Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Dyzio skrev:

tak for svaret...

men det store er så, hvor finder jeg en DENON DVD 1930 uden jeg skal vente en HEL måned... ? og vil I ikke nok linke mig til et godt supra HDMI kabel ? skal nok bruge 2 meter

Link til kabel : http://www.cableconnection.dk/ 

Her er et link til en 1930 http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/oesg/539 081_-dvd-1930-denon.html 

Digitalo.de er der en del der handler hos herinde mener jeg.

Jeg ved da godt nok ikke om de kan levere den endnu, men det er da et forsøg værd.

Velkommen til sitet ellers

Kan godt finde frem til Supra kablet, men kan slet ikke finde ud af at handle på Amazon.de :(

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

nyt spørgsmål...

hva kan jeg gøre ved den elendige antennebillede ? kan man ikke købe en forstærker af en eller anden art ?

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du klikker på linket, og så vælger amazon.de (zum shop) så klikker du på det gule ikon til højre. (bla bla bla einkaufswagen), og bagefter så på "zur kasse". Så skal der sikkert udfyldes en masse. Men hvis man ikke er vant til at handle på nettet, kan det godt være lidt vanskeligt de første par gange.

Ang. signalet. Hvis man har et dårligt signal. Så bliver det ofte bare ringere af at forstærke det op. Det er ihverftfald sådan jeg har oplevet det. Måske der er nogle med lidt bedre guldkorn end mine.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg ville nok investere i den nye Camnbridge for at være ærlig. Har selv lige købt Nad og er ikke helt tilfreds....hvad hdmi indgangen angår så virker den ret billig hos Nad.

Cambridge Dvd98 har HDMI/Komp/ s- video og scart....og så koster den kun 1999.-

Ret billigt for en super maksine der bare leverer varen

HIlsen

Deeablo

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Hvis du klikker på linket, og så vælger amazon.de (zum shop) så klikker du på det gule ikon til højre. (bla bla bla einkaufswagen), og bagefter så på "zur kasse". Så skal der sikkert udfyldes en masse. Men hvis man ikke er vant til at handle på nettet, kan det godt være lidt vanskeligt de første par gange.

Ang. signalet. Hvis man har et dårligt signal. Så bliver det ofte bare ringere af at forstærke det op. Det er ihverftfald sådan jeg har oplevet det. Måske der er nogle med lidt bedre guldkorn end mine.

yap i mit tilfælde blev det sgu ikke bedre da jeg forstærkede signalet hehe... overhovedet ikke!

Hva angår nethandel er jeg en haj der, men jeg synes bare amazon er så uoverskueligt :(

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Hejsa...

Jeg ville nok investere i den nye Camnbridge for at være ærlig. Har selv lige købt Nad og er ikke helt tilfreds....hvad hdmi indgangen angår så virker den ret billig hos Nad.

Cambridge Dvd98 har HDMI/Komp/ s- video og scart....og så koster den kun 1999.-

Ret billigt for en super maksine der bare leverer varen

HIlsen

Deeablo

Okay, og den der Cambridge sammelignet med DENON DVD 1930 ??!!

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Okay, og den der Cambridge sammelignet med DENON DVD 1930 ??!!

Cambridge inde på hifi's side har en billede opskalering på  720p og 1080i mens DENON har 

Opskalering til 1080i/1080p via HDMI netop... hmm forskellen er 1080i og 1080p... ?! nogen der aner om det kan ses ??! 

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Denon 1930 DVD/CD-afspiller pris 2600

• HDMI 1.1-interface
  • Faroudja DCDi billedprocessor
  • Videoformater*: DVD, DVD±R, DVD±RW, DivX (<v.6), VCD, JPEG
  • Audioformater*: DVD-A, SACD, CD, CD-R/RW, MP3, WMA
  • Audio D/A-dekodere: 24-bit/192kHz
  • Video D/A-dekodere: 11-bit/216 MHz
  • Video Out: HDMI, komponent m. progressive scan, SCART/RGB, S-Video, komposit
  • Opskalering til 1080i/1080p via HDMI
  • Digital Audio Out: HDMI (multikanal), Optisk, Coaxial
  • Analog Audio Out: 5.1 (RCA), R/L (RCA)
  • Bass Management for DVD-Video/Audio og SACD
  • Delay-justering for DVD-Video/Audio
  • Pure Direct funktion
  • PAL/NTSC-kompatibel
  • Fjernbetjening medfølger
  • Mål: 43,5 x 7,5 x 31,0 cm (BxHxD)
  • Vægt: 2,6 kg
  • Farve: Sølv eller sort
  • * Forudsat, at brænder, software og disc er kompatibel
  • Cambridge dvd89 Dvd/cd-afspiller pris 1999.-
  • Videoformater*: DVD-Video, DVD±R/RW, MPEG4, DivX (3.11, 4, 5, Pro), XVID, JPEG
  • Audioformater*: DVD-Audio, SACD, CD, CD-R/RW, MP3**
  • D/A-konvertere: 24-bit/192 kHz
  • Opskalering: 720p og 1080i
  • Video-ud: HDMI, DVI, komponent, SCART/RGB, S-video, komposit
  • Digital audio-ud: HDMI, optisk, coaxial
  • Analog audio-ud: 5.1 RCA, R/L RCA (Phono)
  • Indbygget Dolby Digital dekoder
  • PAL/NTSC-kompatibel
  • Mål: 42 x 4,5 x 26,6 cm (BxHxD)
  • Vægt: 2,5 kg
  • ** Kræver modifikation

altså jeg har ikke den helt store erfaring med Denon da alle jeg kender ikke gider mærket, men selv har jeg brugt Cambridge i 2 år nu og jeg er stadig super tilfreds. Har anmeldt min dvd afspiller her på siden, men den har ikke Hdmi, desværre....

Men kig på det og se om det kan lønne sig. Desuden så har de fleste Hifiklubber den stående. Det har de i de tre jeg kommer i....

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Denon 1930 DVD/CD-afspiller pris 2600

• HDMI 1.1-interface
  • Faroudja DCDi billedprocessor
  • Videoformater*: DVD, DVD±R, DVD±RW, DivX (<v.6), VCD, JPEG
  • Audioformater*: DVD-A, SACD, CD, CD-R/RW, MP3, WMA
  • Audio D/A-dekodere: 24-bit/192kHz
  • Video D/A-dekodere: 11-bit/216 MHz
  • Video Out: HDMI, komponent m. progressive scan, SCART/RGB, S-Video, komposit
  • Opskalering til 1080i/1080p via HDMI
  • Digital Audio Out: HDMI (multikanal), Optisk, Coaxial
  • Analog Audio Out: 5.1 (RCA), R/L (RCA)
  • Bass Management for DVD-Video/Audio og SACD
  • Delay-justering for DVD-Video/Audio
  • Pure Direct funktion
  • PAL/NTSC-kompatibel
  • Mål: 43,5 x 7,5 x 31,0 cm (BxHxD)
  • Vægt: 2,6 kg
  • Cambridge dvd89 Dvd/cd-afspiller pris 1999.-
  • Videoformater*: DVD-Video, DVD±R/RW, MPEG4, DivX (3.11, 4, 5, Pro), XVID, JPEG
  • Audioformater*: DVD-Audio, SACD, CD, CD-R/RW, MP3**
  • D/A-konvertere: 24-bit/192 kHz
  • Opskalering: 720p og 1080i
  • Video-ud: HDMI, DVI, komponent, SCART/RGB, S-video, komposit
  • Digital audio-ud: HDMI, optisk, coaxial
  • Analog audio-ud: 5.1 RCA, R/L RCA (Phono)
  • Indbygget Dolby Digital dekoder
  • PAL/NTSC-kompatibel
  • Mål: 42 x 4,5 x 26,6 cm (BxHxD)
  • Vægt: 2,5 kg
  • ** Kræver modifikation

altså jeg har ikke den helt store erfaring med Denon da alle jeg kender ikke gider mærket, men selv har jeg brugt Cambridge i 2 år nu og jeg er stadig super tilfreds. Har anmeldt min dvd afspiller her på siden, men den har ikke Hdmi, desværre....

Men kig på det og se om det kan lønne sig. Desuden så har de fleste Hifiklubber den stående. Det har de i de tre jeg kommer i....

Jamen igen det samme jeg vil spørge om... ER der forskel på Opskalering: 720p og 1080i fra cambridge og DENONS billede opskalering på 1080P....

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig selv set hverken 720p eller 1080i/p på et tv. Men den forskellen på i(interlaced) og p(progressive) er at med 1080i bliver der sendt et halvt billede til tvet og næste halve billede efterfølgende. med 1080p bliver hele billeder sendt til tvet, dette gør at man ikke oplever et hakkende billede i panorering af billedematrialet.
Ang opskalering så skal dit tv jo alligevel skalere billedet fra din dvd afspiller ligemeget hvilken opskalering du vælger. Hvis du skalere til 720(1280*720), 1080(1920*1080) eller ingen 576(720x576) skal dit tv jo tilpasse det billede til 1366*768. Nogen mener at 720p giver det bedste billede og andre mener 1080p/i, men det er jo optil dig selv i sidste ende 

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

DenUkendteFisk skrev:
Nu har jeg aldrig selv set hverken 720p eller 1080i/p på et tv. Men den forskellen på i(interlaced) og p(progressive) er at med 1080i bliver der sendt et halvt billede til tvet og næste halve billede efterfølgende. med 1080p bliver hele billeder sendt til tvet, dette gør at man ikke oplever et hakkende billede i panorering af billedematrialet.
Ang opskalering så skal dit tv jo alligevel skalere billedet fra din dvd afspiller ligemeget hvilken opskalering du vælger. Hvis du skalere til 720(1280*720), 1080(1920*1080) eller ingen 576(720x576) skal dit tv jo tilpasse det billede til 1366*768. Nogen mener at 720p giver det bedste billede og andre mener 1080p/i, men det er jo optil dig selv i sidste ende 

Ja det er rigtig... Men jeg havde ellers troet at 1080p giver det bedste resultat... Men er ikke sikker... det drejer sig om Samsung LE-40M71B der skal afspille Denon 1930

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

DenUkendteFisk skrev:

Ja det er rigtig... Men jeg havde ellers troet at 1080p giver det bedste resultat... Men er ikke sikker... det drejer sig om Samsung LE-40M71B der skal afspille Denon 1930

Altså hvis man afspiller en HD-DVD skive som er optaget i 1920*1080, så vil det naturligvis give det bedste billede at afspille skiven i 1080P, HVIS man har en skærm der kan vise 1080P, hvilket dit M71 desværre ikke kan...

Nu snakker vi så om en alm. dvd-afspiller der skal opskalere signalet, inden det sendes videre til dit M71, der så er nødt til at nedskalere signalet, da det ikke kan vise 1080P... Så er det ikke længere sikkert at det bedste resultat vil være at sende det ud i 1080P, snarere tvivlsomt....

Ofte når man bedre resultater med 720P eller endda helt ned til 576P... Så det er du nødt til at prøve dig frem for at finde ud af... På med et par forskellige skiver, og skift så lidt mellem opløsningerne, og vælg så den der giver det bedste resultat... Der skal helst være lidt af hvert på det materiale du vil teste med... Lyse scener, mørke scener, action, sport... osv...

Som grundregel siger man at jo flere gange et signal skal skaleres, jo ringere bliver det...

Det vil så sige, at hvis din Denon 1930 sender et 1920*1080P signal ud til dit Samsung M71, vil billedet blive skaleret 2 gange... Først fra 720*576P (PAL DVD) til 1920*1080P af Denon 1930, og derefter fra 1920*1080P til 1366*768P af Samsung M71...

Hvis du derimod sætter dvd'en til ikke at skalere billedet, så skal der kun skaleres 1 gang i tv'et fra 720*576P til 1366*768P...

Men dette er ikke nødvendigvis bedre, da nogle scalere er bedre end andre... Så du må altså prøve dig frem...

Håber du kunne bruge det til noget, ellers er du velkommen til at spørge igen...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Dyzio skrev:

DenUkendteFisk skrev:

Altså hvis man afspiller en HD-DVD skive som er optaget i 1920*1080, så vil det naturligvis give det bedste billede at afspille skiven i 1080P, HVIS man har en skærm der kan vise 1080P, hvilket dit M71 desværre ikke kan...

Nu snakker vi så om en alm. dvd-afspiller der skal opskalere signalet, inden det sendes videre til dit M71, der så er nødt til at nedskalere signalet, da det ikke kan vise 1080P... Så er det ikke længere sikkert at det bedste resultat vil være at sende det ud i 1080P, snarere tvivlsomt....

Ofte når man bedre resultater med 720P eller endda helt ned til 576P... Så det er du nødt til at prøve dig frem for at finde ud af... På med et par forskellige skiver, og skift så lidt mellem opløsningerne, og vælg så den der giver det bedste resultat... Der skal helst være lidt af hvert på det materiale du vil teste med... Lyse scener, mørke scener, action, sport... osv...

Som grundregel siger man at jo flere gange et signal skal skaleres, jo ringere bliver det...

Det vil så sige, at hvis din Denon 1930 sender et 1920*1080P signal ud til dit Samsung M71, vil billedet blive skaleret 2 gange... Først fra 720*576P (PAL DVD) til 1920*1080P af Denon 1930, og derefter fra 1920*1080P til 1366*768P af Samsung M71...

Hvis du derimod sætter dvd'en til ikke at skalere billedet, så skal der kun skaleres 1 gang i tv'et fra 720*576P til 1366*768P...

Men dette er ikke nødvendigvis bedre, da nogle scalere er bedre end andre... Så du må altså prøve dig frem...

Håber du kunne bruge det til noget, ellers er du velkommen til at spørge igen...

Hmm...

er ikke helt med... Kan jeg så ikke nøjes med dvd afspiller som CAMBRIDGE DVD89 DVD der skalerer i Opskalering: 720p og 1080i frem for den der DENON 1930 da jeg gik efter 1080p ? eller skal jeg tage den DVD alligevel ? eller måske nøjes med 1920 udgaven ?

Vil du/i så ikke hjælpe mig med at finde en p***e god DVD afspiller "HDMI" der netop ville matche perfekt mit TV ?

Skal bare have det bedste billede ud af mit nye tv...

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tør godt være penge på at Denon 1930 er Cambridge DVD89 langt overlegen på billed og generel kvalitet. Jeg er sågar også sikker på at Denon 1920 slå Cambridge DVD89 på billed.

Jeg har selv en Denon 1920 og er MEGET tilfreds. Jeg sammenlignede den med Denon 2910 og 3910 inden jeg købte den. 3910'eren var bedst men jeg kunne ikke se forskel på 2910 og 1920 så derfor faldt valget på 1920.

Nicolai

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

dvs. mit muligt køb af en DENON DVD 1930 kombimeret med mit TV er ikke noget gal valg ? jeg overvejer også DENON 1920 men DENON 1930 er jo nyere ?! hvis det har noget at sige, og koster stortset det samme...

Men som sagt har jeg et TV til at stå der skal fodres med en lækker DVD afspiller "HDMI" selvfølgelig...

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

En Oppo 971 kunne også være en mulighed: http://www.oppodigital.com/opdv971h.html

Den er kendt for at være noget af det ypperste til de penge den koster (16xx i DK). Den har et DVI-HDMI-kabel inkluderet, dvs. du skal sende billed og lyd i hvert sit kabel, men for mig er det ikke noget problem, da jeg har en forstærker som alligevel tager sig af lyden og den har naturligvis optisk/coax indgange. DVD'en har indbygget den kendte Faroudja chip, som er en anerkendt opscaler :).
Du kan læse lidt om den her:
http://www.dvdactive.com/reviews/technology/oppo-digital-dv- 971h.html
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=all#Oppo%20DigitalOPDV971H%20(DVI)

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
En Oppo 971 kunne også være en mulighed: http://www.oppodigital.com/opdv971h.html

Den er kendt for at være noget af det ypperste til de penge den koster (16xx i DK). Den har et DVI-HDMI-kabel inkluderet, dvs. du skal sende billed og lyd i hvert sit kabel, men for mig er det ikke noget problem, da jeg har en forstærker som alligevel tager sig af lyden og den har naturligvis optisk/coax indgange. DVD'en har indbygget den kendte Faroudja chip, som er en anerkendt opscaler :).
Du kan læse lidt om den her:
http://www.dvdactive.com/reviews/technology/oppo-digital-dv- 971h.html
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=all#Oppo%20DigitalOPDV971H%20(DVI)

Enig i at det en en fed maskine men så hellere en Denon 1930 - Det er jo en helt ny model. Oppo er efter min menig lidt over vurderet efterhånden, den er skam god men har jeg efterhånden noget tid bag sig.

Nicolai

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Den lyder fed den Oppo der... Også er den hellere ikke så dyr... Men jeg ved ikke med den, hvis man nu samligner den med en DENON 1930 som jeg har bestilt (dette betyder jo ikke at jeg ikke kan købe en anden også afbestile den )

Jeg er på jagt efter en fed DVD maskine der kunne matche mit TV (Samsung LE-40M71B)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Jeg tør godt være penge på at Denon 1930 er Cambridge DVD89 langt overlegen på billed og generel kvalitet. Jeg er sågar også sikker på at Denon 1920 slå Cambridge DVD89 på billed.

Jeg har selv en Denon 1920 og er MEGET tilfreds. Jeg sammenlignede den med Denon 2910 og 3910 inden jeg købte den. 3910'eren var bedst men jeg kunne ikke se forskel på 2910 og 1920 så derfor faldt valget på 1920.

Nicolai

Jeg vil ikke kunne svare på om den Cambridge gør det lige så godt, men det tvivler jeg meget kraftigt på... Denon laver nogle af de bedste dvd-afspillere overhovedet til prisen... Især i den prisklasse du kigger i...

Der er jo mange flere ting end scaleren der afgør om en dvd-afspiller viser et godt billede...

Jeg tror helt klart godt du kunne blive tilfreds med den Denon...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Nicolai18 skrev:

Nicolai

Jeg vil ikke kunne svare på om den Cambridge gør det lige så godt, men det tvivler jeg meget kraftigt på... Denon laver nogle af de bedste dvd-afspillere overhovedet til prisen... Især i den prisklasse du kigger i...

Der er jo mange flere ting end scaleren der afgør om en dvd-afspiller viser et godt billede...

Jeg tror helt klart godt du kunne blive tilfreds med den Denon...

ja det tror jeg også at jeg bliver, men den kommer jo først om 2-3 uger til hifiklubben :( det er fandme træls at sidde og VENTE OG VENTE når man lige har fået sådan et lækkert TV hjem...

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes