Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: BBK dv971h i denmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Sendt: 22 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

hejjjjj

jeg fandte denne side, som forhandler af BBK DV971H i denmark.

www.kingselektronik.dk

Til top Vis Gusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gusse

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

har du selv brugt butikken? for det ser godt nok noget spøjst ud, at der kun er den ene vare. jeg kan ingen info finde omkring butikken derinde... ikke andet end nogle få betingelser for køb. virker underligt...

Gusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Butikken er lige startet. derfor ser det sådan ud. men de virker meget stille og rolig...og venlige

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Gusse skrev:

Butikken er lige startet. derfor ser det sådan ud. men de virker meget stille og rolig...og venlige

Jeg er lige nødt til at høre dig ad igen - har du handlet med dem, eller kun mailet med dem?

Gusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

jeg har kun mailet med dem indtil videre, men regner med at jeg skal handle med dem. skal jo have mig en dvd afspiller.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Gusse skrev:
jeg har kun mailet med dem indtil videre, men regner med at jeg skal handle med dem. skal jo have mig en dvd afspiller.

Samme her. Det lidt underlige er bare, at de reklamerer for BBK'en, men på infosiden om afspilleren, der ligger der billeder af OPPO'en. Håber de forstår forskellen mellem BBK'en og Oppo'en, da jeg skal bruge scart udgangen.

Men man kan da bestille via efterkrav, hvilket må siges at være betryggende.

Gusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

det er den sammen afspiller. BBK i europa og OPPO i resten af verden. på BBK er der scart udgang. så du kan være ganske rolig...

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Gusse skrev:
det er den sammen afspiller. BBK i europa og OPPO i resten af verden. på BBK er der scart udgang. så du kan være ganske rolig...

Yes, det er jeg klar over. Det jeg mener er bare, at der både bliver vist billeder af BBK'en og OPPO'en under samme produkt. Så jeg håber den gode forhandler kan kende forskel :]

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lige et spørgsmål vedrørende denne afspiller, vil den være i stand til at vise HD film eller er det kun Blue-Ray spillere der kan det ??

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop i dag modtaget min BBK DV971H fra http://www.kingselektronik.dk og jeg var som I også noget mistroisk, overfor firmaet, jeg modtog ikke engang en mail om at ordren var modtaget, ensige ekspederet, men de er hurtige til at sende varen, jeg overførte penge til dem tirsdag aften, og modtog altså maskinen i dag. Forøvrigt en "sjov" spille, den er MEGET billig at røre ved, især i forhold til min "gamle" Primare V10 som jo vejer et ton i forhold, og pladeskuffen er også noget billigt bras, men billedkvaliteten via DVI fejler absolut intet, lyden kender jeg ikke endnu, da jeg ikke har fået tilladelse til at sætte "snurrerundt lyden" op i vores nye stue, men pænt må vente til jeg er færdig med kælderbioen.

Mvh

Jan

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Hej

Jeg har netop i dag modtaget min BBK DV971H fra http://www.kingselektronik.dk og jeg var som I også noget mistroisk, overfor firmaet, jeg modtog ikke engang en mail om at ordren var modtaget, ensige ekspederet, men de er hurtige til at sende varen, jeg overførte penge til dem tirsdag aften, og modtog altså maskinen i dag. Forøvrigt en "sjov" spille, den er MEGET billig at røre ved, især i forhold til min "gamle" Primare V10 som jo vejer et ton i forhold, og pladeskuffen er også noget billigt bras, men billedkvaliteten via DVI fejler absolut intet, lyden kender jeg ikke endnu, da jeg ikke har fået tilladelse til at sætte "snurrerundt lyden" op i vores nye stue, men pænt må vente til jeg er færdig med kælderbioen.

Mvh

Jan

Kan du eventuelt prøve at teste scartudgangen på den? Er meget interesseret i at vide, om den duer til noget. Ville være fedt hvis jeg kunne lokke dig til det :]

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Citér:
 Kan du eventuelt prøve at teste scartudgangen på den? Er meget interesseret i at vide, om den duer til noget. Ville være fedt hvis jeg kunne lokke dig til det :]

Det kan du da sagtens, hvad skal jeg teste for? den virker fint, og billedet er udemærket, men det er sikkert ikke det du mener, så lad høre, og jeg skal gøre hvad jeg kan for at teste det du gerne vil have afklaring på.

Minibio tager form

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Citér:

Det kan du da sagtens, hvad skal jeg teste for? den virker fint, og billedet er udemærket, men det er sikkert ikke det du mener, så lad høre, og jeg skal gøre hvad jeg kan for at teste det du gerne vil have afklaring på.

Takker. Det er udelukkende kvaliteten af billedet jeg er efter. Jeg har haft mine tvivl, og jeg står og vipper mellem Panasonic s97 afspilleren og BBK'en. Pana'en har efter sigende et godt billede på scarten, men koster også det dobbelte af den BBK.

Hvis du ville prøve at kigge efter farver og støj/skarphed på scarten, så ville det være super.

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Powda skrev:

Hvis du ville prøve at kigge efter farver og støj/skarphed på scarten, så ville det være super.

Jeg har her til aften skiftet mellem DVI indgangen og scart indgangen, DVI kablet er det tynde medfølgende, medens scartkablet er et Ixos kabel til små 700, og jeg kan ikke se nogen forskel, dermed ikke sagt at der ikke er nogen forskel, for der er sikkert nogen derude der kan finde små nuanceforskelle, men jeg har det altså sådan, at det er film/lydoplevelsen der tæller, og hvis jeg ikke lægger mærke til at billedet/lyden er ringere end jeg er vandt til, så er det mig underordnet, fra hvilken udgang eller hvilket kabel, signalet kommer fra. Alt i alt er billedkvaliteten helt på højde med det jeg har set på langt dyrere afspillere, men som før nævnt, er selve "spillen" utrolig billig og plasticagtig, og harmonerere slet ikke med billedkvaliteten, ej heller med prisen.

Minibio tager form

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Powda skrev:

Jeg har her til aften skiftet mellem DVI indgangen og scart indgangen, DVI kablet er det tynde medfølgende, medens scartkablet er et Ixos kabel til små 700, og jeg kan ikke se nogen forskel, dermed ikke sagt at der ikke er nogen forskel, for der er sikkert nogen derude der kan finde små nuanceforskelle, men jeg har det altså sådan, at det er film/lydoplevelsen der tæller, og hvis jeg ikke lægger mærke til at billedet/lyden er ringere end jeg er vandt til, så er det mig underordnet, fra hvilken udgang eller hvilket kabel, signalet kommer fra. Alt i alt er billedkvaliteten helt på højde med det jeg har set på langt dyrere afspillere, men som før nævnt, er selve "spillen" utrolig billig og plasticagtig, og harmonerere slet ikke med billedkvaliteten, ej heller med prisen.

Dejligt med en beskrivelse. Jeg takker :]

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Hvilket display har du? Det lyder ret suspekt at der ikke skulle være forskel...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[Hvilket display har du? Det lyder ret suspekt at der ikke skulle være forskel...

Det er jo det jeg skrev, det er ikke sikkert der ikke er forskel, men JEG kan ikke se den, men verden er fuld af "nørder" der kan se og især høre forskelle på selv de mindste ændringer i signalvejen, og fint nok med det, jeg "gider" bare ikke spilde min fritid med at superanalysere et billede, men vil hellere se nogle flere film.

Minibio tager form

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 September 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Otto, TC skrev:
[Hvilket display har du? Det lyder ret suspekt at der ikke skulle være forskel...

Det er jo det jeg skrev, det er ikke sikkert der ikke er forskel, men JEG kan ikke se den, men verden er fuld af "nørder" der kan se og især høre forskelle på selv de mindste ændringer i signalvejen, og fint nok med det, jeg "gider" bare ikke spilde min fritid med at superanalysere et billede, men vil hellere se nogle flere film.

Det er helt fair. Det jeg fisker efter er at hele begrundelsen for hype'n over BBK'en ligger i dens progressive scan kredsløb. Forskellen på rigtig og forkert progressive scan ligger i nogle helt bestemte artifacts i billedet - mit yndlings-eksempel, hvis du har Star Wars Episode II, så kig på scene 11, lige i starten. Ved panoreringen må hustagene osv. ikke være "takkede", hvis de er det de-interlaces der forkert. Det er ret synligt, hvis man først har set hvordan det ser ud når det er rigtigt. Der kan så være tre forskellige årsager til at du ikke kan se forskel: 1. Du vægter ikke billedkvalitet nok til at bemærke forskellen (i så fald kunne man jo spørge hvad argumentet for netop at købe BBK'en var?) 2. skærmen har en god de-interlacer, og derfor rent faktisk laver et godt billede med et interlace input (hvilket er det mest sandsynlige, og årsagen til at jeg spørger hvilket display du har), og 3. Deinterlaceren i afspilleren er ikke så god som den bliver gjort til - hvilket jeg ikke kan/vil udtale mig om før jeg har prøvet den - men da en detalje ved hometheaterhifi's test antyder at der kan være et problem vil jeg gerne høre fra ejere der har mulighed for at lave et par tests på den.

Det er ikke fordi jeg betvivler din oplevelse, jeg synes bare det er interessant at finde frem til om der er en teknisk årsag til at du oplever det sådan.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
PillyWilly skrev:
Otto, TC skrev:

Det er helt fair. Det jeg fisker efter er at hele begrundelsen for hype'n over BBK'en ligger i dens progressive scan kredsløb. Forskellen på rigtig og forkert progressive scan ligger i nogle helt bestemte artifacts i billedet - mit yndlings-eksempel, hvis du har Star Wars Episode II, så kig på scene 11, lige i starten. Ved panoreringen må hustagene osv. ikke være "takkede", hvis de er det de-interlaces der forkert. Det er ret synligt, hvis man først har set hvordan det ser ud når det er rigtigt. Der kan så være tre forskellige årsager til at du ikke kan se forskel: 1. Du vægter ikke billedkvalitet nok til at bemærke forskellen (i så fald kunne man jo spørge hvad argumentet for netop at købe BBK'en var?) 2. skærmen har en god de-interlacer, og derfor rent faktisk laver et godt billede med et interlace input (hvilket er det mest sandsynlige, og årsagen til at jeg spørger hvilket display du har), og 3. Deinterlaceren i afspilleren er ikke så god som den bliver gjort til - hvilket jeg ikke kan/vil udtale mig om før jeg har prøvet den - men da en detalje ved hometheaterhifi's test antyder at der kan være et problem vil jeg gerne høre fra ejere der har mulighed for at lave et par tests på den.

Det er ikke fordi jeg betvivler din oplevelse, jeg synes bare det er interessant at finde frem til om der er en teknisk årsag til at du oplever det sådan.

Har du link til den nævnte kritik af scarten ?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 September 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Har du link til den nævnte kritik af scarten ?

Det er skam ikke kritik af scart-udgangen, men af DVI - det er faktisk slet ikke kritik, det er bare en detalje ved testen af Oppo'en der slog mig:

"The Faroudja chip seems to be set up appropriately, though it lacks a mode for 2-2 cadences."

2-2 film mode er lige præcist hvad vi har brug for på PAL film. Eftersom Hometheaterhifi.com - mig bekendt - ikke tester de-interlacing med PAL film som sådan, men bruger NTSC-film med 2-2 cadence og - normalt - konkluderer om en afspillers PAL-evner ud fra dét, så siger testen faktisk ikke ret meget om hvordan den egentlig håndterer PAL materiale. Den ene indikator der kunne sige noget om PAL er faktisk netop den ene test den dumper. Dét er jo i sig selv ret interessant, og derfor var det interessant at vide hvordan den _i praksis_ håndterer PAL-materiale. Jeg har før oplevet at der ikke rigtigt er sammenhæng mellem de konklusioner Hometheaterhifi.com har om 2-2 cadence, og den europæiske udgaves håndtering af PAL. Hvis de film der var sammenlignet med nu f.eks. blev de-interlaced forkert på DVI-udgangen, så ville det jo forklare hvorfor der ikke var nævneværdig forskel på DVI og Scart udgangen - udover som nævnt den mulighed at det _både_ blev de-interlaced rigtigt via DVI og i skærmens de-interlacer.

Men som sagt, hvis nogen har en BBK/Oppo og et display der ikke de-interlacer film-mode rigtigt og derfor tydeligt viser forskellen, så kunne det være sjovt at få afprøvet min "standard-pakke" af PAL de-interlacing tests: SW 2 scene 11, Hulk scene 2, og Gladiator Arenaen (scene 16? det har jeg lige glemt...). Min oplevelse er at de de-interlacere der håndterer alle disse tre tests korrekt kan betragtes som en fornuftig de-interlacer til PAL-materiale.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes