Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HIFI klub - Vestsjælland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 102
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Er noget skuffet over den aggressive tone der er kommet overfor dette tiltag med en klub.

Vi har aftholdt ét enkelt møde indtil videre, og allerede forventer flere at alt er på plads med lokaler, regler etc.. ALT!

Giv dog for pokker folk en chance for at starte klubben op, før man brokker sig over åbenhed og hemmelige aftaler!

Der er jo rent faktisk ikke endeligt vedtaget noget som helst, kun en række stråtanker har været oppe at vende - der har ikke været diskuteret noget som helst omkring hvordan man håndtere potientielt nye medlemmer - Vi har jo reelt ikke et eneste medlem endnu, da foreningen jo ikke endeligt er oprettet med kontigenter etc..

Suk... Hele ideen skulle være startskudet til noget positivt og hifi-interesse-fremmende, men som så ofte før ender det i slagsmål om det ene og det andet om forfordeling, udelukkelse og hemmelighedskræmmeri. Der er altid nogen der ser konspirationer og onde karteller alle steder.

En ærgerlig måde at starte et godt initiativ på.

Et svar som 'det holder vi internt' kunne have været erstattet af 'det ved jeg sgu ikke lige' eller 'det har vi ikke besluttet endnu'.

Den defensive holdning kommer altså fra jer selv - når du nu vil ind på emnet.

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Offentliggørelse:

Dette er en åben tråd og et offentligt forum.

Vestsjællands HIFI-klub svarer på alle relaterede spørgsmål omkring formål, drift og vedtægter. Alle kan byde ind med spørgsmål og interesse for det vi gør her i forum og for at sikre en ensartet kommunikation, vil Busk eller undertegnede svare på spørgsmålene.

Vi sigter efter en god tone og forventer det samme fra alle andre brugere.

Gæster ved klubmøder

Det er besluttet, at alle er velkomne som gæster til vores klubmøder, HVIS mødet foregår i vores kommende klublokale eller på ekstern neutral lokation. Er der medlemmer som stiller deres hjem til rådighed til et klubmøde, er det et privat formål, og helt og holdent værten der afgører hvor vidt der må komme "fremmede".

Er der spørgsmål til ovenstående vil jeg bede jer om at henvende jer via PM eller e-mail: per@korvell.dk 

Med venlig hilsen

Per

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

daniels skrev:
Er noget skuffet over den aggressive tone der er kommet overfor dette tiltag med en klub.

Vi har aftholdt ét enkelt møde indtil videre, og allerede forventer flere at alt er på plads med lokaler, regler etc.. ALT!

Giv dog for pokker folk en chance for at starte klubben op, før man brokker sig over åbenhed og hemmelige aftaler!

Der er jo rent faktisk ikke endeligt vedtaget noget som helst, kun en række stråtanker har været oppe at vende - der har ikke været diskuteret noget som helst omkring hvordan man håndtere potientielt nye medlemmer - Vi har jo reelt ikke et eneste medlem endnu, da foreningen jo ikke endeligt er oprettet med kontigenter etc..

Suk... Hele ideen skulle være startskudet til noget positivt og hifi-interesse-fremmende, men som så ofte før ender det i slagsmål om det ene og det andet om forfordeling, udelukkelse og hemmelighedskræmmeri. Der er altid nogen der ser konspirationer og onde karteller alle steder.

Et svar som 'det holder vi internt' kunne have været erstattet af 'det ved jeg sgu ikke lige' eller 'det har vi ikke besluttet endnu'.Den defensive holdning kommer altså fra jer selv - når du nu vil ind på emnet.

Det er også lidt ærgerligt at det ikke bare er blevet skrevet, at der ikke var besluttet noget endnu. Det kunne have lukket ret meget af diskussion ret hurtigt.

Kan se at @PeKo lige har meldt noget officielt ud, og håber at det er ok til de brugere, der føler sig udelukket fra vores ellers åbne snak om en klub.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Super, så er vi flyvende igen . Det er nyt for os alle og det skal blive super godt.

Har lige lidt billeder jeg vil dele af det projekt jeg vil hygge mig med mens jeg er på krykker.

På det mellemste billede kan man nederst på standeren på højre højttaler se et lille hak, og det er det eneste de fejler overhovedet. Så jeg er ovenud tilfreds med købet, enheder der sidder i fuldte med og skal dog ikke bruges i min udgave. men alene prisen på dem løber op i små 2000kr for ikke at tale om et dansk fremstillet kabinet med 10mm ædeltræ, så var prisen på 1400kr absolut i orden.

Jeg er en glaf mand, som om lidt vil ud og pille enheder ud og se hvordan det er bygget op indvendigt, banketesten afsløre i hvert fald at skidtet er solidt, stort set ingen anden lyd en ens knoer der rammer masivt træ , lige noget for en nørd som jeg.

Dette tæller som mine stemnings billeder i weekenden, nørd stemning .

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

De ser fine ud martin, undre mig dog over hvad en mand på krykker er i stand til at slæbe

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

De ser fine ud martin, undre mig dog over hvad en mand på krykker er i stand til at slæbe

Ha ha det var mine forældre der kom med dem, de stod på fyn, så jeg har ikke slæbt på noget, det har jeg folk til .

Busken

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Super, så er vi flyvende igen . Det er nyt for os alle og det skal blive super godt.

Har lige lidt billeder jeg vil dele af det projekt jeg vil hygge mig med mens jeg er på krykker.

På det mellemste billede kan man nederst på standeren på højre højttaler se et lille hak, og det er det eneste de fejler overhovedet. Så jeg er ovenud tilfreds med købet, enheder der sidder i fuldte med og skal dog ikke bruges i min udgave. men alene prisen på dem løber op i små 2000kr for ikke at tale om et dansk fremstillet kabinet med 10mm ædeltræ, så var prisen på 1400kr absolut i orden.

Jeg er en glaf mand, som om lidt vil ud og pille enheder ud og se hvordan det er bygget op indvendigt, banketesten afsløre i hvert fald at skidtet er solidt, stort set ingen anden lyd en ens knoer der rammer masivt træ , lige noget for en nørd som jeg.

Dette tæller som mine stemnings billeder i weekenden, nørd stemning .

Busk

okay, du er ikke ene om at lave lidt, har lige samlet den igen efter pudsning og udskiftning af libelle diode og rem

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Sådan smeder, det ser fint ud, skal der mere på den talerkern eller er det meningen at plader ligge på de gummidutter?

Fik forøvrigt åbent de små kabinetter og for det første er det 19mm mdf limet sammen med 10mm ædeltræ, måske mahogny, alså 29mm godstykkelse  I like, og så er der en 19mm afstivningen mellem diskant og bas/mellemtonen. Så en gennemgåede perfekt konstruktion. Med en SB Acoustics 6" i 4ohm. skulle der være mulighed for frekvensområde ned til 41Hz, lidt lavere end dem jeg havde stående i hallen da i var forbi den 13.dec.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Sådan smeder, det ser fint ud, skal der mere på den talerkern eller er det meningen at plader ligge på de gummidutter?

Fik forøvrigt åbent de små kabinetter og for det første er det 19mm mdf limet sammen med 10mm ædeltræ, måske mahogny, alså 29mm godstykkelse  I like, og så er der en 19mm afstivningen mellem diskant og bas/mellemtonen. Så en gennemgåede perfekt konstruktion. Med en SB Acoustics 6" i 4ohm. skulle der være mulighed for frekvensområde ned til 41Hz, lidt lavere end dem jeg havde stående i hallen da i var forbi den 13.dec.

Busk

Pladen hviler bare på gummidutterne, anderledes grebet an for 40 år siden end man gør det i dag 

det er nogen fine højtalere, så forresten nogen kæmpe enten Raidho eller peakconsult kabinetter et eller andet sted, mener de skulle koste 40 kg, for kun kabinetter

du spurgte til min gamle Dp 59l, den beholder jeg, nok en noget bedre pladespiller end transcriptor, men havde egentligt tænkt mig at justere den lidt med en anden arm i stedet for det monstrum der sider på..

Smeden

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:
Busk skrev:

Busk

Pladen hviler bare på gummidutterne, anderledes grebet an for 40 år siden end man gør det i dag 

det er nogen fine højtalere, så forresten nogen kæmpe enten Raidho eller peakconsult kabinetter et eller andet sted, mener de skulle koste 40 kg, for kun kabinetter

du spurgte til min gamle Dp 59l, den beholder jeg, nok en noget bedre pladespiller end transcriptor, men havde egentligt tænkt mig at justere den lidt med en anden arm i stedet for det monstrum der sider på..

Smeden

Ja de kabinetter sendte PeKo et link til, desværre var det lavet til enheder der ikke var helt standard, og de 25kg de ville hvae for dem var det ikke vær så.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Sådan vil det desværre altid være på et åbent forum. Det altid nogen der har ondt i røven

Jeg fatter heller ikke den tone. Folk må dælme have for meget fritid siden de kan sidde og jammer sig over en hifi klub som forsøger at rejse sig.

Kan kun håbe på klubben snart står på egne ben

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa   

SÅ SKAL JEG HENTE SNELL B SAMMEN MED BONDEN PÅ ONSDAG

Flere billeder kommer... HOHOHO

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Bagside med en 10" mere og bagud rettet diskant

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

70 KG møbelkunst - med super lyd

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Hejsa   

Øhhh, er der noget jeg har misset???

Havde du ikke valgt at droppe de Snellér.....????

Men flotte er de da  Kan dog ikke huske hvordan de lyder...

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hey Friman

Jo, projektet var droppet - men er blevet genoptaget  så det bliver spændende at få lidt nyt/gammelt i stuen!

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Hey Friman

Jo, projektet var droppet - men er blevet genoptaget  så det bliver spændende at få lidt nyt/gammelt i stuen!

Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt...

Og ja, det er altid rart med fornyelse, uanset om det er "gammel kærlighed" eller "ny-forelskelse"...

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
PeKo skrev:

Hejsa   

Øhhh, er der noget jeg har misset???

Havde du ikke valgt at droppe de Snellér.....????

Men flotte er de da  Kan dog ikke huske hvordan de lyder...

ja, ganske snell.. tillykke endnu en gang, de lugter jo lidt af af dipol,

så helt tosset er det nok ikke..

Smeden

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Så må det jo gå sehr snell snell med de Snell´er
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
PeKo skrev:

Hey Friman

Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt...

Og ja, det er altid rart med fornyelse, uanset om det er "gammel kærlighed" eller "ny-forelskelse"...

Rigtige mænd har et standpunkt indtil konen tager et nyt

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

<< Forrige Side af 102 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes