Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: brum problem LØST (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

highenden skrev:
Kan du se nulpunktet ? 

Jeg kan ikke helt fange din tegning -   *jeg* har flere gange brugt denne opskrift (Med ILP moduler)

LF input er ikke monteret direkte på kassen -  der er et - og kun 1 fælles stelpunkt for hele skidtet.

Min erfaring siger mig det ikke gavner en døjt at køre med 2 brokoblinger og 1 trafo -  Plus og minus fra broen skal
direkte på den forreste ladelyt,  ikke til et modul -  forbindelserne mellem lytterne skal være solide,  gerne 4 kvadrat.  
Minus til hver højttalerudgang kan evt tages fra modulerne, men så ødelægger man stjernestel

Tak for tegningen.

Jeg har bestemt mig for at bruge en trafo til hvert trin nu

Det andet her er ved at drive mig til vanvid, for jeg har gjort det 100 gange før uden problemer

Men tak

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 December 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:

Stadig 2 monotrin der ikke står lige ved siden af hinanden

Burde nok har læst din beskrivelse noget bedre, men når du skriver dette så får du naturligvis brum igennem skærm på dine
phono stik og derfor brum når du tilslutter udstyret! evt kunne du fjerne den ene skærm på det ene stik.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
heltedellen skrev:
en anden ting er så at jeg ikke kan se fornuften i at lede samme spænding til 2 forskellige broer og
derfra til 2 lytbanker uden også at forbinde plus minus og nul fra lytbank til lytbank for identiske spændinger nu hvor de jo
alligevel mødes med fælles nul om ikke andet ved forforstærkerens stel hvilket jo er en ret dårlig omvej at trække stel/nul fra
(går stadig ud fra de ingen forbindelse havde)

de deler dog stadig nul ikk ?? hvorfor så ikke også ha samme udgangspunkt for plus og minus for at sikre at SMÅ forskelle i broer eller lytter eller ringeklokken på din cykel ikke ændrer på det fælles nul he he ...og jan ja netop ...hvis vi kun var her for at kaste mudder håber jeg da mudder har en eller anden teknisk tilføjelse af positiv karakter i vores DIY ggg
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

ensret dog bare de 230 volt og tilføj så passende antal ensrettere til ønsket spænding er nået he he ...400 ensrettere koster vel mindre end de tunge trafoer ggg
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har du oplyst hvilket forstærker modul du bygger med?
Har du et billed eller diagram på forstærker modulet?

Mvh. Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

highenden skrev:
heltedellen skrev:
en anden ting er så at jeg ikke kan se fornuften i at lede samme spænding til 2
forskellige broer og
derfra til 2 lytbanker uden også at forbinde plus minus og nul fra lytbank til lytbank for identiske spændinger nu hvor de jo
alligevel mødes med fælles nul om ikke andet ved forforstærkerens stel hvilket jo er en ret dårlig omvej at trække stel/nul
fra
(går stadig ud fra de ingen forbindelse havde)

de deler dog stadig nul ikk ?? hvorfor så ikke også ha
samme udgangspunkt for plus og minus for at sikre at SMÅ forskelle i broer eller lytter eller ringeklokken på din cykel ikke
ændrer på det fælles nul he he ...og jan ja netop ...hvis vi kun var her for at kaste mudder håber jeg da mudder har en eller
anden teknisk tilføjelse af positiv karakter i vores DIY ggg

Der er samme udgangspunkt.

Begge trin får PLUS, NUL og MINUS fra præcis samme sted (+/- 1 cm)

eller ringeklokken på din cykel ikke ændrer på det fælles nul he he

Derfor overser jeg dine indlæg fra nu

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har som skrevet før, valgt at lave det om så jeg bruger 2 trafoer istedet for en.

Men tak for hjælpen til div

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

på din første tegning får dine 2 trin spænding fra hver sin bro og lytbank som ikke er forbundet mellem trinene ved plus og minus ...igen vil jeg sige at jeg gerne bukker i støvet NÅR jeg tager fejl ....hvilket jeg ikke mener at gøre ang din første tegning ;o)
ignorer mig eller ej ....viser mere om dig end om mig at du ikke vil føre en samntale med mindre man gir dig ret

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
på din første tegning får dine 2 trin spænding fra hver sin bro og lytbank som ikke er forbundet
mellem trinene ved plus og minus ...igen vil jeg sige at jeg gerne bukker i støvet NÅR jeg tager fejl ....hvilket jeg ikke mener
at gøre ang din første tegning ;o) ignorer mig eller ej ....viser mere om dig end om mig at du ikke vil føre en samntale med
mindre man gir dig ret

Hvorfor bliver du ved med at hænge i den første tegning ?

Kan du ikke læse eller gider du ikke læse tråden.

Så skal jeg hjælpe dig lidt

Det sidder sådan her nu og IKKE som på det første billed (selvom det også virkede fuldt ud som nu)

Og nu må du snart stoppe din iver for at få ret... Hvordan vil du forbinde PLUS, MINUS og NUL ved trinnene når de står i hver
sin side af rummet.

Stop nu - ikk ?

Løsningen er fundet

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2011 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

nu behøver plus minus og nul jo ikke ha kontakt mellem trinene ...kan jo sagtens ske ved strømforsyningen .....men nu du nævner min iver vil jeg da pointere at du jo heller ikke læser hvad jeg skriver du snakker hele tiden udenom og vil feks ikke indrømme at de ikke har kontakt mellem plus plus og minus minus på den første tegning ...og da jeg kan læse at de har været tilsluttet på adskillige måder af tvivlsom oprindelse vil jeg automatisk som også før nævnt tjecke at alle enkeltdele nu stadig også er intakt ....især fordi du siger de brummer ved den nuværende opstilling som jeg vil mene skulle virke perfekt ....er alle lytter feks nye og intakte ?? er ensretterne stadig intakte ?? og lad vær at sige at fordi de laver lyd må det virke ...husk at broerne skal måles uden lyt og trafo tilsluttet ...dette siger jeg også fordi jeg selv har kæmpet uffatteligt lang tid med netop det problem at broen var defekt men at der stadig ku aflæses samme spænding på plus og minus siden selvom det så var fejlstrøm ....mine trin brummede pussigt nok også og gik senere i protect

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
nu behøver plus minus og nul jo ikke ha kontakt mellem trinene ...kan jo sagtens ske ved
strømforsyningen ....

Det sker ved strømforsygningen, det er det nød til

heltedellen skrev:

.men nu du nævner min iver vil jeg da pointere at du jo heller ikke læser hvad jeg skriver du snakker hele tiden udenom og
vil feks ikke indrømme at de ikke har kontakt mellem plus plus og minus minus på den første tegning ...

Hvorfor skal jeg indrømme noget ved første tegning, når den slet ikke er aktuel ? Fordi du skal have ret ?

heltedellen skrev:

og da jeg kan læse at de har været tilsluttet på adskillige måder af tvivlsom oprindelse vil jeg automatisk som også før
nævnt tjecke at alle enkeltdele nu stadig også er intakt

Alt er tjekket efter

heltedellen skrev:

....især fordi du siger de brummer ved den nuværende opstilling som jeg vil mene skulle virke perfekt

Derfor eksiterer tråden

heltedellen skrev:

....er alle lytter feks nye og intakte ??

Ja

heltedellen skrev:
er ensretterne stadig intakte ??

Nye er monteret 2 gange

heltedellen skrev:

og lad vær at sige at fordi de laver lyd må det virke

Så lader jeg være med det, men de spiller nu som de skal hver for sig

heltedellen skrev:

...husk at broerne skal måles uden lyt og trafo tilsluttet ...dette siger jeg også fordi jeg selv
har kæmpet uffatteligt lang tid med netop det problem at broen var defekt men at der stadig ku aflæses samme spænding
på plus og minus siden selvom det så var fejlstrøm ....mine trin brummede pussigt nok også og gik senere i protect

End of story

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2011 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
Jeg har som skrevet før, valgt at lave det om så jeg bruger 2 trafoer istedet for en.

Men tak for hjælpen til div

Jeg gætter på det var lidt svar til mig....?

Hvorfor vil du ikke oplyse noget om dine forstærker moduler?
Som jeg ser det er det netop i forstærker modulet det meste af problemet skal løses og dermed er det lidt drastisk at symptom behandle i stedet for at løse det egentlige problem 

Men du styre jo selv dit DIY projekt

Mvh. Robert GS

Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes