| Forfatter |
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alexander O'Neal - Hearsay All Mixed Up - Criticize (Remix).
Absolut en behagelig lyd på denne CD fra 1988, dejlig ren og ingen overstyring, der mangler ikke saft og kraft i lydbilledet .

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og dette er Telarc udgaven fra 2001:

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomlen op. Lad os vide hvis du får strikket et automatiseret løsning sammnen. Det vil virkeligt batte.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
|
Tomlen op. Lad os vide hvis du får strikket et automatiseret løsning sammnen. Det vil virkeligt batte.
|
|
|
Arbejder på sagen , ser på et program til automatisk scripting http://www.autohotkey.com/
mangler en meget smart screen grabber , har testet 5 stk som ikke dur , jeg skal grabbe waveform,spectrum vindue , men der er forslag på autohotkey så jeg er positiv..
Kan på nuværende tidspunkt load en flac/wave vise waveform default og skifte til spectrum og afslutte vha en hot key...
/Michael
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk engang, det er da ud til at være et vaskeægte eksempel på ordentlig remastering  __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Tænk engang, det er da ud til at være et vaskeægte eksempel på ordentlig remastering  |
|
|
Jeg tvivler på at det er den samme optagelse.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Tænk engang, det er da ud til at være et vaskeægte eksempel på ordentlig remastering  |
|
|
Det er nu ikke en remaster. Det er et andet pladeselskab. Det specielle med Telarc udgaven er at der bruges autentiske 1900´tals russiske kanoner.
Og det er hård kost, skal jeg hilse og sige, for højttalerne hvis de ikke er i orden. omkring de 4000 Hz. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
John Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
|
Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium - Dani California.
Possibly Clipped Samples:Left = 147196 / Right = 118479.

|
|
|
Lavede en sammenligning af min egen udgave og den viste nøjagtigt det samme.
Jeg lyttede igen og igen , men kan ikke genkende din udlægning af dårlig lyd.... Men som der er skrevet tidligere så er den grafiske fremstilling vel "sand"
Hvordan har fået en "Waveform statistics" Jeg kan ikke finde den undermenu i programmet ?
Ville gerne efterprøve netop denne effekt.
Mvh The John and only __________________ Nur in der begrenzung zeigt sich der Meister
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Mogensen skrev:
|
Lavede en sammenligning af min egen udgave og den viste nøjagtigt det samme.
Jeg lyttede igen og igen , men kan ikke genkende din udlægning af dårlig lyd.... Men som der er skrevet tidligere så er den grafiske fremstilling vel "sand"
Hvordan har fået en "Waveform statistics" Jeg kan ikke finde den undermenu i programmet ?
Ville gerne efterprøve netop denne effekt.
|
|
|
Så har vi forskellig smag vedr. komprimeret lyd. Jeg synes det lyder hæsligt, lyden virker utrolig rodet og pumpet. Lyden bli'r nærmest mast op i ansigtet på en, ikke særlig behageligt.
Programmet jeg anvender hedder "CoolEdit" men det er nu overtaget af Adobe og prisen er også en helt anden end dengang, men kan sikkert også meget mere.
http://www.adobe.com/products/audition/index.html __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har vi forskellig smag vedr. komprimeret lyd. Jeg synes det lyder hæsligt, lyden virker utrolig rodet og pumpet. Lyden bli'r nærmest mast op i ansigtet på en, ikke særlig behageligt.
Hmm... rodet ja det vil jeg give dig ret i. Men jeg var overbevist om at de mange "overstyrede" passager ville give uharmonisk forvrængning og ville være meget tydelige. Men det kan være vi sammenligner æbler og pærer.. Jeg har ihvertfald noget at lære her.
Programmet jeg anvender hedder "CoolEdit"
Det forklarer hvorfor jeg ikke kunne finde den under menu 
Jeg troede det var programmet WavePad du havde brugt 
Kigger på Trial versionen af Adobe Audition.....
Mvh The John and Only __________________ Nur in der begrenzung zeigt sich der Meister
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snow patrol: You're all I have:
Super fedt nummer
Super ringe indspilning
Er det det der hedder brickwalling? Det er simpelthen ikke til at holde ud at høre på
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke til at holde ud at se på, eller i virkeligheden at se på?
EDIT: Ups, jeg mente selvfølgelig at høre på eller se på __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
... høre på
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ved nærmere eftertanke sku' der måske stå "Dynamisk Komprimering". __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har nu fulgt denne "triste" tråd siden den startede. De mange indlæg afføder derfor dette spørgsmål:
Vil der være hørbar forskel på en 320KB MP3 fil, og så den "rene" CD lyd.
Brændte i går en 3-CD-box ( fylder nu 1 CD ) med ovenstående parametre, og syntes ikke jeg kan høre forskel.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vi egentlig talt om, at indgive "klage" til pladeselskaberne? Og måske man kan komme i kontakt med kunstnerne. Det kunne være godt hvis de vidste hvad vi syntes om deres cd udgivelser. Ikke så meget det musikalske, som vi sikkert aldrig bliver enige om , men om lydkvaliteten.
Jeg gør det for fremtiden, at hente et mp3 nr for at se om lyden er for komprimeret inden jeg køber cd'en. bruger ellers aldrig mp3 , men her kan det bruges. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir_Golf_Alot skrev:
|
Hej
Har nu fulgt denne "triste" tråd siden den startede. De mange indlæg afføder derfor dette spørgsmål:
Vil der være hørbar forskel på en 320KB MP3 fil, og så den "rene" CD lyd.
Brændte i går en 3-CD-box ( fylder nu 1 CD ) med ovenstående parametre, og syntes ikke jeg kan høre forskel.
JH
|
|
|
Det vi snakker om her er dynamisk komprimering og ikke den komprimering (bit-reduktion) som sker i MP3-filer. Men som svar vil jeg mene at alt over 256 kbit/s er o.k., selvom der er hørbar forskel. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

KBAndersen skrev:
|
Har vi egentlig talt om, at indgive "klage" til pladeselskaberne? Og måske man kan komme i kontakt med kunstnerne. Det kunne være godt hvis de vidste hvad vi syntes om deres cd udgivelser. Ikke så meget det musikalske, som vi sikkert aldrig bliver enige om , men om lydkvaliteten.
|
|
|
Det synes jeg er et meget godt spørgsmål. Men hvem skal klagen stiles til ?
Har den udøvende kunstner megen eller ingen indflydelse på efter redigeringen af musikken?
Hvis kunstneren selv er ansvarlig for det færdige produkt, så finder jeg det ærligt talt mærkeligt at så ringe produkter fra ellers dygtige kunstnere kan 'passere' egenkontrollen. Brugte 4 timer på at gennemse noget af min CD samling og der var meget langt mellem de udgivelser og numre der ikke var komprimerede eller havde noget der lignede "Hardlimit" på -1 dB eller deromkring.
Hvis produceren/lydteknikeren er ansvarlig så er det vel en sag om at få vedkommende 'skolet' i at højt ikke er lig med godt. Tænker med gru på de gange jeg ha været til koncert i Valbyhallen   Dette kunne tjene til eksempel på " How NOT to !"
Men hvem skal påvirke omtalte personer. Tror ikke tilfældig råben og skrigen hjælper i disse tilfælde fordi tingene sælger uanset.
Men det er egendommeligt at kunstnere og bands kan bruge 5-6 mdr i studie med indspilnig efterbearbejdning og så 'overses' et så irriterende problem.....
Nå det var bare nogle strøtanker........... I hvertfald synes jeg det kunne fint om vi kunne danne et fælles talerør og få påvirket produktionen uanset om det er nationalt eller internationalt.
"Der er noget galt i Danmark musikken spiller helt ad helvedet til........ " __________________ Nur in der begrenzung zeigt sich der Meister
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt korrekt. Hvordan kan de bruge uger, dage, timer og ikke mindst en hulens masse penge på indspilning når lyden på cd bliver så groft ødelagt. Se, det fatter jeg ikke en meter af......
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 602
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste er at mange kunstnere nok er ligeglade. For et par år siden hørte jeg et interview med Lars Ulrich omkring St. Anger pladen. Han var meget vild med ”den rå og hårde lyd” .
Ja tak…. Dine trommer lyder som om et 4årig barn (dog med talent), der slår på nogle papkrus. Det er bare Heavy 
|
| Til top |
|
| |