| Forfatter |
|
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ved ikke om denne emne har været oppe før, men jeg er lidt i tvivl omkring dennes lyd/surround evner? Så håber jeg at nogle kloge hoveder ville give mig svar? Har købt en slim 320 PS3 til min knægt i julegave. HooooHooooHooo... Da min elskede Denon 2910 gik i stå pga. strømsvigt i elforsyning. Så har jeg været en tur på den lokale HI-FI klubben og forhøre mig lidt om evt. reparation osv. Da min forsikring er forældet for længst kommer jeg til at betale for reparation. Sådan en regning kan nemt komme op på 1000-1500 og spørgsmålet er om den kan godt betale sig? Skal lige skynde mig at sige at jeg var rigtig glad for min afspiller som jeg synes var formidabel på lydsiden. Min spørgsmål er, hvor langt en PS3 kan måle sig med en Denon 2910 på lydsiden af surround? Jeg har en Denon AVR-2105 surround reciever som desværre ikke har HDMI tilsluttning. Nu har jeg læst mig lidt frem at jeg sagtens kan benytte mig af optical fra PS3 til 2105. Hvor god lyd jeg få, og hvad så med DTS??? Har læst at på denne måde får man Multi Channel. men er den lige sågod som DolbyDigital, DTS??? Mvh. __________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs
Jeg har selv en ps3 på en Sony W4000 - optisk forbindelse til Nad Master M15+M25
Har selv haft en Denon 2910 - på nuværende tidspunkt en Denon 3930
Må nok sige at en ps3 ikke er den store dvd afspiller - vil lige gøre dig opmærksom på at billedsiden slet ikke kommer op på siden af Denons dvdmaskiner. Har ikke lige pt lavet nogle sammenligninger rent lydmessing i dvd sammenhæng.
Men i betragtning af prisen er en ps3 en fantastisk blueray afspiller - både billed og lyd er meget flot.
Mht. multi channel... ikke noget problem med optisk forbindelse - så længe der er tale om almindeligt 5.1 dts eller DolbyDigital.... Hvor god lyd du kan hente ud af dit setup er svær at forudsige - men en ps3 er absolut ikke noget ringe stykke elektronik.
|
| Til top |
|
| |
supergris Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden vil være nøjagtig den samme, da du jo netop sender lyden videre digitalt.Grunden til at Denonen er bedre på billedsiden ved dvd er, at der sidder en bedre scaler i denne, men det har jo ikke noget med lyden at gøre!
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Supergris
Bruger man 2 forskellige stykker elektronik er der også forskel i ydelse - også selvom der er tale om digital overførsel... hvor subtilt man vælger at gøre det er op til den enkelte.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg. Ja, har selv regnet ud at det bliver lidt svært at sammenligne Denon og PS3 mht. billede siden. Men da den ny indkøbte stykke legetøj skal alligevel stå under LCD'en har jeg tænkt mig at vores DVD samling ville ikke samle støv. Lidt træls man skal ud og købe en ny DVD maskine bare pga. DVD samlingen. Eller måske hellere investere i en Blu-Ray afspiller? __________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil lige give mit besyv med, Jeg har en PS3 40 gigabyt, og det jeg oplever er at lydforbedring slutter når man passere DTS 1,5 Mbps. Det der heder DTS og Dolby HD giver ingen nævneværdig forbedring.
Der kunne jeg godt tænke mig, at eks en oppo 83 giver det sidste på HD-lyd. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
supergris Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør den IKKE, da lyden passerer lige igennem uden nogen form for dekodning...
|
| Til top |
|
| |
Geert Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Dolby TruHD og DTS HD Master skal du jo kører bitsteam fra ps3 til en forstærker der har HDMI og selfølgelig kan afkode
de højtopløselige lydformater. ellers få du intet ud af det med de 2 lydformater. med almindelig Dolby Digital og DTS kører du
bare via optisk ud til din forstærker og lader den afkode det, du skal bare huske at gå ind og sætte ps3'eren op til optisk og lige
huske at sætte hak ud for DTS ellers afspiller den det ikke ;)
Med henhold til billede syntes jeg at PS3'eren gør det super godt, jeg bruger ikke min Denon 3930 mere efter jeg fik den.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har den opfattelse som jeg gør rede for højre oppe. Jeg har ikke PS3 slim som kan køre bitstrem ud, jeg har den gammle som sender et PCM strem igennem HDMI til reciveren.
Måden man får HD lyd fra et PCM strem , er en højre datastrøm og den stopper i den gammle PS3 ved det der svare til DTS 1,5 Mbps ved 5.1 lyd. Desvære
Jeg kunne godt tænke mig endag og få en oppo, jeg ser at de i marts kommer med en audiofil Blu-ray. den kunne være spændende at lytte til. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
Hej igen
Jeg har den opfattelse som jeg gør rede for højre oppe. Jeg har ikke PS3 slim som kan køre bitstrem ud, jeg har den
gammle som sender et PCM strem igennem HDMI til reciveren.
Måden man får HD lyd fra et PCM strem , er en højre datastrøm og den stopper i den gammle PS3 ved det der svare til
DTS 1,5 Mbps ved 5.1 lyd. Desvære
Jeg kunne godt tænke mig endag og få en oppo, jeg ser at de i marts kommer med en audiofil Blu-ray. den kunne være
spændende at lytte til. |
|
|
Hvis du kører HDMI+LPCM stream ud af den gamle PS3, er der ingen begrænsning på bitraten. Eneste forskel fra PS3 og
PS3-
Slim er, at Slim kan sende det ud som en bitstream og derved lade processoren dekode signalet. Men mængden af data er
den samme.
Den begræsning på 1.5mbps du snakker om er ved brug af optisk. Men ved brug af HDMI kan man sagtens bruge den gamle
PS3 til HD-lyd.
|
| Til top |
|
| |
Geert Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle PS3'er kan kører bit steam, du sætter det op mens du ser film ved at trykke på trekan og så finde av instillinger/lyd
indstillinger og vælger så Bitsteam i stedet for LPCM.. der er ingen forskel på nogle ps3'er angående bitsteam ect.. samme med
3D, det kan den alder første PS3 med 60 GB klare lige så godt som den nyeste slim på 320 GB
Du skal altid sørge for at din ps3 har den nyeste update, i starten kunne den kun kører Dolby True HD ud, men så updaterede
de den så den også kunne klare DTS HD Master. og sådanne kommer der hele tiden fornyelser på ps3'en :)
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geert skrev:
Alle PS3'er kan kører bit steam, du sætter det op mens du ser film ved at trykke på trekan og så finde av
instillinger/lyd
indstillinger og vælger så Bitsteam i stedet for LPCM.. der er ingen forskel på nogle ps3'er angående bitsteam ect.. samme
med
3D, det kan den alder første PS3 med 60 GB klare lige så godt som den nyeste slim på 320 GB
Du skal altid sørge for at din ps3 har den nyeste update, i starten kunne den kun kører Dolby True HD ud, men så
updaterede
de den så den også kunne klare DTS HD Master. og sådanne kommer der hele tiden fornyelser på ps3'en :) |
|
|
Det er hardwaremæssige ting der skyldes, at non-slim PS3 ikke kan bitstreame. Så nej, den gamle PS3 kan ikke
bitstreame TrueHD/dts Master. Hvis du har gjort det derhjemme, så smid endelig et screenshot - så er du den første i verden
jeg har hørt om kan gøre det
Man kan sagtens vælge "bitstream" for HDMI i menuen, men dette vil blot give DTS-core signalet når man afspiller DTS HD.
|
| Til top |
|
| |
Geert Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Geert skrev:
Alle PS3'er kan kører bit steam, du sætter det op mens du ser film ved at trykke på
trekan og så finde av
instillinger/lyd
indstillinger og vælger så Bitsteam i stedet for LPCM.. der er ingen forskel på nogle ps3'er angående bitsteam ect.. samme
med
Du skal altid sørge for at din ps3 har den nyeste update, i starten kunne den kun kører Dolby True HD ud, men så
updaterede
de den så den også kunne klare DTS HD Master. og sådanne kommer der hele tiden fornyelser på ps3'en :) |
|
|
Det er hardwaremæssige ting der skyldes, at non-slim PS3 ikke kan bitstreame. Så nej, den gamle PS3 kan ikke
bitstreame TrueHD/dts Master. Hvis du har gjort det derhjemme, så smid endelig et screenshot - så er du den første i verden
Man kan sagtens vælge "bitstream" for HDMI i menuen, men dette vil blot give DTS-core signalet når man afspiller DTS
HD. |
|
|
Det tjekker jeg lige op på..er ret sikker på du kan sætte den til bitsteam, men hvis det er hardwaremæssigt, så vil den jo
sådanne set ikke kunne klare 3D, da det kræver HDMI 1,4 pudsigt nok så kan non-slim godt klare 3D, så hvorfor skulle den
så ikke kunne bitsteame?
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3 fat samt slim er begge blevet software opdateret til HDMI 1.4 senere end deres lancering, slim havde bitstream fra
lanceringen, altså har de 2 ting ikke noget med hinanden at gøre. Derudover er fat begrænset hardwaremæssigt, som Jonas_h
er inde på.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geert skrev:
Jonas_h skrev:
Geert skrev:
Alle PS3'er kan kører bit steam, du sætter det op mens du ser film ved
at trykke på
trekan og så finde av
instillinger/lyd
med
updaterede
|
|
Man kan sagtens vælge "bitstream" for HDMI i menuen, men dette vil blot give DTS-core signalet når man afspiller DTS
HD. |
|
|
Det tjekker jeg lige op på..er ret sikker på du kan sætte den til bitsteam, men hvis det er hardwaremæssigt, så vil den jo
sådanne set ikke kunne klare 3D, da det kræver HDMI 1,4 pudsigt nok så kan non-slim godt klare 3D, så hvorfor skulle den
så ikke kunne bitsteame? |
|
|
HDMI 1.4 er kun et krav hvis du vil have 3D i 1080p. HDMI 1.3 kan sagtens levere 3D i 1080i kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Geert Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
faktisk kan 1.3 godt håntere 1080p hvis den er direkte imellem afspiller og tv, 1,4 er mere hvis den skal igennem en amp og
også havae hd lyd med + 3d billedet.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom der en afklaring på PS3 60GB og bitstream ved HD lyd?
|
| Til top |
|
| |
Geert Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må bøje mig i støvet ang. de ældre ps3'er... det er åbenbart noget hardware mæssigt.. dog undre det mig.. det skal dog
siges at du kan stadig få
HD lyd, men det er PS3'en der afkoder det og sender videre via HDMI.
fandt ud af sammentidig med at jeg undersøgte det med HD lyden, at Slim-PS3 har en lidt dårligere upscaler af billede i forhold
til den gamle ps3 :S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Tak til alle for jeres input. men har en anden ting som jeg gerne vil spørge som jeg er lidt i tvivl om. Har gået i længere tid og tænkt mig noget i den her retning: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_conve rter/component_til_hdmi_converter_3249_da.html
Da min surround forstærker ikke har HDMI ville denne her hjælpe eller jeg er helt galt på den? Og hvis det findes en anden løsning på den manglende HDMI?
Glædelig jul og godt nyt år til alle. __________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
| Til top |
|
| |
clazzie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 27 December 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne virkelig godt tænke mig at der blevet lavet en blind-test, med test-setups for at se om folk virkelig kunne kunne høre forskel når det kom til stykket, og desuden hvor mange der kunne se forskellen osse :)
|
| Til top |
|
| |