powda skrev:
| Har du link til den nævnte kritik af scarten ? |
|
|
Det er skam ikke kritik af scart-udgangen, men af DVI - det er faktisk slet ikke kritik, det er bare en detalje ved testen af Oppo'en der slog mig:
"The Faroudja chip seems to be set up appropriately, though it lacks a mode for 2-2 cadences."
2-2 film mode er lige præcist hvad vi har brug for på PAL film. Eftersom Hometheaterhifi.com - mig bekendt - ikke tester de-interlacing med PAL film som sådan, men bruger NTSC-film med 2-2 cadence og - normalt - konkluderer om en afspillers PAL-evner ud fra dét, så siger testen faktisk ikke ret meget om hvordan den egentlig håndterer PAL materiale. Den ene indikator der kunne sige noget om PAL er faktisk netop den ene test den dumper. Dét er jo i sig selv ret interessant, og derfor var det interessant at vide hvordan den _i praksis_ håndterer PAL-materiale. Jeg har før oplevet at der ikke rigtigt er sammenhæng mellem de konklusioner Hometheaterhifi.com har om 2-2 cadence, og den europæiske udgaves håndtering af PAL. Hvis de film der var sammenlignet med nu f.eks. blev de-interlaced forkert på DVI-udgangen, så ville det jo forklare hvorfor der ikke var nævneværdig forskel på DVI og Scart udgangen - udover som nævnt den mulighed at det _både_ blev de-interlaced rigtigt via DVI og i skærmens de-interlacer.
Men som sagt, hvis nogen har en BBK/Oppo og et display der ikke de-interlacer film-mode rigtigt og derfor tydeligt viser forskellen, så kunne det være sjovt at få afprøvet min "standard-pakke" af PAL de-interlacing tests: SW 2 scene 11, Hulk scene 2, og Gladiator Arenaen (scene 16? det har jeg lige glemt...). Min oplevelse er at de de-interlacere der håndterer alle disse tre tests korrekt kan betragtes som en fornuftig de-interlacer til PAL-materiale.
|