Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Maiden i danmark igen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Uha det bliver godt, så kommer "maiden" til danmark igen... Det var dog dagens bedste nyhed for mit vedkommende, missede dem desværre sidst, så det er altså rart med en ekstra chance!

http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article355589.ece

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tager kun med hvis jeg kan få en garanti for at de IKKE spiller HELE den nye plade i streg ligesom sidst. Sikke en skuffelse!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Uha det bliver godt, så kommer "maiden" til danmark igen... Det var dog dagens bedste nyhed for mit vedkommende, missede dem desværre sidst, så det er altså rart med en ekstra chance!

http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article355589.ece

Billetpris: 666 kr

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Jeg tager kun med hvis jeg kan få en garanti for at de IKKE spiller HELE den nye plade i streg ligesom sidst. Sikke en skuffelse!

Hej Jesper

ja jeg har godt lært noget om rundt omkring, at det ikke var noget at skrive hjem om så at sige. Men efter hvad jeg har kunne snuse mig frem til, så bliver den kommende koncert en slags "historie" over hvad de har lavet i de sidste 20 år, så mon ikke at der kommer en del ældre ting på "bordet. Det kunne jeg næsten forestille mig, de har også valgt at kalde turnéen "'Somewhere Back In Time', så det kunne da godt indikerer et eller andet .... Jeg skal i alle tilfælde tidligt op den dag og sørge for en billet

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

jkjaers skrev:

Hej Jesper

ja jeg har godt lært noget om rundt omkring, at det ikke var noget at skrive hjem om så at sige. Men efter hvad jeg har kunne snuse mig frem til, så bliver den kommende koncert en slags "historie" over hvad de har lavet i de sidste 20 år, så mon ikke at der kommer en del ældre ting på "bordet. Det kunne jeg næsten forestille mig, de har også valgt at kalde turnéen "'Somewhere Back In Time', så det kunne da godt indikerer et eller andet .... Jeg skal i alle tilfælde tidligt op den dag og sørge for en billet

Jeg er stadig fornærmet/pigesur fra sidste gang så jeg venter lige med at sige ja til jeg har set setlisten....

... men ok, dette ser jo lovende ud: "Det sker med en koncert, der ifølge bandet selv vil fokusere på gruppens musik fra 1980'erne. De fleste er enige om, at det var her, at Iron Maiden havde sin storhedstid." iflg http://jp.dk/kultur/popmusik/article1156634.ece

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Genopliver hermed lige tråden igen...

Iron Maiden har netop startet deres turne i Indien. Sætlisten fra første koncert var som følger:

Aces High
2 Minutes To Midnight
Revelations
The Trooper
Wasted Years
The Number Of The Beast
Run To The Hills
The Rime Of The Ancient Mariner
Powerslave
Heaven Can wait
Can I play with madness?
Fear of the dark
Iron Maiden
Moonchild
Clairvoyant
Hallowed Be Thy Name

Super genialt, at de henter "The rime of the ancient mariner" ind igen. Personligt havde jeg jo håbet på, at man havde fundet oversete diamanter som f.eks. "Caugt somewhere in time" og "The loneliness of the long distance runner" frem.

På den anden side har Iron Maiden lavet alt for mange klassikere til, at man kan få hørt alle sine favoritter i løbet af en to timers koncert og sætlisten er helt klart godkendt. Langt bedre end sidste gang, hvor man spillede hele det netop udgivede album.

Jeg glæder mig allerede til Horsens koncerten....

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Den sidste koncert de laved i DK(så dem i ålborg) var for så vidt en fed nok koncert de fyrede den af som altid, men vandt sku ret mange point på at spille hele den nye plade i en kører.....

Så det bliver jo super fedt at se dem til somme, her brugt 666 på en billet, men ja det er rigtigt man har jo altid sån at der er lige 15 nummere som man også gerne vil have hørt, men sån vil det nok altid være med et band der har lavet så meget fedt....Men den set liste ser bestemt ikke dårlig ud også er det da alt for fedt at bruce flyver dem rundt i Ed force one http://vip.tv2.dk/article.php/id-10249183.html 

Imens man venter kan man jo anskaffe deres "nye" DVD fra Long Beach Arena i 85, har dælme set den mange gange på VHS

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&session=1

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hvad så? er i ved at være maiden klar eller hvad?

Lidt sjov kig fra en "ikke fan" -> her (spoiler!!!!! du får at vide hvornår Eddie dukkerne er på scenen )

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

setlisten ser da ikke værst ud! det var de numrer man blev "snydt" for i Aalborg. Håber setlisten bliver nogenlunde den samme i horsens!

Iron Maiden set list
White River Amphitheatre
June 2, 2008

Winston Churchill intro
Aces High
Two Minutes to Midnight
Revelations
The Trooper
Wasted Years
The Number of the Beast
Can I Play With Madness?
Rime of the Ancient Mariner
Powerslave
Heaven Can Wait
Run to the Hills
Fear of the Dark
Iron Maiden

Encore:
Moonchild
The Clairvoyant
Hallowed be Thy Name

Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:

setlisten ser da ikke værst ud! det var de numrer man blev "snydt" for i Aalborg. Håber setlisten bliver nogenlunde den samme i horsens!

Iron Maiden set list
White River Amphitheatre
June 2, 2008

Winston Churchill intro
Aces High
Two Minutes to Midnight
Revelations
The Trooper
Wasted Years
The Number of the Beast
Can I Play With Madness?
Rime of the Ancient Mariner
Powerslave
Heaven Can Wait
Run to the Hills
Fear of the Dark
Iron Maiden

Encore:
Moonchild
The Clairvoyant
Hallowed be Thy Name

Setlisten er bedstemt ikke tosset som du er inde på, men som den inkarnerede maiden fan jeg nu engang ér, så mangler jeg sådan ca stadig 25 af de gode gamle numre, men det er jo nok for meget forlangt for 666 kr *G*

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt nok ved at glæde mig. Setlisten ser fin ud, selv om det som nævnt er et hav af sange, man gerne så inkluderet. Jeg varmer op i øjeblikket med Visions of the beast DVDen.

Hvis nu Bruce sagde i Horsens, at vi har ændret setlisten, så vi nu spiller HELE somewhere in time pladen, skulle der ikke lyde et ondt ord herfra.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Har også skaffet billet, men må sige at setlisen på trods af de mange klassikere er noget skuffende, hvorfor spille 'can I play...' endnu engang når der nu er så mange andre fede sange fra 'seventh son.' pladen...(ja de spiller også moonchild og the clairvoyant, men så skulle de helt droppe 'can I play..' og tage noget fra f.eks. de første 2 albums)  og så er det lidt påfaldende at de spiller 'fear of the dark' når nu det er en tour tilegnet 80'er materialet?

men bortset fra de så er det da dejlig at få noget klassisk metal i DK, det ser vi alt for lidt til, men forhåbentlig kan det hjælpe på det nu hvor alle 25000 billetter er solgt(ifølge wikipedia, men man kan stadig bestille hos billetlugen?) 

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Efter min mening en super, super koncert. Iron Maiden levererede i den grad varen. Bandet var tændt, lyden var glimrende, sceneshowet og sangene fantastiske. Såvidt jeg kan se holdt de sig 100% til den tidligere nævnte setliste.

Klart Bruce Dickinson havde ind i mellem problemerne med luften til de ultrahøje toner, man jeg synes nu ikke, at det ødelagde det helt store. Manden er jo også tæt på de 50. Jannick Gers kunne snildt undværes, men i det mindste ødelagde han ikke den store. Steve Harris og hans basspil..... uha hvor var det godt.

Hvis Horsens har lært noget logistikmæssigt af alle de koncerter, de har har holdt over de senere år.... har de skjult det godt. I hvert fald har jeg sjældent opleveret noget så amatøragtigt som deres øl og vandsalg, hvor der tilsynelande kun var 3 boder, hvor man kunne købe almindeligt kildevand. Det er altstå ikke meget, når der skal langes så meget væske over disken. Bare bemærkningen om, at vi er løbet tør for kander til øllet, var jo nærmest tragikomisk. Jeg var bare glad for, at vi efter at have stået i kø i mega lang tid, trods alt lige nøjagtigt nåede tilbage til vores gode plader lige før Iron Mainden gik på.

Alt i alt, en kanon koncert.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

andeth skrev:

Hvis Horsens har lært noget logistikmæssigt af alle de koncerter, de har har holdt over de senere år.... har de skjult det godt.

De sikkert lært noget, men det koster penge at bruge den viden. Set herfra er der ingen tvivl om hvorfor Horsens-folkenene holder den slags koncerter. Det giver penge i kassen. Og det er det primære formål. Om det er Jodle Birge, Iron Maiden, eller Linedance rager dem en høstblomst.

Mage til elendige koncertforhold skal man godt nok lede længe efter. Og det er hele vejen rundt. Alt var billigste løsning. Det var grimt, og ikke spor behageligt. En asfaltplads med lidt grus i siderne. Ølsalg med komplet kaos. Både foran og bag ved disken. Et bolsjefarvet telt placeret så en trediedel af den bageste del af pladsen var ubrugelig.
Et PA-anlæg der med lethed kan spille hele pladsen op uden delay-systemer. Selvfølgelig forudsat at man spiller rigtig højt. Det må ha' været frygteligt at være lige foran PA'et, for det var dæleme både højt og blæsevejrsgrimt bagest. Det er simpelt hen noget svineri at spille så højt, når det er så nemt at lade være.

Heldigvis er Iron Maiden ikke lige sådan at slå ud, og de leverede faktisk en ret fed koncert. Specielt da mørket sænkede sig og de havde spillet sig varme.
Det er helt fantastisk at de efter 25-30 år stadig kan spille som om det er mig de spiller til.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

andeth skrev:

Efter min mening en super, super koncert. Iron Maiden levererede i den grad varen. Bandet var tændt, lyden var glimrende, sceneshowet og sangene fantastiske. Såvidt jeg kan se holdt de sig 100% til den tidligere nævnte setliste.

Klart Bruce Dickinson havde ind i mellem problemerne med luften til de ultrahøje toner, man jeg synes nu ikke, at det ødelagde det helt store. Manden er jo også tæt på de 50. Jannick Gers kunne snildt undværes, men i det mindste ødelagde han ikke den store. Steve Harris og hans basspil..... uha hvor var det godt.

Hvis Horsens har lært noget logistikmæssigt af alle de koncerter, de har har holdt over de senere år.... har de skjult det godt. I hvert fald har jeg sjældent opleveret noget så amatøragtigt som deres øl og vandsalg, hvor der tilsynelande kun var 3 boder, hvor man kunne købe almindeligt kildevand. Det er altstå ikke meget, når der skal langes så meget væske over disken. Bare bemærkningen om, at vi er løbet tør for kander til øllet, var jo nærmest tragikomisk. Jeg var bare glad for, at vi efter at have stået i kø i mega lang tid, trods alt lige nøjagtigt nåede tilbage til vores gode plader lige før Iron Mainden gik på.

Alt i alt, en kanon koncert.

Jeg er helt enig med dig i alt. Dog har jeg en enkelt anke mere...hvorfor fanden havde de sat handicap platauet på et sted, nærmest udenfor pladsen og langt fra alting så man fordi man sidder i en kørestol eller lign, ikke kan se en DØJT(jeg havde endda været hurtig og få en plads deroppe på første parket) og tør slet ikke tænke på udsynet for dem som sad i flere rækker bag mig.... det synes jeg bare er for ringe. Havde det ikke været for den ellers rigtig gode stemning mellem folk generelt, så havde jeg lige så godt kunne sætte en cd på hjemme i stedet for, for se noget som helst kunne jeg i alle tilfælde ikke og så havde det i det mindste været på sin plads med en storskærm, i mangel af bedre... hvor svært kan det være!

Når så det er sagt. så synes jeg at jeg oplevede en dejlig stemning mellem folk, en ret god lyd, da Maiden gik på ( til opvamningen var denne elendig hvor jeg var). Derudover så manglede der struktur på sagerne dernede. Startede med at måtte "slås" med en kontrollør som påstod at min billet ikke var ægte, fordi hans l**te stregkode halløj åbenbart ikke virkede efter hensigten. Toiletter var der for få af, både på og udenfor pladsen (men hvad skal man også med dem, når det næsten er umuligt at få noget at spise og drikke nogen steder) det kan jeg godt se. Men hvis vi holder os til selve Maiden og det som de kunne gøre anerledes, så må jeg sige at jeg er positiv overrasket, bortset fra at jeg savnede et par ekstra numre og jeg synes "Eddie" var i en sørgelige laset forfatning denne gang. Men Horsens som by må sg tage sig sammne, hvis de fortsat vil arrangerer eller have arrangementer af den størrelse mere, i alle tilfælde hvis det er meningen at jeg skal komme der, det er helt sikkert!

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
andeth skrev:

Hvis Horsens har lært noget logistikmæssigt af alle de koncerter, de har har holdt over de senere år.... har de skjult det godt.

De sikkert lært noget, men det koster penge at bruge den viden. Set herfra er der ingen tvivl om hvorfor Horsens-folkenene holder den slags koncerter. Det giver penge i kassen. Og det er det primære formål. Om det er Jodle Birge, Iron Maiden, eller Linedance rager dem en høstblomst.

/vilmann

Det har jeg svært ved at være uenig i. Især når man læser Horsens Folkeblad fra idag, hvor direktøren for Horsens and Friends (koncertarrangøren) er citeret for følgende.

"Selv om godsbanearealet var nyt som koncertsted, forløb arrangementet lige efter bogen og publikum opførte sig stort set eksemplarisk. Med 12000 inde og et rigtigt godt salg i boderne, ender vi med overskud"

Hvad har han gang i ?? Tror sgu ikke, at der var mange, der var særlig imponeret over noget af den praktiske afvikling af koncerten. Sammenligner man afviklingen af denne Iron Maiden koncert med f.eks. Genesis koncerten sidste år i Herning, hvor der var 3-4 gange så mange mennekser, må man bare konstatere, at folkene på heden var folkene fra fængselsbyen overlegne med hensyn til afvikling af et stort arrangement.

Men hva', vi fik set Iron Maiden i storform, og det er jo trods alt det, der tæller.

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

er enig! dårlig logistik, super koncert! glæder mig til en ny tour og album!
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

glem nu jeres sure opstød over at logistikken ikke er helt som man ønsker sig, personligt syntes jeg faktisk at det var fint, stedet lå centralt nemt at komme til og fra, fair nok måske ikke lige super kønt...OG HVAD SÅ?? det er sku da en Heavy koncert i er til og ikke en have udstilling...må være enig i at der kunne have været flere øl boder...men ikke desto mindre lykkedes det mig da stadig at få en god habil brandert på

MEN når det så er sagt var det en SINDSYG fed koncert bandet, lyden, sceneshowet og Eddie var alle i topform og levered en efter min mening en koncert der bliver svær at overgå klart den bedste Iron Maiden jeg har været til.....Så på en dag med ondt div steder på kroppen kan jeg kun sige tak til Eddie and the boys for en klasse koncert 

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

4/6* http://jp.dk/kultur/popmusik/concerts/article1398810.ece
5/6* http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=36151

Gaffa skrev:

På scenen slynger Janick Gers sin Stratocaster rundt i luften, mens han løber amok på tværs af scenen og opfører sin helt særegne scenedans - lige dele Ritche Blackmore på speed, myrer under skjorten og to-tur til Vejle.

Til sammenligning koncentrerer bandets to andre guitarister, Adrian Smith og Dave Murray (den smilende metal-havenisse), sig om at trylle vellyd frem på guitarerne.

... var hans guitar overhovedet sat til? Jeg bed mærke i at helt til slut, hvor han træder på grebet og rykker vildt i vibratoren, der kunne man lige netop ane noget lyd fra den

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes