| Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Busk gør det igen:
Nye diskanter i Snellebamserne 
Han kom, han så, han lyttede. Han gik. Ind af døren kom med Posten en pakke, med 2. stk. ScanSpeak diskanter - med
kommentaren: de her er en kæmpe opgradering!
Jeg skruede, jeg sleb og raspede i kabinettet, så de passede ind. Lodede ledninger med meget besvær, svedte tran, og
fik hele molevitten samlet igen...
På med kabler og en god lytte CD i slæden.
WUPTI - den lyd var ny for mig Det var SATXXS!! Sikken en forskel - WOW! Silke blød top, perspektiv, luft,
energi, styr på det - ja, det bliver ikke bedre.
Tak til Busk, du har igen tryllet med din store hjælpsomhed og viden! Jeg må snart til vinhandleren...
Go weekend
Per |
|
|
Tillykke med det  , du må snart give en lytter. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
|
Busk gør det igen:
Han kom, han så, han lyttede. Han gik. Ind af døren kom med Posten en pakke, med 2. stk. ScanSpeak diskanter - med kommentaren: de her er en kæmpe opgradering!
Jeg skruede, jeg sleb og raspede i kabinettet, så de passede ind. Lodede ledninger med meget besvær, svedte tran, og fik hele molevitten samlet igen...
WUPTI - den lyd var ny for mig Det var SATXXS!! Sikken en forskel - WOW! Silke blød top, perspektiv, luft, energi, styr på det - ja, det bliver ikke bedre.
Tak til Busk, du har igen tryllet med din store hjælpsomhed og viden! Jeg må snart til vinhandleren...
Go weekend
Per
|
|
|
Skulle der slet ikke rettes i filtret og hvad er det for nogle scanspeaker du har smidt i ?
|
|
|
Normalt, JO, men jeg havde muligheden for at trævle data-bladet igennem for den originale enhed, og gik der efter på en 2timers jagt på nettet indtil jeg til sidst fandt en diskant hvor data passede 95% overens, så jeg viste at denne ville du godt uden at skulle rode i filteret.
Busk
|
|
|
Øhhhhh 95%..... I snell skal de sgu passe 100%.. I mine tanker er det hul i hovedet og montere en SS diskant i snell! Passer slet ikke til soundmæssigt. Nu de snell ødelagt og ikke til at sælge igen  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
|
Busk gør det igen:
Han kom, han så, han lyttede. Han gik. Ind af døren kom med Posten en pakke, med 2. stk. ScanSpeak diskanter - med kommentaren: de her er en kæmpe opgradering!
Jeg skruede, jeg sleb og raspede i kabinettet, så de passede ind. Lodede ledninger med meget besvær, svedte tran, og fik hele molevitten samlet igen...
WUPTI - den lyd var ny for mig Det var SATXXS!! Sikken en forskel - WOW! Silke blød top, perspektiv, luft, energi, styr på det - ja, det bliver ikke bedre.
Go weekend
Per
|
|
|
Skulle der slet ikke rettes i filtret og hvad er det for nogle scanspeaker du har smidt i ?
|
|
|
Normalt, JO, men jeg havde muligheden for at trævle data-bladet igennem for den originale enhed, og gik der efter på en 2timers jagt på nettet indtil jeg til sidst fandt en diskant hvor data passede 95% overens, så jeg viste at denne ville du godt uden at skulle rode i filteret.
Busk
|
|
|
Øhhhhh 95%..... I snell skal de sgu passe 100%.. I mine tanker er det hul i hovedet og montere en SS diskant i snell! Passer slet ikke til soundmæssigt. Nu de snell ødelagt og ikke til at sælge igen 
|
|
|
Det er ikke rigtigt, da de gamle diskanter sættes nemt ind igen! Og dem beholder jeg naturligvis til formålet.
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
kennethjensen skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
|
Busk gør det igen:
Go weekend
Per
|
|
|
|
|
|
Busk
|
|
|
Øhhhhh 95%..... I snell skal de sgu passe 100%.. I mine tanker er det hul i hovedet og montere en SS diskant i snell! Passer slet ikke til soundmæssigt. Nu de snell ødelagt og ikke til at sælge igen 
|
|
|
Det er ikke rigtigt, da de gamle diskanter sættes nemt ind igen! Og dem beholder jeg naturligvis til formålet.
|
|
|
Havde du ikke slebet og tilpasset!? Men igen, det må lyde underligt. Snell´s højtalere er extremt tilpasset med de enheder den nu er født med. Og montere nogen helt andre, som ikke engang passer 100% i filtret. Kan ikke give noget godt resultat.
Du skal nok ikke poste det på Snell forummet  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå den diskution kan være ligegyldig, når man ikke har hørt det.
Men vi må så heller ikke snakke om det, så f**k det.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
PeKo skrev:
kennethjensen skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
|
Busk gør det igen:
Go weekend
Per
|
|
|
|
|
|
Busk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Havde du ikke slebet og tilpasset!? Men igen, det må lyde underligt. Snell´s højtalere er extremt tilpasset med de enheder den nu er født med. Og montere nogen helt andre, som ikke engang passer 100% i filtret. Kan ikke give noget godt resultat.
Du skal nok ikke poste det på Snell forummet 
|
|
|
Jeg havde såmænd blot raspet 2 mm. øverst i hullet, hvilket ikke har nogen betydning for den org. enhed Beskrivelsen var mest for at lave lidt sjov ud af "operationen" da jeg ikke lige frem er den fødte håndværker...... Der er skam ikke noget at skjule og en køber kan en skønne dag selv høre forskellen og evt. sætte de org. enheder tilbage igen. De bliver opbevaret i pengeskabet - haha 
Bortset fra det, så spiller de altså bedre i mine ører, efter udskiftningen. Men, det er jo en smagssag! __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Per.
Hvad er det for nogle ScanSpeak diskanter du har fået puttet i dem?
Kenneth det er vel lidt svært at udtale sig om lyden hvis man ikke har hørt det!?
God weekend alle __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
|
Hi Per.
Kenneth det er vel lidt svært at udtale sig om lyden hvis man ikke har hørt det!?
God weekend alle
|
|
|
Meget muligt. Men jeg kender Snell ret godt. Og har en kærlighed til Snell! Og i Snell fans øre er det NO GO og sætte andre enheder i end dem de nu er født med!  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Grislingen skrev:
|
Hi Per.
God weekend alle
|
|
|
Meget muligt. Men jeg kender Snell ret godt. Og har en kærlighed til Snell! Og i Snell fans øre er det NO GO og sætte andre enheder i end dem de nu er født med! 
|
|
|
Det kan godt være det ikke er Snell-lyd (har aldrig selv hørt et par) men derfor kan det vel godt lyde godt, det kommer jo i sidste ende an på den der lytter og dennes preferencer. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
kennethjensen skrev:
Grislingen skrev:
|
Hi Per.
God weekend alle
|
|
|
Meget muligt. Men jeg kender Snell ret godt. Og har en kærlighed til Snell! Og i Snell fans øre er det NO GO og sætte andre enheder i end dem de nu er født med! 
|
|
|
Det kan godt være det ikke er Snell-lyd (har aldrig selv hørt et par) men derfor kan det vel godt lyde godt, det kommer jo i sidste ende an på den der lytter og dennes preferencer.
|
|
|
Ja... Og man køber vel Snell for deres lyd!? Ønsker man en anden, så køber man selvfølgelig en anden højtalere. Man hærger bare ikke sådan en fin konstruktion ved og montere uoriginale dimser. Det lyder jo sikkert godt i hans øre. Men for folk med kærlighed til Snell. Så det stadigvæk NO GO og ændre på noget som helst på en snell!!!! blot min mening. Og den har jeg emmervæk ret til 
Se det nu lige fra mit synspunkt ikke!!! NØRDER 
" det svare lidt til man køber en porsche, også montere en lada motor i den "  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA DA! Selvfølgelig har du ret til din mening! Det er jo en del af vores hobby at der er forskellige holdninger og vi kan diskutere disse. Det jeg regerede på var, at du skrev at det ikke kunne give et godt resultat og min pointe var blot at man skal høre hvordan det lyder før man giver dommen.
En helt anden ting er at jeg kan se du ligger inde med at par VPAer og før skrevet lidt om rør. Jeg er selv på jagt efter en ny forstærker (venter blot på at økonomien er til det ). I ventetiden vil jeg prøve lidt forskelligt og vil gerne høre om du har nogen erfaringer men EARs forstærkere fordi jeg tænkte på at prøve at se hvordan de går til mine højtalere. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farvel til hifi4all
Efter at have tilbragt nogen gode år på hifi4all, siger jeg nu farvel og …………. nej det sidste kommer ikke med.
Den seneste tids udvikling af forummet og dets deltagere, har gjort at jeg ikke kan se noget sjovt i at bruge forummet længere.
Da det nu er folk som sidder bag deres skærm med små fedtede fingre og ser sig sur på hvad andre skriver, uden at de behøver at læse det, ingen er jo tvunget, men alligevel føler sig nødsaget til at lege stikkere af værste skuffe og gå til de ”voksne” og sladre og føle sig fornærmede over at andre hygger sig. Og når de ”voksne” så stikker retnings linjerne ud for hvad man må og ikke må, hvilket man retter sig efter, hvorefter et godt initiativ næsten dør ud og der bliver stille, så er der åbenbart alligevel nogen der føler sig trådt over tæerne og simpelthen må melde folk alligevel.
Forummet er også snart mest befolket af mennesker der bruger deres tid på at rakke ned på folks valg, uden selv at have hørt det omtalte produkt, og så er der de andre mennesker der bare går ind i diverse tråde og prøver at skabe ballade så tråden til sidst ender med at blive lukket. Og disse får åbenbart lov til at gøre hvad de vil. Til sidst er der resten af os der brænder så meget for vores hobby at vi må dele den med andre, sprede den gode stemning med humor og hygge, men det må ikke være hyggeligt mere.
Min entusiasme er ikke blevet dræbt, der flytter bare andet sted hen.
Mvh Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med tiden lærer man kun at læse det der interesserer en og springe resten over.
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Med tiden lærer man kun at læse det der interesserer en og springe resten over. |
|
|
Ja det gør de fleste . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte mig hvis man vil spørge om noget som jeg måske kan hjælpe med, deler gerne ud af den erfaring jeg har høstet gennem de sidste 18-20år .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
L.B. skrev:
| Med tiden lærer man kun at læse det der interesserer en og springe resten over. |
|
|
Ja det gør de fleste . |
|
|
Lige nemlig. Der vil altid være nogle der laver ballede og bare ignorer det. Det kan være svært, det indrømmer jeg. Moderatorerne gør det fint. De er ulønnede og har rigeligt at tage sig til.
Op med humøret.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Farvel til hifi4all
Efter at have tilbragt nogen gode år på hifi4all, siger jeg nu farvel og …………. nej det sidste kommer ikke med.
Den seneste tids udvikling af forummet og dets deltagere, har gjort at jeg ikke kan se noget sjovt i at bruge forummet længere.
Da det nu er folk som sidder bag deres skærm med små fedtede fingre og ser sig sur på hvad andre skriver, uden at de behøver at læse det, ingen er jo tvunget, men alligevel føler sig nødsaget til at lege stikkere af værste skuffe og gå til de ”voksne” og sladre og føle sig fornærmede over at andre hygger sig. Og når de ”voksne” så stikker retnings linjerne ud for hvad man må og ikke må, hvilket man retter sig efter, hvorefter et godt initiativ næsten dør ud og der bliver stille, så er der åbenbart alligevel nogen der føler sig trådt over tæerne og simpelthen må melde folk alligevel.
Forummet er også snart mest befolket af mennesker der bruger deres tid på at rakke ned på folks valg, uden selv at have hørt det omtalte produkt, og så er der de andre mennesker der bare går ind i diverse tråde og prøver at skabe ballade så tråden til sidst ender med at blive lukket. Og disse får åbenbart lov til at gøre hvad de vil. Til sidst er der resten af os der brænder så meget for vores hobby at vi må dele den med andre, sprede den gode stemning med humor og hygge, men det må ikke være hyggeligt mere.
Min entusiasme er ikke blevet dræbt, der flytter bare andet sted hen.
Mvh Busk
|
|
|
det har du bare så ret i busk, jeg er sku også træt af smider man en side op herinde, så er der alså nogen der tror, at man skal have grej, bygge efter deres hoveder før det er godt.
sjovt nogen ikke kan forstå at man vælger forskelligt.
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
mikkelfrost Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey så har jeg et hifi problem ..
nu har jeg fået hængt mine små søde bag højtaler op i biffen :) men de ledninger ser jo ikke så fikse ud af have hængende der så er der nogle der kender til en flot kabel skjuler som også ser godt ud omkring et hjørne ?
mangler lidt hjælp til det anyone ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist og se folk trækker sig...
Kan vitterlig ikke se hvad problemet er. Tråden er ren hygge snak. Og det der vel for pokker da ikke noget galt i!
Så kan andre jo følge lidt med i hvad medlemmerne laver. Om det HIFI eller bare sjov og ballade...
Forsætter HIFI4ALL den stil her... Så tror jeg sgu også jeg finder på noget andet! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Trist og se folk trækker sig...
Kan vitterlig ikke se hvad problemet er. Tråden er ren hygge snak. Og det der vel for pokker da ikke noget galt i!
Så kan andre jo følge lidt med i hvad medlemmerne laver. Om det HIFI eller bare sjov og ballade...
Forsætter HIFI4ALL den stil her... Så tror jeg sgu også jeg finder på noget andet! |
|
|
Helt enig. Der er ALT for mange herinde der har ondt i r***n over et godt initiativ.
|
| Til top |
|
| |