|
Mollecon: Tak for svar.
Tror måske ikke det var dig der havde skrevet sådan. Personen ville vidst ikke surround fordi han syntes det var for distraherende. Og virker jo ikke som du syntes det. Så på den måde er det jo ikke et problem at lægge egne oplevelser over på andre.
Jeg vil nu stadig mene at du tager fejl når du siger at lyden skal supplere filmen. Lyden er en meget integreret del af filmen jo. "alm" mennesker har bare aldrig opdaget det. Dette nok fordi at producenter af film og produkter til afspilning af film normalt lægger meget mere vægt på billedet i markedsføringen. Dette tror jeg sker fordi du ude i en butik ikke kan demonstrere lyden ordentligt. Du skal jo have tid til at sidde i et stille rum uden forstyrrelser fra sælger eller andre kunder og lade lyden skabe stemningen. Det har de færreste tid/lyst til, da de jo ikke ved at det er vigtigt for oplevelsen og forhandleren ikke fortæller dem det/ved det. Til gengæld er det super let at se på et tv om billedet er bedre eller dårligere end det ved siden af(subjektivt vurderet). Derfor der bliver kørt så meget på at det skal være HD, og ingen mener lyden når de bruger det som argument. Tror der er en dansk kanal der sender i surround, mens alle andre snakker om at nu kommer de snart i HD(uden at fortælle om den lave bitrate). Dette kan jo også ses på markedsføringen af lydsystemer, 100000w og plads til lige så mange 96kb/s mp3ére
Det er jo også meget godt i tråd med at selv når "alm" folk har investeret i noget surround får baghøjttalerne lov til at blive i kasserne i kælderen. Og dem der har sat dem op bruger dem nærmest aldrig. Jeg kender nærmest ingen der ikke går op i lyd der har surround, og de der har bruger det langt fra optimalt. Dette er jo så min egen oplevelse
Og ja "alm" mennesker skal sgu have banket lidt lære om lyd, musik, film og baggrundsstøj, ind i hovedet
Håber det giver lidt mening. Ligger med influenza og er vist langt fra på toppen. Ellers prøver jeg gerne at præcisere.
Mvh. l´Blundt
|