Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: BBK dv971h i denmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 19 November 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Dav Forum...jeg har fået fat i en BBK(OPPO). Den er rigtig god, når det hele kører....men jeg har et lille problem. Da jeg idag så en music dvd(pal) ved brug af dvi udgangen(540p) på min "gamle" LG pz70´er...lagde jeg mærke til at den nederste del af billedet "rystede" engang imellem! Når jeg

skiftede til comp.(480i) udgangen var der ingen "rystelser" i billedet! Hvad kan dette være? Er der andre der har oplevet det samme? Er det lige netop det Otto snakker om....2-2 cadence?

Ved 480p/720p var/er der ingen billede!

Al info modtages......Anders.

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

powda skrev:
Har du link til den nævnte kritik af scarten ?

Det er skam ikke kritik af scart-udgangen, men af DVI - det er faktisk slet ikke kritik, det er bare en detalje ved testen af Oppo'en der slog mig:

"The Faroudja chip seems to be set up appropriately, though it lacks a mode for 2-2 cadences."

2-2 film mode er lige præcist hvad vi har brug for på PAL film. Eftersom Hometheaterhifi.com - mig bekendt - ikke tester de-interlacing med PAL film som sådan, men bruger NTSC-film med 2-2 cadence og - normalt - konkluderer om en afspillers PAL-evner ud fra dét, så siger testen faktisk ikke ret meget om hvordan den egentlig håndterer PAL materiale. Den ene indikator der kunne sige noget om PAL er faktisk netop den ene test den dumper. Dét er jo i sig selv ret interessant, og derfor var det interessant at vide hvordan den _i praksis_ håndterer PAL-materiale. Jeg har før oplevet at der ikke rigtigt er sammenhæng mellem de konklusioner Hometheaterhifi.com har om 2-2 cadence, og den europæiske udgaves håndtering af PAL. Hvis de film der var sammenlignet med nu f.eks. blev de-interlaced forkert på DVI-udgangen, så ville det jo forklare hvorfor der ikke var nævneværdig forskel på DVI og Scart udgangen - udover som nævnt den mulighed at det _både_ blev de-interlaced rigtigt via DVI og i skærmens de-interlacer.

Men som sagt, hvis nogen har en BBK/Oppo og et display der ikke de-interlacer film-mode rigtigt og derfor tydeligt viser forskellen, så kunne det være sjovt at få afprøvet min "standard-pakke" af PAL de-interlacing tests: SW 2 scene 11, Hulk scene 2, og Gladiator Arenaen (scene 16? det har jeg lige glemt...). Min oplevelse er at de de-interlacere der håndterer alle disse tre tests korrekt kan betragtes som en fornuftig de-interlacer til PAL-materiale.

River lige op i det her gamle emne igen. Bare lige for at høre til om der er nogle der kan besvare Ottos indlæg.

Går og overvejer køb af ny DVD-afspiller nemlig. Jeg har også kig på en Denon 1920, men hvis den her Oppo nu er så god som de siger på den anden side af dammen såååeee er den jo ikke helt udelukket.

Men de kører jo som sagt med NTSC og ikke PAL. Det var jo muligt at det havde en del at sige.

Så al input er kærkomment

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan hjælpe her ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes