dengang, har jeg aldrig oplevet noget der gav så meget valuta for pengene! Købte dem senere brugt men pga den, af naturlige årsager, manglende allerdybeste bas (deres eneste minus), blev disse små perler efter nogen tid solgt videre til en god ven.

|
|
|
Heysan alle, Mit bud en på meget overset højttaler er Audio Physic Scorpio.Jeg købte mine i Tape Connection sommer 2007 og det har jeg ikke fortrudt. De kræver dog - og det skal gøres - at de bliver afkoblet ordentligt fra gulvet - for de spikes som følger med er kun til at lukke op og skide i (pardon my french  ). Mine er afkoblet med Nordost Pulsar Points og det er noget der virker. Så nu spiller de frit uden brum og mudder og som højttaleren er tiltænkt fra starten. Disse højttalere har en fantastisk evne til at spille detaljeret bas ved selv meget lave niveauer samt at spille MEGET højt uden at miste grebet - så at sige - de spiller bare højere uden det bliver anstrengt. Ellers vil jeg beskrive deres spillestil således : Åbne - meget detaljerede uden det "gør ondt" - neutrale - super 3 D effekt - man hører præcist hvor instrumenter er placeret. Du får musikken serveret - som den er til tænkt af kunstneren. ( er selv producer og de er blevet testet mange gange på den konto af både mig selv og mine "producer venner". Se desuden dette link : http://stereophile.com/floorloudspeakers/506ap/ hvori Michael Fremer ikke ligefrem er sure på dem  . Det han skriver her - rammer meget godt hvad jeg og mine venner selv oplever. Og så er det faktisk en ret konevenlig højttaler - mine er i Ebony finish og ser meget lækre ud med deres smalle front ca. 20 cm og 7 grader tilbagelændede look. INGEN kvinder der har været i vores hjem har sagt de var grimme selvom de ikke er helt små. Waaaow - jow den er god nok  . MEN som sagt - de skal afkobles ordentlig for der er verden til forskel !!!!! Og de er vist desværre aldrig slået helt an i DK - deraf mit bud på en overset højttaler. vh. JS1973 __________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja forresten.
Den højttaler som jeg synes er kønnest at se på, synes jeg er meget overset i DK. Faktisk har jeg aldrig set den i DK nogensinde:

Usher Dancer serien. Gad godt høre dem spille  __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zingali Overture 2  ..... Synd at de ikke laver Overture serien længere. Gad også godt at høre 4-eren, som også skulle være rigtig god! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |