Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvem "rører" dig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

At selv om vi mere eller mindre har vidst det længe, er Pavarotti nok ved at forlade denne jord.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

lapo skrev:
Den her kan stadig give mig lyst til at blive et bedre menneske:

http://www.youtube.com/watch?v=ezzxDk_vvXA&NR=1

Og det er ikke kun pga sangen i sig selv, men lige så meget pga idéen- og betydningen bag!!

Hvad mener i??

Det er altid godt at have noget at stræbe efter, og at blive et bedre menneske er jo ikke den dårligste ting at stræbe efter. Du starter med at sælge dit grej og sende pengene til Afrika.... så har du i alle tilfælde gjort en god gerning

Ej, seriøst, kan godt se hvad du mener med det*S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

lapo skrev:
Den her kan stadig give mig lyst til at blive et bedre menneske:

http://www.youtube.com/watch?v=ezzxDk_vvXA&NR=1

Og det er ikke kun pga sangen i sig selv, men lige så meget pga idéen- og betydningen bag!!

Hvad mener i??

Det er altid godt at have noget at stræbe efter, og at blive et bedre menneske er jo ikke den dårligste ting at stræbe efter. Du starter med at sælge dit grej og sende pengene til Afrika.... så har du i alle tilfælde gjort en god gerning

Ej, seriøst, kan godt se hvad du mener med det*S*

Det var vel også sidste gang så mange "rigtige" stjerne samledes om at lave noget der ikke handlede om at booste deres egen karriere men hvor man havde på fornemmelsen at de vitterligt gerne ville hjælpe

jeg har brændt lydkortet på min pc. og jeg kan kun sige at de ser fjollede ud uden lyd - men jeg tror at du (lapo) har ret i at de rørte noget i de fleste.

Man behøver ikke at sælge sit grej for at hjælpe nogen i 3 et verdens land - et  sponsor barn fra børnefonden koster fx. ikke mere end en dvd om måneden og det give sku en glæde at vide at man sikre et barn et andet sted på kloden både skolegang, læghjælp, tøj og mad - børn kører utroligt langt på en dansk krone i lande hvor månedslønnen er 400 kr.

Se i øvrigt blot på hvad jack nicholsen får ud af det i "about schmidt / rundt om schmidtt" fed film

tilbage til hvad der musiklsk kan rørr en - og røre kan jo være på forskellige planer - så John Lee Hooker med Boom Boom Boom - den rykker også ved nogle støvede sydstats stemninger i ens indre tumble weed

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Alison Krauss... Hvilken stemme !... Hvilken kvinde ! 

Uuuuhhhh... ja det er lige til gåsehud...

På min liste må også forefindes:

- Garth Brooks: Hans sange formår om noget at samle folk, alle kan finde noget at relatere til. Specielt numre som "If tomorrow never comes", "Thunder rolls" eller "Friends in low places" er vindere.

- Steve Wariner: Her er en af lyrikkens mestre. Numre som "Holes in the floor of heaven" og "I am already taken" er supreme. Har du ikke hørt hans numre, så gør dig selv en kæmpe tjeneste - find en af hans skiver. Han tekster kan få en tåre frem i mine øjne hver gang jeg hører noget fra denne herre.

Hilsen

Haspalm

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

Bassemig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Eva Cassidy er nok hende, der rører mig mest af sangere og sangerinder. Hun har den der meget bløde stemme. Det er skønt med en stemme der virkelige minder mig om ægte guld. Jeg får den samme følelse, som postalgold får når de får tilsendt guld.

Generelt er det ballader eller rocksange, som kan røre mig mest. Det er måske nok en lidt anderledes blanding. Men det er her, at jeg finder at følelserne skinner mest igennem! Derfor er det de to genrer som jeg hører når, at jeg skal have frit løb for tårende!
Til top Vis Bassemig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassemig

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Van Morrison
Mark Knopfler
Eric Clapton
John Lee Hooker 
Leonard Cohen
David Gilmour
Pink Floyd
Norah Jones
The Police
Sting
U2

Det nyeste på stammen var,da jeg så den her koncert Crossroads 2010 på blu ray,det sidste nummer med B.B. King fedt nummer,der blev jeg sgu rigtig rørt,og det bliver jeg ikke så tit,fik den fornemmelse om det var et farvel og tak for alt fra B.B. King ,det er ca 7.17 inde i numret.

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Buckethead, især med albummet Electric Tears, og ISÆR sangen Padmasana. Damn...

Ellers Alcest (Neige, eller hans rigtige navn, Stéphane Paut), med hans album Souvenirs D'un Autre Monde. Det er et concept album, lavet ud fra hans barndomserindringer.
Grunden til den rør mig, er at den hjælper mig med at huske de gode tider fra barndommen, selv om jeg faktisk ikke kan huske dem ellers.
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Januar 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg var i London og overværede en koncert med David Gilmour i Royal Albert Hall (som senere blev udgivet som DVD'en Remember that night)

Han havde spillet en del af sine fantastiske numre, og imellem 2 numre hvor der var forholdsvis stille i salen, lød der en klar barne stemme: Come on daddy !

og Gilmour startede med:  Find The Cost Of Freedom. (med David Crosby og Graham Nash på cenen).

Det løb mig koldt ned af ryggen og alle hårene rejste sig på kroppen, for mage til nummer skal man lede længe efter...

Det viste sig iøvrigt, at barne stemmen tilhørte bassisten Guy Pratt's søn, Stanley, som han har sammen med Gala Wright (datter af Richard Wright, keabord spiller i Pink Floyd). 

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Et lækkert cover af "Blowers Daughter"

http://www.youtube.com/watch?v=STVAAPAo7B0

og ikke mindst Mumford & Sons - "After the storm" KONGE

http://www.youtube.com/watch?v=YqUsAHTUPTU

mvh thor 

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

pinkhenrik skrev:

Jeg var i London og overværede en koncert med David Gilmour i Royal Albert Hall (som senere blev udgivet som DVD'en Remember that night)

Han havde spillet en del af sine fantastiske numre, og imellem 2 numre hvor der var forholdsvis stille i salen, lød der en klar barne stemme: Come on daddy !

og Gilmour startede med:  Find The Cost Of Freedom. (med David Crosby og Graham Nash på cenen).

Det løb mig koldt ned af ryggen og alle hårene rejste sig på kroppen, for mage til nummer skal man lede længe efter...

Det viste sig iøvrigt, at barne stemmen tilhørte bassisten Guy Pratt's søn, Stanley, som han har sammen med Gala Wright (datter af Richard Wright, keabord spiller i Pink Floyd). 

Er fuldstændig enig med dig,har lige fået den på Blu ray,og er lige ved at se den nu,fantastisk koncert.

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Sibelius 2 symfoni, uha hvorfor sidder jeg dog og råber "hurra" hver gang, pinligt..... :O)
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes