| Forfatter |
|
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har bygget en maskine, jeg benytter til Media Center. Jeg er meget træt af, at skulle tænde computeren på kabinettet og tænkte om standby var en idé. Men når jeg sætte min MCE i standby, så kører køleren stadigvæk i maskinen.
Hvordan løser I andre problemet med at tænde for maskinen fra fjernbetjeningen?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg nu.... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37933&K W=standby http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38930&K W=standby http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37573&K W=standby http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37933&K W=standby
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken:
Undskyld. Men de omtalte indlæg handler om, at deres MCE ikke går rigtigt i standby men selv starter mo natten og at deres CPU kører på halv kræft efter standby eller at de ikke kan navigere i MCE efter standby.
Kan desværre ikke se, hvad det har med mit problem at gøre.
Hvis jeg tager fejl så undskyld.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg har selv beskrevet hvad der skal til i første link....Hvis ikke din blæser slukker har du ikke indstillet din bios korrekt.....Indstil til Str3/s3 og sørg for at kun din MCE reciever sidder på samme usb roothub......Enable USB power on via USB i Bios, kør registryfilen der hedder Usbbioshacks i windoze eller hvad nu....Disable alle enheder der ikke skal strømstyre i device manager(i windoze).....Står alt sammen beskrevet i første link....De andre tråde kan være nyttige til fejlfinding....Jeg har forklaret dette en million gange her på forummet.....Men folk søger ikke og Admin synes at være ligeglad med mine forslag om at lave sticky threads (til trods for at man har tilbudt sin hjælp.....) Der er ingenting at undskylde..... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke få den til at makke ret mere... Grrrr. Har i over et år ikke haft problemer med standby men nu er der pludselig problemer. De sidste 2-3 uger har jeg fundet computeren slukket og ikke i standby. Nu er det sådan at når jeg manuelt sætter den til standby og når den selv sætter sig i standby efter en udsendelse så kan jeg ikke vågne den korrekt igen.Remoten virker ikke til at resume(?) Et PS2 keboard kan aktivere men det der rent faktsk sker er at den starter som var den slukket, samme resultat med powernappen på kabinettet! Men jeg kan jo se den går i stanby, det er ligesom om der er noget der siger standby = standby, resume = resume fra slukket state... meget mystisk.
Nu har jeg imidlertid sat det til at bruge dvale istedet og det ser ud til at virke fint! Mit spørgsml er så bare , er der reelt nogen forskel på funktionaliteten mellem standby og dvale?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet. Så jo lovende ud men det virkede ikke :(
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
S3 standby er et af livets mysterier. Det har fungeret perfekt hos mig i en periode, men pludselig en dag gik der ged i det, f.eks. ved at den låste på vej op fra standby med sort skærm osv.
Nu står PC'en tændt hele tiden og jeg lever med at det koster mig nogle 100 kr om året. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg vil lige tilføje at det ikke hjælper at køre diverse tools, formattere, eller at installere i bestemte rækkefølger!
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |