| Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt- det er jeres aftastetre der stinker (Jeres drev, der ikke kan hente nok information, ud af mediet )... lær det
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
som sagt der er jeres aftastetre der stinker ... lær det
|
|
|
Den fangede jeg ikke.....?
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det gjorde jeg heller ikke hehe, forklar lige den engang til på dansk  . __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det er hån fra vinylsekten? Vi skal bare købe vinyl, så bliver vi gladere alle sammen - og så lige op til jul!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
som sagt- det er jeres aftastetre der stinker (Jeres drev, der ikke kan hente nok information, ud af mediet )... lær det
|
|
|
Du BØR nok kaste bong-vandet bort i stedet for at drikke det.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
priboj skrev:
|
|
|
Du BØR nok kaste bong-vandet bort i stedet for at drikke det. |
|
|
Det skulle ellers være så dejlig sundt, og smagen uhhmm  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke hellere glæde os over de mange fine CDer der udgives, og så glæde os over at de altid virker, aldrig har nålestøj, aldrig skal vendes og har plads til 75 minutters musik m.v. 
Og så se efter vellydende og hifirigtige udgaver. Det er faktisk ikke så skidt som det af og til lyder på denne tråd. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Skulle vi ikke hellere glæde os over de mange fine CDer der udgives, og så glæde os over at de altid virker, aldrig har nålestøj, aldrig skal vendes og har plads til 75 minutters musik m.v. 
Og så se efter vellydende og hifirigtige udgaver. Det er faktisk ikke så skidt som det af og til lyder på denne tråd.
|
|
|
HØRT!!! Det fejrer vi lige med endnu et spektrum af en vellydende (og remastered(!!!)) CD:

|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
priboj skrev:
|
|
|
Du BØR nok kaste bong-vandet bort i stedet for at drikke det.
|
|
|
At nogle afspillere/DAC'er kan kompensere for noget af musikhærværket er langt fra det samme som at læse informationer fra skiven der ikke længere eksisterer. Tror faktisk bong vand kan gøre mere positivt ved lyden på oversampling end diverse drev/DAC løsninger. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
bittermand skrev:
priboj skrev:
|
|
|
|
|
Det skulle ellers være så dejlig sundt, og smagen uhhmm
Mvh. l´Blundt
|
|
|
- bong-vand nej tak, -det forklære jo så hvorfor, du ikke har et godt drev.. God jul.. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Jay l`Blundt skrev:
bittermand skrev:
priboj skrev:
| som sagt- det er jeres aftastetre der stinker (Jeres drev, der ikke kan hente nok information, ud af mediet )... lær det |
|
|
|
|
Det skulle ellers være så dejlig sundt, og smagen uhhmm Mvh. l´Blundt |
|
|
- bong-vand nej tak, -det forklære jo så hvorfor, du ikke har et godt drev.. God jul.. |
|
|
Hvad er det du mener? At et godt drev kan ændre lyden så kraftigt at det ikke længere ligner kildematerialet?
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
|
|
|
Det kan du vel egentlig ikke udtale dig om, eftersom du ikke ved, hvilken maskine jeg bruger?! Hvis du iøvrigt gør dig den ulejlighed at læse mine tidligere indlæg i denne tråd, finder du ud af, at jeg er glimrende tilfreds med det, jeg får ud af CD-mediet. Må jeg foreslå lidt mere nuancerede indlæg i fremtiden? Derfor mit forslag vedr. bong-vand.
|
| Til top |
|
| |
red_martians Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
God Jul
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ønsker Jer alle en rigtig glædelig jul og har sendt en person i denne diskussion en personlig julehilsen. Skulle vi så at at komme videre med emnet? 
/Mastervol
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke ude på at kaste mudder ... men blåt gøre opmærksom på at, der er mange dårlige drev derude..
og kilden som i henter fra, er en overført fil, som i har kørt i gennem et program, som har nogle tab ..
her til skal der ligges at "i" højst sangsynligt bruger et cdrom/DVD drev som er koplet sammen gennem en processer ( 32bit) og et styresystem Windows .. for at lave de analyser som "i" laver ..
der er alle rede her mange fejlmargener.
nej man kan ikke lave op på kilden. drev kvaliteten er generelt ringe i de fleste nye cd/dvd afspillere,
men kan vi bare få producenterne til at lave deres Drev 10 % bedre .. var der meget at hente..
hvis nogle af jer brugte tru64 eller Linux64 .. og et godt drev (plextor)..
men der ved ikke sagt at alle cd-er er lige godt indspillet eller trygt.. men det er LP-er jo heller ikke..
jeg håber at i kan se at det også er en del, af at det ikke altid, gør at det lyder som det kunne, hvis de bare alle sammen gad oppe sig så vi kunne få max ud af mediet..
håber i forstår..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 04:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
..og kilden som i henter fra, er en overført fil, som i har kørt i gennem et program, som har nogle tab ..
her til skal der ligges at "i" højst sangsynligt bruger et cdrom/DVD drev som er koplet sammen gennem en processer ( 32bit) og et styresystem Windows .. for at lave de analyser som "i" laver .. der er alle rede her mange fejlmargener.
