Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mest oversete højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørvang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Vincent LS-310

Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?

Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.

Mvh. Holmbye

Du kan høre den hos Dan´s tv

Se link.

www.danstv.dk

Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
Til top Vis Nørvang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørvang

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

ATC SCM50 Anniversary .

For hulen hvor er de flotte! Nogen idé om hvad de koster?

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Finske Amphion xenon er heller ikke en man ser tit.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
MC955 skrev:

ATC SCM50 Anniversary .

Haugaard 

nej det har jeg ingen idé om, men noget siger mig at de helt sikkert er dyre som et fransk landslot *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
MC955 skrev:

ATC SCM50 Anniversary .

Haugaard 

Mener det er ca 160000kr.

En jeg kender har lige købt dem og har hørt dem.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 03 December 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Mit bud er Carlsson OA 52 og nok også de efterfølgende opgraderinger af den, men dem har jeg ikke hørt. Stig Carlsson fandt en metode til at minimere lytterummets dårlige indflydelse i udformningen af højttaleren, så reflektioner ungås i mellemtone/diskantoprådet men samtidig udnyttes i basområdet. Ret smart! 

Sat rigtigt op overraskes man af dynamikken, slagkraften, basgengivelsen og åbenheden af denne ret lille og særprægede højttaler. Den oprindelige model havde en ret hidsig Peerless diskant, som nemt kunne rasle ad helvede til, men med godt (dyrt) grej foran gik det. Og det er ikke overkill at sætte dyrt grej foran OA 52.

En flink fyr ved navn John Larsen står nu bag produktionen af nogle dyrere Carlsson systemer og opgraderinger.

Ellers er jeg enig med han der nævnte amerikanske Merlin: de har altid spillet rigtigt flot og engageret på udstillinger. Underligt de ikke er her i skandinavien.

Mvh hifiigen

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 December 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Finske Amphion xenon er heller ikke en man ser tit.

Dem har jeg lyttet på, det var stygt!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
Haugaard skrev:
MC955 skrev:

ATC SCM50 Anniversary .

Haugaard 

Mener det er ca 160000kr.

En jeg kender har lige købt dem og har hørt dem.

160000kr det var dyrt.Jeg kan faa et sat til 82k Okay 2 mdr gl demo.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Duelund!

DCA 2.0 og lillebror 1.0 er nogle fantastiske højttalere, de har en dynamik som få og så kan de altså et eller andet med mellemtonen, stemmer og strygeinstrumenter lyder ganske formidabelt på dem. Men de er også skide krakilske, kvalitet kræver kvalitet hele vejen igenneem og kræver en masse muskler - man kæmper med afspilningskæden til man bliver helt blå i hovedet.

Men når det så endelig lykkedes.. Uhhhh

Hvorfor de er oversete? Fordi de kun demoes hjemme i Frederiks stue

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hvad med Meridian. Jeg ved ikke engang, hvem der forhandler dem. Men deres DSP 8000 er da en heftig sag. Desværre også lidt pebret i pris. Der er så ikke noget problem med forstærker, for den er aktiv og med digital indgang. Det må da lige være noget for ejere af TACT.

Nu jeg er igang med aktive højtalere, Så skal TP tube 500 da også nævnes. Den er dansk og ligger inde med 500 watt. Den skulle efter sigende, bryde de fysiske love.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 December 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Thorsen][QUOTE=zerocool]

De dansk producerede "X-Dan":

Damn, sådan et sæt fandt jeg sidste gang jeg var i den lokale genbrugsbiks.

Er de noget ved?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 December 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Det er synd så mange lader sig diktere . Fordi en højtalere er til UG i en eller anden test er det ikke ensbetydende med den er så god for dig. vores ører er nu ikke ens afstemt ! slet ikke når vi er lidt ældre. eller hvis man har en larmende arbejdsplads så er det sgu nok lige meget om diskanten når til 22 eller 28 khz. Hvad med spilleglæde ??? Bruge penge på lige gyldige tweeks ?? udstyr til ?????? kr.  for så at sælge det til halv pris , fordi i næste nr, af et eller andet magasin er der en bedre højtalere , amp. eller hvad det nu eller kunne være, Godaw do ! Smid et par rundstrålende højtalere ind i stuen , spil , nyd, du kan bevæge dig rundt samtidig med tonerne flyder. det er da herligt. Sweetspot ? punktformighed og alt det dyre er smidt i skraldespanden her er til gengæld uafhængighed, frihed til at nyde. Jeg tænker på Sonab-Carlssons OA højtalere ! grin bare ! det er så afslappende og behageligt at lytte musik til , de går kun til 18 khz !!!! hvem kan høre højere end det ? ( man kan højst fornemme over det eller bilde sig det ind ) et par gamle Sony 3 vejs med karbonbasser bliver slået til sæt B når der skal spilles rock det er billigt . det er spilleglæden det handler om ! hilsen En STOR Carlsson-fan

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

http://www.harbeth.com/hifispeakers/monitor30domestic/index. php

Harbeth lider den tort at være representeret meget passivt i DK. Det er fantastisk musikalske og engagerende musikformidlere!!!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Audio Pro laver flere fremragende modeller. De ses ikke tit i DK, men især Black Diamond var rigtig god til de 2500 kr/stk de kostede.

Mærkeligt nok laver de også nogle aldeles rædselfuldt lyden højttalere. Har engang hørt en høj djævel med dyre danske/norske enheder og aktiv bas. De lød urimeligt ringe.

Med mere end 35.000 par solgte højttalere af den første serie af Black Diamonds er det nok lidt frækt at kalde dem overset

Men jo, jeg vil også pege på Black Diamond som en ret overset højttaler i Danmark. Det er en rigtig lille juvel til prisen

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 02 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Vincent LS-310

Jeg syntes den spiller fantastisk, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?

Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.

Mvh. Holmbye

ØHHH du, de er da representeret i DAT!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 December 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nogle jeg synes der er meget oversete og som har en ret billig pris ellers, er HECO-højttalere. De bliver rost godt i tyske hifi-magasiner, og er altså til at betale sig fra. Jeg skal selv ned og lytte til nogle imorgen, og vil give dem en chance:

Øverst victa-serien til 178 euro stykket og nederst Celan 700 som er lidt dyrere til 599 euro stykket.

Glæder mig til at høre dem.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

mijupe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

har selv et sæt celan 800 fantastisk højtaler pris/ydelse 1250 eur. sættet leveret

Til top Vis mijupe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mijupe

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Selv vil jeg gerne nævne en prisbillig B&W model, nemlig den oprindelige 10 år gamle CDM 2, som efter min opfattelse stod totalt i skyggen af dens storebror CDM 1 der virkelig blev et hit. Lidt uforståeligt for i mine ører var CDM 2 klart mere dynamisk, musikalsk og vellydende samt mindre gumpetung. Har sjældent hørt en lille højttaler der kunne spille så engageret og det var næsten umuligt at forestille sig den store lyd de præsterede kom fra så lille et kabinet. Selv i sammenligning med Matrix 805 ville jeg have valgt CDM 2. Til nyprisen på 1495 kr dengang, har jeg aldrig oplevet noget der gav så meget valuta for pengene! Købte dem senere brugt men pga den, af naturlige årsager, manglende allerdybeste bas (deres eneste minus), blev disse små perler efter nogen tid solgt videre til en god ven.

Heysan alle,

Mit bud en på meget overset højttaler er Audio Physic Scorpio.

Jeg købte mine i Tape Connection sommer 2007 og det har jeg ikke fortrudt.

De kræver dog - og det skal gøres - at de bliver afkoblet ordentligt fra gulvet - for de spikes som følger med er kun til at lukke op og skide i (pardon my french). Mine er afkoblet med Nordost Pulsar Points og det er noget der virker. Så nu spiller de frit uden brum og mudder og som højttaleren er tiltænkt fra starten.
Disse højttalere har en fantastisk evne til at spille detaljeret bas ved selv meget lave niveauer samt at spille MEGET højt uden at miste grebet - så at sige - de spiller bare højere uden det bliver anstrengt.
Ellers vil jeg beskrive deres spillestil således : Åbne - meget detaljerede uden det "gør ondt" - neutrale - super 3 D effekt - man hører præcist hvor instrumenter er placeret. Du får musikken serveret - som den er til tænkt af kunstneren. ( er selv producer og de er blevet testet mange gange på den konto af både mig selv og mine "producer venner".
Se desuden dette link : http://stereophile.com/floorloudspeakers/506ap/ hvori Michael Fremer ikke ligefrem er sure på dem . Det han skriver her - rammer meget godt hvad jeg og mine venner selv oplever.
Og så er det faktisk en ret konevenlig højttaler - mine er i Ebony finish og ser meget lækre ud med deres smalle front ca. 20 cm og 7 grader tilbagelændede look. INGEN kvinder der har været i vores hjem har sagt de var grimme selvom de ikke er helt små. Waaaow - jow den er god nok .

MEN som sagt - de skal afkobles ordentlig for der er verden til forskel !!!!!

Og de er vist desværre aldrig slået helt an i DK - deraf mit bud på en overset højttaler.

vh.
JS1973

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nå ja forresten.

Den højttaler som jeg synes er kønnest at se på, synes jeg er meget overset i DK. Faktisk har jeg aldrig set den i DK nogensinde:

Usher Dancer serien. Gad godt høre dem spille

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 15 December 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Zingali Overture 2 ..... Synd at de ikke laver Overture serien længere. Gad også godt at høre 4-eren, som også skulle være rigtig god!

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes