| Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
Busk skrev:
|
Det lyder sku hyggeligt.
Jeg skal nok humpe afsted her ved 11tiden, så jeg kan kommer videre med kablet.
Har forøvrigt fået mine DALI 107 nu, basserne og mellemtonerne skal skiftes, og med de priser hifi klubben tager for reserve dele, læs 400% skal jeg lige se hvad jeg har i gemmerne, eller kalde en tjeneste.
Busk
|
|
|
Det er vist kun den ene mellemtone der skal skiftes.... og så selfølgelig basserne, såvidt jeg husker Men kan tage fejl!
|
|
|
Det er helt rigtigt, men jeg har aldrig brudt mig om kun at skifte den ene, da de vil lyde forskelligt så  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De blev begge (mellemtone enhederne) skifte for ca. 2,5år siden, og så glemte konen at lukke døren til stuen og det var en fristelse at katten ikke kune stå for __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Sund skrev:
|
Jo: www.vshk.dk
som du ville vide hvis du havde læst tråden før du kommenterede i den, men det er måske for kompliceret? 
|
|
|
Sådan! |
|
|
Av...der fik i mig! Jeg har jo svært ved at følge denne meget sofistikerede humor. Men jeg undrer mig stadig over at I ikke fortsætter denne børnehavesandkasse på jeres nye hjemmeside. Det er da pinligt at en evt. ny bruger på hifi4all klikker på et potentielt interessant link (Vestsjællands Hifi Klub) og finder noget der mere ligner et ungdomschatroom. Eller måske voksne mennesker der skriver: "Godmorgen allesammen, sikke en dejlig hifi-dag. Jeg har lige drukket en kop kaffe og spist en ostemad og nu skal jeg ombygge mine nye Snell-højttalere. Og i aften skal jeg have en mægtig chiligryde ligesom den gang i tidernes morgen da klubben blev stiftet. De kærligste hilsner og mange kys til alle de landlige medlemmer og ikke mindst deres tolerante koner!"  N.
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
PeKo skrev:
Sund skrev:
|
som du ville vide hvis du havde læst tråden før du kommenterede i den, men det er måske for kompliceret? 
|
|
|
Sådan!
|
|
|
Av...der fik i mig! Jeg har jo svært ved at følge denne meget sofistikerede humor.
Men jeg undrer mig stadig over at I ikke fortsætter denne børnehavesandkasse på jeres nye hjemmeside. Det er da pinligt at en evt. ny bruger på hifi4all klikker på et potentielt interessant link (Vestsjællands Hifi Klub) og finder noget der mere ligner et ungdomschatroom.
Eller måske voksne mennesker der skriver: "Godmorgen allesammen, sikke en dejlig hifi-dag. Jeg har lige drukket en kop kaffe og spist en ostemad og nu skal jeg ombygge mine nye Snell-højttalere. Og i aften skal jeg have en mægtig chiligryde ligesom den gang i tidernes morgen da klubben blev stiftet. De kærligste hilsner og mange kys til alle de landlige medlemmer og ikke mindst deres tolerante koner!"

N.
|
|
|
Du kan jo bare lade være med at læse tråden, der er ingen der tvinger dig, eller har du ikke andet at lave? Og stop din nedsættende bemærkninger.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
mikkelfrost Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey . er der andre end mig der kommer med toget på lørdag ? ? og som ved hvordan man finder der ud fra ringsted station ?
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer ikke selv med tog, men kan du ikke tage den på krak?
Kommer desværre ca en time for sent pga en 70års fødselsdag __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
KØRSEL LØRDAG FRA KLB.
ALOHAHAHA - ALPAPE OG FINN29 (burde opgraderes hvis det er alderen )
Bonden vil gerne køre på lørdag, så vi mødes på KLB station kl. 15.45 - hvis i vil med?
HYGGE |
|
|
Takker ærbødigst for tilbuddet , men jeg kører selv. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Kan nogen rådgive om brugtprisen på mine Nordost højtalerkabler? Er der nogle som er interesseret? Kan jo tage dem med på lørdag 
|
|
|
Kunne godt tænke mig at sammenligne dem med mine Terminator II, så måske interesseret  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
PeKo skrev:
Sund skrev:
|
|
|
|
Sådan!
|
|
|
Av...der fik i mig! Jeg har jo svært ved at følge denne meget sofistikerede humor.
Men jeg undrer mig stadig over at I ikke fortsætter denne børnehavesandkasse på jeres nye hjemmeside. Det er da pinligt at en evt. ny bruger på hifi4all klikker på et potentielt interessant link (Vestsjællands Hifi Klub) og finder noget der mere ligner et ungdomschatroom.
Eller måske voksne mennesker der skriver: "Godmorgen allesammen, sikke en dejlig hifi-dag. Jeg har lige drukket en kop kaffe og spist en ostemad og nu skal jeg ombygge mine nye Snell-højttalere. Og i aften skal jeg have en mægtig chiligryde ligesom den gang i tidernes morgen da klubben blev stiftet. De kærligste hilsner og mange kys til alle de landlige medlemmer og ikke mindst deres tolerante koner!"

N.
|
|
|
Nilau, hvis du ikke har en oprigtig interesse i klubben, synes jeg faktisk du skal holde op med at beklage dig, og bruge din tid andetsteds. 
Formålet med vores tråd er blevet forklaret og godkendt af Hifi4all.
|
| Til top |
|
| |
Claus Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per,
Godt at høre i kom godt hjem og alt er i orden.... Lyder meget spændende med sådan en lytte-aften på dit anlæg håber at der bliver mulighed for at komme med... Bonden skulle også have nogle spændende højtalere og så hjemme-lavet, hvis jeg har forstået det rigtigt....
Det der med at lægge billeder her på siden har jeg ikke rigtig forstået Men ellers køre jeg med Cayen 353B Maranz CD16 og en ældre Pioner tuner TX 9500 har også en MA-KT88 men den hviler lidt for tiden.....Hvis jeg ikke har misforstået det helt, så skulle det være muligt at trække Snell'erne med en rimelig normal rørforstærker?
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Det lyder spændende, har aldrig hørt sådan et setup... Hvad har du ellers af grej? Skal du ikke have lavet en tråd med billeder og beskrivelse af hele pakken? 
Mvh Per
Claus Olsen skrev:
|
Så må du have god tur....Bliver spændende at høre om du har husket rigtigt. Nogle gange kan man blive temmelig overrasket
Jeg køre med et Onkyo horn i top og mellem og Jbl 2235 som bund. Er ret vild med en åben og klar lyd, kunne dog godt bruge lidt mere bund. Tror ikke at mine kabinetter rigtig passer til Jbl'erne. Vil i nærmeste fremtid bygge nye kabinetter og så vil tiden vise om det bliver godt, eller jeg skal på højtaler-jagt......Derfor følger jeg dig tæt |
|
|
|
|
|
__________________ Mvh. Claus
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
PeKo skrev:
|
Kan nogen rådgive om brugtprisen på mine Nordost højtalerkabler? Er der nogle som er interesseret? Kan jo tage dem med på lørdag 
|
|
|
Kunne godt tænke mig at sammenligne dem med mine Terminator II, så måske interesseret 
|
|
|
Har selv MIT T-II i gemmerne, Nordost er klart bedre  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus
Ja, Bonden har også helt særlige lækkerier i gemmerne og det skal vi nok få at se, når der skal holdes sommerfest 
Hvis vi ses på lørdag, kan jeg lige vise dig hvordan du gør med billederne - no problemos!!
Snell er generelt ikke så sultne som så mange andre, MEN efter mine erfaringer med 4 forskellige sæt i stuen vil jeg mene, at der skal noget strøm til de store modeller, for at de folder sig ud på den rigtige måde. Havde engang OVC rør på mine Snell B og det spillede himmelsk! Indtil den skulle have lidt ekstra styrke, så kapitulerede systemet. Omvendt, de B-Minor jeg havde, kunne sagtens køre med 2 x 100 watt integreret.
Kunne da være sjovt hvis du røg på et sæt en dag, så kan vi fortsætte Snell logen her på tråden Hvor meget plads har du? Jeg har set et sæt AIII-i på DBA... Kan nok handles ned i 9k..
HYGS
Claus Olsen skrev:
|
Hej Per,
Godt at høre i kom godt hjem og alt er i orden.... Lyder meget spændende med sådan en lytte-aften på dit anlæg håber at der bliver mulighed for at komme med... Bonden skulle også have nogle spændende højtalere og så hjemme-lavet, hvis jeg har forstået det rigtigt....
Det der med at lægge billeder her på siden har jeg ikke rigtig forstået Men ellers køre jeg med Cayen 353B Maranz CD16 og en ældre Pioner tuner TX 9500 har også en MA-KT88 men den hviler lidt for tiden.....Hvis jeg ikke har misforstået det helt, så skulle det være muligt at trække Snell'erne med en rimelig normal rørforstærker?
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Det lyder spændende, har aldrig hørt sådan et setup... Hvad har du ellers af grej? Skal du ikke have lavet en tråd med billeder og beskrivelse af hele pakken? 
Mvh Per
Claus Olsen skrev:
|
Så må du have god tur....Bliver spændende at høre om du har husket rigtigt. Nogle gange kan man blive temmelig overrasket
Jeg køre med et Onkyo horn i top og mellem og Jbl 2235 som bund. Er ret vild med en åben og klar lyd, kunne dog godt bruge lidt mere bund. Tror ikke at mine kabinetter rigtig passer til Jbl'erne. Vil i nærmeste fremtid bygge nye kabinetter og så vil tiden vise om det bliver godt, eller jeg skal på højtaler-jagt......Derfor følger jeg dig tæt |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey BuskiBoy - kommer der billeder på kabeltråden? Der går rygter om at du er færdig med den første udgave af THE BUSK AUDIO REFERENCE CABEL ONE... 
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hey BuskiBoy - kommer der billeder på kabeltråden? Der går rygter om at du er færdig med den første udgave af THE BUSK AUDIO REFERENCE CABEL ONE... 
|
|
|
Det kommer der i morgen når familien er taget afsted, har taget fine fotos med opsat lagen og det hele.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
PeKo skrev:
|
|
|
|
Det kommer der i morgen når familien er taget afsted, har taget fine fotos med opsat lagen og det hele.
Busk
|
|
|
Opsat lagen? Ja, gaffa'en er vel flittigt brugt - men nu var det kablerne jeg hentydede til?  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt være interesseret. Det er også dejlig tæt på __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Claus Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at du mener hvor stor stuen er de skal spille i, ca. 25 kvadrat m. så der er ikke så meget plads at gøre med. Dem jeg har nu står og spiller på langs af stuen og det vil nok være at foretrække med hensyn til indretning, møbler, døre osv....Jeg har ledt efter den Snell-tråd du omtalte, men uden held. Måske er den kommet lidt langt tilbage i systemet, og kræver mere detektiv arbejde
Ja, det bliver spændende med Bondens sommertræf... Hørte for ikke så længe siden et par Magnepan'er sammen med noget rør grej, og det var RIGTIG godt.....
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Ja, Bonden har også helt særlige lækkerier i gemmerne og det skal vi nok få at se, når der skal holdes sommerfest 
Hvis vi ses på lørdag, kan jeg lige vise dig hvordan du gør med billederne - no problemos!!
Snell er generelt ikke så sultne som så mange andre, MEN efter mine erfaringer med 4 forskellige sæt i stuen vil jeg mene, at der skal noget strøm til de store modeller, for at de folder sig ud på den rigtige måde. Havde engang OVC rør på mine Snell B og det spillede himmelsk! Indtil den skulle have lidt ekstra styrke, så kapitulerede systemet. Omvendt, de B-Minor jeg havde, kunne sagtens køre med 2 x 100 watt integreret.
Kunne da være sjovt hvis du røg på et sæt en dag, så kan vi fortsætte Snell logen her på tråden Hvor meget plads har du? Jeg har set et sæt AIII-i på DBA... Kan nok handles ned i 9k..
HYGS
Claus Olsen skrev:
|
Hej Per,
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Mvh Per
Claus Olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ Mvh. Claus
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se lige her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=143347
sender tråd til loge om lidt :)
Claus Olsen skrev:
|
Jeg går ud fra at du mener hvor stor stuen er de skal spille i, ca. 25 kvadrat m. så der er ikke så meget plads at gøre med. Dem jeg har nu står og spiller på langs af stuen og det vil nok være at foretrække med hensyn til indretning, møbler, døre osv....Jeg har ledt efter den Snell-tråd du omtalte, men uden held. Måske er den kommet lidt langt tilbage i systemet, og kræver mere detektiv arbejde
Ja, det bliver spændende med Bondens sommertræf... Hørte for ikke så længe siden et par Magnepan'er sammen med noget rør grej, og det var RIGTIG godt.....
PeKo skrev:
|
Hej Claus
HYGS
Claus Olsen skrev:
|
Hej Per,
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Mvh Per
Claus Olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er resterne af tråden fra Snell Logen:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16442&K W=PeKo
PeKo skrev:
|
Se lige her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=143347
sender tråd til loge om lidt :)
Claus Olsen skrev:
|
PeKo skrev:
|
Hej Claus
HYGS
Claus Olsen skrev:
|
Hej Per,
PeKo skrev:
|
Hej Claus
Mvh Per
Claus Olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|