håber i forstår.. |
|
|
Og pludselig giver det mening, hvorfor min computer ikke kan installere Windows. Mit drev er ikke godt nok til at aflæse al dataen fra cd'en..  Mener du oprigtigt, at du med en alm. cd, får helt forskellige resultater ved rip alt efter drev og styresystem?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
priboj skrev:
..og kilden som i henter fra, er en overført fil, som i har kørt i gennem et program, som har nogle tab ..
her til skal der ligges at "i" højst sangsynligt bruger et cdrom/DVD drev som er koplet sammen gennem en processer ( 32bit) og et styresystem Windows .. for at lave de analyser som "i" laver .. der er alle rede her mange fejlmargener.
håber i forstår.. |
|
|
Og pludselig giver det mening, hvorfor min computer ikke kan installere Windows. Mit drev er ikke godt nok til at aflæse al dataen fra cd'en.. 
Mener du oprigtigt, at du med en alm. cd, får helt forskellige resultater ved rip alt efter drev og styresystem?
|
|
|
JA-det var det vi nåde fremtil hos compaq __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Stengaard skrev:
priboj skrev:
| ..og kilden som i henter fra, er en overført fil, som i har kørt i gennem et program, som har nogle tab ..her til skal der ligges at "i" højst sangsynligt bruger et cdrom/DVD drev som er koplet sammen gennem en processer ( 32bit) og et styresystem Windows .. for at lave de analyser som "i" laver .. der er alle rede her mange fejlmargener.håber i forstår.. |
|
|
Og pludselig giver det mening, hvorfor min computer ikke kan installere Windows. Mit drev er ikke godt nok til at aflæse al dataen fra cd'en.. Mener du oprigtigt, at du med en alm. cd, får helt forskellige resultater ved rip alt efter drev og styresystem? |
|
|
JA-det var det vi nåde fremtil hos compaq |
|
|
Det må du lige uddybe.. det lyder da spændende(også at Compaq skulle have gjort sig overvejelser om det...)
Men at drev/OS skulle give så stor en fejlmargin at selve kildematerialet kan fremstå grafisk anderledes i et analyzerdump(som det jo er der bliver posted i denne tråd... på max 800px i bredden hehe) lyder næsten helt i skoven. Husk på at det der blot konstateres her i tråden er om master-teknikeren har gjort sit arbejde godt, eller om han arbejder for djævelen(ham der kun går op i MP3 salg til mobiltelefoner og radioedits der lyder "højt")
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
priboj skrev:
Stengaard skrev:
priboj skrev:
| ..og kilden som i henter fra, er en overført fil, som i har kørt i gennem et program, som har nogle tab ..her til skal der ligges at "i" højst sangsynligt bruger et cdrom/DVD drev som er koplet sammen gennem en processer ( 32bit) og et styresystem Windows .. for at lave de analyser som "i" laver .. der er alle rede her mange fejlmargener.håber i forstår.. |
|
|
Og pludselig giver det mening, hvorfor min computer ikke kan installere Windows. Mit drev er ikke godt nok til at aflæse al dataen fra cd'en.. Mener du oprigtigt, at du med en alm. cd, får helt forskellige resultater ved rip alt efter drev og styresystem? |
|
|
JA-det var det vi nåde fremtil hos compaq |
|
|
Det må du lige uddybe.. det lyder da spændende(også at Compaq skulle have gjort sig overvejelser om det...)
Men at drev/OS skulle give så stor en fejlmargin at selve kildematerialet kan fremstå grafisk anderledes i et analyzerdump(som det jo er der bliver posted i denne tråd... på max 800px i bredden hehe) lyder næsten helt i skoven. Husk på at det der blot konstateres her i tråden er om master-teknikeren har gjort sit arbejde godt, eller om han arbejder for djævelen(ham der kun går op i MP3 salg til mobiltelefoner og radioedits der lyder "højt")  |
|
|
jeg ha læst en del på tråden og jo der er en del "lydteknikkere" som burde fyres enig... personlig har jeg arbejdet en del med udvikling , og der for irriterede mig, at i bare gav det indspillede mediet hele skyllen - og det kom så ud .. mp3-   er efter min mening en virus og burde behandles der efter... __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
jeg ha læst en del på tråden og jo der er en del "lydteknikkere" som burde fyres enig...personlig har jeg arbejdet en del med udvikling , og der for irriterede mig, at i bare gav mediet hele skyllen - og det kom så ud ..mp3-  er efter min mening en virus og burde behandles der efter... |
|
|
Så har du ikke rigtig forstået tråden. Det der bliver behandlet her i tråden har som sådan intet overhoved at gøre med hvilket medie musiken ligger på. At der så kan findes eksempler hvor CD'en er dynamisk "komprimeret" og LP'en ikke er det, er jo ikke på nogen måde mediets "skyld".
Derudover er det ofte mere ødelæggende for musiken end mp3. Jeg vil hellere lytte til en mp3 af en kilde der ikke har fået komprimeret al dynamikken ud frem for en CD som er "komprimeret". Mp3 kan man jo også bare undgå hvis man vil, det kan vi ikke med "komprimering".
|
| Til top |
|
| |