| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Er noget skuffet over den aggressive tone der er kommet overfor dette tiltag med en klub.
Vi har aftholdt ét enkelt møde indtil videre, og allerede forventer flere at alt er på plads med lokaler, regler etc.. ALT!
Giv dog for pokker folk en chance for at starte klubben op, før man brokker sig over åbenhed og hemmelige aftaler!
Der er jo rent faktisk ikke endeligt vedtaget noget som helst, kun en række stråtanker har været oppe at vende - der har ikke været diskuteret noget som helst omkring hvordan man håndtere potientielt nye medlemmer - Vi har jo reelt ikke et eneste medlem endnu, da foreningen jo ikke endeligt er oprettet med kontigenter etc..
Suk... Hele ideen skulle være startskudet til noget positivt og hifi-interesse-fremmende, men som så ofte før ender det i slagsmål om det ene og det andet om forfordeling, udelukkelse og hemmelighedskræmmeri. Der er altid nogen der ser konspirationer og onde karteller alle steder.
En ærgerlig måde at starte et godt initiativ på.  |
|
|
Et svar som 'det holder vi internt' kunne have været erstattet af 'det ved jeg sgu ikke lige' eller 'det har vi ikke besluttet endnu'. Den defensive holdning kommer altså fra jer selv - når du nu vil ind på emnet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offentliggørelse:
Dette er en åben tråd og et offentligt forum.
Vestsjællands HIFI-klub svarer på alle relaterede spørgsmål omkring formål, drift og vedtægter. Alle kan byde ind med spørgsmål og interesse for det vi gør her i forum og for at sikre en ensartet kommunikation, vil Busk eller undertegnede svare på spørgsmålene.
Vi sigter efter en god tone og forventer det samme fra alle andre brugere.
Gæster ved klubmøder
Det er besluttet, at alle er velkomne som gæster til vores klubmøder, HVIS mødet foregår i vores kommende klublokale eller på ekstern neutral lokation. Er der medlemmer som stiller deres hjem til rådighed til et klubmøde, er det et privat formål, og helt og holdent værten der afgører hvor vidt der må komme "fremmede".
Er der spørgsmål til ovenstående vil jeg bede jer om at henvende jer via PM eller e-mail: per@korvell.dk
Med venlig hilsen
Per
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
daniels skrev:
Er noget skuffet over den aggressive tone der er kommet overfor dette tiltag med en klub.
Vi har aftholdt ét enkelt møde indtil videre, og allerede forventer flere at alt er på plads med lokaler, regler etc.. ALT!
Giv dog for pokker folk en chance for at starte klubben op, før man brokker sig over åbenhed og hemmelige aftaler!
Der er jo rent faktisk ikke endeligt vedtaget noget som helst, kun en række stråtanker har været oppe at vende - der har ikke været diskuteret noget som helst omkring hvordan man håndtere potientielt nye medlemmer - Vi har jo reelt ikke et eneste medlem endnu, da foreningen jo ikke endeligt er oprettet med kontigenter etc..
Suk... Hele ideen skulle være startskudet til noget positivt og hifi-interesse-fremmende, men som så ofte før ender det i slagsmål om det ene og det andet om forfordeling, udelukkelse og hemmelighedskræmmeri. Der er altid nogen der ser konspirationer og onde karteller alle steder.
|
|
Et svar som 'det holder vi internt' kunne have været erstattet af 'det ved jeg sgu ikke lige' eller 'det har vi ikke besluttet endnu'.Den defensive holdning kommer altså fra jer selv - når du nu vil ind på emnet. |
|
|
Det er også lidt ærgerligt at det ikke bare er blevet skrevet, at der ikke var besluttet noget endnu. Det kunne have lukket ret meget af diskussion ret hurtigt.
Kan se at @PeKo lige har meldt noget officielt ud, og håber at det er ok til de brugere, der føler sig udelukket fra vores ellers åbne snak om en klub. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, så er vi flyvende igen . Det er nyt for os alle og det skal blive super godt.
Har lige lidt billeder jeg vil dele af det projekt jeg vil hygge mig med mens jeg er på krykker.

På det mellemste billede kan man nederst på standeren på højre højttaler se et lille hak, og det er det eneste de fejler overhovedet. Så jeg er ovenud tilfreds med købet, enheder der sidder i fuldte med og skal dog ikke bruges i min udgave. men alene prisen på dem løber op i små 2000kr for ikke at tale om et dansk fremstillet kabinet med 10mm ædeltræ, så var prisen på 1400kr absolut i orden.
Jeg er en glaf mand, som om lidt vil ud og pille enheder ud og se hvordan det er bygget op indvendigt, banketesten afsløre i hvert fald at skidtet er solidt, stort set ingen anden lyd en ens knoer der rammer masivt træ , lige noget for en nørd som jeg.
Dette tæller som mine stemnings billeder i weekenden, nørd stemning .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser fine ud martin, undre mig dog over hvad en mand på krykker er i stand til at slæbe 
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
De ser fine ud martin, undre mig dog over hvad en mand på krykker er i stand til at slæbe 
|
|
|
Ha ha det var mine forældre der kom med dem, de stod på fyn, så jeg har ikke slæbt på noget, det har jeg folk til .
Busken __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Super, så er vi flyvende igen . Det er nyt for os alle og det skal blive super godt.
Har lige lidt billeder jeg vil dele af det projekt jeg vil hygge mig med mens jeg er på krykker.

På det mellemste billede kan man nederst på standeren på højre højttaler se et lille hak, og det er det eneste de fejler overhovedet. Så jeg er ovenud tilfreds med købet, enheder der sidder i fuldte med og skal dog ikke bruges i min udgave. men alene prisen på dem løber op i små 2000kr for ikke at tale om et dansk fremstillet kabinet med 10mm ædeltræ, så var prisen på 1400kr absolut i orden.
Jeg er en glaf mand, som om lidt vil ud og pille enheder ud og se hvordan det er bygget op indvendigt, banketesten afsløre i hvert fald at skidtet er solidt, stort set ingen anden lyd en ens knoer der rammer masivt træ , lige noget for en nørd som jeg.
Dette tæller som mine stemnings billeder i weekenden, nørd stemning .
Busk
|
|
|
okay, du er ikke ene om at lave lidt, har lige samlet den igen efter pudsning og udskiftning af libelle diode og rem

Smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan smeder, det ser fint ud, skal der mere på den talerkern eller er det meningen at plader ligge på de gummidutter?
Fik forøvrigt åbent de små kabinetter og for det første er det 19mm mdf limet sammen med 10mm ædeltræ, måske mahogny, alså 29mm godstykkelse I like, og så er der en 19mm afstivningen mellem diskant og bas/mellemtonen. Så en gennemgåede perfekt konstruktion. Med en SB Acoustics 6" i 4ohm. skulle der være mulighed for frekvensområde ned til 41Hz, lidt lavere end dem jeg havde stående i hallen da i var forbi den 13.dec.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Sådan smeder, det ser fint ud, skal der mere på den talerkern eller er det meningen at plader ligge på de gummidutter?
Fik forøvrigt åbent de små kabinetter og for det første er det 19mm mdf limet sammen med 10mm ædeltræ, måske mahogny, alså 29mm godstykkelse I like, og så er der en 19mm afstivningen mellem diskant og bas/mellemtonen. Så en gennemgåede perfekt konstruktion. Med en SB Acoustics 6" i 4ohm. skulle der være mulighed for frekvensområde ned til 41Hz, lidt lavere end dem jeg havde stående i hallen da i var forbi den 13.dec.
Busk
|
|
|
Pladen hviler bare på gummidutterne, anderledes grebet an for 40 år siden end man gør det i dag
det er nogen fine højtalere, så forresten nogen kæmpe enten Raidho eller peakconsult kabinetter et eller andet sted, mener de skulle koste 40 kg, for kun kabinetter
du spurgte til min gamle Dp 59l, den beholder jeg, nok en noget bedre pladespiller end transcriptor, men havde egentligt tænkt mig at justere den lidt med en anden arm i stedet for det monstrum der sider på..
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
Busk skrev:
|
Busk
|
|
|
Pladen hviler bare på gummidutterne, anderledes grebet an for 40 år siden end man gør det i dag
det er nogen fine højtalere, så forresten nogen kæmpe enten Raidho eller peakconsult kabinetter et eller andet sted, mener de skulle koste 40 kg, for kun kabinetter
du spurgte til min gamle Dp 59l, den beholder jeg, nok en noget bedre pladespiller end transcriptor, men havde egentligt tænkt mig at justere den lidt med en anden arm i stedet for det monstrum der sider på..
Smeden
|
|
|
Ja de kabinetter sendte PeKo et link til, desværre var det lavet til enheder der ikke var helt standard, og de 25kg de ville hvae for dem var det ikke vær så. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
|
|
Sådan vil det desværre altid være på et åbent forum. Det altid nogen der har ondt i røven 
Jeg fatter heller ikke den tone. Folk må dælme have for meget fritid siden de kan sidde og jammer sig over en hifi klub som forsøger at rejse sig.
Kan kun håbe på klubben snart står på egne ben  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
SÅ SKAL JEG HENTE SNELL B SAMMEN MED BONDEN PÅ ONSDAG 
Flere billeder kommer... HOHOHO

__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagside med en 10" mere og bagud rettet diskant 

__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
70 KG møbelkunst - med super lyd 

__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hejsa 

|
|
|
Øhhh, er der noget jeg har misset???
Havde du ikke valgt at droppe de Snellér.....????
Men flotte er de da Kan dog ikke huske hvordan de lyder... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Friman
Jo, projektet var droppet - men er blevet genoptaget så det bliver spændende at få lidt nyt/gammelt i stuen! __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hey Friman
Jo, projektet var droppet - men er blevet genoptaget så det bliver spændende at få lidt nyt/gammelt i stuen!
|
|
|
Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt...
Og ja, det er altid rart med fornyelse, uanset om det er "gammel kærlighed" eller "ny-forelskelse"... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
PeKo skrev:
|
Hejsa 

|
|
|
Øhhh, er der noget jeg har misset???
Havde du ikke valgt at droppe de Snellér.....????
Men flotte er de da Kan dog ikke huske hvordan de lyder...
|
|
|
ja, ganske snell.. tillykke endnu en gang, de lugter jo lidt af af dipol,
så helt tosset er det nok ikke ..
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det jo gå sehr snell snell med de Snell´er
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
PeKo skrev:
|
Hey Friman
Jo, projektet var droppet - men er blevet genoptaget så det bliver spændende at få lidt nyt/gammelt i stuen!
|
|
|
Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt...
Og ja, det er altid rart med fornyelse, uanset om det er "gammel kærlighed" eller "ny-forelskelse"...
|
|
|
Rigtige mænd har et standpunkt indtil konen tager et nyt  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |