| Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Er der ikke nogen der kan forklare mig den omtalte blævrebas fra de B & Wer for jeg kunne ikke høre det |
|
|
Blævre bas er det ikke, da det er noget der beskriver bilkas billigste no name 4"sub, med en 0.5w forstærker.
Men jeg har en blød bund som ikke er så implusvillig som man kunne ønske sig, og det har Frankie helt ret i, men hele højttalerens samspil er bare så musikalsk og dejlig at jeg slapper af og nyder musik. 800D serien har de ændret dette med der Rochacell basser, men her syntes jeg de er kommet lidt for langt over på den anden side, den mellemting ville være perfekt. Men sådan en højttaler kommer bare vent, Busken laver den i år. Som en af mine gamle kollegaer sagde, så har mine B&Wer en fed afgrundsdyb bas som kommer snigende under gulvbræderne og slår dig ihjel på en fed måde .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo ved at blive gammel ved du nok , men hvad betyder den forkortelse?
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
In My Humble Opinion

__________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
| Er der ikke nogen der kan forklare mig den omtalte blævrebas fra de B & Wer for jeg kunne ikke høre det |
|
|
Blævre bas er det ikke, da det er noget der beskriver bilkas billigste no name 4"sub, med en 0.5w forstærker.
Men jeg har en blød bund som ikke er så implusvillig som man kunne ønske sig, og det har Frankie helt ret i, men hele højttalerens samspil er bare så musikalsk og dejlig at jeg slapper af og nyder musik. 800D serien har de ændret dette med der Rochacell basser, men her syntes jeg de er kommet lidt for langt over på den anden side, den mellemting ville være perfekt. Men sådan en højttaler kommer bare vent, Busken laver den i år. Som en af mine gamle kollegaer sagde, så har mine B&Wer en fed afgrundsdyb bas som kommer snigende under gulvbræderne og slår dig ihjel på en fed måde .
Busk
|
|
|
Busk´s ovenstående beskrivelse skal så nok også ses i kontekst af, at Frankie´s egen reference er en Lyngdorf SDAI2175 hvis ikke jeg husker galt, og den spiller ultra tørt i bassen uanset næsten hvilke højttalere man byder den...
Jeg har selv haft én, så jeg kender den ganske godt....
Selv er jeg mest til basgengivelse et sted mit imellem de to "typer".... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne det være en idé , måske at få fat i en desideret EKSPERT på det område i snakker om, og så få svar og styr på det hele i steder for den lidt ærgelige debat i har gang i.
Evt til en temaaften i klubben.
Så kan vi andre osse få aflivet myter og forkerte opfattelser.
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Kunne det være en idé , måske at få fat i en desideret EKSPERT på det område i snakker om, og så få svar og styr på det hele i steder for den lidt ærgelige debat i har gang i.
|
|
|
Det kommer når vi skal besøge Lyngdorf hvor min gode ven arbejder. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
|
|
|
Kan ikke se nogen myter hér....? Det hele tror jeg nok nærmere er et udtryk for forskellige holdninger til hvordan tingene skal/bør lyde, og HÉR ligger uenigheden.
Der hvor det går galt, er som altid når det skrives, og man ikke kan se om vedkommende laver gas eller er hånlig, så farer man i defensiven og retter kanonerne til...
Uden at pudse min egen glorie (for den er helt sikkert også beskidt) så prøver jeg altid at tilføje : "min mening", "min opfattelse", "min erfaring", "IMHO" osv., for så kan det ikke tolkes som om det skulle være "den endegyldige sandhed", og det kan nemt være det der gør forskellen på en fornuft og saglig debat, og "nuke-war"....
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HELLO BOYS
Sidder på Roskilde sygehus efter operation i begge armhuler - bundet ind som et kors med tøj på, gæt hvad jeg skriver med... Har fået fjernet "armsved-systemet" da jeg led af springvands lignende effekt, hver gang den øverste etage var i omdrejninger. Som Busk siger, hvad var så problemet.... GRRRR...
Er glad for at jeg tog pc'en med mig, så tiden kan gå lidt hurtigere!!
Til den lange snak om B&W, bas, rumkorrektion osv. - vil jeg sige, at efter min mening er det jo en smagssag om man er til den stramme hurtige (hihi) eller den mere bløde, dybe (hoho). Kan smag diskuteres overhovedet? Det tror jeg ikke man får noget ud af, hver sin smag - heldigvis for det. Med hensyn til rumkorrektion, er dette jo også et valg man kan træffe, om man sætter en boks op der klarer det på sin måde, eller om man går til værks og arbejder med selve rummet.
Jeg vil sige til Busk's ros, at det er en fornøjelse for mig, at se en ildsjæl der arbejder intenst med sagerne og deler ud af godterne til andre. Jeg vil sige til Smedens ros, at det var en kæmpe fornøjelse at lytte til grejet med rumkorrektion i den fede ende - det spillede KONGE. To forskellige stuer, hver sit setup - hver sin smag. Begge dele var en oplevelse. Og hjemme på eget setup, finder jeg en anden lyd, som jeg er glad for indenfor de rammer jeg har.
Busk - du har IKKE blævre-bas og får det heller aldrig Du får blævre maveskind når du bliver gammel, med mindre du tager med ud at cykle 
Nu vil jeg gøre mig gode venner med smerterne, det er den eneste måde at overvinde det på  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
|
|
|
Tror nu ikke at der findes MYTER og eller FORKERTE opfattelser......vi har bare hver vores forskellige opfattelser af LYD og det skal der jo heldigvis være plads til....ikk ! 
Jeg mener bestemt IKKE at jeg har givet udtryk for at ha OPSKRIFTEN på noget som helst, men jeg har trods alt "LIDT" erfaring alene pga min alder ( startede sammen med DIN normen 45500, eller hvad den nu hed dengang i 70´erne )
Jeg har selv lige købt ny DAC og det har givet mig en totalt anderledes lyd og så kan jeg jo vælge at justere og ommøblere hele vores stue om pga en dac ELLER finde alternativer ! Min pointe er bare at SELVFØLGELIG har ens højtalere og resten af setuppet indflydelse på bassen OG resten af lyden for den sags skyld ! Så enig med busken blir jeg nok aldrig, men skit pyt det er vel oxo derfor at vi har et forum som dette !
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Busk - du har IKKE blævre-bas og får det heller aldrig Du får blævre maveskind når du bliver gammel, med mindre du tager med ud at cykle 
Nu vil jeg gøre mig gode venner med smerterne, det er den eneste måde at overvinde det på 
|
|
|
Vil gerne med ud og cykle i naturen, trænger sku til det.
Jeg har nogen gode piller fra min OP hvis det er, der følger dog nogen kvalme stillinde med også .
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Tror nu ikke at der findes MYTER og eller FORKERTE opfattelser......vi har bare hver vores forskellige opfattelser af LYD og det skal der jo heldigvis være plads til....ikk !  |
|
|
Helt sikkert!
Frankie skrev:
| Jeg mener bestemt IKKE at jeg har givet udtryk for at ha OPSKRIFTEN på noget som helst |
|
|
Øhhhhh jo, det har du. Læs lige nedenstående:
Frankie skrev:
Som i Buskens tilfælde er hans B&W højtalere måske ikke det bedste valg til det rum ( og ja jeg ved godt at de er flotte, meeen ) En højtaler med en mere tør og stram bund ville måske ha været et bedre valg ! samt en digital amp til at styre bunden, men nu har han jo forelsket sig i sine B&W´er så må han jo få det bedste ud af det ! |
|
|
Muligt at jeg misforstår dig......?
Frankie skrev:
| Så enig med busken blir jeg nok aldrig, men skit pyt det er vel oxo derfor at vi har et forum som dette ! |
|
|
Jepper, der skal være plads til forskellighed...
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
PeKo skrev:
|
Nu vil jeg gøre mig gode venner med smerterne, det er den eneste måde at overvinde det på 
|
|
|
Vil gerne med ud og cykle i naturen, trænger sku til det.
Jeg har nogen gode piller fra min OP hvis det er, der følger dog nogen kvalme stillinde med også .
Busk
|
|
|
Har lige fået en omgang piller af sygeplejersken, ikke så ringe endda ;) __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
HELLO BOYS
Sidder på Roskilde sygehus efter operation i begge armhuler - bundet ind som et kors med tøj på, gæt hvad jeg skriver med... Har fået fjernet "armsved-systemet" da jeg led af springvands lignende effekt, hver gang den øverste etage var i omdrejninger. Som Busk siger, hvad var så problemet.... GRRRR...
|
|
|
Har en kammerat der næsten lige har fået gjort det samme, og iflg. ham var det ikke så slemt. Man skal blot huske og køre hjem imens pillerne virker, og så lade være med at tage på discotek og "plukke æbler" i 14 dages tid.... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som at både formanden og kasseren er på en form for syre trip.... feeedeee faaarver
God bedring til Jer begge. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os da lige få gang i møllen her, mangler kun 25 indslag efter dette, så er der dømt "fuldt medlem" - hehheh...
Busk, kommer der billeder fra produktionen af mine drømmekabler? Tænk, de napper lige Nordost i opløbet! Nordost kabler sælges  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Lad os da lige få gang i møllen her, mangler kun 25 indslag efter dette, så er der dømt "fuldt medlem" - hehheh...
Busk, kommer der billeder fra produktionen af mine drømmekabler? Tænk, de napper lige Nordost i opløbet! Nordost kabler sælges 
|
|
|
Der skal nok komme billeder når jeg når så langt at jeg ikke kan komme længere.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "rødder".
Her lige et "før weekend" stemningsbillede.

I aften skal der grilles pølser, i morgen rødvinsrøget oksesteg 
Så skal der ellers hygges med øl, vin, whisky og MASSER af musik 
Hygge, og god weekend til allezuzammen. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh det lyder bare godt.
Hvordan rødvinsryger man en oksesteg??
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Åh det lyder bare godt.
Busk |
|
|
Har nu i 2 dage haft noget, dertil indkøbt, træflis liggende i blød i rødvin.
Når kullene er klar og kommet i grillen, så lægges træflisen oven på kullene, stegen i, låget på. Dette giver en KOLONORM røgudvikling, og det yderste af stegen bliver røget.
Er dog første gang jeg prøver med rødvin, var for nærig til at bruge whisky, hvilket jeg har hørt skulle være rigtig godt. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
Busk skrev:
|
Åh det lyder bare godt.
Busk |
|
|
Har nu i 2 dage haft noget, dertil indkøbt, træflis liggende i blød i rødvin.
Når kullene er klar og kommet i grillen, så lægges træflisen oven på kullene, stegen i, låget på. Dette giver en KOLONORM røgudvikling, og det yderste af stegen bliver røget.
Er dog første gang jeg prøver med rødvin, var for nærig til at bruge whisky, hvilket jeg har hørt skulle være rigtig godt.
|
|
|
Øøøøøøv Det lyder godt!!!! Bon Appetit...
Jeg skal hjem og lave porchetta med rodfrugtekompot... Der ryger så nok et godt glas rød hertil. Har en Trabucchi Valpolichella fra 2001 og ligge som passer perfekt! (dem der kender Trabucchi ved hvad jeg snakker om.... ) __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |