Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 11:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio Focus XD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grimm.e.ulv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har læst div. indlæg fra/om HIFI messen. Flere positive meldinger på de nye Dynaudio XD.

Ingen tests på nettet endnu og jeg er pt. forhindret i evt, at høre dem hos forhandler. Ved faktisk ikke, om de er kommet i butikkerne.....

Nogen som vil fortælle mere, om de små Focus 200XD modeller?

Mvh
Til top Vis Grimm.e.ulv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grimm.e.ulv

KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

De er så spritnye, at de ikke engang har forladt fabrikken, bortset fra et par sæt til messerne rundt omkring. Og JA, de
er fede!!!
Til top Vis KnockKnock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KnockKnock

grønlænder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2013
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg var så heldig at høre dem inde på messen De kunne spille en hal på ca vildt mange kvadratmeter op, og det med både finesse og en (fra den størrelse højttaler og den størrelse rum) hæderlig bas. Men hvordan de performer i et normalt lytterum er meget svært at bedømme.
Til top Vis grønlænder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grønlænder

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

På messen hørte jeg både de små Dynaudio XD 200 samt de store Dynaudio Xd 600. De små spillede virkeligt godt og imponerede både mig og fruen. Men da de skiftede over til de store forsvandt vellyden som dug for solen, lyden hang slet ikke sammen. Det var ikke samme musik, der blev spillet på de store så det er svært at sammenligne. Ærgeligt de ikke demonstrerede mellemmodellen XD 400. Men jeg vil sige så meget at jeg godt kunne finde på at anskaffe de små. De kunne sagtens spille det store lokale op.

Ronnihansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg var så heldig at lytte til dem, på Dynaudio's event på Hifi Messen, og hold da op for en lyd!!! Hvis det ikke var fordi, at jeg blot er en jævn lønmodtager, ville jeg helt klart købe dem - udelukkende baseret på den ene demo. Jeg kendte desværre ikke de første 3-4 numre der blev spillet, men gode gamle "Money For Nothing", blev leveret på en usandsynlig fed måde. Især trommerne, som mange gange kan lyde lidt digitale på moderne højttalere, lød magtfulde og afrundede, som jeg husker lyden fra min fars gamle Tannoy højttalere, men samtidig stram og
detaljeret.

Alt i alt virkelig musikalske og dynamiske højttalere med en perfekt afbalanceret lyd, som matchede andre langt dyrere systemer på messen, hvis du spørger mig.

Det skal lige siges, at jeg bestemt ikke er Dynaudio fan - og faktisk blev lidt irriteret på Dynaudio folkene, at de lukkede dørene for demoen før tid, så jeg måtte vente en time, og stå i "kø" for at få chancen næste gang - lidt nedern Apple stil, men okay de skulle faktisk præsentere noget helt specielt. Jeg vil gå så langt, at kalde det for en teknologisk magtdemonstration i forhold til de vellydende, men også noget mere traditionelle højttalere i de andre lokaler.
Til top Vis Ronnihansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnihansen Besøg Ronnihansen's Websted

Grimm.e.ulv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Tak for jeres svar.

Lysten til en reel prøvelytning, er ihvertfald ikke, blevet mindre

Prisen er lidt afskrækkende. Men et sæt Focus 160 plus en ordentlig forstærker, lander vel også deroppe ad. (Ihvertfald hvis det er nyt og bliver købt samtidigt....)

Jack, jeg havde samme oplevelse med XEO 3 og 5. Den lille spillede i mine øre meget bedre.

Mvh

Grimm.E.Ulv
Til top Vis Grimm.e.ulv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grimm.e.ulv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes