Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Roskilde ’08 - hvem glæder I jer til? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 April 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Mortus skrev:

Hi-Sonni-Fi, ellers er der jo altid Grøn Koncert? Det lyder som noget for dig

Grøn koncert? Hvorfor tror du det? Hvad kommer der som du tror jeg gerne vil lytte til?

Stop nu det pjat, Hvis Hi-sonny-Fi ikke lige kan lide de bands er det nok derfor han syns programmet sutter lidt. Selvfølgelig behøver man ikke skrive det stinker. Og man skal heller ikke begynde at udtale sig om noget man ikke ved en skid om, som fx om Hi-Sonny-Fi musiksmag. færdig.

Jeg er personlig heller ikke fan af alt det elektroniske musik der kommer i år, jeg ville nu gerne have set lidt mere rockmusik, men der er stadig en masse nice!

Jeg ved godt jeg måske lød (lyder) overdrevet arrogant selv - det er såmænd mest benhård sarkasme fra min side. Brugere herinde er sgu så nærtagende..

Anyways LouBP, jeg kan se i din anlæg-tråd at du mestendels er til 70'er rock, am I right?
Hvis du skal afsted til årets festival bør du virkelig gøre dig selv den tjeneste at se Black Mountain!

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

dollemate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Da jeg i onsdags så de mange navne(100-130) blive offentliggjort blev jeg kortvarigt skuffet, men da jeg så hvad det egentlig allerede var blevet offentliggjort synes jeg det er et superfedt program. Det havde jeg bare ikke tænkt over.

Jeg glæder mig bl.a. til at Se
Bonnie 'Prince' Billy
Teitur
Radiohead
Band of Horses
Veto
Efterklang
Neil Young
Choir Of Young Believers
osv...

Roskilde er jo også så meget mere end musikken. Ved godt tråden handler om bands, men synes det skulle nævne
Til top Vis dollemate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dollemate

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Sonny, det var såmænd din (lettere arrogante) udtalelse om, at du ikke kunne lide nogle af Roskilde-band'ne der ledte mig på vejen. Det er trods alt et rimelig varieret udbud der stilles med i år, så ens smag må være mystisk hvis man SLET ikke kan lide noget i årets program. 

Hvis du er heldig spiller tv2 på grøn i år, og måske DAD

Hold da op. Arrogante??? Så er du satme da sart. Hvis det ikke er tilladt at deltage i en tråd hvor man lufter sin mening uden at man er arrogant fordi andre ikke er enig så er der noget galt.

TV2 og DAD??? Tv2 er da nogenlunde musik men ikke noget jeg vil tage på festival for at lytte til og DAD er efter min mening det rene larm. Så ved ikke hvorfor du forslår netop de to.

Det jeg syntes mangler er navne som fx: a-ha, keane, morten harket, thomas helmig og måske noget lidt spralsk. Syntes bare at programmet er lidt halv kedeligt og i det hele taget en tynd kop te. Og den mening vil jeg have lov til at have.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 20 April 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
LouBP skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Mortus skrev:

Hi-Sonni-Fi, ellers er der jo altid Grøn Koncert? Det lyder som noget for dig

Grøn koncert? Hvorfor tror du det? Hvad kommer der som du tror jeg gerne vil lytte til?

Stop nu det pjat, Hvis Hi-sonny-Fi ikke lige kan lide de bands er det nok derfor han syns programmet sutter lidt. Selvfølgelig behøver man ikke skrive det stinker. Og man skal heller ikke begynde at udtale sig om noget man ikke ved en skid om, som fx om Hi-Sonny-Fi musiksmag. færdig.

Jeg er personlig heller ikke fan af alt det elektroniske musik der kommer i år, jeg ville nu gerne have set lidt mere rockmusik, men der er stadig en masse nice!

Jeg ved godt jeg måske lød (lyder) overdrevet arrogant selv - det er såmænd mest benhård sarkasme fra min side. Brugere herinde er sgu så nærtagende..

Anyways LouBP, jeg kan se i din anlæg-tråd at du mestendels er til 70'er rock, am I right?
Hvis du skal afsted til årets festival bør du virkelig gøre dig selv den tjeneste at se Black Mountain!

Det vil jeg da lige tjekke ud så, selvfølgelig skal jeg afsted;) Tak for tippet, jeg ved sku godt det bare er for sjov, men det er bare ikke alle der ved det og pludselig har man sådan en fjendtelig stemning

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 20 April 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ham her er jo alle pengene værd alene Damn, jeg ville gerne, men har ikke lige finanserne. Til gengæld har jeg fået billetter til Jelling = Kinski feat. Per Vers & Ole Omkvæd som igen er hele billetten værd i sig selv.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Okay, Hi-Sonny-Fi, Lou-BP og Mortus, skal vi ikke lade den diskussion holde her? I har brugt halvdelen af tråden på den
Det er sgu for åndssvagt...

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 20 April 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

minder snart om E.B.s tråde herinde......små mænd,

små meninger...

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Sveske, jeg kan forstå du retter henvendelse til mig og Hi-Sonny-Fi, men hvorfor blande Lou ind i det?

Helt generelt, der skal da være plads til drillerier på et forum som dette - jeg håber ikke mine indlæg læses alt for seriøst. Slap nu lige af alle sammen... Desuden er det vel meget logisk at diskutere kvaliteten af musikken på årets festival (selvom tråden strengt taget er oprettet med et andet formål, men nu var det ikke mig der så at sige kastede den første sten - desuden har jeg givet et udmærket svar på trådens indledende spørgsmål)

Lexux, dit indlæg taler vist for sig selv, hvad du så end mener med dit mærkelige udbrud, efterfulgt af en åndsvag smiley (hvornår bliver de afskaffet iøvrigt? de er sgu ikke til at holde ud)

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Hold da op. Arrogante??? Så er du satme da sart. Hvis det ikke er tilladt at deltage i en tråd hvor man lufter sin mening uden at man er arrogant fordi andre ikke er enig så er der noget galt.

-helt enig - jeg så bare gerne at du måske argumenterede en smule bedre. Med forslag til mangler i årets program etc? Hvis du namedroppede et par ønsker kunne de kyndige udi årets program måske anbefale dig et par navne..

TV2 og DAD??? Tv2 er da nogenlunde musik men ikke noget jeg vil tage på festival for at lytte til og DAD er efter min mening det rene larm. Så ved ikke hvorfor du forslår netop de to.

Det jeg syntes mangler er navne som fx: a-ha, keane, morten harket, thomas helmig og måske noget lidt spralsk. Syntes bare at programmet er lidt halv kedeligt og i det hele taget en tynd kop te. Og den mening vil jeg have lov til at have.

-Helt sikkert - ovenstående indlæg fra min hånd skal såmænd heller ikke læses alt for seriøst. Men de navne du trods alt nævner ovenfor får mig til at tænke på, at Roskilde Festival måske ikke er det logiske festival for dig? Jeg mener (måske med undtagelse af Keane), det er jo ikke ligefrem typiske Roskilde-bands du dér nævner.. Og hvis det fra start af ikke er Roskilde-Festival der er din foretrukne, så er det måske forkert at du blander dig i en dedikeret Roskilde tråd, med et indlæg der i øvrigt ikke har meget med det indledende spørgsmål at gøre? Det fik mig alt ialt til at optræde lidt provokerende, hvilket jeg hermed ydmygt undskylder

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 21 April 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
Desuden er det vel meget logisk at diskutere kvaliteten af musikken på årets festival (selvom tråden strengt taget er oprettet med et andet formål, men nu var det ikke mig der så at sige kastede den første sten - desuden har jeg givet et udmærket svar på trådens indledende spørgsmål)

Lige præcis. Diskussionen af kvaliteten af årets musik kunne snildt tages et andet sted.
Hifi4alls retningslinjer for brug af chat og forum skrev:
du holder dig til det oprettede emne (tråden) - hijacking accepteres ikke!

En drejning af en tråd kan være svær at undgå og endda helt i orden, men når tonen er som det har været tilfældet her, synes jeg ikke det er i orden.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår endnu ikke hvorfor ingen har snakket om at skulle se Seasick Steve, for han er fandme rock'n roll så det batter. Han kan evt ses på youtube.

Af bands jeg allerde kender skal der helt klart ses:
Efterklang
Slayer
Judas Priest
Anti Flag (Især!!!!)
The Chemical Brothers
Duffy
Jay-z
The Streets
Neil Young

Udover det skal jeg da også have mig nogle nye bekendskaber til musik derinde, og bands som ejg bl.a. synes lyder spændene er:
Awadi
Beardyman
Bonnie "prince" Billy
Clutch
Tina Dickow (Har mange gange tænkt på at jeg snart sku få hørt noget med hende, da alle snakker om hende... Men har sgu aldrig fået taget mig sammen)
Dsl
The Dø
Gnarls Barkley
Kenge Kenge
Mugison (Især, han virker cool med hans "Tom Waits stil"

Men jeg har dog ingen intentioner om at nå at se dem alle, men ovenstående er dem som jeg umiddelbart godt kune tænke mig...

Hvad min mening om Roskilde Festivalens program i år er, burde næsten kunne uddrages af ovenstående, men til staklerne kan jeg sige, at jeg synes mine pege er givet pænt ud

Rosinmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale alle at se Clutch.

De leverede årets koncert sidste år på The Rock

Har dog ikke lige pengene til at tage af sted, selvom jeg syntes det er et fedt program de har i år.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Efterklang
The Chemical Brothers
Jay-Z
The Streets
Neil Young
Seasick Steve
Beardyman
The Dø
Gnarls Barkley
SlagsmålsklubbenMGMT

Solomon Burke

Choir of young believers

Clutch

Grinderman

Tror jeg nok jeg skal se, kommer an på om jeg bliver slæbt med

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer nok til at se det meste på Orange, idet jeg skal stå og passe på jer :)

Derudover kan jeg stadig ikke forstå hvorfor man sætter Slayer på om eftermiddagen. Det gjorde de også sidst. De skulle da på istedet for Judas Priest som jo ikke har spillet i 1000 år...

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt tosset med programmet...
Mest glæder jeg mig til Band of Horses og Niel Young.

Det er en skam at The Dillinger Escape Plan spiller samtidig med Niel Young, da det kunne være fedt at se.

Men udover det, så glæder jeg mig også til at mit hjemmebyggede Roskilde anlæg skal fodreds med CD'er, til lyden af en øldåse der knappes op!

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Skal desværre ikke på Roskilde i år. Men ville fandens gerne ligge ører til Nick Cave spille rock med Grinderman, hvis det vel og mærke er efter mørkets frembrud. Husker alt for tydelig for ca 10 år siden da Nick Cave and the bad seeds spillede på Orange scene midt på dagen i fuld dagslys...det virkede sku forkert.
Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Her kan man lytte til musikken og læse lidt om hvilke albums de enkelte bands og musikere har udgivet.

Så kan man da høre lidt af dem man ikke kender.....

http://www.last.fm/event/254124

m.b.petersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

der 4 jeg skal de er 

Niel Young

Seasick Steve

Duffy

Solomon Burke

Til top Vis m.b.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.b.petersen

Paggee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tager ikke på Roskilde i år af flere årsager, den ene er programmet. Det er ret skuffende i år synes jeg, i forhold til de sidste to år hvor jeg har været der. Desværre blev det meste jo ødelagt af vejret sidste år, som gjrode at man intet kunne se og forringede lydkvaliteten markant. En stor skam.

HVIS jeg skulle på Roskilde i år ville det være L.O.C. på Orange samt Neil Young der trak i mig, men det er ikke så stort som Björk, Kaizers Orchestra og Roger Waters hvis man spørger mig :) Desuden var koncerten med Thomas Dybdahl helt eminent sidste år, jeg blev meget positivt overrasket over den.

Dog er der sikkert en masse af de små bands som man ikke kender, der viser sig at spille forrygende musik og have fremragende sceneshow, og det er nærmest derfor man tager på Roskilde jo. For at opleve og opdage ny musik fra hele verden.

Alle dem der skal på Roskilde i morgen ønskes en god tur :) Pas på Jer selv og hav det sjovt.
Til top Vis Paggee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paggee

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

skal heller ikk på roskilde i år, men hvis jeg skulle så ville jeg se efterklang, radiohead, slayer (nostalgi), enter shikari, mogwai og sikkert en masse andet

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum