| Forfatter |
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En samling links til anmeldelser af Springsteen seneste album, Magic.
New York Magazine Bruce Almighty. If rock is dead, nobody told the Boss.
BBC This late in the day with so much variety and so many detours behind him it could be that Magic will merely be lapped up by the faithful and ignored by all the Boss agnostics. This is a crying shame because it really is a crowning achievement to his career thus far. It is, in a word, magic.
Today We should all be so lucky to have someone write something so touching and heartfelt about ourselves for all our friends and loved ones to hear.
Guardian Is Springsteen still the Boss? You bet ...
Chicago Tribune It makes for an album in which Springsteen and the E Street Band conjure the ghosts of their hardest-hitting music, 1975-80. But the singer's lyrics don't look back. They are about right now and a scary, uncertain future.
Newsday The guy singing "Magic" has already been saved and he's coming back for the rest of us.
San Francisco Chronicle Time to hit the road, Bruce. Your fans are waiting.
Entertainment Weekly But by then your resolve might already be melting from the realization that, three and a half decades into his career, Bruce Springsteen is back in the masterpiece business.
Los Angeles Times CalendarLive "Magic" bares its own devices beautifully, providing a kind of transcendence that allows for listeners to keep their feet on the ground. Believe in it, if you choose.
Rock Alternative Music Bruce and the E Street Band rarely fail to deliver, and they live up to the promise on their latest release.
Popmatters Springsteen remarkably captures some of that elusive lightning while teaching us about the ties that bind all over again.
Uncut As such, the song perfectly encapsulates “Magic”'s rather oddly mixed tone. It trades in giddying, irresistible, full-steam-ahead-and-damn-the-torpedoes rock'n'roll. But at its heart, it's essentially a thoughtful wander in search of personal and national innocence.
Blogcritics Music I've listened to Magic twice this evening. There are echoes of Bruce's recent past, his middle years, and most definitely his roots. Put plainly, the record flat-out rocks.
Associated Content Critics ask, could this be the start of a return of a slowly fading era? It's a long shot, but Magic will help remind people what music is there for beyond commercial success.
Times Online As he sings on Radio Nowhere, he is “spinning round a dead dial, just searching for a world with some soul”. It is a lot to ask but once again, Springsteen does his best to fill that void.
Recordere.dk The Prestige er betegnelsen for afslutningen på en magikers illusion, hvis udførelse er alfa og omega for publikums respons. Med Magic, er illusionen perfekt!
Gaffa.dk Springsteen og hans E Street-venner: gamle dyder og nye tiltag – på godt og ondt
JP.dk Med sit nye album opsøger en af rockmusikkens dinosaurer magiske øjeblikke og hylder popmusikkens iørefaldende format.
EB.dk En udefinerbar ingrediens, der ellers udebliver, og Springsteen trænger vist til en pause, indtil han har noget på både hjertet og blokken
Berlingske.dk Bruce Springsteen har lukket The E Street Band tilbage i folden på et tilbageskuende rockalbum, som trods enkelte fantastiske sange i sin helhed er mere gedigent end fremragende.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal I se Magic live?
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal i parken på søndag. Jeg er godt nok ikke rigtigt fan længere, men så ham sidst i parken for 20 år siden, så det bliver sjovt at sammenligne nu og dengang. Fatter heller ikke, at jeg selv er blevet 20 år ældre Føler mig stadig som en lidt umoden hehe.
Kan så også besøge vennerne i kbh. Det bliver hyggeligt. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil opleve ham med E Street Band for fuld udblæsning, som er mindst lige så godt som for 20 år siden (selvom jeg ikke så ham live der). Jeg så ham i Hamburg i lørdags og skal også se ham i Parken på søndag
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ham også for 20 år siden ... og alle de følgende, minus den seneste i Forum, som blev udsolgt før jeg kunne nå at sige Den Blå Avis. Denne gang blev vi tilbudt et arrangement i VIP og selvom vi helst er med til festen foran scenen som vi plejer, er en gratis billet jo ikke at foragte. Ifølge de anmeldelser der er rullet ind, er det bare at glæde sig ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
| Ifølge de anmeldelser der er rullet ind, er det bare at glæde sig ... |
|
|
Nu skal man altid passe på med at skrue forventningerne for højt op, for så ender man med at blive skuffet, men det er virkelig fedt. Jeg så ham også i Forum i december. Og nå ja, fik jeg nævnt, at jeg foruden de andre koncerter skal se ham den 4. og 5. juli i Göteborg også 
PS. På søndag er det siddepladser, da jeg skal have min søn på 7 år med til hans første koncert. Jeg glæder mig vildt til at dele den oplevelse med ham. Jeg håber virkelig at lyset sænkes og vi får "Incident on 57th Street" http://www.youtube.com/watch?v=Y9wws-5kq3U&feature=r elated
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, øv, øv .. der var gået kuk i bestillingerne, så vi må vige for nogle der er VIP´ere end os.  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Øv, øv, øv .. der var gået kuk i bestillingerne, så vi må vige for nogle der er VIP´ere end os. |
|
|
Så er det ind på chancen - jeg er sikker på, at det er til at få billetter foran indgangen 
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så ham i London for 4 uger siden og det var kanongodt. Han forstår virkelig, at få folk med og den sidste halve time var publikum ellevilde. Jeg har faktisk aldrig tidligere været til en koncert hvor publikum var så meget oppe at koge ( og det er da blevet til en del koncerter gennem de sidste 20 år).
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
| Jeg har faktisk aldrig tidligere været til en koncert hvor publikum var så meget oppe at koge |
|
|
Ja, man kender ikke Springsteen hvis man ikke har set ham live!
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Du vil opleve ham med E Street Band for fuld udblæsning, som er mindst lige så godt som for 20 år siden (selvom jeg ikke så ham live der). Jeg så ham i Hamburg i lørdags og skal også se ham i Parken på søndag  |
|
|
L:B hvordan var lyden i Hamborg ? for der hvor jeg stod (ca ud for skiltet 3. halvleg lidt til venstre) ude på plænen var den det meste af aftenen rædselsfuld hvilket til dels ødelagde et supershow.
Jeg vil ikke betale for at se musik i parken igen. Men kors hvor vil jeg gerne opleve Bruce et sted hvor lyden ikke mudres til og man ikke kan hører et ord af hvad der synges på de rockede numre.
der var gode periode i lyden men ikke nok.
Men det har jo gentagne gange været et problem i parken med dårlig lyd.
Så hvor er det værd at være til de store koncerter?
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer,
Kan kun give dig ret, sad på 10. række på A-tribunen udfor lystånet/bagerste sæt speakers. Det var helt håbløst fra start ... blev lidt bedre efter 3 numre og blev så rettet pænt til efter ca. en time. Synes det virkede rimeligt til sidste.
Tilbage står at vi dårligt kunne høre hvad manden sagde - og i de første numre skulle man kunne teksten for at høre hvad han sang.
Nu er man jo forberedt på det værste i parken - så jeg besluttede mig hurtigt for at det ikke skulle ødelægge min aften. Når det er sagt kunne koncerten med god lyd have løftet sig op til en af de helt store koncertoplevelser - nu blev det kun rimeligt fantastisk - med bossen i sjældent set topform.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
| hvordan var lyden i Hamborg ? |
|
|
Ikke meget bedre desværre. Jeg vælger at abstrahere fra det, selvom det er svært. Så foretrækker jeg Forum til hver en tid.
Det er synd for en stribe sange med nerve, indlevelse og suveræn optræden. Nå, men nu står den på Göteborg i næste week-end 
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden var klart bedre da han spillede i Forum ...
Men koncerten søndag var efter min mening klart bedre ... uha han var godtnok i spillehumør. Og så fik jeg min gamle favorit Downbound Train
I øvrigt var lyden ganske god da han spillede Seeker Sessions i parken ... og jeg synes det er en dårlig undskyldning af sige at det er Parkens skyld - lyden er hørt bedre i Parken - selvom det sjældent bliver rigtigt ok.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
kjaer,
Kan kun give dig ret, sad på 10. række på A-tribunen udfor lystånet/bagerste sæt speakers. Det var helt håbløst fra start ... blev lidt bedre efter 3 numre og blev så rettet pænt til efter ca. en time. Synes det virkede rimeligt til sidste.
Tilbage står at vi dårligt kunne høre hvad manden sagde - og i de første numre skulle man kunne teksten for at høre hvad han sang.
Nu er man jo forberedt på det værste i parken - så jeg besluttede mig hurtigt for at det ikke skulle ødelægge min aften. Når det er sagt kunne koncerten med god lyd have løftet sig op til en af de helt store koncertoplevelser - nu blev det kun rimeligt fantastisk - med bossen i sjældent set topform.
Bundy
|
|
|
Hvad laver du også der? 
Den rigtige fest foregik nede på plænen lige foran scenen.
Jeg var desværre ikke selv med, men min kæreste var så heldig at komme med på et afbud. Hun fik billet til inderplænen og stod ikke længere end 50 m. fra scenen.
Hun var helt euforisk, da hun kom hjem.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig virker det som om, at vi har store problemer med at finde ordentlige steder at holde store koncerter i DK.
I Parken er der store lydproblemer. Det er jo efterhånden mere reglen end undtagelsen, at man hører om katastrofal lyd i nationalarenaen. Det holder simpelt hen ikke, når man giver så mange penge for en billet.
Ved mange store koncerter i provinsen har der så været store logistiske problemer, a la det man oplevede ved Bon Jovi koncerten forleden. Jeg håber godt nok, at vi bliver forskånet for både lyd og logistiske problemer, når der er Iron Maiden i Horsens i næste måned.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad laver du også der? 
Den rigtige fest foregik nede på plænen lige foran scenen.
Jeg var desværre ikke selv med, men min kæreste var så heldig at komme med på et afbud. Hun fik billet til inderplænen og stod ikke længere end 50 m. fra scenen.
Hun var helt euforisk, da hun kom hjem.
/Henrik
[/QUOTE]
Tja det var nu engang de billetter vi havde fået fat i - vi var 10 personer afsted. Generelt foretrækker jeg også ståpladser, idet man så er fri af tribunen. Men tvivler på at det var meget bedre, idet lyden i perioder sejlede rundt.
Det er tidligere vist, at man faktisk kan lave rimelig lyd i parken, hvorfor den eneste mulige undskyldning for den ringe lyd, er den væg der er sat op istedet for den gamle tribune, som er blevet revet ned.
Sagt på en anden måde ... muligt Parkens håbløse akustik har en stor del af skylden ... men næppe hele skylden!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voldsom god koncert 
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig god koncert , hvor der virkelig var drøn på bandet - rigtigt fedt 
Jeg sad på bag tribynen oppe under loftet og ærgrede mig over at jeg ikke var nede på plænen hvor jeg regnede med at lyden var bedre end den rædselsfulde lyd der var der hvor jeg sad ( hvilket så åbenbart ikke var meget bedre alligevel )- det blev dog lidt bedre iløbet af koncerten - men ved de mest rockede numre var det nærmest bare et stort bulder og brag - ærgeligt for en ellers super duper koncert.
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |