| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det koster vel ikke mere for producenten at lade være med at komprimere CD'en?
Jeg tænker ikke på om den er audiofil eller ej men bare at undlade komprimeringen?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det koster vel ikke mere for producenten at lade være med at komprimere CD'en?
Jeg tænker ikke på om den er audiofil eller ej men bare at undlade komprimeringen?
|
|
|
Hvis det betyder at en radio-DJ ikke spiller musikken, da den er 'lavere' end resten af CD'erne i bunken, så koster det på hitlisteplaceringen. Det handler ikke om at sælge musikken til glade kunder, men blot om at sælge den. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også fint nok for mig, jeg vil bare have muligheden for at undgå "hit" cd'erne så. Det er tæske ærgeligt at komme hjem med sit bytte og finde ud af at den kun kan bruges i 2*10 minutter i bilen hver dag pga. den er komprimeret til ukendelighed. Jeg kaldte det audiofil fordi det vel er os der går op i det? ellers var det ikke kommet dertil hvor det er nu hvis vi var i overtal som forbrugere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Det er også fint nok for mig, jeg vil bare have muligheden for at undgå "hit" cd'erne så. Det er tæske ærgeligt at komme hjem med sit bytte og finde ud af at den kun kan bruges i 2*10 minutter i bilen hver dag pga. den er komprimeret til ukendelighed. Jeg kaldte det audiofil fordi det vel er os der går op i det? ellers var det ikke kommet dertil hvor det er nu hvis vi var i overtal som forbrugere.
|
|
|
Jeg tror at branchen er meget nervøs for at ændre på noget, med risiko for faldende salg. Hvad nu hvis det så kommer til at lyde værre på en MP3-afspiller med ørepropper til kr. 49,- ? Så koster det helt sikkert på downloadsalget. Salg via download er branchens redningsplanke for tiden, og meget lidt tyder på, at de vil forsøge at bruge den tekniske kvalitet som salgsparameter. Men kan de sælge dig musikken to gange - først på MP3, og efterfølgende på et højopløsningsformat, med lav kompression af dynamikken, så vil de nok gerne.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så de har så godt som opgivet det fysiske CD-medie?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Så de har så godt som opgivet det fysiske CD-medie?
|
|
|
Det tror jeg såmænd ikke at de har. De vil næppe opgive noget, så længe der er et salg. Og man ser da heldigvis tiltag, som f.eks. en bonus-DVD i æsken, sammen med CD'en. Det er en god ide, som jeg håber at mange vil tage op. Neil Young's 'Greendale' har en DVD med, og den har stor kitchværdi i min samling.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu bare at jeg vil fortsætte med at støve brugt vinyl op hist & pist (+ en enkelt ny audiofil presning i ny & næ) og så nøjes med at købe det på CD som ikke kan skaffes på anden måde.
Jeg kan sagtens leve med al den gamle musik - jeg føler alligevel ikke at jeg går glip af så meget...
Men ellers kan jeg jo bare lytte til FM radio på min dejlige Tandberg Huldra 10 receiver (hvis jeg da ellers kan få den til at virke ordentligt!  ).
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu så jeg tidligere at den nye Nephew er meget komprimeret på cd og det er desvære også min erfaring! Men hvordan er LPen?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg kan sagtens leve med al den gamle musik - jeg føler alligevel ikke at jeg går glip af så meget...  |
|
|
Tro mig, jeg kunne også nøjes med det gamle musik. Sagtens. Problemet er bare, at det gamle musik heller ikke er til at støve op, uden at dynamikken er komprimeret til døde. For tiden savner jeg lidt noget af Dire Straits, specielt deres første album "Dire Straits". Men både i Virgin Megastore og i HMV havde de den kun i en "Digitally remastered" udgave. Og jeg er helt overbevist om at på disse er dynamikken fuldstændigt væk.. __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
Jeg kan sagtens leve med al den gamle musik - jeg føler alligevel ikke at jeg går glip af så meget...  |
|
|
Tro mig, jeg kunne også nøjes med det gamle musik. Sagtens. Problemet er bare, at det gamle musik heller ikke er til at støve op, uden at dynamikken er komprimeret til døde.
For tiden savner jeg lidt noget af Dire Straits, specielt deres første album "Dire Straits". Men både i Virgin Megastore og i HMV havde de den kun i en "Digitally remastered" udgave. Og jeg er helt overbevist om at på disse er dynamikken fuldstændigt væk..
|
|
|
Jeg har ”love over gold” i en Digitally remastered udgave, den er ganske god.
Hilsen
Morten
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
|
|
Tro mig, jeg kunne også nøjes med det gamle musik. Sagtens. Problemet er bare, at det gamle musik heller ikke er til at støve op, uden at dynamikken er komprimeret til døde.
For tiden savner jeg lidt noget af Dire Straits, specielt deres første album "Dire Straits". Men både i Virgin Megastore og i HMV havde de den kun i en "Digitally remastered" udgave. Og jeg er helt overbevist om at på disse er dynamikken fuldstændigt væk..
|
|
|
Pas nu på det ikke tager overhånd med det måleprogram, jeg har begge udgaver af den første dire straits og den remastered lyder da klart bedst i mine øre, det gælder for dem alle,jeg har haft alle de gamle dire straits cder og de kan ikke leve op til de remastred . Skulle nogen mene noget er det muligt jeg trænger til en øreskylding eller et nyt anlæg. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
|
|
Pas nu på det ikke tager overhånd med det måleprogram, jeg har begge udgaver af den første dire straits og den remastered lyder da klart bedst i mine øre, det gælder for dem alle,jeg har haft alle de gamle dire straits cder og de kan ikke leve op til de remastred . Skulle nogen mene noget er det muligt jeg trænger til en øreskylding eller et nyt anlæg.
|
|
|
Jeg har da også kun lyttet, har ikke haft den i noget måleprogram. Men godt det lyder den!
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
|
|
Pas nu på det ikke tager overhånd med det måleprogram, jeg har begge udgaver af den første dire straits og den remastered lyder da klart bedst i mine øre, det gælder for dem alle,jeg har haft alle de gamle dire straits cder og de kan ikke leve op til de remastred . Skulle nogen mene noget er det muligt jeg trænger til en øreskylding eller et nyt anlæg.
|
|
|
Ja, det er nok fornuftigt nok at lytte med ørerne før øjnene..  Følgende screenshot er nummeret Six Blade Knife fra det remasterede album Dire Straits, og i mine ører er lydkvaliteten ganske god, selvom der er en del støj på.

BTW: NESREDNA, er det HMV i Hong Kong du mener? Har været i de fleste af dem og der har vi sq nogle forretninger med udvalg!! Virgin Megastore i Dunkerque Frankrig er også ret fed, dog ikke med det mest varierede udvalg.
Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har da også kun lyttet, har ikke haft den i noget måleprogram. Men godt det lyder den!
|
|
|
Den lyder nemlig godt og den har rigtig god dynamik af en popplade.Jeg har ret svært ved at finde indspilninger af dagens standard der når den til sokkeholderne, remasteret eller ej. Udgaven der ikke er remasteret har drop outs et par steder fra det gamle masterbånd, men det er måske det folk hellere vil lytte til?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Pas nu på det ikke tager overhånd med det måleprogram, jeg har begge udgaver af den første dire straits og den remastered lyder da klart bedst i mine øre, det gælder for dem alle,jeg har haft alle de gamle dire straits cder og de kan ikke leve op til de remastred . Skulle nogen mene noget er det muligt jeg trænger til en øreskylding eller et nyt anlæg. |
|
|
Ja, det er nok fornuftigt nok at lytte med ørerne før øjnene..  Følgende screenshot er nummeret Six Blade Knife fra det remasterede album Dire Straits, og i mine ører er lydkvaliteten ganske god, selvom der er en del støj på.
BTW: NESREDNA, er det HMV i Hong Kong du mener? Har været i de fleste af dem og der har vi sq nogle forretninger med udvalg!! Virgin Megastore i Dunkerque Frankrig er også ret fed, dog ikke med det mest varierede udvalg.
Mvh Jannik |
|
|
Nu har jeg ikke hørt nogle af de remastered udgaver, så det var et rent gæt fra min side, at de var blevet ødelagt. Var nok lidt negativ ovenpå oplevelsen med Mark Knopfler. Min fejl  . Skal ned i byen i morgen, så jeg tror jeg tager chancen og snupper Dire Straits fra 1978  . Synes faktisk alle numrerne er virkelig gode på den cd, specielt Water of love!  Jannik: Det er i HMV i Oxford. Edit: Så snupper jeg nok også Love over gold med, den er en klassiker. Jeg er HELT VILD med den måde Telegraph Road slutter. Det går helt amok  . __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
|

|
|
|
Den ser ud til at ha glimrende dynamik.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Jannik K. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Da ikke hvis billedet viser +/- 3dB
mvh
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| Den ser ud til at ha glimrende dynamik. |
|
|
Ja, jeg skulle da også mene at den ser ud til at have glimrende dynamik... EDIT: Sådan af ren nysgerrighed, er der nogen som kunne lægge et billede ud af den oprindelige version af Six Blade Knife?  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
xo skrev:
Jannik K. skrev:
|
[snip et billede]
|
|
|
|
|
|
Da ikke hvis billedet viser +/- 3dB
mvh
|
|
|
Billedet viser bølgeformen, altså amplituden som funktion af tiden. Så er det nok usandsynligt at der er anvendt en logaritmisk skala.
Jeg går tilsvarende ud fra, at top og bund i billedet svarer til fuld udstyring (0dB)
I øvrigt er det værd at bemærke, at en sølle reduktion på 3dB vil se ud af relativt meget i sådan et billede.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
krenzler skrev:
|
|
Tro mig, jeg kunne også nøjes med det gamle musik. Sagtens. Problemet er bare, at det gamle musik heller ikke er til at støve op, uden at dynamikken er komprimeret til døde.For tiden savner jeg lidt noget af Dire Straits, specielt deres første album "Dire Straits". Men både i Virgin Megastore og i HMV havde de den kun i en "Digitally remastered" udgave. Og jeg er helt overbevist om at på disse er dynamikken fuldstændigt væk.. |
|
|
Jeg nøjedes bare med at købe alle Dire Straits album brugt på vinyl for ca. 5,-kr. stk.  Jeg tjekker selvfølgelig om pladen ser pæn ud & hvis den alligevel viser sig at være mishandlet (ikke altid lige til at se) eller hvis det er en dårlig presning er det til at overleve for de penge.
Men alle dem jeg har med dem nu lyder fint.  Men nu skal denne tråd jo heller ikke handle om vinylens glæder (og sorger).
|
| Til top |
|
| |